Seo  چیست؟ چگونه می توانیم با سئو نتایج بهتری دریافت کنیم؟

 سئو چیست؟ سئو ریشه در عبارت Search Engine دارد. و در تعریف کلی آن می توانیم بگوییم سئو یعنی بهینه سازی سایت برای گرفتن تاییدیه از سوی موتورهای جست و جو. این تاییدیه شامل گرفتن رتبه بالا و تایید بهبود عملکرد از سوی معیارهای موتورهای جستجو می باشد.

زمانی که از یک وب سایت سئو شده سخن به میان می آید؛ انتظاراتی چون دریافت رتبه و رفع نیاز در صورت سرچ کاربر در پی آن خواهد آمد‌. این انتظارات زمانی برآورده خواهد شد که سایت دارای فاکتور های مورد نظر موتورهای جستجو همچون سرعت سایت، متون به کار برده شده، لینک های ورودی و خروجی، چیدمان صحیح ساختار سایت و…. باشد. اگر این فاکتور ها بر اساس استاندار های موتورهای جستجو پیاده سازی شوند؛ وب سایت موفق به دریافت رتبه برتر از سوی موتورهای جست و جو می گردد.

چگونه می توانیم در نتایج جستجو با seo بهترین رتبه را دریافت نماییم؟

شاید زمانی که اقدام به راه اندازی وب سایت می کنیم؛ حتی یک درصد هم گرفتن رتبه اول از سوی موتور های جستجو را در ذهن نپرورانیم زیرا؛ این هدف ناممکن به نظر می آید. اما کافی است با درایت و اجرای قوانین مدنظر موتورهای جستجو به این هدف به نظر دست نیافتنی، دست یابید. برای کسب رتبه اول توسط موتورهای جستجو نیازمند بهینه سازی پی در پی وب سایتتان می باشید. زیرا به واسطه بهینه سازی مدام توسط شرکت سئوکار  می توانید مسیر طولانی دریافت رتبه اول از موتورهای جست و جو را در زمان کوتاه تری طی کنید.

موردی که در این بحث قالب یک چالش را برای صاحب سایت به خود می گیرد. صرف هزینه بالا در این مسیر است. اما برای ارتقا وب سایت ناگزیر به انجام خواهید بود. زیرا؛ شما در یک رقابت تنگا تنگ با وب سایت های دیگر که دارای مضمون مشابهی است قرار دارید. شما با رسیدن به هدف نهایی می توانید موفق به بازگرداندن قسمتی از هزینه ها شوید. یکی از مهمترین شگردها یا فاکتور ها برای کنار زدن رقبا و نزدیک شدن به رتبه اول انتخاب درست کلمه کلیدی می باشد؛ به همین جهت باید در این راستا دقت بالایی به خرج دهید.

مزیت های سئو سایت

با سئو با بهینه سازی سایت میتوان اعتماد کاربران را بیش از بیش جلب نمود و بازدید سایت نمودار صعودی را طی خواهد کرد. شما      می توانید با سئو وب سایت یک تبلیغ کلی به جای همه تبلیغ ها یا ریسک های دیگر انجام دهید. زمانی که کاربر با ورود به گوگل و سرچ کردن برای دریافت اولین پاسخ با وب سایت شما روبه رو می گردد اعتمادش به سایتتان شروع به شکل گرفتن خواهد کرد. با تداوم این رویه و افزایش بازدید کنندگان در پایان با نتایج بهتر و مثبت تری همراه خواهد شد. این نتایج و عملکرد های مثبت عبارتند از:

  • افزایش فروش آنلاین برای یک وب سایت فروشگاهی
  • معرفی محصولات و خدمات به کاربران بیشتر برای سایت های خدماتی
  • افزایش یافتن کلیک لینک های مربوط به سایت های خبری و در نهایت رو به رو شدن با جذب ترافیک بالا سایت

آیا عملکرد کاربران بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

دریافت رتبه از سوی موتورهای جستجو فقط به عملکرد شما ختم نمی گردد. بلکه واکنشی که کاربران در زمان مواجهه با وب سایت و محتوا شما از خود نشان می دهند از عوامل کسب امتیاز از سوی موتورهای جستجو محسوب می شود. زمانی که کاربر با ورود کردن به سایت شما زمان بیشتری را ماندگار شود، مطمئنا با محتوای جذابی روبرو شده است که قسمت جامعی از پاسخ سوالاتش را شامل می گردد. مطمئنا این مورد می تواند در امتیاز دهی موتورهای جست و جو تا میزان  بسیاری زیادی تاثیر گذار باشد.

  • سئو به چند بخش تقسیم می گردد ؟

برای موفقیت در حیطه سئو باید با انواع سئو و جزئیات مربوط به آن آشناییت کامل داشته باشیم. زیرا با شناخت کامل هرکدام از کارایی های بخش های سئو گام های بزرگی در راستا ارتقا وب سایت و کسب بهترین رتبه ها از سوی موتور های جست و جو برمی داریم. در این قسمت انواع سئو را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • سئو داخلی

سئو داخلی یا on_page seo اولین و مهمترین فاکتور سئو محسوب می شود که، اولین اقدام ما برای بهینه سازی سایت اهمیت ویژه به این قسمت می باشد. در واقع سئو داخلی کلیت و ساختار سایت شما را شامل می گردد. این کلیت؛ شامل طراحی قالب سایت تا محتواهای موجود در سئو و همه فاکتورهایی که در سبک داخلی نقش دارند، است. در واقع هدف اصلی سئو داخلی جذب مخاطب و بالا بردن بازدید سایت به واژه محتوا جذاب و باکیفیت می باشد. سئو داخلی در هر وب سایت سبب می گردد تا ویژگی های برجسته وب سایت شما در راستا تمامی معیارهای موتورهای جست و جو قرار گیرند. به همین سبب اهمیت به این بخش از سئو سبب گرفتن رتبه اول صفحات وب سایت شما به واسطه موتورهای جست و جو می باشد‌.

  • سئو خارجی

سئو خارجی سایت یا on_ sit seo از دیگر عوامل مهم بهبود و بالارفتن رتبه وب سایت بشمار می آید. این بخش شامل تمامی فعالیت ها و استراتژی های می گردد که خارج از وب سایت برای ارتقا آن صورت می پذیرد. در این راستا قادر هستید برای بهبود سئو خارجی از ابزار های متعددی همچون شبکه های اجتماعی، فروم ها و سایت های دیگر کمک بگیرید. در قالبی دیگر می توانیم سئو خارجی را قرار دادن لینک مربوط به سایت در سایر وب سایت ها تعریف کنیم. شما با قرار دادن لینک وب سایت خود در سایر سایت ها را معتبر قدمی بزرگ در بالارفتن تعداد بازدیدکنندگان سایت برخواهید داشت که ارتقا و بالارفتن رتبه وب سایت را در پی دارد. تفاوت کلی سئو داخلی و خارجی نیز به همین مورد ختم می گردد:

نحوه متفاوت جذب کاربران ؛ به این صورت که سئو خارجی به واسطه لینک ها و شبکه های اجتماعی و به طور کلی به شکل کاملا غیر مستقیم موجب بالا رفتن رتبه سایت می گردد؛ این در حالی است که سئو داخلی با تولید محتواهای جذاب و البته مخاطب پسند به شکل پر رنگ تری برای جذب مخاطب بیشتر و گرفتن رتبه بالاتری از موتورهای جستجو پیشروی می کند.

انواع سئو

  • سئو کلاه سفید

مجموعه ای از ترفندهای قابل قبول و مطابق با قوانین موتور های جستجو در راستا ارتقا وب سایت را سئو کلاه سفید می نامند.

  • سئو کلاه سیاه

منظور از سئو کلاه سیاه مجموعه ای از ترفند ها و تاکتیک های مخالف قوانین موتور های جستجو و فریب آن در راستای ارتقا وب سایت انجام می شود و در پایان موجب جریمه و پنالتی سایت می گردد.

  • سئو کلاه خاکستری

قوانین حاکم در سبک کلاه خاکستری را تلفیقی تکنیک های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید می دانند که به دلیل زیره پا گذاشتن برخی از قانون ها ریسک بیشتری را نسبت به سئو کلاه سفید به دنبال دارد.

سخن پایانی

ما سعی کردیم به شکل جامع اما مختصر سئو را به شما معرفی کنیم اما توجه داشته باشید که برای دستیابی به موفقیت در این مسیر نیازمند مشاوره گرفتن و یاری متخصصین این حیطه هستید. اینکه شما با اطلاعات و دانسته های قوی در راستا پیشرفت سایتتان گام بردارید بسیار ارزشمند است اما ممکن است با کوچکترین اشتباهی نه تنها به هدف نهایی یعنی کسب رتبه بالا سایت نرسید بلکه فرسنگ ها از هدفتان دور شوید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.