مشاوره سئو کیست؟ یک مشاوره چه ویژه گی هایی باید داشته باشد؟

منظور از سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو با هدف عملکرد بهتر سایت مورد نظر بر اساس قوانین موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به این واسطه صورت می گیرد. فاکتورهای متعددی سبب تشکیل این قوانین می گردد که در صورت نادیده گرفتن آن ها و یا عدم اجرای صحیح آن ها و تداوم این روند سبب پنالتی وب سایت می گردد. در این باب همچون هر مسئله تخصصی دیگر بهتر است که از افراد خبره این حیطه مشاوره دریافت نماییم. زیرا به هر اندازه که دارای اطلاعاتی در این حیطه باشیم باز امکان اشتباه و ایجاد نتایج جبران ناپذیر خواهد بود. افراد متخصص در این مسیر می توانند هم چون چراغی راه ما را روشن و مسیر را برای رسیدن به هدف نهاییمان یعنی کسب بهترین رتبه از موتورهای جستجو هموار سازد. در این مبحث به شکل جامع تری به معرفی مشاوره سئو و وظایف شرکت سئوکار می پردازیم.

مشاوره سئو

مشاوره سئو گفت و گو هایی که میان متخصص سئو و فرد متقاضی این گفتمان صورت می گیرد را شامل می شود. در این گفتمان بر موارد بسیاری که سبب ارتقا و جریمه و شکست یک وب سایت می گردد لحاظ شده است. علاوه بر آن راهکارهایی نتیجه بخش پیشنهاد خواهد شد که به کمک آن هزینه ها را نیز کاهش دهید.

مشاور سئو کیست؟

مشاوره سئو کیست؟ مشاور سئو فردی می باشد؛ که دارای تخصص و تجارب بسیاری در زمینه سئو است. به طور معمول مشاور سئو؛  سایت و یا سایت های مربوط به فرد یا گروه مشاوره گیرنده را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهد و با پی بردن به نقاط ضعف و نقص سایت اقدام به ارائه راه حل برای رفع آن ها و پیاده سازی چند استراتژی دیگر به منظور ارتقا سایت می پردازد.

 

یک مشاور سئو با دانش بالا باید بر روی چه مواردی احاطه داشته باشد

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو محتوا
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • و نیز ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

در طول جلسات مشاوره با پرسیدن کدام سوالاتمی توانیم ابهاماتمان را رفع نماییم

در زمان مراجعه به مشاور سئو باید با گرفتن پاسخ برخی سوال ها که از  پیش آماده کرده ایم می توانیم از سابقه و روند کاری آن شرکت یا فرد به خوبی مطلع گردیم .

  • آیا برای شما مقدور است تا برخی از نمونه کارهایی که سابق انجام داده اید را در اختیار من بگذارید؟
  • آیا امکان دارد افرادی را که به آن ها مشاوره سئو داده اید به ما معرفی نمایید؟
  • شما چه میزان تجربه از نوع کسب و کار من در دست دارید؟
  • به چه میزان امیدوار هستید که کار من با نتیجه ای مثبت رو به رو می شود؟
  • قرار است چه تکنیک های مهم و اساسی را در افزایش رتبه وب سایت من پیاده سازی نمایید؟
  • آیا شما در جریان کار توصیه های وب مستر را جدی می گیرید و آن ها را اجرا می کنید؟

مشاوره رایگان سئو

در برخی از مواقع و حل بعضی از چالش ها مشاوران سئو با مشاوره رایگان تمام تلاش خود را برای حل این مسائل بکار می گیرند

  • مشاوره در زمینه طراحی نمودن وب سایت برمبنای اصول سئو
  • مشاوره در باب زمان مدت رسیدن به هدف نهایی
  • مشاوره در باب انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی
  • مشاوره گرفتن و مطلع شدن از میزان هزینه ای که قرار است برای افزایش رتبه سایت متحمل شویم

 

بر اساس چه فاکتور هایی فرد یا شر‌کت مناسب جهت دریافت مشاوره سئو را انتخاب نماییم

  • آیا همه قسمت های سئو را اجرایی می نماید؟

نمی توانیم کلیت سئو را در مواردی همچون متاتگ ها و یا ابزار های متعدد و .. خلاصه کنیم. اگر سئو را در دو بخش داخلی و خارجی قرار دهیم با روبه رو شدن با جزئیات متعدد آن متوجه خواهیم شد که هر قسمت باید توسط فرد متخصص مربوطه اش انجام شود. برای مثال مهمترین بخش هر سایت تولید محتوا است که افراد و شرکت ها خود قادر به اجرای آن نمی باشند. از همین رو بهتر است با شرکت ها سئو وارد مراوده شود تا به کمک نیروهای متخصص آن ها در این کار پیشروی نمایند.‌

  • آیا این شرکت دارای پکیج است؟

دارای بودن پکیج شرکت های سئو سبب می شود تا امور سئو را با برنامه منظم تر و بهتری جلو ببرند؛ در گاهی مواقع بسیاری از شرکت ها قادر به انجام تمامی امور سئو هستند اما فاقد پکیج می باشند.

  • می توان از هزینه تمام شده و قطعی در پایان راه اطمینان حاصل نمود ؟

نمی توانیم در همان ابتدای مسیر به برآورد هزینه های متعدد خدمات سئو دست یابیم. زیرا نرخی مشخص و معین از ارائه این خدمات در دسترس نمی باشد. اما می توانیم یک پیش فاکتور در زمینه نوع کسب و کار، ساعت های کاری و سختی کلمه دریافت نماییم. با این روند تا قسمتی برآورد هزینه امکان پذیر است.

  • آیا جلسات مشاوره به صورت هفتگی و ماهانه انجام می پذیرد

اگر از سمت متخصص سئو برای برگزاری جلسات به طور مدام هیچ پاسخ مثبتی دریافت نکردید و با  اسرار او در این باب که همه موارد در گوگل ثبت و لزومی برای اینکار وجود ندارد روبرو شدید. سطح اعتمادتان را پایین آورید زیرا؛ متخصص سئو موظف به برگزاری جلسات با مدیران شرکت ها و ارائه گزارشات هفتگی و ماهانه می باشد .

  • آیا شرکت مدنظر دارای مشتریان مطرح و صاحب نام است؟

در طی بررسی با شرکت های بزرگ و مطرح همچون برخی بانک ها که نامشان در زمره مشتریان ثبت شده است کاری نداشته باشید، سعی نمایید با شرکت یا افراد خصوصی تر تماس حاصل کنید و از کیفیت خدمات سئویی و بازه زمانی که موفق به دریافت آن شده اند مطلع گردید. حتما در پی یافتن پاسخی در حیطه موارد کلی تر همچون کیفیت تحویل داده و خدمات پشتیبانی ‌جلو بروید.

  • شرکت ها را باهم مورد قیاس قرار دهید

هیچ اسراری بر انتخاب و همکاری با همان شرکتی که در ابتدا با آن آشنا شده اید نیست. زیرا؛ این حق طبیعی شماست که با شرکت های بسیاری وارد گفتمان شوید و با مورد قیاس قرار دادن آن ها از لحاظ میزان هزینه های دریافتی و نوع خدمات ارائه شده یک تصمیم نهایی بگیرید. البته قیمت بالا نشان از کیفیت و قیمت پایین خبر از بی کیفیتی خدمات نمی دهد. البته اغلب شرکت ها از لحاظ قیمتی در یک سطح قرار دارند؛ پس تمام موارد و جزئیات مربوط به شرکت ها را بر روی نمودار های مجزا بررسی نمایید.

  • دریافت توضیحات کلی و مربوطه در همان ابتدای راه

یک شرکت مشاوره سئو وظیفه دارد در همان آغاز راه تمامی توضیحات لازم را در اختیار فرد یا شرکت مراجعه کننده قرار دهد‌. شما حق دارید از تمام جزئیات و چالش هایی که امکان دارد در آینده با آن دست و پنجه نرم کنید مطلع شوید اگر در طی امضا قرار داد متوجه سرباز زدن فرد از توضیح برخی موارد شدید برای امضا قرار داد دست نگه دارید.

  • اندازه گیری نتایج

مطمئنا نباید به قول یک شرکت در باب قرار گیریتان در رتبه اول گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن اعتماد کنید زیرا؛ شما به دنبال کیفیت و در پی آن دست یابی حقیقی به رتبه های برتر می باشید. این شرکت ها با بکار گیری تکنیک های سرد به سهولت می توانند شما را در همان ابتدای راه در نتایج موتورهای جستجو در رتبه اول قرار دهند از همین رو معیار سنجش را بر روی مواردی چون افزایش تماس، تعداد ورودی ارگانیک، افزایش سرعت سایت و موارد دیگر قرار دهید.

سخن پایانی

انتخاب یک شرکت سئو با مشاوران و متخصصان خبره کاره آسانی به حساب نمی آید. زیرا شما یا شرکت های بسیاری روبرو هستید که باهم در حال رقابت هستند اما با بررسی ویژگی ها متعدد آن ها و مورد قیاس قرار دادنشان به راحتی می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.