۵ نکته مهم که قبل از سفارش طراحی سایت باید به آن توجه کرد

امروزه یکی ازمهمترین بخش های زندگی افراد جامعه وابسته به فضای مجازی و اینترنت شده است، این وابستگی به سمت کسب و کارها نیز کشیده شده و درحال حاضر وجود وب سایت و کسب و کار اینترنتی بسیار حائز اهمیت و باعث رشد و شکوفایی آنها شده است.

با توجه به اینکه افراد، شرکت ها و مجموعه های زیادی روزانه قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت دارند، یکسری نکات را بایستی رعایت کنند تا کسب و کار اینترنتی آنها شکست نخورد.

در این مقاله در سایت دکتر وردپرس به بررسی ۵ نکته مهم که قبل از سفارش طراحی سایت باید به آن توجه کرد، خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین کارهایی که قبل از سفارش طراحی سایت بایستی انجام دهیم، انتخاب یک شرکت طراحی سایت حرفه ای و معتبر است. که ضمن انجام خدمات طراحی سایت به مشتریان خود، در رابطه با راه اندازی کسب و کار اینترنتی، باید ها و نبایدهای این حوزه مشاوره فنی و دقیق ارائه دهد.

شرکت توسعه سامان نیماد، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های طراحی سایت در کرمان می باشد، که قبل از انجام سفارش با توجه به حوزه کاری مشتری، مشاوره های لازم را ارائه می دهد.

نکات مهم قبل از سفارش طراحی سایت

فعالیت در فضای مجازی نیازمند داشتن دانش و مهارت در زمینه کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می باشد، برخی افراد باتوجه اینکه تخصصی در این زمینه ندارند خطاهایی مرتکب می شوند که باعث شکست  کسب و کار خود خواهند شد.

 

انتخاب دامنه و هاست مناسب

انتخاب نام دامنه سایت

انتخاب نام دامنه سایت بسیار مهم است درصورتی که اشتباهی در انتخاب دامنه رخ دهد ممکن آسیب های زیادی به کسب کارتان وارد کند. توجه داشته باشید که نام دامنه باید بیانگر حوزه فعالیت کسب و کار و نام برندتان باشد، همچنین املای درست کلمات دامنه بایستی رعایت شود. سعی شود حدالامکان از دش (-) در نام دامنه استفاده نشود، و همچنین از پسوندهای مرتبط با موضوع سایت یا کشور مکان فعالیت خود استفاده شود.

 

تهیه هاست پرقدرت

انتخاب هاست مناسب بسیار مهم است، چراکه در صورت استفاده از هاست ضعیف یا هاستی که قطعی یا اصطلاحا آپتایم پایینی دارد، باعث می شود زمان بارگذاری وب سایتتان طولانی شده و تجربه کاربری خوبی نخواهد داشت. ضمن اینکه تاثیر بدی در وضعیت سئو سایتتان نیز خواهد داشت.

پس همواره سعی کنید هنگام سفارش هاست موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • آپتایم سرورهاست
  • سخت افزارهای سرور هاست
  • نوع فضای ذخیره سازی سرور هاست (حتما نوع فضای ذخیره سازی SSD و یا Nvme باشد.)
  • وضعیت بک آپ گیری از اطلاعات هاست

 

برنامه ریزی دقیق و بررسی مخاطبان هدف در راه اندازی کسب کار

برنامه ریزی دقیق و بررسی مخاطبان هدف

گاها دیده می‌شود برخی افراد بدون برنامه ریزی تنها صرف داشتن وب سایت یا فروشگاه اینترنتی اقدام به سفارش طراحی سایت کرده و بدون داشتن هیچ نوع شناختی از بازار کار خود در فضای مجازی و یا بررسی مخاطبان هدف خود فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

درصورتی که راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون برنامه ریزی و شناخت مخاطبان خود باشد، فروش یا بازدید نخواهند داشت و طولی نخواهد کشید که فرد دلسرد و باعث شکست کسب و کارش در فضای مجازی خواهد شد.

پس بهتر است قبل از شروع کار، یک برنامه ریزی دقیق و منسجم درمورد فروش محصول و یا خدماتی که می‌خواهید ارائه کنید داشته باشید، با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و بررسی میزان سرچ کاربران مانند:

KwFinder و Keyword Planner و حتی در بعضی مواقع ابزار گوگل ترند کلمات کلیدی مرتبط با موضوع فعالیتتان را بدست آورده و بررسی کنید چقدر حوزه کاریتان در اینترنت جستجو می‌شود.

با توجه به نتایج بدست آمده لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود تهیه کرده و برنامه ریزی روی ارائه این محصولات / خدمات و تولید محتوا در سایت خود داشته باشید.

همچنین با توجه به حوزه کاریتان بایستی بررسی کنید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و از چه طریق می‌توانید با آنها تعامل داشته و محصول یا خدمات خود را به آنها پرزنت کنید.

 

توجه به برندسازی و جذابیت بصری

توجه به برندسازی و جذابیت بصری

برندسازی بسیار مهم است، اینکه نام برند شما در ذهن مخاطبانتان بماند بسیار می‌تواند به پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما کمک کند. در توضیحات مربوط به انتخاب دامنه گفته شد، دامنه ای انتخاب شود که بیانگر حوزه کاری و نام برندتان باشد.

پس حتما روی نام برند خود فکر زیادی کرده چراکه اولین موردی در مواجه کاربر در سایت شما در ذهنش می‌نشیند نام برندتان می‌باشد.

جذابیت بصری بسیار مهم بوده و بایستی برای برند خود یک لوگو شکیل طراحی کرده و سعی کنید یک رنگ با توجه به موضوع کارتان به عنوان رنگ سازمانی خود انتخاب کنید.

در طراحی بنرهای ثابت و تبلیغاتی در وب سایت خود وسواس زیادی به خرج دهید و طراحی آنها را بدست یک گرافیست حرفه ای بسپارید، چراکه بنرهای سایت حکم ویترین سایت شما را خواهند داشت.

 

در انتخاب یک شرکت طراحی سایت چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

انتخاب شرکت طراحی سایت خوب

در ابتدای مقاله گفته شد که یکی از مهمترین کارهایی که قبل از سفارش طراحی سایت، انتخاب یک شرکت طراحی سایت حرفه ای و معتبر است.

درحال حاضر با یک سرچ ساده در خصوص شرکت طراحی سایت به اطلاعات چندین سایت که در این حوزه فعالیت دارند دست پیدا خواهید کرد. در ادامه مهمترین ویژگی های یک شرکت طراحی سایت را بررسی خواهیم کرد.

  1. انتخاب شرکت طراحی سایت در شهر و استان محل زندگی خود
  2. بررسی سابقه شرکت طراحی سایت و همچنین مجوزهای کسب کرده
  3. انعقاد قرارداد کتبی و رسمی طراحی سایت و پشتیبانی
  4. بررسی نمونه کارهای انجام داده و مشتریان شرکت طراحی سایت
  5. بررسی نحوه پشتیبانی کاربران

 

انتخاب شرکت طراحی سایت در شهر و استان محل زندگی خود

سعی کنید حتی الامکان طراحی سایت خود را به شرکتی بسپارید که در شهر و استان محل زندگی شما باشد، در این صورت ارتباط شما با طراح سایتتان به صورت حضوری و ساده تر خواهد بود و خیلی بهتر می‌توانید با او در ارتباط بوده و نظرات خود را درخصوص سفارش طراحی سایتتان در میان گذاشته و همچنین دریافت پشتیبانی و آموزش ساده تر خواهد بود.

 

بررسی سابقه شرکت طراحی سایت و همچنین مجوزهای کسب کرده

حتما سفارش طراحی سایت خود را به شرکتی سپرده که به صورت رسمی فعالیت داشته باشند و همچنین مجوزهای کسب شده آنها را بررسی کرده تا با خیال آسوده از خدمات آنها بهرمند شوید.

 

انعقاد قرارداد کتبی و رسمی طراحی سایت و پشتیبانی

حتما با شرکتی که کار طراحی سایتتان را برعهده می گیرد قرارداد کتبی منعقد کنید و مواردی همچون امکانات مورد نیاز وب سایت، زمان تحویل وب سایت، هزینه انجام پروژه و پشتیبانی وب سایت در آن قید شود.

 

بررسی نمونه کارهای انجام داده شده و مشتریان

حتما پروژه های قبلی که توسط آن شرکت طراحی شده را مشاهده کرده و بررسی کنید که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و همچنین می‌توانید با مشتریان قبلی آن شرکت ارتباط گرفته و نظرشان را در مورد کیفیت و خدمت رسانی شرکت طراحی سایت مدنظر خود جویا شوید.

 

پشتیبانی کاربران

پشتیبانی سایت بسیار مهم است، حتما سوال کنید به چه صورت در آینده می توانید از خدمات پشتیبانی آنها بهرمند شوید و پشتیبانی کاربران شامل چه مواردی بوده و در چه روزهایی ارائه می‌شود و حتما در قرارداد طراحی سایت قید کنید.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد، راه اندازی کسب و کار اینترنتی همان قدر که میتواند جذاب باشد و تاثیر بسیار زیادی در فروش ما بذارد، سختی های خود را دارد و با توجه به رقابت شدید در برخی از حوزه ها بایستی به صورت استاندارد و قوی پا به این عرصه بگذارید .

پس سعی کنید یک دامنه مناسب، یک هاست بسیار قدرتمند و بدون قطعی و یک شرکت طراحی سایت منسجم انتخاب کنید. حتما استراتژی و برنامه ریزی روی تولید محتوا و مخاطبان خود داشته باشید و گرافیک زیبا برای لوگو و بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درخصوص راه اندازی کسب و کار اینترنتی یاد بگیرید و همچنین درمورد مهمترین اقداماتی که پس از انجام طراحی سایت بایستی رعایت شود تا وب سایت شما تبدیل به یک سایت موفق و با رتبه بالا در موتور جستجوگر گوگل قرار گیرد، پیشنهاد می‌شود مقاله اشتباهات رایج در راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سایت نیماد را مطالعه کنید.

5/5 - (7 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.