معرفی شهر آنتالیا و جاذبه های گردشگری آن

شهر آنتالیا یکی از دیدنی ترین و دوست داشتنی ترین شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که با داشتن جاذبه های گردشگری و دیدنی خود سالانه میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب کرده است. شرایط آب و هوایی این شهر بسیار معتدل و مدیترانه ای می باشد.

آیا شما نیز به دنبال بازدید از زیباترین جاذبه های شهر آنتالیا در تور آنتالیا هستید؟ آیا می دانید که با رزرو تور آنتالیا می توانید با تمام جنبه های فرهنگی آنتالیا آشنا شوید؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار ارزنده ای را در این خصوص به دست آورید.

شهر آنتالیا یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین شهرهای ترکیه می باشد که با داشتن تاریخ بسیار کهن و جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر خود توانسته است توجه هزاران توریست را به سوی خود جلب کند. شهر مذکور در منطقه مدیترانه واقع شده است و در نوار ساحل این دریا قرار گرفته است که همین امر سبب شده تا آنتالیا از سواحل بسیار بی نظیری برخوردار باشند. جمعیت این شهر در حدود دو میلیون نفر بوده و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه به شمار می آید و در فصل بهار و تابستان نیز جمعیت آن چند برابر می شود. در ادامه مقاله نیز سعی بر آن داریم تا در مورد آداب و رسوم مردم آنتالیا، آب و هوا و بایدهای سفر به سوی این شهر توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

آداب و رسوم مردم آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، یکی از جالب ترین موضوعاتی که برای بسیاری از گردشگران توریست ها در سفر خود به شهر آنتالیا وجود دارد، آداب و رسوم مردم این شهر می باشد که در خصوص این امر می توان گفت، مردم این شهر دارای مذهب سنی هستند که روزانه صدای اذان را 5 نوبت در مساجد این شهر می توان شنید. مردم این شهر یک ماه رمضان را روزه داری کرده و به سنت های دیرینه خود بسیار پایبند هستند. ازدواج و خانواده از مهمترین و اصلی ترین موضوعات در میان مردم محلی این شهر می باشد به طوری که شباهت های فرهنگی بسیار زیادی را با فرهنگ ایرانی داشته و گردشگران احساس تغییرات فرهنگی زیادی را نخواهند داشت. برای آشنایی نزدیک با مردم محلی این شهر می توانید یکی از بهترین تورهای آنتالیا را رزرو کنید.

آب و هوای آنتالیا

از دیگر مهمترین موضوعاتی که برای بسیاری از گردشگران در هنگام سفر به آنتالیا وجود دارد، آب و هوای این شهر می باشد به طوری که مسافران عزم این شهر می خواهند در مورد شرایط اقلیمی خود در وهله ی اول اطلاعاتی را به دست آورده و سپس اقدام به مسافرت داشته باشند. آب و هوای آنتالیا بسیار مساعد و معتدل بوده به طوری که تابستان های بسیار گرم و شرجی و زمستان های خنکی را می توان در این شهر مشاهده کرد. شرایط آب و هوای آنتالیا سبب شده است تا بسیاری از مجریان برگزار کننده تورهای آنتالیا نیز با توجه به بهترین شرایط اقلیمی اقدام به اجرای تور آنتالیا داشته باشند. بهترین زمان برای شنا در سواحل این شهر از فروردین تا آبان ماه بوده و اگر قصد دارید تا از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر بازدید داشته باشید می توانید سایر ماه های سال را برای این منظور انتخاب کنید.

بایدها و نبایدهای آنتالیا

گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به آنتالیا را دارند بایستی به یک سری از نکات توجه ویژه ای را داشته باشند که از مهمترین این بایدها و نبایدها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– در مکان های عمومی با صدای بلند صحبت نکنید

– نیازی به همراه داشتن پول نقد در کیف خود ندارید چرا که در صورت نیاز می توانید از عابر بانک های موجود در خیابان اقدام به اخذ پول نقد داشته باشید.

– در مکان های عمومی سیگار مصرف نکنید.

– به فرهنگ و آداب مردم محلی این شهر نهایت احترام را بگذارید

– حتما در هنگام خرید چانه زنی های لازم را داشته باشید.

شما نیز می توانید با در نظر گرفتن هر کدام از این باید ها و نبایدها بهترین و به یادماندنی ترین سفر را به سوی آنتالیا داشته باشید. البته مجریان برگزار کننده تور آنتالیا در مورد هر کدام از این موارد ذکر شده توضیحاتی را به حضورتان ارائه خواهند داد.

هزینه های زندگی در آنتالیا

یکی از مهمترین موضوعاتی که ذهن بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود مشغول کرده است، هزینه های زندگی در آنتالیا می باشد که در این خصوص می توان گفت، هزینه های زندگی و گشت گذار در این شهر بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد و گردشگران می توانند با هزینه های بسیار مناسب و معقولی به مدتی طولانی در این شهر زندگی کرده و از بهترین جاذبه های آن نیز بازدید داشته باشند. لازم به ذکر خواهد بود که گردشگران و توریست ها می توانند با توجه به بودجه در اختیار خود، بهترین رستوران و هتل را برای رفع نیازهای خود انتخاب کرده با هزینه های معقولانه ای سفری بسیار باشکوهی را برای خود رقم بزنند. همچنین هزینه های حمل و نقل نیز در صورت خرید بلیط های مختص گردشگری بسیار مناسب خواهد بود و شما می توانید به محض ورود به این شهر اقدام به خرید این بلیط های الکترونیکی داشته باشند.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.