برای یادگیری از کدام زبان برنامه نویسی شروع کنیم؟ (۵ زبان ساده تر)

ما در این مقاله لیستی از زبان های برنامه نویسی را ارائه می کنیم که آسانترین زبانهای ممکن برای مبتدیان هستند و به عنوان سود آورترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری شناخته می شوند. بنابراین به کسانی که بدنبال زبان برنامه نویسی آسان برای شروع برنامه نویسی به عنوان حرفه آینده خود هستند مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود. ضمنا پیشنهاد می شود روشهای موثر تقویت مغز را نیز مطالعه فرمایید.

۱- پایتون

مطمئناً ساده ترین زبان برنامه نویسی برای مبتدیان پایتون است. پایتون که در دهه ۸۰ توسعه یافت، یک نرم افزار آزاد است که حتی استفاده از آن برای کاربردهای تجاری رایگان می باشد. این نرم افزار معمولاً به عنوان یک زبان برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد و به برنامه نویسان این امکان را می دهد که کدهای قابل خواندن و کاربردی را در مدت زمان کوتاهی بنویسند.

علاوه بر این، این زبان پویا نیز هست و سبک های برنامه نویسی شی گرا، رویه ای و عملکردی را پشتیبانی می کند. پایتون به لطف انعطاف پذیری خود، یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی سطح بالا است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش های رسمی زیادی وجود دارند که به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. پایتون برای شروع برنامه نویسی پیشنهاد خوبی است.

پایتون توسط شرکت هایی مانند گوگل، یاهو و ناسا استفاده می شود. Django یک چارچوب برنامه وب است که با پایتون نوشته شده است، و سایت های بسیار محبوبی مانند اینستاگرام، پینترست و نیویورک تایمز را پشتیبانی می کند.

۲- روبی

روبی نیز مانند پایتون برای افرادی که هیچ نوع تجربه برنامه نویسی ندارند ساده و قابل خواندن است. Ruby یک زبان برنامه نویسی پویا و شی گرا است که در توسعه وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه استفاده می شود. این زبان قدرتمند روبی آن ریلز را پشتیبانی می کند که در پشت وب سایتهایی مانند توییتر، گروپون و گیت هاب قرار دارد. همچنین بیشتر برای توسعه بک اند و در سایت های محبوبی مانند Airbnb ، Shopify ، Bloomberg ، Hulu و Slideshare استفاده می شود.

برای یادگیری روبی، مانند برخی زبان های برنامه نویسی دیگر نیازی به یادگیری یک میلیارد دستور جدید ندارید. خالق این زبان، یوکیهیرو ماتسوموتو، آن را طوری طراحی کرده تا آسان و کاربردی باشد.

به کمک یک راهنمای سریع ۲۰ دقیقه ای در وب سایت رسمی روبی می توانید به آسانی آن را یاد بگیرید. خواندن این برنامه ساده و آسان است و جامعه بزرگی از برنامه نویسان وجود دارند که مایل به پاسخگویی به سؤالات شما هستند. اسناد و مدارک زیادی در دسترس است و همچنین منابع بسیار خوبی وجود دارد که به شما در یادگیری روبی از همان ابتدا کمک می کنند.

۳- جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت که نباید با جاوا اشتباه گرفته شود، یک زبان اسکریپت نویسی سمت مشتری است که برای توسعه فرانت اند استفاده می شود. جاوا یک زبان برنامه نویسی است در حالی که جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی است. جاوا اسکریپت رایج ترین زبان برنامه نویسی برای ایجاد وب سایت ها و بازی های جالب برای وب است. این زبان پویا است و برای استفاده در برنامه نویسی شی گرا قابل انعطاف است. بخش اعظم آن از زبان C مشتق شده است.

این برنامه بر روی هر پلتفرم واحدی اجرا می شود. اگر می خواهید برای وب چیزی بسازید، باید جاوا اسکریپت را در لیست برنامه هایی که باید یاد بگیرید قرار دهید. اما جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان دشوار شناخته می شود زیرا بدون نسخه است و اشکال زدایی آن دشوار است.

اگر به یادگیری جاوا اسکریپت علاقه مند هستید، با استفاده از منابع آنلاین موجود می توانید بلافاصله شروع به یادگیری کنید.

۴- جاوا

جاوا یکی از محبوب ترین و عمومی ترین زبانهای برنامه نویسی هدفمند جهان است. Java 1.0 در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و مبتنی بر اصل ” یک بار بنویسید و همه جا اجرا کنید” بود. این یک زبان مبتنی بر کلاس شی گرا است و به صورت قابل حمل طراحی شده است، بدین معنی که می توانید آن را در تمام سیستم عامل ها و دستگاه ها پیدا کنید.

معمولاً از جاوا برای ساختن برنامه های اندروید، برنامه های دسک تاپ و بازی های ویدیویی استفاده می شود. همچنین معمولاً به عنوان یک زبان سمت سرور برای توسعه بک اند سطح سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، بر قابلیت های زبان C ++ می افزاید. بنابراین، اگر شما با C ++ آشنایی داشته باشید، به یادگیری جاوا کمک می کند. اگرچه، یادگیری جاوا برای مبتدیان کمی پیچیده است، اما برنامه نویسان باور دارند که می تواند یک زبان برنامه نویسی بسیار مفید برای یادگیری باشد. این زبان مجموعه اساسی از مفاهیم اصلی را در بر می گیرد که در یادگیری زبان ها و فناوری های دیگر به شما کمک می کند.

برنامه نویسی جاوا یک مهارت بسیار مورد توجه است، زیرا آشنایی با آن زمینه های شغلی زیادی را بوجود می آورد. اگر می خواهید می توانید همین امروز، به Learn Java Online بروید و درس را شروع کنید.

۵- C / C ++

C یک زبان برنامه نویسی جالب است که اغلب برای برنامه نویسی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد و زبان بین المللی سیستم عامل ها است. C تقریباً بر تمام زبان های برنامه نویسی، به ویژه C ++ تأثیر گذاشته است. بنابراین، اگر C را به خوبی بشناسید، احتمالاً در یادگیری سایر زبان های محبوب کمتر مشکل خواهید داشت. از آنجا که C برای انجام کارهای ساده به کد پیچیده تری نیاز دارد، افراد مبتدی ممکن است در صورت انتخاب آن به عنوان اولین زبان خود، انگیزه خود را از دست بدهند. با این حال، آشنایی با C قطعاً به عنوان یک برنامه نویس به شما کمک خواهد کرد.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.