سریعترین راه برای یادگیری برنامه نویسی (قبل از شروع یادگیری بخوانید!)

چکیده : سریعترین روش های یادگیری برنامه نویسی در این مطلب ذکر شده اند که کمک می کنند تا بدون اطلاف وقت، بتوانید برنامه نویسی کنید.

 

چطور با سرعت برنامه نویسی یاد بگیریم؟

برنامه نویسی، یکی از دانش های دنیای تکنولوژی می باشد که هر روز در حال به روز رسانی است. اگر قصد یادگیری برنامه نویسی را داشته باشید، احتمالا برای اینکه بتوانید به سرعت این علم برسید، نیاز است که در سریعترین زمان، یادگیری زبان برنامه نویسی مورد نظر را انجام دهید. اما سریعترین راه برای یادگیری برنامه نویسی کدام است؟ چطور برنامه نویسی را با سرعت یاد بگیریم ؟ این موارد سوالاتی هستند که اغلب برای افراد تازه وارد پیش می آید.

آیا راهی وجود دارد که بتوانید با سرعت بالا برنامه نویس شویم؟ در جواب این سوالات باید بگوییم که برنامه نویسی یک علم نه چندان ساده است که نمی توان با چند ساعت آموزش دیدن یا چند روز کار کردن آن را آموخت. اما در اینجا راهنمایی کاملی را ارائه کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید در سریعترین زمان ممکن، برنامه نویسی را به صورت اصولی یاد بگیرید.

  1. تمرکز بر یادگیری سریع اصول برنامه نویسی

اگر قبلا کمی با برنامه نویسی کار کرده باشید، احتمالا برای اینکه زمان یادگیری برنامه نویسی را کاهش دهید، قید اصول اولیه را خواهید زد. اما باید بدانید که درک اصول اولیه هر زبان برنامه نویسی برای موفقیت در بلند مدت، بسیار اهمیت دارد. اطلاعاتی که در ابتدای شروع آموزش برنامه نویسی یا بوت کمپ برنامه نویسی مشاهده می کنید، به شما این امکان را می دهد تا موضوعات پیچیده تر را بهتر درک کنید.

به این ترتیب، اگر برنامه نویسی اولیه کامپیوتر را به خوبی یاد نگیرید، ممکن است در آینده عقب بمانید. بنابر این حتی در صورتی که اصول اولیه خسته کننده و زمان بر به نظر برسد، سعی کنید که به خوبی آنها را بررسی کنید و اطلاعات کافی را جمع آوری کنید. یادگیری درست در اول مسیر، می تواند به افزایش سرعت یادگیری برنامه نویسی در ادامه مسیر به شما کمک کند.

۲٫ گیت و گیت هاب را آموزش ببینید

اموزش گیت و گیت هاب، یکی از مواردی هست که هر برنامه نویس مبتدی به آن نیاز دارد. با استفاده از گیت و گیت هاب می توانید برنامه های خود را در نسخه های مختلف، مرتبط کنید و همچنین به برنامه های برنامه نویس های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت. می توانید با بررسی برنامه های دیگر، توانایی های خود را در حوزه کاری مورد نظر افزایش دهید و مشاهده کنید که برنامه نویس های حرفه ای به چه صورت کار می کنند.

یادگیری سریع برنامه نویسی

۳٫ علاوه بر آموزش، کد نویسی هم انجام دهید!

اگر واقعاً می‌خواهید نحوه کدنویسی را بیاموزید، باید بیشتر از خواندن کتاب و یادداشت برداری، کد نویسی کنید. باید اطلاعاتی را که یاد می‌گیرید به مرحله اجرا درآورید تا بتوانید در آینده به راحتی کد نویسی کنید و در زمانتان صرفه جویی شود. ممکن است تعجب کنید که چگونه چیزی که می خوانید می تواند بسیار ساده به نظر برسد تا زمانی که سعی کنید آن را برای خودتان انجام دهید. بنابراین، در واقع باید همزمان با یادگیری شروع به کدنویسی کنید. به این ترتیب، اطلاعات را فوراً مورد استفاده قرار می دهید. با اینکه ممکن است فکر کنید این موضوع زمان بیشتری از شما خواهد گرفت، اما در صورتی که از این روش استفاده نکنید، احتمالا هیچ وقت به یک برنامه نویس واقعی تبدیل نخواهید شد.

۴٫ نحوه کدنویسی با دست را بیاموزید

ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما اگر واقعاً می خواهید در برنامه نویسی کامپیوتر موفق شوید، به خصوص اگر به دنبال شغل برنامه نویسی هستید، یادگیری کدنویسی با دستان خودتان یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید روی آن تمرکز داشته باشید. اول از همه، این شما را به کدنویس بهتری تبدیل می‌کند، زیرا باید عمدی‌تر عمل کنید، نمی‌توانید کد خود را تا نیمه اجرا کنید تا ببینید آیا کار می‌کند یا خیر، این منجر به افزایش سطح دقت می شود.

اما یادگیری کدنویسی با دست فقط مهارت های شما را بهبود نمی بخشد. همچنین می تواند به شما کمک کند شغلی پیدا کنید و حرفه برنامه نویسی خود را شروع کنید. کارفرمایانی که به دنبال استخدام برنامه نویسان کامپیوتری هستند اغلب از متقاضیان می خواهند که در آزمون کدنویسی که شامل کد نویسی دستی است شرکت کنند. البته بعد از گذشت زمان و به دست آوردن مهارت کافی، می توانید برای یادگیری سریع برنامه نویسی و تکنولوژی های پیشرفته از ابزار های کمکی نیز استفاده کنید.

۵٫ از منابع معتبر و مفید برای افزایش سرعت استفاده کنید

این روزها می توانید منابع اطلاعاتی بیشماری را در اینترنت در مورد هر موضوعی پیدا کنید. این اطلاعات می تواند به ویژه زمانی که در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستید مفید باشد. در عین حال افزایش منابع، می تواند باعث گیج شدن شما شود و این مورد می تواند دانشجو را از هدف اصلی دور کند. زمانی که تمرکز خود را بر روی یادگیری با یک منبع مفید بگذارید، سریعترین راه برای یادگیری برنامه نویسی را پیش خواهید گرفت.

بهترین منابع یادگیری سریع برنامه نویسی

به طور کلی می توان گفت فرق نمی کند که قصد یادگیری با استفاده از آموزش های رایگان را دارید یا میخواهید یک بوت کمپ معروف شرکت کنید، در نهایت برای یادگیری عمیق برنامه نویسی، نیاز به استفاده از منابع اینترنتی خواهید داشت. بنابراین، اگر یک توضیح برای شما منطقی نیست، همیشه می توانید یک توضیح متفاوت را در جای دیگری بیابید. جستجوی منابع اضافی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر به شما کمک می کند تا حرفه برنامه نویسی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید.

۶٫ مدیریت زمان برای دیباگ کردن

زمانی که در مرحله یادگیری برنامه نویسی هستید، دیباگ کردن کد می تواند یکی از سخت ترین فعالیت ها برای شما باشد. همچنین دیباگ کردن برنامه ها می توان یک کار زمانبر و خسته کننده باشد که شما را از هدف اصلی (یادگیری سریع برنامه نویسی) دور خواهد کرد. در نتیجه بهتر است تا زمان مشخصی را برای عیب یابی کد ها در نظر داشته باشید و در میان این زمان، کارهای مفرح نیز انجام دهید.

۷٫ پیش از خواندن کد های نمونه، دست به کار شوید

به طور کلی زمانی که به پاسخ یک سوال دست پیدا کنید، احتمالا فکر خواهید کرد که چقدر ساده بوده است و نیازی به کار کردن روی آن نخواهید داشت. اما این اشتباه ترین تفکری است که در زمان مشاهده برنامه نویسی می توانید داشته باشید. شما باید مسائل و تمرینات را بررسی کنید و سعی کنید به پاسخ یا حل مشکل برسید. در صورتی که تلاش های شما جواب نداد، می توانید پاسخ را بررسی کنید و مجدد خودتان دست به کد شوید تا راه حل را پیدا کنید.

سریع ترین روش یادگیری برنامه نویسی

۸٫ از یک پشتیبان (مدرس) کمک بگیرید

در صورتی که می خواهید یادگیری برنامه نویسی را در سریعترین زمان انجام دهید، باید از افراد حرفه ای در زمینه مورد نظر کمک بخواهید. البته بهترین کار این است که از مدارسی که آموزش های برنامه نویسی او را تماشا می کنید، کمک بگیرید و از او بخواهید به عنوان راهنما، با شما همراه باشد. استفاده از آموزش اساتید معتبر، کمک می کند که شما پشتیبانی استاد را داشته باشید و در صورت لزوم از او کمک بگیرید و برای برطرف کردن مشکل نیاز به صرف زمان نداشته باشید.

یکی از وب سایت ها و منابع آموزشی معتبری که می توانید آموزش های برنامه نویسی را از آنجا مشاهده کنید، سایت استاد امیر رسولی است که آموزش های برنامه نویسی را به زبان فارسی ارائه می کند و بعد از تهیه دوره ها نیز می توانید به راحتی با مدرس دوره در ارتباط باشید. برای مشاهده آموزش ها نیز می توانید به وب سایت امیر رسولی با این آدرس amirrasooli.ir مراجعه کنید.

 

برچسب ها : برنامه نویسی,طراحی سایت,گیت,گیت هاب

4.5/5 - (19 امتیاز)
2 نظرات
  1. مهدی توفیقی می گوید

    مطلب خوبی بود، مدتی هست که میخام برنامه نویسی جاوا اسکریپت رو شروع کنم و دنبال یک منبع زبان اصلی هستم، اگر منبع خوبی برای این آموزش میدونید لطفا بگید ممنون

  2. سبحان شاهی می گوید

    استفاده از سایت ساز هایی مثل وردپرس به نظرم میتونه سریعترین راه برای شروع طراحی سایت باشه، البته بعد از یادگیری کامل به نظر باید برای افزایش حقوق و بهتر شدن شرایط کاری کد نویسی هم یاد گرفته بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.