دلایل مهمی که باید از پشتیبان وردپرس استفاده کنیم

یکی از راههای مهم ارتباطی در تمام کسب و کارهای مدرن امروزی، وبسایت ها هستند. پشتیبانی وبسایت‌ نیز قطعا برای داشتن یک سایت فعال الزامی است که توسط افراد متخصص انجام می گیرد. سایت ها توانسته‌اند جایگزین کسب و کارهای سنتی و حضوری در سراسر جهان شوند که انجام برخی از اقدامات برای دیده شدن آنها الزامی است. در ادامه به توضیح بیشتر پشتیبانی سایت های وردپرسی و انواع خدمات آن خواهیم پرداخت.

پشتیبانی وردپرس

پشتیبان سایت وردپرسی

پشتیبانی وردپرس به مجموعه ای از اقدامات مختلف و روزمره برای حفظ بقای سایت گفته می شود. اقداماتی که توسط پشتیبانی انجام می گیرد شامل مجموعه مختلفی از فعالیت ها مثل بروزرسانی ها، رفع مشکلات، انجام تغییرات، محافظت از سایت در برابر هکرها و ویروس ها و بسیاری از موارد مشابه دیگر است. هر کدام از اقداماتی که توسط بخش پشتیبانی انجام می گیرد با توجه به نیاز مخاطب و شرایط سایت، متغیر است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که راه اندازی سایت را به کاری بسیار راحت در دنیای مدرن امروزی تبدیل کرده است.

خدمات پشتیبانی وردپرس

همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، پشتیبانی وردپرس مجموعه ای از فعالیت های مختلف را شامل می شود. بسیاری از این فعالیت ها برای اکثر سایت‌ها یکسان‌اند ولی مواردی نیز وجود دارند که متناسب با شرایط و نیاز هر سایت وردپرسی، قابل تغییرند. اگر تمام فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی سایت‌های وردپرسی را در نظر بگیریم، فعالیت‌های این بخش به صورت کلی در دو دسته بندی زیر قرار می‌گیرند.

پشتیبانی وبسایت

پشتیبانی محتوایی

یکی از بخش های مهم پشتیبانی وردپرس را می توان در دسته بندی محتوایی قرار داد. تمام فعالیت هایی که مربوط به تولید مقاله و متن های نوشتاری روی سایت می شود، مربوط به پشتیبانی محتوایی می باشد. از مهمترین خدماتی که توسط یک پشتیبان محتوایی وردپرس انجام می گیرد، می توان به قرار دادن مقاله در سایت، بروز کردن مقاله ها و تولید محتوا برای صفحات مختلف سایت اشاره کرد. انجام هر کدام از این کارها نیز باید با رعایت استراتژی های درست سئویی انجام گیرد.

پشتیبانی فنی

یکی از مهمترین فعالیت هایی که توسط پشتیبانی وردپرس انجام می گیرد، مربوط به کارهای فنی سایت است. از مهمترین خدماتی که در خصوص پشتیبانی فنی صورت می گیرد، شامل موارد زیر است.

  • رفع مشکلات فنی هاست و دامنه
  • برنامه نویسی
  • امنیت سایت
  • رفع خطاها و باگهای سایت
  • بررسی مشکلات امنیتی سایت و رفع آنها
  • بررسی سرعت سایت و بهبود آن
  • نصب افزونه های مورد نیاز سایت وردپرسی و بروزرسانی به موقع آنها

پشتیبان وردپرس

اهمیت پشتیبانی وردپرس

اهمیت پشتیبانی وردپرس در بین صاحبان کسب و کارها روز به روز بیشتر می شود. مزیت های موجود در این سیستم مدیریت محتوا باعث شده تا حدود ۳۰ درصد سایت های موجود از نوع وردپرسی باشند. با وجود راحتی کار با سایت‌های وردپرسی، رفع مشکلات آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و نیاز به تخصص و مهارت لازم در این زمینه است. افراد متخصصی که به عنوان پشتیبان فعالیت دارند، اکثرا از بروز مشکلات اساسی سایت ها پیشگیری می کنند. پشتیبانی وبسایت وردپرسی مزیت های بسیار زیادی را به همراه دارد که مهمترین آنها را در ادامه بیان کرده ایم.

  • رفع مشکلات امنیتی سایت در کمترین زمان ممکن
  • رفع مشکلات موجود در هاست
  • بهبود سرعت سایت و رفع مشکلات مرتبط با آن
  • بالا بردن میزان ترافیک یا بازدید سایت
  • استفاده از بهترین استراتژی های سئویی در صفحات مختلف سایت
  • کسب رتبه های بالا در صفحات جستجو وب
  • بهبود وضعیت سایت جهت رقابت با سایر سایت های رقیب
  • از بین بردن خطاها و لینک های خراب سایت

چرا باید از پشتیبان وردپرس استفاده کنید

دلیل اصلی اکثر مشکلات در وبسایت  های وردپرسی، نبود پشتیبان است. بسیاری از کسب و کارها و افراد بعد از راه اندازی سایت وردپرسی، تصمیمی برای داشتن یک پشتیبان را ندارند. از دید آنها اگر سایت محتوای امنیتی نداشته باشد، مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد که یک تصور کاملا اشتباه است. امروزه سایت به عنوان فضای اصلی یک کسب و کار در محیط دیجیتال به شمار می آید که حفظ سلامت و رعایت استانداردهای لازم در آن بسیار مهم است. قطعا نبود پشتیبان و یک فرد متخصص برای رفع مشکلات و شرایط مختلف، می تواند علت اصلی بسیاری از مشکلات سایت باشد. مشکلاتی که در صورت نبود پشتیبان ممکن است برای وبسایت های وردپرسی ایجاد شود، عبارتند از:

  • پایین آمدن میزان ترافیک سایت
  • ایجاد مشکل و خطر در امنیت سایت ها
  • قرار گرفتن محتواهای غیرمرتبط و نامناسب داخل سایت
  • کاهش رتبه های سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل
  • عدم اعتماد کاربران و مشتریان به سایت
  • ایجاد ظاهری نامناسب در سایت

ارائه خدمات پشتیبانی به چه صورت خواهد بود

جهت استفاده از خدمات پشتیبانی وردپرس، می توان به شکل های مختلف اقدام کرد. بسیاری از مراکز و مجموعه هایی که در زمینه طراحی سایت یا واگذاری هاست و دامنه فعالیت دارند، خدمات پشتیبانی نیز ارائه می کنند. این خدمات معمولا به صورت پک و در دسته بندی‌های گوناگون ارائه می‌شود تا افراد با توجه به شرایط خود بتوانند به راحتی انتخاب کنند. خدمات پشتیبانی سایت های وردپرسی بسیار متنوع بوده و با توجه به شرایط و خواسته کاربران متغیر است.

مجموعه های  فعال در زمینه پشتیبانی وبسایت‌ها، خدمات خود را در چند پک و به صورت نمونه در بازه های زمانی با هزینه های مشخص اعلام می کنند یکی از آنها وبسایت آقای پشتیبان می باشد تا افراد با توجه به نیاز خود از بهترین پک خدماتی استفاده کنند. البته امکان ارائه خدمات دیگری به صورت خاص و با توجه به نیاز کاربر نیز وجود دارد که می توان به خدمات امنیتی وردپرس و ویروس کشی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جزئیات هر کدام از خدمات نیز می توان با کارشناسان مجموعه های فعال ارتباط برقرار کرد.

پشتیبانی وردپرس

نکاتی که باید برای پشتیبانی در نظر بگیرید

توجه به موارد زیر توسط پشتیبان وردپرس اهمیت دارد و در اولویت سایر فعالیت ها قرار دارند.

  • تهیه بکاپ های دوره ای از سایت: یکی از مهمترین مواردی که باید توسط پشتیبان انجام شود، گرفتن بکاپ های دوره ای است. همیشه احتمال اینکه مشکل خاصی برای سایت ایجاد شود، وجود دارد. داشتن بکاپ در بازه های زمانی مختلف برای برگرداندن محتوا یا از بین بردن مشکل ایجاد شده، الزامی است.
  • بررسی موارد امنیتی: بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ هکرها و ربات های تقلبی که امنیت سایت را دچار مشکل می کنند، استفاده از افزونه‌های امنیتی مطمئن است. پشتیبان باید نسبت به این افزونه ها اطلاعات لازم را داشته و آنها را روی سایت نصب کند.
  • بالا بردن سرعت بارگذاری سایت: توجه به سرعت بارگذاری صفحات سایت از دیگر موارد مهم و الزامی است که باید در نظر گرفته شود. سرعت بارگذاری صفحات، مستقیما روی سئو و افزایش ترافیک نیز تاثیرگذار است. سرعت کم یک سایت باعث می شود تا مخاطب از سایت خارج شود که باعث کاهش رتبه آن خواهد شد.
  • حذف افزونه های غیرضروری و نصب نمونه های کاربردی: نصب افزونه های غیرضروری یکی از مشکلاتی است که باعث پایین آمدن سرعت سایت و پر کردن حجم هاست می شود. حذف افزونه های غیر ضروری تاثیر قابل توجهی روی بهبود عملکرد سایت های وردپرسی دارد.
  • داشتن یک استراتژی مناسب سئو: ایجاد یک استراتژی درست در سئو یکی از مهمترین راهکارها برای بالا بردن ترافیک و بازدید سایت می باشد. مهمترین کاری که در این زمینه باید انجام گیرد، تهیه چک لیستی از کلمات و واژه های مرتبط با حوزه کاری و ایجاد استراتژی مناسب برای تولید مقالات و صفحات سایت بر حسب این عبارات است.
امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.