چگونه مشتری برای طراحی سایت بیابیم؟(6 راه عملی و زودبازده)

این سوال که چگونه مشتری برای طراحی وب بیابیم، برای هر طراح وب مهم است.

به عنوان یک فریلنسر، استعداد شما کار را انجام می دهد. اما برای جذب مشتری و اجتناب از این مشکل رایج که فریلنسرها با آن مواجه می شوند، به دانش تجاری و بازاریابی نیاز دارید. شما باید راه‌هایی برای جذب مشتریان (بازاریابی ورودی) و جستجوی آنها (بازاریابی برون‌گرا) برای حفظ جریان ثابت مشتریان خود داشته باشید.

برای کمک به شما در شروع کار، ما 7 نکته را برای به دست آوردن مشتریان طراحی وب گردآوری کرده‌ایم.

در مشتریان طراحی وب به دنبال چه چیزی باشیم؟

 

به عنوان یک فریلنسر و یا حتی شرکت طراحی سایت ، می توانید مشتریانی را که با آنها می خواهید کار کنید را انتخاب کنید. قبل از اینکه به نحوه جذب مشتریان طراحی وب بپردازیم، در اینجا چند شاخص برای تشخیص مشتری خوب وجود دارد:

به زمان و مرزهای خود احترام بگذارید

مشتریان خوب به زمان، مرزها و تخصص شما احترام می گذارند. آنها می دانند که شما با سایر مشتریان دیگر نیز کار می کنید و 24 ساعته در دسترس نخواهید بود. آنها برنامه شما را در نظر می گیرند و از شما می پرسند که آیا چارچوب زمانی پیشنهادی آنها جواب می دهد یا خیر.

انتظارات روشن و واقع بینانه

کار با مشتری که می داند به دنبال چه چیزی است بسیار آسان تر از مشتری است که راهنمایی نمی کند. مطمئناً داشتن آزادی خلاقانه روی خروجی یک رویا است تا زمانی که مشتری درخواست تجدید نظرهای مداوم را بکند زیرا مفهوم روشنی در ذهن ندارند.

پذیرای پیشنهادها

در رابطه فریلنسر- مشتری، هر دو طرف به طور مساوی مشارکت می کنند. مشتری شما را برای تخصص شما استخدام می کند، بنابراین آنها باید برای راهنمایی یا مشاوره شما آماده باشند.

ارتباط به موقع و کامل

مشتریان خوب بدون تاخیر طولانی به سوالات یا توضیحات شما پاسخ می دهند. علاوه بر این، آنها محتوا و مسیری را که برای ادامه کار خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهند.

پرداخت نرخ کامل، به موقع

اعلام قیمت ها یکی از ترسناک ترین چیزها برای یک فریلنسر است. مشتریان خوب به ندرت چانه زنی می کنند زیرا به تجربه و مهارت شما احترام می گذارند و حاضرند برای آن پول بپردازند. آن‌ها می‌دانند که شما هم صاحب کسب ‌وکار هستید، بنابراین به موقع پرداخت می‌کنند.

چگونه مشتریان طراحی وب را بدست آوریم؟

ما نکات برتر خود را برای یافتن و جذب مشتریان طراحی وب با کیفیت بالا گردآوری کرده‌ایم. با پیروی از این پیشنهادات، در کمترین زمان مشتریان زیادی خواهید داشت.

1. یک وب سایت نمونه کارها ایجاد کنید

داشتن یک نمونه کار آنلاین یکی از سریع ترین راه ها برای جذب مشتری است زیرا به مشتریان و کارفرمایان بالقوه نشان می دهد که چه کاری می توانید انجام دهید. شما می توانید از وب سایت هایی مانند Behance یا Dribble برای نمایش طرح های خود استفاده کنید، اما ما به شدت توصیه می کنیم یک وب سایت نمونه کار سفارشی ایجاد کنید.

2. خدمات خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

علاوه بر وب سایت، باید در شبکه های اجتماعی نیز حضور داشته باشید. در حالی که یک وب سایت نمونه کارها توانایی های شما را به نمایش می گذارد، حضور در رسانه های اجتماعی همه چیز را به گوش شما می رساند.

علاوه بر این، حساب های رسانه های اجتماعی شما شخصیت شما را به نمایش می گذارند و به شما کمک می کنند تا یک برند شخصی بسازید. شما نیازی به حضور در تمام شبکه های اجتماعی را ندارید.

شبکه های رسانه های اجتماعی را که مشتریان مربوطه شما استفاده می کنند انتخاب کنید و برند خود را در آنجا رشد دهید. برای هر پلتفرم با توجه به مخاطبانش محتوا ایجاد کنید.

3. محتوای مفید را به اشتراک بگذارید

محتوای مفید را در وب سایت و حساب های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا حضور آنلاینی ایجاد کنید که در آن مشتریان و سایر فریلنسرها بتوانند از شناخت شما بهره ببرند. به اشتراک گذاری محتوای مفید به شما کمک می کند:

  • اعتماد سازی کنید
  • خود را متخصص نشان دهید
  • مخاطبان خود را رشد دهید

اما چگونه خود را به عنوان یک متخصص نشان دهید؟ با نیچ کار کردن شروع کنید. یکی از راه‌های نیچ کار کردن، ارائه خدمات طراحی وب خاص است که به خدمات یا مخاطب خاصی ارائه می‌شود:

  • فروشگاه های آنلاین – می توانید بر روی مشاغل تجارت الکترونیک تمرکز کنید.
  • نرم افزار یا فناوری – می توانید طراحی سایت وردپرسی را انجام دهید.
  • خدمات – فقط صفحات فرود را طراحی کنید.

با نیچ کار کردن، شما فردی خواهید بود که مردم برای کمک خاص به او نگاه می کنند. همچنین ایجاد محتوا در مورد تخصص شما آسان تر می شود. در حالی که خود را به عنوان یک متخصص معرفی می کنید، به خاطر داشته باشید که با ادامه سرمایه گذاری در آموزش خود، مهارت های خود را گسترش دهید. ارتقاء مهارت به شما این امکان را می دهد که نرخ بالاتری را درخواست کنید. در اوقات فراغت خود، از این فرصت استفاده کنید:

  • با ترندهای طراحی وب سایت همراه باشید.
  • مهارت های خود را ارتقا دهید.
  • سایر ابزارهای طراحی را کاوش کنید.

4. جریان های درآمدی چندگانه ایجاد کنید

هنگامی که دنبال کننده خود را ایجاد کردید، می توانید محصولات دیجیتالی را که ممکن است مخاطبان شما به آنها علاقه‌مند باشند را نیز بفروشید. چرا؟ به عنوان یک ارائه دهنده خدمات، افزایش درآمد شما می تواند چالش برانگیز باشد.

مهم نیست چقدر کار سختی کشیده‌اید، زمانی فرا می رسد که دستمزد طراحان وب شما بالا می رود. اکثر فریلنسرهای پردرامد دارای جریان های درآمدی متعددی هستند. علاوه بر کار مشتری، آنها محصولات دیجیتال مرتبطی را توسعه می دهند که می توانند بفروشند.

به عنوان مثال، شما می توانید قالب های وب سایت را به عنوان یک طراح وب ایجاد و بفروشید. علاوه بر درآمد غیرفعال، مهارت شما را نشان می دهد و باعث فروش شما می شود، بنابراین لازم نیست نگران نحوه جذب مشتریان طراحی وب باشید.

5. ثبت نام در سایت های فریلنسری را در نظر بگیرید

سایت های فریلنسری راه دیگری برای یافتن مشتریان طراحی وب سایت جدید است. می توانید در سایت های ایرانی و خارجی فریلنسری ثبت نام کنید و بعد از اپلود نمونه کارهای خود، منتظر جذب مشتریان جدید باشید. این روش حتی اخیرا توسط برخی شرکت ها نیز دنبال می شود و مختص فریلنسرها نیست.

6. شبکه سازی کنید

راهنمای نحوه به دست آوردن مشتریان طراحی وب بدون اشاره به شبکه سازی، ناقص خواهد بود. شرکت در رویدادهای مهم یک راه عالی برای ملاقات با افراد جدید در صنعت و ایجاد ارتباطات عمیق تر با مخاطبین موجود است. این پیشنهادات را برای گسترش شبکه خود دنبال کنید:

در رویدادهای صنعت خود شرکت کنید

شرکت در رویدادها و جلسات صنعتی یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و دیده شدن برای کسب و کار طراحی وب شما است. شما می توانید با مخاطبان هدف خود رو در رو ملاقات کنید و ارتباطاتی برقرار کنید که ممکن است به شما در پیدا کردن مشتری بعدی کمک کند. طبق تحقیقات مارک گرانووتر که در مجله آمریکایی جامعه شناسی منتشر شده است، ما به احتمال زیاد پیشنهاد شغل از یک آشنا را بیشتر از یک دوست صمیمی ممکن است دریافت کنیم. زیرا آشنایان ما از گروه های متفاوتی نسبت به ما و دوستانمان هستند. مزیت دیگر؟ زمانی که مشتریان و همکاران بالقوه وقتی چهره شما را می شناسند، خیلی راحت تر با شما کار کنند.

با مشتریان قدیمی ارتباط برقرار کنید

حفظ مشتری فعلی آسان تر و ارزان تر از به دست آوردن مشتری جدید است. اگر می‌خواهید مشتریان طراحی وب را به دست آورید، ارزش آن را دارد که با مشتریان قبلی تماس بگیرید تا بفروشید یا ارجاع دهید، به خصوص اگر خدمات عالی ارائه کرده باشید.

ارجاعات را بخواهید

فعالانه از مشتریان قبلی، افراد در صنعت یا همکارهای فریلنسر درخواست معرفی کنید. دریافت تاییدیه یا توصیه از افرادی که با آنها کار کرده‌اید، مشتریان بالقوه را تشویق می کند تا با شما همکاری کنند. می‌توانید با قدردانی (تخفیف یا هدایا) به افرادی که کار را به سمت شما می‌فرستند، این فرآیند را تشویق و تکرار کنید.

با دیگر فریلنسرها شریک شوید

راه دیگر برای دریافت کار آزاد، مشارکت با فریلنسرهایی است که خدمات تکمیلی را ارائه می دهند. می‌توانید با کارشناسان سئو یا نویسندگان محتوا تماس بگیرید که مشتریانشان ممکن است به دنبال شخصی برای اصلاح وب‌سایت خود باشند. حتی می توانید با توسعه دهندگان وب تماس بگیرید که نقاط قوت آنها در ساخت وب سایت است نه طراحی وب سایت. شما به پایگاه مشتری موجود شریک خود دسترسی پیدا می کنید و آنها خدمات شما را به مشتریان خود ارائه می دهند که ارزش بیشتری برای هر دو طرف ایجاد می کند.

همچنین ممکن است بخواهید با کسی که در یک شهر بزرگتر از شما فعالیت می کند، همکاری کنید تا مثلا پروژه های   طراحی سایت در مشهد خودش را به شما نیز بسپارد. به این شکل شما آن پروژه ها را با هزینه همکار برای او انجام می دهید و او نیز می تواند براحتی تیم سازی کند و کار را گسترش دهد.

به یک شرکت بپیوندید

علاوه بر شراکت با سایر فریلنسرها، می توانید به یک شرکت طراحی سایت نیز بپیوندید. مزیت کار با شرکتها این است که آن‌ها پایگاهی مکرر از مشتریان با بودجه کلان و هجوم مشتریان جدید دارند. از آنجایی که مشتریان آنها نرخ های روز بازار را به آنها می پردازند، آنها همچنین حقوق بهتری به فریلنسرها و پیمانکاران فرعی خود می دهند.

همچنین اگر به دنبال یادگیری و به دست آوردن نکات و مزایای کسب و کار هستید، شرکتها بهترین گزینه برای شما هستند.

خلاصه

یادگیری نحوه جذب مشتریان طراحی وب، ترکیبی از راه اندازی برند شخصی شما، نشان دادن تخصص شما و ایجاد روابط با افراد دیگر است. شما می توانید استراتژی های بازاریابی ورودی و خروجی مختلفی را برای جذب مشتریان بالقوه اعمال کنید. با این حال، قبل از اجرای استراتژی‌هایی که انتخاب می‌کنید، ضروری است که مشتریان طراحی وب ایده‌آلی را که می‌خواهید جذب کنید، بشناسید. آنهایی که می‌دانند چه می‌خواهند و به تخصص شما به عنوان یک همکار احترام می‌گذارند.

2.3/5 - (6 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.