کسب درآمد نجومی از تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل؛ دروغ یا واقعیت؟

نیازی نیست سرچ کنیم و آمار تعداد افراد دارای تلفن همراه را بفهمیم. از طرفی، با یک حساب سرانگشتی هم متوجه می‌شویم که تقریباً تمام این افراد، حداقل 10 اپلیکیشن در گوشی موبایل خود نصب دارند. به‌علاوه، تمامی ما می‌دانیم که روزانه حداقل 4 ساعت‌ از زمانمان با چرخیدن در تلفن‌های همراهمان سپری می‌شود. پس چرا تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل مفید واقع نشود؟

در این مطلب به این نوع تبلیغات، یعنی تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل، خواهیم پرداخت.

 

تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل

یک تلفن همراه چیزی به‌جز انبوهی از اپلیکیشن‌ها نیست؛ بنابراین تبلیغات در این بستر، نوعی کانال بازاریابی سودده برای کسب‌وکارها خواهد بود تا محتوای خود را به کاربران نمایش دهند و اهداف خود را تیک بزنند.

تبلیغات در اپلیکیشن‌های تلفن همراه نوعی استراتژی فروش به حساب می‌آید. درواقع، همان‌طور که از نامش پیداست، کسب‌وکارها و آژانس‌های تبلیغاتی در این اپلیکیشن‌ها به تبلیغ محصولات و خدمات می‌پردازند. بهترین مزیت این نوع تبلیغات در این است که این تبلیغات کمتر باعث حواس‌‌پرتی کاربران شده و به بهترین شکل کنترل و مدیریت می‌شوند. در ادامه نیز به دیگر مزیت‌های تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل خواهیم پرداخت.

مزایای تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل

1) تولید درآمد: تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل منبع اصلی درآمد برای بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها به شمار می‌آید. تبلیغات به این افراد اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را به‌صورت رایگان یا با هزینۀ کمتر به کاربران ارائه دهند و در‌عین‌حال درآمدزایی داشته باشند.

2) تبلیغات هدفمند: تبلیغات اپلیکیشن موبایل را می‌توان براساس معیارهای مختلفی مانند سلایق، سن، علایق و موقعیت جغرافیایی مورد استفاده قرار داد. این نوع شخصی‌سازی تبلیغات، باعث افزایش اثربخشی تبلیغات شده و به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف موردنظر خود دست یابند.

3) تجزیه‌و‌تحلیل و بهینه‌سازی: اپلیکیشن‌ها می‌توانند اولین بستر برای راه‌اندازی یک کمپین بزرگ باشند. درواقع، می‌توان کمپین‌ها را ابتدا در این بسترها پیش برد و از داده‌ها و بازخورد کاربران برای تجزیه‌و‌تحلیل و بهینه‌سازی کمپین‌های آینده استفاده کرد. این داده‌های جمع‌آوری‌شده از ارزیابی‌ها، در تصمیم‌گیری آگاهانه درمورد استراتژی‌های تبلیغاتی کمک‌کننده خواهند بود.

4) افزایش تعامل کاربر: تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایلی که به‌خوبی طراحی شده‌اند می‌توانند با ارائۀ محصولات یا خدمات مرتبط، برای کاربران ارزش ایجاد کنند. این ارزش تولیدشده نیز درنهایت به افزایش تعامل کاربر منجر شده و تجربۀ کلی کاربر را بهبود می‌بخشد.

5) انعطاف‌پذیری در فرمت‌های تبلیغاتی: تبلیغات اپلیکیشن موبایل را می‌توان در قالب‌های مختلفی مانند تبلیغات بنری، تبلیغات بینابینی و تبلیغات همسان نمایش داد. این انعطاف‌پذیری به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که قالبی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با اهداف تبلیغاتی و مخاطبان هدف آن‌ها مطابقت دارد.

6) مقرون‌به‌صرفه‌بودن: این نوع تبلیغات اغلب مقرون‌به‌صرفه‌تر از روش‌های تبلیغات سنتی‌ای مانند تبلیغات تلویزیونی یا چاپی است. این امر تبلیغات اپلیکیشن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای مشاغلی با بودجۀ تبلیغاتی محدود تبدیل خواهد کرد.

 

فرمت‌های تبلیغات اپلیکیشن‌های تلفن همراه

در اپلیکیشن‌ها می‌توان از فرمت‌های مختلفی برای تبلیغات بهره برد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

 

1) تبلیغات ویدئویی بینابینی (Interstitial Video Ads)

این نوع تبلیغات اغلب در اپلیکیشن‌های بازی کاربرد دارند. تبلیغات بینابینی، تبلیغات بنری تمام‌صفحه هستند که تا پایان بازه زمانی پایان نمی‌یابند.

این نوع تبلیغات معمولاً نرخ تبدیل بیشتری به دنبال دارند، ولی تجربۀ کاربر را مختل می‌کنند و ممکن است تعامل او در اپلیکیشن را نیز کاهش دهند.

2) تبلیغات پری رول (Pre-Roll Ads)

تبلیغات YouTube را به خاطر آورید؛ همان آگهی‌هایی که به‌طور خودکار در ابتدا، وسط یا انتهای ویدئوها پخش می‌شوند. این تبلیغات تبلیغات Pre-Roll به شمار می‌آیند. Pre-Roll Ads معمولاً 15، 20، 30 یا حتی 60 ثانیه هستند. از طرفی، برخی از آن‌ها قابلیت پرش (skip) دارند، در‌حالی‌که برخی دیگر ممکن است برای مدت‌زمان تعیین‌شدۀ خود اجرا شوند.

این تبلیغات به‌طور مؤثر آگاهی از برند و تعامل با نام تجاری را ارتقا می‌دهند و معمولاً با داشتن یک فراخوان به اقدام، کاربر را به خرید و تبدیل تشویق می‌کنند.

3) تبلیغات همسان (Native Ads)

تبلیغات همسان، با محتوای صفحه هماهنگ شده و از این نظر کمتر حس آگهی را به کاربر منتقل کرده و تجربۀ کاربر را مختل نمی‌کنند. به‌طور مثال، ممکن است به‌عنوان یک پیشنهاد خوشامدگویی روی صفحه ظاهر شوند.

4) تبلیغات بنری (Banner Ads)

آگهی‌های کوچک و جمع‌‌و‌جوری که در برنامه‌ها می‌بینید، تبلیغات بنری به شمار می‌آیند. این نوع تبلیغات معمولاً بالا یا پایین صفحه ظاهر می‌شوند.

 

نکاتی برای اجرای تأثیرگذار تبلیغات در اپلیکیشن‌های تلفن همراه

هر نوع آگهی در هر نوع اپلیکیشنی، سازمان را به اهداف خود نمی‌رساند و رعایت برخی نکات برای افزایش بهره‌وری ضروری خواهد بود:

1) قبل از آغاز کمپین تبلیغاتی خود، اهداف و بودجۀ آن را تعیین کنید.

2) به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار، به‌وضوح مشخص کنید که می‌خواهید با تبلیغات خود چه کسانی را تحت‌تأثیر قرار دهید. مخاطبان هدف کسب‌وکار خود را بشناسید و تبلیغ را به آن‌ها نمایش دهید.

3) آزمون و خطا کنید. از تصاویر، فیلم‌ها و متن‌های متفاوتی در اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید تا به درک درست‌تری از مخاطبان و اپلیکیشن‌های مناسب این دسته از افراد برسید.

4) هنگام انتخاب فرمت تبلیغ، نوع اپلیکیشن و تجربۀ کاربری را در نظر داشته باشید. برای مثال، تبلیغات بینابینی ممکن است برای اپلیکیشن‌های بازی مناسب باشد، در‌حالی‌که تبلیغات بنری ممکن است در برنامه‌های خبری بهتر عمل کند.

5) تبلیغات را در مکان‌های استراتژیک اپلیکیشن نمایش دهید؛ یعنی مکانی که توجه کاربر را جلب کند و در‌عین‌حال تجربۀ او را مختل نکند.

 

سخن پایانی

در آخر نیز صاحبان کسب‌وکارها برای افزایش بهره‌وری تبلیغات خود در اپلیکیشن‌های موبایل بهتر است به آژانس‌های تبلیغاتی حرفه‌ای و متخصصان این حوزه اعتماد کنند. دراین راستا پیشنهاد ما تبلیغات کلیکی صباویژن و پلتفرم هوشمند آن یعنی وی پلاس خواهد بود.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.