راهنمای خرید پاوربانک مناسب لپ تاپ

اگرچه لپ ‌تاپ برای کار به سیم نیاز ندارد تا به پریز برق وصل باشد، اما تنها می‌تواند چند ساعت با باتری کار کند. اگر می‌خواهید بدون نیاز به اتصال به برق، مدت زمان بیشتری از لپ تاپ استفاده کنید، به پاوربانک نیاز دارید. پاوربانک می‌تواند به شما کمک کند تا از لپ تاپ خود به مدت زمان طولانی‌تر استفاده کنید؛ اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه مدل پاوربانکی برای لپ تاپ من مناسب است؟ برای پاسخ به این پرسش ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پاوربانک خوب برای لپ تاپ چیست؟

شاید وسوسه شوید که می‌توانید از پاوربانکی که قبلاً خریداری کرده‌اید، برای شارژ مجدد گوشی و لپ تاپ خود استفاده کنید؛ اما باید بدانید که یک پاوربانک باید از یک فناوری‌های خاص برای هر دستگاه بهره ببرد. پاوربانک‌هایی که برای شارژ گوشی، پخش کننده MP3 یا سایر لوازم جانبی موبایل کاربرد دارد، ممکن است برای لپ تاپ‌ها مناسب نباشند. لپ ‌تاپ‌ها به فناوری خاصی به نام USB Power Delivery نیاز دارند که شارژ مجدد لپ ‌تاپ را از طریق درگاه USB به جای ورودی استاندارد امکان‌ پذیر می‌سازد؛ بنابراین هر پاوربانکی را نباید به لپ تاپ خود وصل کنید.

پاوربانک مناسب لپ تاپ با هر دستگاه شارژ دیگری متفاوت است. این ظرفیت بالایی دارد که بر اساس مدل بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار میلی آمپر ساعت است. ظرفیت بالای پاوربانک به آن اجازه می‌دهد تا انرژی کافی برای شارژ چندین بار لپ تاپ را ذخیره کند. ولتاژ خروجی پاوربانک‌های مخصوص لپ تاپ متفاوت از گوشی همراه یا سایر وسایل الکترونیکی است. از یک فروشگاه معتبر برای خرید پاوربانک برای لپ تاپ اقدام کنید تا محصولی باکیفیت خریداری کرده باشید.برای خرید انواع پاوربانک می توانید به فروشگاه اینترنتی مسترکالا مراجعه کنید

مزایای استفاده از پاور بانک برای لپ تاپ

طیف گسترده‌ای از مزیت‌ها همراه با پاوربانک‌ها ارائه می‌شوند که این دستگاه را به یک لوازم جانبی ضروری برای کاربران لپ تاپ تبدیل می‌کند. در ادامه لیستی از فواید استفاده از پاوربانک برای لپ تاپ آورده شده است:

  • افزایش عمر باتری: پاوربانک به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به اتصال به پریز برق، با لپ تاپ مدت زمان بیشتری کار کنند. پاوربانک گزینه خوبی برای افرادی است که دائماً در حال حرکت هستند.
  • راحتی در حمل: یکی دیگر از مزایای پاوربانک‌های مخصوص لپ تاپ این است که راحتی در حمل را ارائه می‌دهند. حمل و نقل آسان، ابعاد جمع و جور و وزن سبک برای کاربران لپ تاپ عالی است.
  • پشتیبان گیری از برق: در هنگام قطع برق، پاوربانک‌ها می‌توانند قابلیت استفاده از لپ تاپ را افزایش دهند؛ بنابراین کاربران می‌توانند بدون نگرانی از قطعی برق، هر زمان از لپ تاپ خود استفاده کنند.
  • قابلیت شارژ چند دستگاه: قابلیت شارژ چندین دستگاه یکی از مزایای داشتن پاوربانک برای لپ تاپ است که می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی مختلف مانند تبلت، گوشی هوشمند و دوربین را در کنار لپ تاپ شارژ کند.

نکات مهم در خرید پاوربانک مناسب لپ تاپ

در مورد انتخاب پاوربانک مناسب برای شارژ لپ تاپ باید چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدا باید مطمئن شوید که پاوربانک می‌تواند انرژی کافی برای شارژ لپ تاپ شما را تامین کند. لپ تاپ‌ها به وات بالاتری نسبت به اکثر گوشی‌های همراه نیاز دارند، بنابراین پاوربانکی را باید تهیه کنید که بتواند وات کافی برای شارژ کارآمد دستگاه را فراهم کند.

باید اندازه پاوربانک را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که با کابل لپ تاپ شما سازگار است. علاوه بر این، به دنبال یک پاوربانک با ظرفیت بالا باشید که بسته به اندازه باتری لپ تاپ بتواند چندین بار شارژ کامل را ارائه دهد. در نهایت، مطمئن شوید که پاوربانک پورت‌های کافی برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند گوشی هوشمند یا تبلت را دارد. در ادامه در مورد خرید پاوربانک مخصوص لپ تاپ توضیحات بیشتری می‌دهیم:

ظرفیت پاوربانک

powerbank-laptop

 

به غیر از که باید به USB Power Delivery توجه کنید، هنگام انتخاب پاوربانک باید پارامتر دیگری یعنی ظرفیت آن را نیز در نظر بگیرید. ظرفیت مهمترین جنبه‌ای است که بر عملکرد پاوربانک تأثیر می‌گذارد. این رقم باید حدود ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار میلی آمپر ساعت باشد. هر چه ظرفیت بالاتر باشد، بهتر است.

پاوربانک به دلیل رطوبت یا دمای شدید مقداری از انرژی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بهتر است مدلی بالاتر و کارآمدتر را انتخاب کنید. تعداد دفعاتی که یک پاوربانک می‌تواند لپ تاپ را شارژ کند با توجه به ظرفیت باتری آن مشخص می‌شود. اگر اغلب از لپ تاپ خود برای بازی یا تولید محتوا استفاده می‌کنید، یک پاوربانک سنگین ایده خوبی است. پاوربانک ایکس او XO PS100C تا ۴۰ هزار میلی آمپر ظرفیت را ارائه می‌دهد.

قدرت پاوربانک

 

 

هنگام خرید پاوربانک برای لپ تاپ باید آمپر تولید شده توسط دستگاه را نیز در نظر بگیرید. اگرچه مقدار یک آمپر برای شارژ مجدد گوشی همراه کافی است، اما یک لپ تاپ به حداقل دو آمپر نیاز دارد. این مقدار آمپر به عنوان شدت جریان شناخته می‌شود. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید توان است. گوشی‌ها را می‌توان به سرعت از طریق یک درگاه USB 18 واتی شارژ کرد، اما برای لپ تاپ به توانی تا ۶۵ وات نیاز دارید. لطفاً توجه داشته باشید که سطح توان مناسب امکان استفاده از عملکرد شارژ سریع را برای شما فراهم می‌کند. لپ تاپ‌ها را می‌توان با با قدرت ۱۰۵ وات یا ۱۳۵ وات نیز شارژ کرد.

پورت‌های پاوربانک

قبل از انتخاب پاوربانک، پورت‌های USB آن را بررسی کنید. همانطور که می‌دانید، برای شارژ مجدد لپ تاپ به استاندارد Power Delivery نیاز دارید. این فناوری از پورت USB-C استفاده می‌کند؛ اما مدل‌هایی نیز وجود دارند که با چند پورت USB مختلف از جمله USB-A کلاسیک یا میکرو USB پشتیبانی می‌شوند.

فراموش نکنید که تنها در صورتی می‌توانید از پورت‌های USB موجود نهایت استفاده را ببرید که کابل‌های شارژ مناسب همراه دستگاه داشته باشید! برای شارژ کردن نوت بوک با پاوربانک به خروجی کافی و کانکتورهای سازگار نیاز دارید. در بیشتر موارد شما به کانکتورهای USB-A نیاز خواهید داشت، اگرچه مک بوک‌ها و سایر لپ تاپ‌های کوچک فقط با USB-C عرضه می‌شوند.

اندازه پاوربانک

 

 

توجه داشته باشید که پاوربانک‌ها با ظرفیت بالا می‌توانند نسبتاً بزرگ باشند. اگر به دنبال یک پاوربانک کوچک و قابل حمل هستید، به شما توصیه می‌شود که یک مدل جمع و جور را انتخاب کنید. یک لپ تاپ به خودی خود چند کیلو وزن دارد، بنابراین یک پاوربانک سنگین نیز می‌تواند حمل دو دستگاه را برای شما دشوار کند.

با پیشرفت‌های تکنولوژی، ما شاهد تولید دستگاه‌های الکترونیکی کوچک‌تر هستیم، بنابراین می‌توانید در بازار به سراغ مدل‌ها با ابعاد کوچکتر باشید. شما می‌توانید پاوربانک بیسوس Amblight QC3 PD3 Power Bank PPLG-A01 65W را تنها با ۵۵۰ گرم برای لپ تاپ خود خریداری کنید.

ویژگی‌های اضافی پاوربانک

چه از پاوربانک خود برای شارژ مجدد لپ تاپ یا گوشی همراه استفاده کنید، ممکن است به طیف وسیعی از عملکردهای اضافی علاقه مند باشید. یک مثال خوب از یک ویژگی اضافی مفید می‌تواند LED یا صفحه نمایش LCD باشد که میزان فعلی باتری را به شما نشان می‌دهد. به این ترتیب می‌دانید چقدر انرژی برایتان باقی مانده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که ممکن است نیاز داشته باشید، چراغ قوه است.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.