چگونه سئو سایت بازدیدهای سایت را افزایش می دهد؟

چگونه سئو می تواند ترافیک وب  سایت ما را افزایش دهد؟

برای بررسی راحت تر چگونگی افزایش ترافیک با استفاده از SEO ، بیایید قبل از شروع کمی مفهوم سئو را بیشتر بشناسیم تا در ادامه  راه به مشکل برنخوریم.

سئو چیست

سئو چیست ؟

به بهینه سازی موتورهای جستجوگر در دنیای بازاریابی دیجیتال و مدرن امروز، SEO می گویند. این ابزار در حال حاضر مهمترین ابزار هر کمپین بازاریابی دیجیتالی، به حساب می آید.

رعایت قوانین سئو یکی از اساسی ترین تکنیک ها برای دستیابی به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجوی های گوگل است که  با گذشت زمان، به بهبود بازدید وب سایت و افزایش فروش و تبدیل خواهد شد.

ممکن است شما به دلایل مختلفی این مقاله را انتخاب کرده باشید، دلایلی مانند: پاسخ به سوال اساسی سئو سایت چیست؟ ،  برای تبدیل شدن به یک مدیر آشنا به سئو و اصول و قواعد آن و… فرقی نمی کند برای چه  ما را انتخاب کرده اید!

اما از آنجایی که  سئو سایت متشکل از المان های وسیعی است. این دقیق تر،جدید تر و بهتر است که شما برای آشنا شدن با جدیدترین تکنیک های سئو، در مراحل پیشرفته تر، با یک شرکت بازاریابی SEO همکاری نمایید.

در حال حاضر، موتورهای جستجو پیشرفته شده اند تا از استاندارد های بالاتری برای سنجش سایت ها و محتوای آنها نمایند. در نتیجه سئو فقط شامل اشباع سایت با کلمات یا عبارات کلیدی منحصر به فرد نمی شود.

در هر صورت ما ، یک آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته برای شما عزیزان فراهم نموده ایم، تا بدون هیچ مشکلی در مراحل اولیه راه اندازی وب سایتتان از آنها استفاده نمایید.

سئو ابزار دیجیتال مارکتینگ

ممکن است در روزهای ابتدایی بازاریابی دیجیتال ، یک مالک سایت بتواند با اضافه کردن عبارات جستجو به صفحه وب خود ، در موتورهای جستجو رتبه فوق العاده خوبی بدست خواهید آورد. اما چیزی که بسیار مضر است، گنجاندن عبارات، اصطلاحات و کلمات نامربوط در محتوا، برای بهبود رتبه بندی جستجوی گوگل است.

اما این مسئله در گذر زمان فایده خاصی برای شما نخواهد کرد زیرا فقط در مراحل ابتدایی تا حد کمی تاثیرگذار خواهد بود!

در نتیجه اگر قصد دارید بر اساس به روز ترین استاندارد های ذکر شده در آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ، کارتان را پیشرفت بدهید. باید اطمینان یابید که کلمات کلیدی مرتبط به نوشته در قسمت های کلیدی آن نیز وجود دارند. این قسمت ها عبارتند از:

  • عنوان های صفحه
  • برچسب های اضافه شده در هدر
  • توضیحات ذکر شده در قسمت متا

نکته:

بر طبق اندازه کلمات استفاده شده محتوا، حتما باید از کلمه کلیدی در حد نیاز، استفاده شود!

 

سئو و تولید محتوا:

با رعایت کردن اصول سئو، شما به موتورهای جستجو نشان می دهید که، در وب سایت شما بستر لازم برای نیاز های مخاطب گرد موجود است. معمولی ترین راه برای این کار این است که، به گوگل نشان دهید که در سایت شما از کلمات مرتبط به کلید واژه اصلی شده، استفاده شده است.

SEO و روش های آن:

با رعایت این نکات سئو، گوگل با اطمینان از اینکه ویژگی های وب سایت شما در جستجوهای مربوطه باعث جلب بازدیدکنندگان می شود ، می تواند وب شما را در معرض دید قرار دهد و باعث ایجاد ترافیک بیشتر در سایت شما شود. به تمام این قواعد، سئو ارگانیک اطلاق می شود.

  • سئو ارگانیک:

Organic SEO در واقع فرایند بدست آوردن جایگذاری طبیعی در صفحه های گوگل است. که برای اجرای صحیح و اصولی بهتر است از مسائل زیر را رعایت نمایید:

  1. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  2. لینک دهی مجدد (شامل پیوند به وب سایت های دیگر)
  3. ایجاد لینک (افزودن لینک به سایت هایی با محتوای مشابه ، یا تماس با وبلاگ نویسان یا لیست سایت ها برای پیوند به شما)
  4. نوشتن محتوای با کیفیت در شان خوانندگان انسانی.

سئو ارگانیک

  • کلمات کلیدی دم بلند:

یکی از مدرن ترین راه های بازاریابی دیجیتال سئو که منجر به ایجاد ترافیک در وب سایت می شود، تحقیق درباره ی کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی دم بلند است.

long tail یک عبارت است نه یک کلمه ، که توضیحات بهتری را در مورد مطالب سایت به مخاطب ارائه می کند. یعنی اگر شما در مجموعه ای مشغول به کار هستید که در رابطه با فروش خودرو دست دوم فعالیت دارد ، ممکن است فکر کنید ارزش آن را دارد که برای کلمه کلیدی “car” رتبه بندی کنید.

اما قطعا  هزاران وب سایت دیگر نیز با همین کلمه کلیدی به حذف رقبا و تلاش برای دیده شدن مشغول  هستند. بیشتر آنها حتی در شاخه شما فعالیت نمی کنند، در نتیجه رقیب شما نیز نیستن.

در نتیجه long tail یا کلمه کلیدی مانند “فروشنده خودروهای دست دوم” توصیف دقیق تری از شغل شما خواهد بود.  در نتیجه شانس شما برای بهبود رتبه بالاتر را افزایش می دهد و احتمال جذب ترافیک واجد شرایط را دارد.

اگر برای جستجو و سئو از عبارت های ۴ کلمه ای  یا بیشتر از آن استفاده می کنید، از آن استفاده می کنید، شانس شما برای تبدیل از ۵۰% بیشتر خواهد شد ،این بخشی از بیانات هاب اسپات است که، اثباتی بر موضوع بالا است.

  • ایجاد محدودیت برای واژگان کلیدی:

با استفاده از تکنیک بازاریابی SEO کلمات کلیدی مبتنی بر مکان ، شما می توانید به راحتی رتبه بندی جستجو وب سایتتان را بهبود بخشد.

اگر کسب و کاری دارید که در آن فقط به جذب مشتریان محیط های نزدیک نیاز ندارید، پس بهتر است سرچ های گوگل را به اطراف خود محدود کنید! در نتیجه یک کلمه کلیدی دم بلند که در آن موقعیت مکانی ذکر شده است ، مانند “شیرینی فروشی جردن” بیشتر از “شیرینی فروشی” مشتریان بیشتری را جذب می کند.

قبل از هر اقدامی، حتما اول وب سایت خود را بررسی نمایید.

رفتار سئو سایت ؟

امروزه گوگل نه تنها اصول ابتدایی همچون کلمات کلیدی را بررسی می کنند بلکه به دنبال شاخص هایی که نشان دهد، سایت به طور منظم نگهداری و به روز می شود، نیز هستند.

نحوه کار کرد سئو سایت

از آنجا که گوگل و سایر موتورهای به دنبال مواردی بیش از کلمات کلیدی در وب سایت شما هستند. کلیدی ترین بخش این پروسه ، بهینه سازی صفحه ها است. در این مسیر شما میتوانید از چند ابزار پرکاربرد و ساده مرورگر گوگل به نام های Webmaster Tools و Analytics کمک بگیرید.

با توجه به اینکه اولین قدم برای بهبود رتبه بندی جستجوی گوگل، بهینه سازی سایت است. شما باید پیش از هر کار دیگری صفحات وب خود را از نظر وجود اشتباهات واضح بررسی نمایید. اشتباهات مانند:

  • تصاویر به هم ریخته و مشکل دار
  • پیوندهای خراب
  • مشکلات مربوط به دستور زبان و گرامر
  • اطلاعات قدیمی

 

: Google Analytics

این ابزار به شما کمک می کند محبوب ترین صفحات خود را که دارای ترافیک ارگانیک بالاتر، نرخ پرش پایین یا متوسط در​​مدت زمان طولانی تر هستند، جدا کنید. بعد مطالب پربازدید و محبوب صفحات  را که بیشتر افراد ، آنها را دوست دارند (مانند: تصاویر بهتر، اطلاعات بیشتر، اقدامات واضح تر برای اقدام یا هر چیز دیگری ) مشخص کنید تا در صفحات دیگر نیز آنها را تکرار کنید.

ابزار سئو

: Google Webmaster Tools

کنسول جستجوی گوگل به شما می گوید چه سوالاتی در فرایند جستجو، افراد را به سمت سایت شما می آورند. این مسائل کاملا مشخص هستند (مثلا: شاید مخاطبان در جستجوی محصول یا خدمتی هستند که دیگر ارائه نمی کنید یا ممکن است در آینده ارائه آن را از شما بخواهند).

Google Analytics، به شما در بهینه سازی و افزایش کیفیت استراتژی محتوای کمک می کند.

در گام بعدی شما می توانید از صفحات منفرد که به محصولات یا خدماتی خاص اختصاص دارند، استفاده کنید. کارهایی مانند:

  • شرکت در وقایع، نمایشگاه ها و رویداد های محلی که با شغل شما مرتبط هستند
  • و…

استراتژی پیوند:

به دلیل این که موتورهای جستجو همواره از وجود پیوندهای مختلف در صفحات وب استقبال می کنند، داشتن استراتژی پیوند برای تمام کسانی که می خواهند یک سایت موفق داشته باشند، اجباری است! این استراتژی پیوند برای پیوندهای داخلی و خارجی صادق است. بنابراین شما علاوه بر سایر مطالب خودتان، باید به سایت های خارجی نیز لینک دهید.

نکته: از پیوندها در حد لزوم استفاده کنید.

ایجاد پیوند به وب سایتهای دیگر خیلی با  اهمیت است. پس شما باید دائما با سایت های مرتبط که به تعویض لینک تمایل دارند، همکاری نمایید. این تبادل لینک ها باعث معروفیت شما شده و مرتبه شما در گوگل را بهبود می بخشد.

کیفیت محتوا – سئو:

کیفیت محتوا، یکی از اساسی اصول در  سئو دیجیتال است! ارائه یک عنوان موضوعی و با چند پاراگراف کوچک بس نیست. زیرا تمام جستجوگران گوگل به دنبال محتوای کامل ، مفهومی و شایان توجه می گردند. محتوایی تهیه کنید که مطالعه آن ۴ تا ۵ دقیقه زمان بخواهد.

 

هنگامی که از محتوای خود راضی بودید ، اشتباه نکنید که ماه ها آن را دست نزده رها کنید. زیرا مرورگر گوگل در بیشتر اوقات به دنبال سایت های جدید یا به طور منظم به روز شده میگردد.

علاوه براین شما می توانید به جای، تغییر محتوایی که از آن راضی اید. یک سلسله  منظم از پست های روتین هفتگی در سایت خود منتشر کنید. تا موتورهای جستجو به این نتیجه برسند که صفحات شما مرتباً نگهداری و به روز می شوند.

 

فروش – SEO :

مهمترین موردی که باید بخاطر بسپارید این است که در صورت عدم وجود تقاضا ، SEO نمی تواند تقاضا ایجاد کند. این شما هستید که محصول یا خدمتتان را به مردم ارائه می دهید. بازاریابی سئو تنها می تواند بازدیدکنندگان تازه ای را به تجارت شما وارد کند.

چگونگی چند برابر شدن فروش با SEO

 اما چون می تواند این کار را با هزینه پایین و به صورت شبانه، روزی انجام دهد ، بازاریابی دیجیتال سئو یکی از موثرترین ابزارهای فروش کسب و کار های کوچکتر است.

SEO در حقیقت یک سرمایه گذاری طولانی مدت است که در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی محصولات و خدمات، مزایای بیشتری دارد. در حقیقت بازاریابی با سئو ، همان چیزی است که شرکتهای کوچکتر را قادر می سازد تا در برابر رقبای بزرگتر به رقابت بپردازند ، بنابراین هر کوششی برای بهبود فروش ضروری است.

 

 ۵ دلیل اصلی اهمیت SEO :

  • سرویس های جستجوگرانه صمیمانه ترین ، پرسرعت ترین ، بهترین تجربه ممکن را در اختیار مخاطبین قرار می دهند. علاوه بر این موتورهای جستجو به سهولت کاربر را به نتایج مطلوب خود می رسانند. پس وقتی کاربران سایت مناسب را پیدا کنند ، بارها و بارها به آن بازمی گردند.

 

  • مردم به نتایج بدست آمده از موتور جستجو اعتماد و اطمینان زیادی دارند. در نتیجه بالا بودن شما در موتور های جستجو به مخاطبین نشان می دهد که موقعیت توسط شهرت شرکت شما کسب شده است.

اهمیت سئو

  • با استفاده از خدماتی مانند: رتبه بندی کلمات کلیدی جستجوگرها، مشتریانی را خواهید یافت که از قبل به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، پس برای جذب آنها دیگر نیازی به فعالیت اضافه تر نیست . در نتیجه شما یک پتانسیل بالقوه برای تبدیل بازدید آنها به فروش را خواهید داشت.

 

  • در صورت عدم تبدیل به فروش، در یک بازدید مشتاقانه ، رعایت اصول سئو به شما نشان خواهد داد که چگونه با بهینه سازی وب سایت، به دفعات در جستجوی آنلاین نشان داده شوید. در نتیجه اگر در جستجوها در برترین رتبه قرار بگیرید ، مطمئنا مشتری می گیرید.

 

  • خدمات بازاریابی SEO باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. علاوه بر این با استفاده از اطلاعاتی که از ابزارهایی مانند Google Analytics به دست آورید، می توانید دانش خود از بازار هدفتان را بهبود ببخشید، سیاست های خود را اصلاح کنید و خدمات و محصولات مورد نظر خود را توسعه دهید.

 

آیا SEO می تواند تضمینی برای موفقیت ماست؟

استفاده از SEO ، بازدید از وب سایت شما را افزایش میدهد اما در نهایت این شما هستید که می توانید با استفاده از سایر روش ها فروش را انجام دهید. برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ و خدمات سئو می توانی به آژانس شتاب مارکتینگ یا همان آژانس دیجیتال مارکتینگ شتاب دی ام مراجعه کنید.

مطالب بالا مقدمه ای بر مبحث گسترده و رو به رشد SEO است که شما می توانید آن را به عنوان یک آموزش سئو سایت pdf شده برای خودتان ذخیره نمایید. تا در صورت نیاز مجددا به آن مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.