ارسال خبرنامه در ووکامرس به مشتریان با WooCommerce MailChimp

ارسال خبرنامه در ووکامرس به مشتریان این امکان را به شما خواهد داد تا در فروشگاه ووکامرسی خود بتوانید به مشتریان محصولات خود برای مواقعی همچون ارائه کد تخفیف به مشتریان استفاده کنید. با استفاده از ارسال خبرنامه در ووکامرس قادر خواهید بود تا به مشتریانی که سفارش آنها در انتظار بررسی، مسترد شده و یا تکمیل شده قرار دارد دسترسی یافته و به راحتی ایمیل برای آنها ارسال کنید.

در این مقاله از دکتر وردپرس قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راحتی فروشگاه ووکامرس خود را به میل چیمپ متصل کرده و مشتریانی که در سایت شما سفارشی را ثبت می‌کنند چه سفارش تکمیل شده باشد و چه لغو شده باشد ایمیل آنها را در میل چیمپ برای ارسال خبرنامه محصولات ثبت کنید.

ارسال خبرنامه در ووکامرس

ارسال خبرنامه در ووکامرس به مشتریان

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان WooCommerce MailChimp در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۲۰٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۳ را ازآن خود نماید که با استفاده از آن می‌توانید به مشتریان خود در ووکامرس خبرنامه ارسال کنید. این افزونه با آخرین نسخه وردپرس و ووکامرس نیز کاملا سزگار می٬باشد.

پیش از این نیز به معرفی افزونه اتصال وردپرس به میل چیمپ پرداختم که این امکان را به شما می‌دهد تا در سایت وردپرسی خود خبرنامه ایجاد کرده و به صورت مستقیم کاربرانی که در خبرنامه عضو می‌شوند را در لیست ایمیل اکانت میل چیمپ خود اضافه کنید.

خبرنامه میل چیمپ برای وردپرس این امکان را به شما خواهد داد تا هرگاه مشتریان در سایت شما اقدام به خرید می‌کنند به صورت خودکار ایمیل آنها در لیست خبرنامه میل چیمپ اضافه شود که در این صورت قادر خواهید بود تا در جشنواره‌های مختلف وردپرس اقدام به ارائه کد تخفیف، موجودی محصول، افزودن محصولات جدید و… برای آنها خبرنامه ارسال کرده و فروش خود را افزایش دهید.

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر یک تب جدید با عنوان Mailchimp در مسیر ووکامرس> تنظیمات افزوده خواهد شد، به این مسیر مراجعه کنید تا تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید.

ارسال خبرنامه در ووکامرس به مشتریان

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا در اکانت میل چیمپ خود وارد شده و سپس کد API دریافتی را مانند نمونه زیر کپی کرده و در فیلد API Key وارد کرده و لحظاتی منتظر بمانید تا افزونه به میل چیمپ متصل شده و سایر گزینه‌هایی که در تصویر مشاهده می‌کنید برای شما نمایش داده شوند.

Enable/Disable: با فعال و غیرفعال سازی این گزینه قادر خواهید بود تا کارکرد افزونه را کنترل کنید، در صورت غیرفعال بودن این گزینه کارکرد افزونه غیرفعال شده و هیچ ایمیلی در لیست ایمیل خبرنامه ووکامرس افزوده نخواهد شد. بنابراین دقت کنید که تیک این گزینه در حالت فعال باشد.

Main List: از این گزینه می‌توانید لیست ایمیل مورد نظر در اکانت میل چیمپ خود را انتخاب کنید تا ایمیل مشتریان فروشگاه ووکامرس در آن ذخیره شود.

Interest Groups: این گزینه نیز برای قرار دادن گروهی می‌باشد که در صورت وجود چند لیست ایمیل به شما نمایش داده شده و می‌توانید لیست ایمیل مشتریان را در چند گروه مختلف ذخیره کنید.

Subscribe Event: با استفاده از این گزینه تعیین کنید تا امکان ذخیره ایمیل مشتریان در کدام حالت از مراحل سفارش محصولات صورت گیرد که در اینجا سه گزینه زیر پیش روی شما خواهد بود و با انتخاب هر یک از آنها ایمیل مشتری در لیست خبرنامه ذخیره خواهد شد.

  • order created: ذخیره ایمیل در خبرنامه ووکامرس به محض ایجاد سفارش
  • order processing: ذخیره ایمیل در خبرنامه ووکامرس پس از قرارگیری سفارش محصول در وضعیت در حال انجام
  • order completed: ذخیره ایمیل در خبرنامه ووکامرس پس از تکمیل شدن سفارش مشتری

جهت بازدهی بهتر پیشنهاد می‌کنم تا این گزینه را در حالت order created قرار دهید تا به محض افزودن محصول به سبد خرید ایمیل مشتری در لیست خبرنامه ذخیره شود.

بیشتر بخوانید : بهترین سایت‌های ایمیل مارکتینگ

Double Opt-In: در صورت فعال کردن این گزینه یک ایمیل تاییدیه برای مشتریان به منظور تایید ایمیل آنها و قرارگیری در لیست خبرنامه ووکامرس ارسال خواهد شد تا با تایید آن ایمیل آنها در لیست قرار گیرد.

Subscribe Customers: از این قسمت می‌توانید تعیین کنید که ایمیل مشتریان به صورت خودکار در لیست خبرنامه ووکامرس قرار گیرد و یا اینکه ابتدا اجازه قرار گرفتن ایمیل آنها در لیست خبرنامه ووکامرس در میل چیمپ درخواست شده و سپس به لیست اضافه شود.

Opt-In Field Label: در این فیلد می‌توانید متن مورد نظر برای عضویت در خبرنامه در صورتی که در حالت خواست از مشتری باشد نمایش داده شود.

Opt-In Checkbox Default: در این بخش نیز می‌توانید به صورت پیشفرض تیک عضویت در خبرنامه را در حالت فعال و یا غیرفعال قرار دهید تا مشتری بتواند آن را انتخاب کند.

Opt-In Checkbox Location: و در نهایت از این بخش نیز می‌توانید مکان مورد نظر برای نمایش گزینه عضویت در خبرنامه ووکامرس را تعیین کنید که در بالای دکمه خرید، نقد و بررسی، صفحه پرداخت و.. سایر گزینه‌های موجود قرار گیرد.

نتیجه گیری‌ :

بعد از ذخیره سازی تنظیمات از این پس هرگاه مشتری اقدام به خرید کرده و مراحل خرید وی در یکی از حالت‌های ایجاد سفارش،‌سفارش در حال انجام و سفارش تکمیل شده باشد، ایمیل وی به صورت خودکار در لیست ایمیل میل چیمپ قرار گرفته و می‌توانید اقدام به ارسال خبرنامه و تمرکز بر روی فروش بیشتر محصولات خود از طریق ایمیل مارکتینگ اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.