شرایط پذیرش و تحصیل در رومانی در سال ۲۰۲۴

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین شیوه های مهاجرت است. شما می‌توانید با مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی در یک دانشگاه بسیار خوب و معتبر در کشور خارجی تحصیل کنید. و همچنین با مهاجرت تحصیلی به کشور مد نظر خود مهاجرت کرده و اقامت آن را دریافت کنید. تحصیل در رومانی می‌تواند گزینه انتخابی مناسبی برای تحصیل باشد.

در سال ۲۰۲۴، تحصیل در کشورهای خارجی برای دانشجویان یک فرصت چشمگیر و جذاب است، و یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات عالی، کشور زیبای رومانی است. این مقاله با هدف راهنمایی دانشجویان فارسی زبان در مورد شرایط پذیرش و تحصیل در رومانی در سال ۲۰۲۴ تدوین شده است.

 

تحصیل در رومانی:

یکی از کشورهایی که می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند؛ رومانی می‌باشد. کشور رومانی یکی از کشورهای اروپایی در حال رشد می‌باشد. این کشور با امکانات فراوانی که دارد برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند. رومانی با داشتن ۲۸ مرکز آموزشی معتبر بین‌المللی، جزء بهترین کشورها برای تحصیل در سال ۲۰۲۴ است. تحصیلات دانشگاهی و دریافت ویزای تحصیلی رومانی امروزه یکی از راه‌های مهاجرت به رومانی هم هست. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این کشور این است که تحصیل در رومانی بدون آزمون کنکور است.

چرا رومانی برای مهاجرت تحصیلی مناسب است؟

 محیط آموزشی با کیفیت

برای مهاجرت تحصیلی  قطعا کیفیت آموزش و اعتبار مدرک بیشترین اهمیت را دارد. به همین دلیل می‌توان گفت رومانی یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمنیه است. رومانی دارای دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده‌ است. وجود دانشگاه‌های برتر در این کشور باعث شده است که افراد زیادی قصد تحصیل در رومانی را پیدا کنند. دانشگاه‌های رومانی با بهره‌مندی از اساتید مجرب بهترین انتخاب برای تحصیل خواهد بود . دانشگاه‌‌های رومانی شهرت بین‌المللی دارند و همواره در رده بندی‌های جهانی رتبه‌های بالایی را کسب می کنند. یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها دانشگاه بخارست است که در پایتخت این کشور واقع شده است. که محیط آموزشی با کیفیتی دارد.

برنامه‌های تحصیلی متنوع

رومانی انواع برنامه‌های تحصیلی را برای دانشجوان بین‌المللی فراهم می‌ کند. که در نوع خود از لحاظ تنوع برنامه‌های تحصیلی بسیار عالی است. از دوره‌‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا دوره‌‌های دکتری و همچنین برنامه‌های تخصصی؛ در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود. برنامه‌‌های متنوعی که در رشته‌‌های مختلف در دانشگاه‌های رومانی وجود دارد؛ باعث می‌شود بتوانید در رشته و گرایش مورد علاقه تحصیل کنید.  همچنین باید بگوییم که برنامه‌‌های تحصیلی متنوع به دانشجویان امکان می ‌دهد تا در زمینه‌های مختلف شغلی و تخصصی تحصیل کرده و فعالیت کنند. با تحصیل در رومانی می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید.

 هزینه‌های زندگی معقول

یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در رومانی هزینه‌های مناسب زندگی در این کشور است. با مقایسه رومانی با برخی کشورهای دیگر اروپایی می توان متوجه این موضوع شده که هزینه‌های زندگی در کشور رومانی نسبتاً معقول تر و مقرون به صرفه‌تر است. هزینه‌‌های زندگی معقول در تحصیل اهمیت بسیاری دارند؛ این مورد می تواند در توانایی دانشجویان برای تحصیل و پیشرفت تحصیلی تأثیر مستقیم بگذارد. هزینه‌های زندگی پایین می‌توانند استرس مالی دانشجویان را کاهش دهد. همین موضوع کیفیت تحصیل را به طرز چشم گیری افزایش می‌دهد.

تنوع فرهنگی و تفریحات

رومانی با تاریخ و فرهنگی بسیار قدیمی یکی از متنوع‌ترین کشور ها از نظر تمدن و فرهنگ است. تنوع فرهنگی در محیط تحصیلی برای دانشجویان بسیار اهمیت دارد. چرا که این موضوع امکان می‌ دهد که دانشجو با فرهنگ‌‌ها، زبان‌ها، مذاهب مختلف آشنا شود. با تحصیل در رومانی نیز می‌توانید با فرهنگ و تمدن این کشور و کشورهای اروپایی آشنایی پیدا کنید.

شرایط پذیرش تحصیلی در رومانی

شرایط پذیرش تحصیلی در رومانی در سال ۲۰۲۴

کشور رومانی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از شرایط مناسب تری برای پذیرش تحصیلی برخوردار است. شرایط اخذ پذیرش تحصیل در رومانی از دانشگاههای سرتاسر این کشور بسیار راحت می‌باشد. و با داشتن حداقل شرایط مورد نیاز می‌توانید در رومانی مشغول به تحصیل شوند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در تمام رشته‌های تحصیلی در رومانی به مدارک زیر نیاز است:

  • مدرک دیپلم یا کارشناسی

  • حداقل ۱۷ سال سن

  • فرم درخواست پذیرش

  • مدرک معتبر زبان در صورت نیاز

  • مدارک شناسایی و هویتی

  • دو قطعه عکس

  • ترجمه مدارک به رومانیایی یا انگلیسی یا فرانسوی

  • پاسپورت معتبر

 اطلاعات کلی شرایط پذیرش

برای ورود به دانشگاه‌های رومانی، دانشجویان باید دارای مدرک تحصیلی معترف به مقطع مورد نظر باشند. این مدرک باید از یک مؤسسه آموزشی معتبر و با شهرت باشد.

برای تحصیل در رومانی، دانشجویان باید مهارت‌های زبانی خود را در یکی از زبان‌های رسمی کشور، مانند رومانیایی یا انگلیسی، اثبات کنند. آزمون‌های معترفیت مانند TOEFL یا IELTS می‌توانند به عنوان ابزارهای موثر برای این اثبات مهارت‌ها عمل کنند.

شرایط پذیرش تحصیلی در رومانی در سال 2024

مراحل پذیرش در دانشگاه‌های رومانی
انتخاب دوره و دانشگاه:

  • انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر.

  • بررسی شرایط و الزامات مختلف مرتبط با دوره و دانشگاه.

آموزش زبان:

  • در بسیاری از کشورها، شما نیاز به گذراندن آزمون‌های زبان معتبر مثل IELTS یا TOEFL دارید.

آماده‌سازی مدارک:

  • تهیه و ارسال مدارک لازم شامل مدارک تحصیلی، رزومه، نامه توصیه و غیره.

پرداخت هزینه‌ها:

  • بررسی هزینه‌های تحصیل، زندگی و دیگر هزینه‌ها مانند ویزا.

پذیرش و ویزا:

  • دریافت اطلاعات درباره نتایج پذیرش و شرایط ویزا برای تحصیل در کشور مورد نظر.

سکونت:

  • بررسی و تدابیر مربوط به سکونت در کشور مقصد.

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در رومانی در سال 2024

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در رومانی در سال ۲۰۲۴
پذیرش از دانشگاه:

  • ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌های رومانی پذیرفته شوید. شما باید اطلاعات پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کرده و به سفارت یا کنسولگری رومانی در کشور خود ارائه دهید.

ویزای تحصیل:

  • برای درخواست ویزای تحصیل، باید به سفارت یا کنسولگری رومانی در کشور خود مراجعه کنید. اطلاعات مربوط به نوع ویزا و مدارک مورد نیاز را از این مراجع دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز:

  • مدارک معمولاً شامل فرم درخواست ویزا، پذیرش دانشگاه، مدرک تحصیلی، رزومه، نامه توصیه، اثبات مالی، بیمه سلامت، ویزا کشورهای قبلی (اگر وجود داشته باشد) و سایر مدارک مورد نیاز می‌شود.

ثبت‌نام در پلیس:

  • پس از ورود به رومانی، شما باید به پلیس محلی مراجعه کرده و خود را ثبت کنید.

بیمه سلامت:

  • بیمه سلامت برای تحصیل در رومانی الزامی است. شما باید بیمه سلامت معتبری داشته باشید.

پرداخت هزینه‌ها:

  • هزینه‌های مربوط به ویزا و سایر هزینه‌ها را پرداخت کنید.

بررسی وضعیت ویزا:

  • پس از ارسال مدارک برای تحصیل در رومانی، باید منتظر تصمیم مقامات مربوطه بمانید و وضعیت ویزا را بررسی کنید.

معدل برای گرفتن ویزای تحصیلی در رومانی چقدر تاثیر دارید؟

درواقع کشور رومانی با توجه به آموزش بسیار عالی که به دانشجویان خود ارائه می‌دهند به هیچ عنوان معدل مدرک تحصیلی برای پذیرش برای این کشور اهمیت ندارد. شما می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به معدلی که قبلا کسب کردید برای پذیرش تحصیل در رومانی اقدام کنید.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در رومانی

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در رومانی
مهندسی:

  • مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و ساختمان، و مهندسی کامپیوتر از جمله رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های رومانی هستند.

اقتصاد و مدیریت:

  • رومانی دارای دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد معتبر است که دوره‌های مرتبط با مدیریت، اقتصاد، حسابداری، و بازرگانی ارائه می‌دهند.

علوم پزشکی:

  • پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، و دیگر رشته‌های علوم پزشکی نیز در دانشگاه‌های رومانی قابل دسترسی هستند.

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات:

  • دوره‌های مرتبط با علوم کامپیوتر، نرم‌افزارهای کاربردی، امنیت اطلاعات، و هوش مصنوعی جزو رشته‌های محبوب در حوزه فناوری اطلاعات هستند.

هنرها و علوم انسانی:

  • رشته‌های مرتبط با هنرها، ادبیات، فلسفه، و تاریخ نیز در دانشگاه‌های رومانی وجود دارند.

علوم اجتماعی:

  • علوم اجتماعی شامل جامعه‌شناسی، روانشناسی، علوم سیاسی و اقتصاد سنجی نیز از رشته‌های محبوب در این زمینه هستند.

علوم زیستی:

  • بیولوژی، زیست‌شناسی، علوم محیطی، و دیگر رشته‌های مرتبط با علوم زیستی نیز جزو گزینه‌های پرطرفدار هستند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رومانی

دانشگاه بابش-بولیوچی (Babes-Bolyai University)

  • این دانشگاه بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه در رومانی است. این دانشگاه در شهر کلوژ-ناپوکا دارای دو کمپوس هسته‌ای می‌باشد.

دانشگاه تکنیک بخارست (Politehnica University of Bucharest)

یکی از معتبرترین دانشگاه‌های فنی و مهندسی در رومانی.

دانشگاه بخارست(University of Bucharest)

  • یکی از دانشگاه‌های معتبر در زمینه‌های ادبیات، علوم انسانی و علوم اجتماعی.

دانشگاه ترازنوامدیریت و اقتصاد(ASE – The Bucharest University of Economic Studies)

  • تخصص در زمینه‌های مدیریت و اقتصاد.

دانشگاه ترازنوافناوری اطلاعات(Technical University of Cluj-Napoca)

  • تخصص در زمینه فناوری اطلاعات و مهندسی.

تحصیل در رومانی

سخن پایانی

قبل از انتخاب رشته، بهتر است با مشاوران تحصیلی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در رومانی تماس بگیرید تا اطلاعات به‌روز و نکات مربوط به هر رشته را کسب کنید. همچنین، بازار کار محلی را نیز بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که رشته انتخابی شما برای تحصیل در رومانی در آینده امکانات خوبی در بازار کار داشته باشد.

قبل از انتخاب دانشگاه، بهتر است به نیازها و توقعات شما، رشته تحصیلی مورد نظر، و همچنین شرایط ویزا و زندگی در شهر دانشگاه توجه کنید. همچنین رومانی یک کشور در حال پیشرفت که مناسب برای سرمایه‌گذاری و تحصیل در شرق اروپا است.

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبرترین ویزاها در دنیاست. اگر قصد تحصیل در رومانی را دارید. اگر می‌خواهید ویزای تحصیلی رومانی را اخذ کنید بهترین انتخاب مشاوران رویزا گروپ می‌باشد. شرکت مهاجرتی رویزا گروپ سال‌ها با فعالیت و مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی و همچنین مشاوره تخصصی درباره‌ی مهاجرت به رومانی در حال فعالیت می‌باشد. با توجه به اینکه مهاجرت یک بحث پراسترس و حساسی می‌باشد انتخاب یک مشاور مطمئن و مجرب در این زمینه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. شما میتوانید با اعتماد به مجموعه رویزا گروپ از مهاجرت امن و راحت بهره‌مند شوید.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.