۱۶ نکته مهم سئو برای دستیابی به رتبه یک گوگل

اگر شما به دنبال بهینه سازی سایت خود می باشید، باید سئوی سایتتان را تقویت کنید. ۱۶ نکته مهم در سئو برای بهینه سازی وب سایت آورده ایم، پس با لینک بگیر دات کام همراه باشید.

۱٫ از کلمات کلیدی در مکان های مناسب استفاده کنید

احتمالاً می دانید که باید کلمات کلیدی را به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید اضافه نمایید. اما اینکه کجا از کلمات کلیدی خود استفاده می کنید به همان اندازه مهم است که چند بار از آنها استفاده شود. کلمه کلیدی مورد نظر شما حداقل یک بار باید در تگ عنوان صفحه شما وجود داشته باشد. هم چنین این کلمه کلیدی باید در صد کلمه ی اول از مطلب شما آورده شده باشد.

 

۲٫ کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه دارید

حقیقت آن است که Pogosticking می تواند رتبه بندی سات شما را در گوگل افزایش و یا شکست دهد.

 

pogostiking چیست؟

Pogostiking زمانی است که کاربر گوگل روی سایت شما کلیک می کند و سپس به نتایج جستجو برمی‌گردد تا چیزی را بیابد که واقعاً به او کمک می کند. اگر کاربر صفحه شما را زود ترک کرده و به نتایج جستجو برگردد، پیامی قوی به گوگل می فرستد: “من از این نتیجه خوشم نیومد.”

 

بنابراین می‌توان گفت که اگر سایت شما باعث رضایت و خوشحالی کاربران نشود، گوگل رتبه شما را پایین خواهد آورد.

حال سوال این است:

چگونه کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید؟

برای آنکه نظر کاربران را جلب کرده و آنها را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید، از عنوان ها و عنوان های فرعی زیاد استفاده کنید. وقتی مطالب شما به راحتی قابل خواندن باشد، مردم زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند و بدین ترتیب آنها را از زدن دکمه “بازگشت” باز می دارد.

 

۳٫ کلمات کلیدی “پیشنهاد” را پیدا کنید

شما می توانید از پیشنهادهای گوگل برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید، اما موضوع این است که می توانید از همین رویکرد با سایر موتورهای جستجو مانند مانند ویکی پدیا، یوتیوب، و حتی بینگ استفاده کنید.

 

۴٫ صفحات زامبی را حذف کنید

صفحات زامبی صفحاتی در سایت شما هستند که هیچ ترافیکی وارد نمی کنند. هنگامی که صفحات زامبی را حذف می کنید، می توانید رتبه های بالاتر و ترافیک گوگل بیشتری کسب نمایید.

چرا استراتژی حذف صفحات زامبی مهم است؟

توجه داشته باشید که گوگل سایت‌ هایی را که پر از محتوای کم ارزش و با کیفیت پایین هستند رتبه ‌بندی نمی کند. در حقیقت گوگل اعلام کرده است که آنها “یک صفحه قوی تر را در مقابل بسیاری از صفحات کوچکتر” ترجیح می دهند.

۵٫ یک مطالعه صنعتی انجام دهید

مطالعه صنعتی، بهترین راه برای دریافت بک لینک از وبلاگ های معتبر و سایت های خبری است. در واقع انتشار یک مطالعه صنعتی می‌تواند تعداد زیادی ترافیک، اشتراک‌گذاری در رسانه‌ های اجتماعی و اشاره در مطبوعات را برای شما به ارمغان بیاورد.

لینک بگیر دات کام دارای ۲۵۰ وبسایت فعال و معتبر است که شما می توانید محتوای خود را به عنوان رپورتاژ در سایتهای ایرانی منتشر کرده و لینک معتبر و تاثیرگذار برای سایت خود ایجاد نمایید.

با ایجاد یک محتوای مفید می توانید تعداد زیادی بک لینک ایجاد نمایید، زیرا محتوای شما می تواند اطلاعاتی را در اختیار وبلاگ نویسان و خبرنگاران قرار دهد و آنها به طور خودکار به محتوای شما لینک می دهند.

می توانید بک لینک و رپورتاژ تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود را از سایت لینک بگیر دات کام تهیه نمایید، برای مثال اگر حوزه فعالیت سایت شما در رابطه با تولید یا صنعت خاصی می باشد می توانید پکیج رپورتاژ در سایتهای صنعتی و تولیدی و تجاری را تهیه نمایید.

 

۶٫ کلمات کلیدی مرتبط را به محتوای خود اضافه کنید

در سئوی داخلی، اینکه کلمه کلیدی خود را چند بار در صفحه خود قرار دهید مهم است اما برای رتبه بندی در گوگل، باید مترادف و سایر کلمات کلیدی مرتبط را نیز به محتوای خود اضافه کنید.

 

۷٫ متن را به اینفوگرافیک ها، پادکست ها و ویدیوها اضافه کنید

بله، محتوای بصری (مانند اینفوگرافیک ها و پادکست ها) یک راه عالی برای دریافت ترافیک و بک لینک است.

اما آنها یک مشکل بزرگ دارند: گوگل نمی تواند آنها را درک کند!

به همین دلیل است که توصیه می کنیم متن با کیفیت زیادی را برای همراهی با اینفوگرافیک، پادکست یا ویدیوی خود اضافه کنید.

 

۸٫ صفحات قدیمی را به روز کنید

شما با بروزرسانی پست های قدیم خود می توانید رتبه خود را بهبود بخشید. می توانید عنوان و شرح جدیدی بنویسید و توجه داشته باشید که تا زمانی که محتوای به روز شده خود را در همان URL منتشر می کنید، لازم نیست نگران محتوای تکراری باشید. این تغییرات و بروزرسانی ها منجر به یک ضربه بزرگ در ترافیک موتور جستجوی آن صفحه می شود.

 

۹٫ سرعت وب سایت خود را افزایش دهید

داشتن یک وب سایت کند می تواند به رتبه بندی گوگل شما آسیب برساند. به روز رسانی سرعت صفحات می تواند تاثیر مثبتی بر گوگل بگذارد. گوگل به طور خاص صفحاتی را که به کندی در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند پایین می آورد.

 

۱۰٫ از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

یکی از نکات مهم در سئو همین است. برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل ابتدا وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و به گزارش عملکرد بروید، سپس روی “صفحات” ضربه بزنید. این به شما نشان می دهد که کدام صفحات بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورند.

 

۱۱٫ در اطراف سوله های شانه محتوا ایجاد کنید

انتشار محتوای باکیفیت یکی از مهم ترین نکات سئو است. ایجاد محتوایی که مردم به آن لینک دهند یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند نیز بسیار مهم است. اگر شما نمی توانید محتوای منحصر بفرد ایجاد کنید، به دنبال جایگاه‌ های مرتبط نزدیک بروید که واقعاً جالب هستند. بدین ترتیب ترافیک مشتری برای شما به شدت افزایش می یابد.

 

۱۲٫ از دارایی های بصری خود بک لینک بگیرید

صاحبان وب سایت زمانی که از نمودار، تجسم یا اینفوگرافیک شما استفاده می کنند، به شما لینک می دهند. بنابراین اگر تمایل به انتشار محتوای بصری زیادی دارید، یک بعد از ظهر را صرف اجرای این تکنیک کنید.

بدین منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

یک عکس در سایت خود پیدا کنید.

سپس کلیک راست کرده و “Copy Image address”…

نام فایل را در Google “Search by image” قرار دهید.

بدین ترتیب لیست کاملی از سایت هایی که از تصویر شما استفاده می کنند دریافت خواهید کرد.

اکنون موضوع یافتن صفحاتی است که از تصویر شما در محتوای خود استفاده کرده ‌اند اما به شما لینک نداده اند، یک ایمیل دوستانه برای آنها بفرستید و از آنها بخواهید پیوندی به منبع اصلی (یعنی سایت شما) اضافه کنند.

 

۱۳٫ کلمات کلیدی مارک دار ایجاد کنید

یک استراتژی، تکنیک، فرآیند یا مفهومی که مختص شماست ایجاد کنید، به گونه ای که این نام دارای شرایط زیر باشد:

  • کوتاه
  • آسان برای تلفظ
  • آسان به خاطر سپردن
  • منحصر بفرد
  • توصیفی

این کلمه به عنوان کلیدی است برای اینکه دوره شما فراگیر شود و هر وقت کسی در مورد آن تکنیک صحبت می کند، به شما لینک دهد.

 

۱۴٫ رتبه در قطعه های ویژه

احتمالاً تعداد بیشتری از قطعات ویژه را در SERP ها مشاهده کرده اید، اما چگونه می‌توان محتوا را در قطعه ویژه دریافت کرد؟

SEMrush یک مطالعه بزرگ Featured Snippet انجام داد (آنها ۸۰ میلیون کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کردند) و دریافتند که افزودن بخش پرسش و پاسخ به محتوای شما برای به دست آوردن نقطه Featured Snippet بسیار خوب عمل می کند.

 

۱۵٫ فرصت های بیشتر پست مهمان را بیابید

در اینجا یک نکته ساده SEO وجود دارد که به شما کمک می کند سایت هایی را برای پست مهمان پیدا کنید.

ابتدا، فردی را پیدا کنید که تمایل زیادی به پست مهمان دارد. سپس هد شات آنها را بگیرید (معمولاً می توانید آن را در نمایه لینکدین آنها پیدا کنید) و آن را در جستجوی عکس معکوس گوگل قرار دهید. حال می‌توانید همه جاهایی را که مهمان پست کرده‌ اند ببینید و می توانید از همین فرآیند برای یافتن فرصت های مصاحبه (مانند پادکست) استفاده کنید.

 

۱۶٫ نرخ کلیک ارگانیک خود را بهبود بخشید

هنگامی که نرخ کلیک ارگانیک خود را بهبود می دهید، افراد بیشتری در نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک می کنند. این بدان معناست که می توانید بدون نیاز به رتبه های بالاتر ترافیک بیشتری دریافت کنید.

هنگامی که میلیون ‌ها نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم تا درباره CTR گوگل بیشتر بدانیم، متوجه شدیم که استفاده از برچسب ‌های عنوان سوال به طور قابل توجهی CTR را افزایش می‌دهد.

بنابراین هر زمان که منطقی بود، توصیه می کنم از یک سوال در عنوان صفحه خود استفاده کنید.

4.2/5 - (10 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.