هاست پربازدید چیست؛ ۴ مزیت آن کدام است؟

 

با شنیدن سوال “هاست پربازدید چیست؟” می توانید حدس بزنید، ماجرا از چه قرار است؟ وب سایت های دارای بازدید بالا به دلیل درخواست های فراوان، سرعت شان تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد. به همین خاطر، برای پاسخ دهی عالی به تعداد بازدیدکنندگان نیاز به سرویس هاست پربازدید دارند. در حالی که هاست های معمولی مانند اشتراکی ها برای وب سایت های پربازدید گزینه خوبی نیستند.

با استفاده از هاست پربازدید که در واقع یکی از زیر مجموعه های هاست لینوکس است، کیفیت سایت دو چندان می شود و حتی روی سئو تکنیکال تاثیر گذار است. اما زمانی نیاز است برای وب سایت هزینه بالایی بپردازید که تعداد بازدید کنندگان افزایش یافته و با ترافیک بالایی روبرو شدید. چنین مواقعی قطعا به ذهنتان می آید، هاست پربازید چیست؟ آیا می تواند پاسخگو شما باشد یا خیر؟

هاست پربازدید چیست؟

هاست های پربازدید دارای منابع اختصاصی هستند و زمانی می توانید برای تهیه آن هزینه بالایی بپردازید که از ابتدای تاسیس سایت گذشته باشد و با بالا رفتن ترافیک و بازدید سایت، هاست معمولی سرعت و عملکرد گذشته را نخواهد داشت. برای جبران این موضوع هاست های پربازدید بهترین راهکار هستند، زیرا سرعت سایت را دو چندان می‌کند و به عنوان یکی از عوامل موثر بر سئو شناخته می شود.

این دسته از هاست ها دارای پنل های اختصاصی و منابع نامحدود هستند که به‌خوبی به حجم بالای ترافیک سایت پاسخ می دهند و نه تنها در سرعت سایت مشکل ایجاد می کنند، بلکه با کاهش ترافیک سرعت آن را افزایش می دهند. از جمله سایت های دارای بازدید بالا می توان به سایت های دانلودی، مجله ای و سایت هایی که روزانه با تعداد کلیک های فراوان مواجه هستند اشاره کرد که نیاز به سرور اختصاصی دارند و هرگز سرورهای دارای منابع اشتراکی پاسخگویی خوبی برای آنها نخواهد بود.

سرورهای هاست پربازدید ویژگی های فوق العاده ای دارد. برای رقم زدن بهترین سرعت وب سایت های دارای ترافیک بالا بهترین انتخاب است. این دسته از هاست ها فرآیندهای پیچیده مانند ثبت نام، خرید، ایجاد حساب کاربری و غیره را در کمترین زمان پردازش می کنند و بارگذاری مراحل مختلف کاربران را با سرعت مناسبی به سرانجام می‌رسانند.

در واقع مهمترین موضوع تعریف شده برای این دسته از هاست ها، سرعت پاسخگویی سرور است. سرور در کوتاه ترین زمان درخواست کاربران را دریافت، پردازش و ارسال می کند. هرچه این زمان کوتاه تر باشد، قطعا بازدیدکنندگان سایت احساس رضایت بیشتری را تجربه می کنند.

مزایای آن

چنین هاستی بی شک تفاوت های فراوانی با هاست های اشتراکی وب سایت های کوچک دارد. زمانی که هاست های پربازدید برای رفع نیاز سایت های پربازدید طراحی شده اند،  دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی هستند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

۱- ارتقاء سرعت سایت

ارتقاء سرعت سایت

مهم ترین مزیت استفاده از این دسته هاست ها افزایش سرعت سایت است. هاست پربازدید موقعیتی فراهم می کند که کاربران هنگام ورود به صفحات مختلف سایت به سرعت عملیات های خود را انجام دهند  و افزایش تعداد بازدیدکنندگان روی روند کار و فعالیت آنها تاثیر گذار نباشد.

سرعت سایت روی جذب بازدیدکننده بسیار موثر است و باعث حفظ ترافیک بالا می شود، در حالی که اگر سایت سرعت مناسبی نداشته باشد احتمال از دست دادن بازدیدکنندگان بسیار زیاد است و در صورت عدم تهیه هاست مناسب رتبه صفحات گوگل از دست می رود.

البته توجه داشته باشید خرید هاست ویندوز مورد هدف قرار دهید. زیرا میزبانی ویندوز بسیار راحت و کاربرپسند است و حتی کسانی که حرفه ای نیستند هم می توانند از آن استفاده کنند.

۲- آدرس IP خاص

هر سرور آدرس IP خاص خود را دارد. هاست اشتراکی بدین معناست که یک آدرس را با چندین وب سایت دیگر به اشتراک گذاشته شده است. اگر یکی از همراهان هاست شما دارای اسپم باشد، این موضوع ممکن است روی کاهش رتبه سایت شما تاثیرگذار باشد.

با خرید هاست از وب رمز از نوع اختصاصی، سرور اختصاصی دارید و آدرس IP شما منحصر به فرد است. اگر از یک سایت تجارت الکترونیکی استفاده می کنید برای پردازش کارت اعتباری به SSL نیاز دارید که این موضوع بسیار ضروری است.

۳- دسترسی به منابع بیشتر

از دیگر مزایای خرید هاست پربازدید، استفاده از منابع بیشتر است. حضور منابع بیشتر نه تنها باعث افزایش سرعت می شود، بلکه روی افزایش کیفیت وب سایت نیز موثر است. در این شرایط مدیریت سایت راحت تر می شود و هر چه ترافیک بیشتر شود نیاز به پهنای باند بالاتری خواهد بود.

اگر شرکت شما نیاز به سرور اختصاصی دارد، اما زمان و منابع لازم برای مدیریت آن را ندارید، هاست اختصاصی راهی کم هزینه برای بهره مندی از منابع یک سرور کامل است. یک ارائه دهنده میزبان اختصاصی هزینه ساخت و نگهداری از تجهیزات سرور را کاهش می دهد و بی شک باعث بازگشت سرمایه آن می شود.

۴- امنیت تضمینی

امنیت تضمینی

امنیت یکی دیگر از موضوعات مهم برای سایت های پربازدید است. هنگامی که تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش می یابد، حفظ امنیت سایت موضوع بسیار مهمی خواهد بود. زیرا در صورت مورد حمله قرار گرفتن سایت توسط بدافزارها یا هکران، بازدیدکنندگان کم می شود و سئو سایت به خطر می افتد.

حتی ممکن است سایت را از دست دهید زیاد است. وب سایت های دارای تراکنش های حساس از راه FTP یا SSL باید به این موضوع توجه بیشتری نشان دهند و امکان افزایش امنیت را فراهم کنند.

نکات مهمی برای تهیه هاست مورد اهمیت قرار می گیرد. برای مثال، اگر به منابع زیادی نیاز دارید، خرید هاست با پلن پرقدرت پیشنهاد می شود. همچنین کنترل پنل بودن هاست کار کردن با آن را آسان تر می کند.

کلام آخر

خرید هاست پربازدید یکی از موضوعات داغ سایت های بزرگ و پربازدید است. این دسته از هاست ها با ارائه منابع بیشتر، انتخاب مناسبی برای سایت های پرترافیک شما خواهد بود که هنگام خرید باید تمامی پلن های آن با دقت بالایی بررسی و بسیاری از پارامترهای آن براساس نوع وب سایت انتخاب شود.

امیدواریم با خواندن این مطلب توانسته باشید آشنایی اولیه ای با هاست اختصاصی پیدا کنید و آگاهی بهتری برای تهیه آن قدم بردارید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.