با آموزش رنک مث، نگران سئو سایت وردپرسی خود نباش!

آموزش سئو رنک مث در سایت تاپ وردپرس  به صورت کاملا رایگان

بدون شک وردپرس یکی از بهترین و قدرتمندترین سیستم‌های مدیریت محتوا به منظور ایجاد یک وب‌سایت قوی محسوب می‌شود که امروزه بسیاری از کسب و کارها برای ارائه و معرفی محصولات و خدمات خود از آن بهره‌گیری می‌کنند. اما آن فاکتوری که وردپرس را به چنین سیستم محبوبی تبدیل کرده است تم‌های مختلف و برتر وردپرس و افزونه‌های قدرتمند آن بوده که آشنایی با آن‌ها و استفاده از بهترین آن‌ها به صعود رتبه وب‌سایت و بهینه‌سازی موتور جست‌وجو کمک زیادی خواهد کرد. افزونه رنک مث یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس می‌باشد که در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با ویژگی‌های آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در ابتدای امر لازم است بدانید که آموزش رنک مث می‌تواند در بهبود رتبه وب‌سایت شما کمک شایانی کند.

آموزش رنک مث؛ چاقوی سوئیسی همه‌کاره!

سازندگان افزونه rank math معتقد هستند که این افزونه عملکردی مشابه با چاقوی سوئیسی همه‌کاره دارد! افزونه مذکور در سئو وب‌سایت وردپرسی نقش بسیار پر رنگی را ایفا کرده و نسبت به رقیب اصلی خود یوآست، از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری برخوردار می‌باشد. روند انجام کار سئو با آموزش رنک مث بسیار آسان و روان بوده که همین ویژگی یکی از دلایل محبوبیت آن در دنیا به شمار می‌رود. نصب این افزونه و پیکربندی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. اما نصب آسان آن چیزی نیست که یک سئوکار حرفه‌ای به خاطرش افزونه وب‌سایت را تغییر دهد؛ بنابراین به نظر شما افزونه رنک مث چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

برای عالی بودن نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد نیست!

شاید بهترین دلیل برای آموزش رنک مث به جای یوآست، رایگان بودن این پلاگین باشد. می‌توان افزونه مذکور را به صورت رایگان روی وب‌سایت نصب کرد و از قابلیت‌های بی‌نظیر آن استفاده نمود. البته ناگفته نماند که نسخه رنک مث پرو نیز قابل نصب بوده که با ارائه قابلیت‌های پیشرفته شما را از نصب افزونه‌های اضافی بی‌نیاز خواهد کرد. فرقی ندارد که تازه‌کار هستید یا یک فرد با تجربه؛ RankMath می‌تواند در زمینه سئو کمک شایانی به شما کند.

رابط کاربری چشم‌نواز افزونه رنک مث

افزونه rank math با هدف ارائه اطلاعات موردنیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی شده که رابط کاربری فوق‌العاد ساده و در عین حال قدرتمند دارد. به واسطه آموزش رنک مث و نصب آن اطلاعات مهم در رابطه با وضعیت سئوی پست‌های شما هایلایت می‌شوند. به عنوان مثال اطلاعاتی از قبیل خطاهای سئو، تکرار کلمه کلیدی، خطای خوانایی و… توسط افزونه رنک مث ارائه شده که فرد می‌تواند با رفع آن‌ها سئوی وب‌سایت خود را بهبود بخشد.

ناگفته نماند که این افزونه داری پیش‌نمایش پیشرفته نیز بوده که از طریق آن می‌توان عنوان و توضیحات را در دو حالت مختلف موبایل و دسکتاپ در موتور جست‌وجو مشاهده کرد.

با آموزش رنک مث برگ برنده در دستان شما خواهد بود!

یکی از مزایای این افزونه ارائه اطلاعات ارزشمندی از گوگل سرچ کنسول به داشبورد وردپرس می‌باشد. اتصال وب‌سایت به سرچ کنسول باعث می‌شود تا ما نیازی به رصد دائمی این ابزار نداشته باشیم و همه موارد مثل رتبه کلمات کلیدی، وضعیت نقشه سایت تا خطاهای ایندکس را در وب‌سایت به راحتی مشاهده نمائیم. اطلاعات مذکور برای نگه‌داری و بهبود سئو یک برگ برنده محسوب می‌شود.

مقایسه رنک مث و یوآست از جنبه‌های مختلف

همان‌طور که می‌دانید راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی موتور جست‌وجو وجود دارد. شروع عملکرد وب‌سایت، تحقیق مناسب کلمات کلیدی و… جزو ابتدایی‌ترین اصول سئو به حساب می‌آیند. درواقع می‌توان گفت که سئو در دستورالعمل‌های موتورهای جست‌وجو و همچنین URL‌ها می‌خزد. سئو می‌تواند با ارائه امکانات قدرتمند برای وب‌سایت شما یک نقشه اصولی ایجاد کند.

نصب و رابط کاربری

نصب و فعال‌سازی Yoast و Rank Math تقریباً مشابه هم‌دیگر است. هر دو افزونه پس از فعال شدن بخش جدیدی در نوار کناری داشبورد وردپرس ایجاد خواهند کرد. رابط کاربری یوآست در مقایسه با افزونه رنک مث کمی غیرمنعطف و بی‌روح بوده که می‌تواند برای مبتدیان آزاردهنده باشد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که با آموزش رنک مث از این افزونه برای وب‌سایت وردپرسی خود استفاده نمائید.

تحلیل محتوا

هر دو افزونه یوآست و رنک مث محتوا را به طور مستقیم از طریق ویرایشگر پست وردپرس تجزیه و تحلیل کرده و تغییراتی را پیشنهاد می‌دهند که در نمره SEO تأثیر به‌سزایی دارد. توجه داشته باشید که یوآست محتوا را مورد بررسی قرار می‌دهد تا به شما بگوید که آیا بهینه‌سازی خوب است یا بد. اما در مقابل Rank Math در این بحث عملکرد بهتری دارد. به واسطه امکانات این افزونه ابتدا به محتوای شما نمره‌ای از ۱ تا ۱۰۰ تعلق می‌گیرد که از لحاظ میزان بهینه‌سازی پست‌های شما، کاملاً واضح‌تر خواهد بود. به طور کل توصیه‌ها و تغییرات پیشنهاد شده توسط Rank Math در مقایسه با Yoast بسیار شفاف‌تر و واضح‌تر است.

ابزار حسابرسی SEO

یک ابزار حسابرسی سئو می‌تواند در ارائه اطلاعات کاملی در رابطه با نمره کلی سئو به شما کمک زیادی کند. خوشبختانه افزونه رنک مث دارای ابزار اختصاصی حسابرسی سئو است که مستقیماً در داشبورد وردپرس ادغام شده و با آموزش رنک مث می‌توان از آن استفاده کرد. Yoast SEO از چنین قابلیتی برخوردار نبوده و شما به منظور بررسی وب‎‌سایت خود در مورد سئو به یک سرویس خارجی نیاز پیدا خواهید کرد.

ووکامرس سئو

ووکامرس یک نوع افزونه تجارت الکترونیکی واقعی برای وردپرس محسوب می‌شود. با کمک این افزونه شما می‌توانید قابلیت‌های تجارت الکترونیک را در وب‌سایت وردپرسی خود پیاده‌سازی کنید. به عنوان مثال ایجاد لیست فروشگاه، افزودن محصولات، فعال‌سازی درگاه‌های پرداخت و… ازجمله این قابلیت‌ها هستند. یوآست و افزونه رنک مث ویژگی‌های ووکامرس را به شما ارائه می‌دهند، اما با این حال افزونه Rank Math در مقایسه با Yoast SEO قابلیت‌های SEO WooCommerce را رایگان ارائه داده و این امکانات در یوآست قفل هستند.

کلمه کلیدی کانونی

مورد بعدی که سبب برتری آموزش رنک مث نسبت به یوآست می‌شود، کلمه کلیدی کانونی است. در نسخه رایگان و غیررایگان افزونه Rank Math شما می‌توانید تا ۵ کلمه کلیدی کانونی در نظر بگیرید. در حالی که در نسخه رایگان Yoast Seo تنها می‌توان یک کلمه کلیدی کانونی تعریف کرد و برای اضافه کردن کلمات جدید به خرید نسخه پرمیوم نیاز است.

سئو تصاویر

هر دو افزونه رنک مث و یوآست از بررسی تگ alt و عنوان برای سئو تصاویر بهره‌گیری می‌کنند که در بهبود سئو صفحه تأثیرگذار بوده و تصاویر را به مبداً اصلی آن‌ها مرتبط می‌سازد. اما لازم به ذکر است که افزونه Rank Math می‌تواند این دو تگ را به صورت خودکار برای تصاویر به ثبت برساند؛ در حالی که افزونه یوآست از این قابلیت برخوردار نبوده و نیاز است که تگ‌های مذکور به صورت دستی اضافه شوند.

با تاپ وردپرس رو به جلو حرکت کن!

آکادمی تاپ وردپرس یکی از مجموعه‌های معتبر در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی وردپرس محسوب می‌شود که ضمن ارائه این خدمات در زمینه ارائه مطالب آموزشی رایگان مثل آموزش المنتور نیز فعالیت می‌کند. حتماً می‌دانید که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم تخصصی بوده و برای بهبود رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جست‌وجوگر نیاز دارد تحت نظر افراد متخصص و مجرب قرار گیرد. قطعاً شما نمی‌خواهید که پس از طراحی وب‌سایت وردپرسی و صرف هزینه‌های مختلف بابت انجام این کار به دلیل عدم داشتن آگاهی یا زمان کافی متحمل خسارات جبران‌ناپذیر از سوی وب‌سایت خود شوید! تاپ وردپرس با تیم پشتیبانی متخصص و قدرتمند خود این‌جا است تا به شما عزیزان در این راستا کمک کند. با مراجعه به وب‌سایت مجموعه تاپ وردپرس ضمن دسترسی به مطالب آموزشی رایگانی که ارائه شده می‌توانید از جزئیات پشتیبانی وردپرس سایت تاپ وردپرس نیز بازدید فرمائید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.