افزایش فروش در سایت فروشگاهی با ۱۰ روش کاربردی

با توجه به هزینه راه اندازی و نگهداری سایت، افزایش فروش در سایت فروشگاهی دغدغه صاحبان فروشگاه های اینترنتی است. تمام تلاش شما برای داشتن سایت باید منجر به افزایش مخاطبان و در نتیجه افزایش فروش شود. راه ها و ابزارهای زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد و باید روشی را انتخاب کنید که تلاش و پولتان هدر نرود و به فروش منجر شود.

چگونه فروش محصول در سایت فروشگاهی‌مان را زیاد کنیم؟

در حال حاضر سایت های فروشگاهی زیادی وجود دارد که تلاش می کنند تا مشتریان خود را افزایش دهند با توجه به این رقابت شما هم باید رضایت مشتریان را با ارائه خدمات مختلف به دست آورید تا تبدیل به مشتریان دائمی شما شوند و خریدشان را تکرار کنند یا کاربران جدیدی را  جذب کنید. در ادامه روش های افزایش فروش در سایت فروشگاهی را توضیح می دهیم.

آسان کردن فرایند خرید

کاربران برای خرید نباید درگیر فرایند طولانی شوند، یکی از بهترین روش ها برای آسان کردن فرایند خرید کوتاه کردن مراحل ثبت نام و عضویت است. برای ثبت نام سریع در سایت وردپرس می توانید از افزونه های ثبت نام و عضویت با شماره موبایل استفاده کنید. یکی از بهترین افزونه های ثبت نام در سایت افزونه Digits است. با افزونه دیجیتس کاربران با شماره موبایل عضو سایت می شوند و هر بار برای ورود نیاز به وارد کردن رمز عبور نیست و یک رمز عبور یکبار مصرف بر روی گوشی کاربران ارسال می شود، به این ترتیب کاربر بلافاصله می تواند عضو سایت شود و سفارش خود را ثبت کند.

افزایش فروش در سایت فروشگاهی با قرار دادن دکمه CTA

دکمه های کال تو اکشن یا دعوت به خرید یکی از روش های افزایش فروش است. این دکمه ها در صفحات لندینگ فروش یا در متن ایمیل یا محتوای وبلاگ قرار داده می شود و منجر به افزایش ۱۶ درصد فروش می شود. ایمیل هایی که دارای دکمه اقدام به خرید هستند ۳۷ درصد نرخ کلیک بالاتری دارند. با قرار دادن دکمه های  کال تو اکشن کاربران با سایت و کسب و کار شما تعامل بیشتری خواهند داشت، حتما در انتخاب به متن دعوت به خرید دقت کنید و از شعار و نوشته های جذاب استفاده کنید.

پاسخ به سوالات کاربران

یکی از روش های افزایش فروش در سایت فروشگاهی این است که به دغدغه کاربران قبل از خرید پاسخ دهید. در خریدهای حضوری کاربران محصول را می بینند و در صورت نیاز از فروشنده سوال می پرسند اما در سایت های آنلاین چون به صورت مستقیم به فروشنده دسترسی ندارند، باید با روش های مختلفی با کاربران تعامل داشته باشید. در سایتتان چت آنلاین را فعال کنید تا کاربران به سرعت سوالشان را بپرسند. همچنین به سوالاتی که کاربران در قسمت پرسش و پاسخ می پرسند در زمان کوتاهی قبل از اینکه کاربران به سراغ دیگر سایت ها بروند پاسخ دهید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی می توانند یک کانال فروش و بازاریابی  به صورت مستقیم یا غیرمستقیم باشند. با فعالیت در شبکه های اجتماعی علاوه بر برندسازی می توانید فروش هم داشته باشید. علاوه بر این در کانال هایی مانند اینستاگرام و تلگرام کاربران را به سایت بفرستید تا از طریق سایت خرید کنند.

توجه به سئو سایت مهمترین روش افزایش فروش در سایت فروشگاهی

شاید برایتان جالب باشد که ۹۳% از ورودی سایت ها از طریق موتورهای جستجو است؛ بنابراین اهمیت دریافت ورودی از موتورهای جستجو را دست کم نگیرید. برای اینکه از موتورهای جستجو مانند گوگل ورودی بگیرید باید در نتایج اول قرار بگیرید و برای این کار نیاز دارید که سایتتان سئو شده باشد. سئو یک فرایند زمان بر اما بسیار تاثیر گذار است و برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی در برنامه بلند مدت خود خود قرار دهید و از یک متخصص برای بهبود سئو سایتتان کمک بگیرید.

داشتن سایت موبایل فرندلی

در حال حاضر بسیاری از کارهای روزمره اینترنتی را با گوشی قابل انجام است و آمار استفاده کنندگان از موبایل ۳ برابر استفاده کنندگان از دسکتاپ است. با توجه به آمار استفاده کنندگان از گوشی بررسی کنید که سایتتان به درستی در موبایل نمایش داده شود و کاربران بتوانند به راحتی با سایت تعامل داشته باشند.

فروش متقابل (Cross-Sell) و بیش‌فروشی (Up-Sell)

همیشه نیازی به فروش مستقیم کالا ندارید و می توانید از روش های دیگر برای فروش یک کالا استفاده کنید. به عنوان مثال برای خریداران گوشی می توانید شارژر، هندزفری و یا قاب موبایل را پیشنهاد دهید به این روش cross-Sell گفته می شود. در روش فروش مکمل به خریداران محصولات مرتبطی که احتمالا به آن ها نیاز دارند پیشنهاد می دهید و به افزایش فروش کمک زیادی می کند.

اگر در سایتتان رنج مختلفی از محصولات با قیمت متفاوت دارید روش بیش فروشی یا up-sell را امتحان کنید. در این روش به مشتری، محصول گران قیمت تری پیشنهاد داده می شود و مشتری را قانع می کنیم که سراغ خرید بزرگتری بروند. به عنوان مثال خودروها معمولا تیپ های مختلفی ارائه داده می شود که هر کدام امکانات بیشتری دارند. اگر خریدار را قانع کنید به سراغ خرید تیپ بالاتر برود در این صورت بیش فروش انجام شده است. مسلما در فروش با قیمت بالاتر سود بیشتری را به دست می آورید.

اضافه کردن امکانات مختلف به سایت

اگر می خواهید کاربران به شما بیشتر سر بزنند و فروشتان بالا رود امکانات مختلف مانند سرچ پیشرفته، فیلتر محصولات، مقایسه محصولات، نمایش محصولات پرفروش و..  راسایت اضافه کنید و به کاربران کمک کنید سریعتر محصولات را پیدا کنند، با هم مقایسه و در نهایت خرید کنند.

در سایت های وردپرس می توانید با افزونه های فروشگاهی امکانات متنوعی را به سایت اضافه کنید به عنوان مثال برای احراز هویت کاربران و بررسی تطبیق شماره موبایل و کدملی از سامانه شاهکار استفاده کنید. با استفاده از این افزونه می توانید مطمئن شوید کاربرانی که  عضو سایت شما می شوند شماره موبایل و کد ملی خود را به درستی وارد کرده اند، این امکان برای سایت های چند فروشندگی یا سایت هایی که نیاز  دارد از هویت کاربران مطمئن شوید کاربرد دارد. همچنین با این افزونه موادی مانند کش بک، کیف پول، سیستم تیکت و ثبت چند آدرس و… را به سایت اضافه کنید تا هم سایت حرفه ای تری داشته باشید و هم به کاربران کمک کنید خرید راحت تری را تجربه کنند.

ارائهٔ کوپن و تخفیف

یکی از روش های افزایش فروش در سایت فروشگاهی ارائه تخفیف به مشتریان است. به مناسبت های مختلف مانند تولد کاربر، یلدا، عید نوروز، سبد خرید رها شده، اولین خرید و… است برای این منظور می توانید برای کاربران کوپن تخفیف تعریف کنید و از طریق ایمیل یا پیامک برای کاربران ارسال کنید. ارائه تخفیف در بسیاری از موارد باعث می شود حتی زمانی که کاربر نیازی به خرید ندارد خرید کند

ارائه فاکتور به کاربران

یکی از امکانات مفید و کاربردی در سایت ارائه فاکتور  و پیش فاکتور به کاربران است. هر قدر اطمینان بیشتری به کاربران برای خرید دهید کاربران به شما اعتماد بیشتری می کنند . با ارائه فاکتور نشان می دهید که چه قدر در کارتان حرفه ای هستید. برای ارائه فاکتور در سایت های وردپرس می توانید از افزونه فاکتور مانند factory استفاده کنید با این افزونه می توانید فاکتور را از طریق ایمیل یا پیامک برای کاربران ارسال کنید. همچنین می توانید ظاهر فاکتور را طراحی کنید و انتخاب کنید که چه آیتم هایی را در فاکتور نمایش دهد.

امیدوارم روش های افزایش فروش در سایت فروشگاهی معرفی شده به شما کمک کند فروش بیشتری داشته باشید. یادتان باشد که خریداران به دنبال تجربه مثبت و خرید موفق هستند و  با  ارائه خدمات و امکانات بیشتر به کاربران به افزایش فروش تان کمک می کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
2 نظرات
  1. مریم جمالی می گوید

    ممنون از مقاله خوبتون
    صدور فاکتور ی امکان کاربردی برای سایت است و به شخصه برای سایتم استفاده کردم و کاربران استفاده می کنند

  2. مینا می گوید

    ممنون از مقاله خوبتون
    واقعا یکی از مواردی که در فروش تاثیر زیادی داره قرار گرفتن توی صفحه اول بخصوص لینک ۱ تا ۳ هست. تجربه ای که خودم داشتم و توی اون محصول فرشم ۵ برابر شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.