سبز کردن چراغ سئو در افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو بی شک یکی از پرطرفدار ترین افزونه های سئو است که می توانید اقدامات و تنظیمات زیادی از جمله تحلیل خوانایی مطالب، ساخت نقشه xml، افزودن برد کرامب، انواع ریدایرکت، افزدن سوالات متداول، امکان اضافه کردن ۴ کلید واژه برای تحلیل سئو و اقدامات لازم برای بهینه سازی محتوا و اسکیما را انجام دهید. در این مقاله به بررسی نکته های کاربردی برای سبز کردن چراغ یواست سئو می پردازیم.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO

افزونه یواست یکی از حرفه ای ترین ابزارها برای سئو سایت است و به دلیل اینکه تنظیمات ساده ای دارد به راحتی می توانید با آن کار کنید. برای فعال کردن چراغ های یواست سئو کافی است که کلمه کلیدی را در قسمت  کلیدواژه کانونی وارد کنید؛ منظور از کلید واژه کانونی عباراتی است که کاربران با آن شما را در گوگل سرچ می کنند و قصد دارید با آن رتبه بگیرید.

افزودن کلید واژه کانونی در یواست سئو

بعد از اضافه کردن عبارت کانونی دو چراغ برای شما فعال می شود که یکی سئو و دیگری خوانایی است. افزونه Yoast Seo  پیشنهاداتی به شما می دهد که سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز هستند:

  • قرمز: مشکلات با رنگ قرمز نمایش داده می شود و به این معنی است که بخش مورد نظر نیاز به تغییرات جدی دارد.
  • نارنجی: این قسمت نیاز به بهبود دارد اما میزان بهبود متوسط است و با کمی اصلاح می توانید چراغ سبز را دریافت کنید.
  • سبز: چراغ سبز مربوط به زمانی است که امتیاز کافی را دریافت کرده اید و نیاز به اقدامات خاصی ندارید.

 سبز کردن چراغ افزونه یواست سئو در تب سئو

در قسمت سئو باید نامک، عنوان سئو و توضیحات متا را ثبت کنید، در قسمت آنالیر سئو به شما پیشنهاداتی برای بهبود سئو می دهد از جمله مواردی که برای گرفتن چراغ سبز در یواست سئو در این قسمت اهمیت دارد شامل موارد زیر است:

  • استفاده از کلمه کلیدی در توضیح متا و عنوان سئو: کلمه کلیدی عنوان سئو و متادیسکریپشن استفاده کنید،در مورد توضیحات سئو فقط قرار دادن کلمه کلیدی کافی نیست و باید یک جمله بنویسید.
  • استفاده از لینک های داخلی: به سایر مقالات سایتتان لینک دهید.
  • توزیع کلمه کلیدی: این قسمت هم بسیار مهم است از تکرار کلمه کلیدی فقط در ابتدا متن خود داری کنید و کلمات کلیدی را در پارگراف های دیگر و در هدینگ ها استفاده کنید.
  • تصاویر: از تصاویر استفاده کنید و برای عکس ها Alt قرار دهید و حتما کلمه کلیدی را در Alt تصویر هم به کار ببرید.
  • تعداد کاراکترهای توضیح متا: از نوشتن توضیح متا طولانی خودداری کنید، تعداد کلمات توضیحات متا باید حداقل ۷۰ پیکسل و حداکثر ۱۵۰ پیکسل باشد.
  • تراکم کلمه کلیدی: منظور از این بخش تعداد تکرار کلمه کلیدی در متن است مسلما اگر متنی با ۳۰۰ کاراکتر داشته باشید امکان تکرار کلمه کلیدی نسبت به یک متن ۲۰۰۰ کلمه ای کمتر است.
  • استفاده از هدینگ های H1 تا H6: استفاده از هدینگ ها کمک می کند متن را چند بخش کنید تا کاربر راحت تر عنوان مورد نظرش را پیدا کند و تاثیر مثبتی هم در سئو دارد.
  • کلید واژه در نامک: در صورت امکان کلید واژه را در نامک هم قرار دهید. اگر از نامک فارسی استفاده می کنید راحت تر می توانید کلمه کلیدی را استفاده کنید.
  • عبارات کلیدی در زیرعنوان: عبارت کلیدی را هدینگ ها هم به کار ببرید اما از تکرار بیش از حد خودداری کنید چون جدا از بحث سئو در نگاه اول تکرار زیاد کلمات کلیدی در هدینگ ها جذاب نیست.

تنظیمات یواست سئو برای گرفتن چراغ سبز

تا الان نکات مهم در سبز کردن چراغ یواست سئو را بررسی کردیم در ادامه به سراغ چراغ دوم یعنی خوانایی می رویم.

سبز کردن خوانایی مطلب در افزونه Yoast Seo

قسمت خوانایی شامل نکات مربوط به ظاهر محتوا می شود البته  قبل از اینکه بخواهید تنظیمات خاصی را انجام دهید متنی که دارید را یکبار اسکرول کنید و ببینید آیا ظاهر خوبی دارد؟ طول پارگراف ها مناسب است؟ خودتان را جای کاربر قرار دهید آیا حاضر هستید مطلب را خودتان تا آخر بخوانید؟ برای سبز کردن خوانایی مطلب در افزونه یواست سئو اقدامات کمتری نیاز است در ادامه نکات مهم را معرفی می کنیم:

  1. طول پاراگراف‌ ها: از پارگراف های طولانی استفاده نکنید می توانید متن را به دو یا چند پارگراف تبدیل کنید کافیست یک Enter بین نوشته ها بزنید!
  2. طول زیر تیتر: متنی که برای هر زیر تیتر استفاده می کنید نباید بیشتر از ۳۰۰ کلمه باشد.
  3. طول جملات:  جملات نباید بیشتر از ۲۰ کلمه باشد البته در مورد فارسی کمی فرق می کند و ممکن است استفاده بیش از حد از جملات کوتاه کاربر را خسته کند و انسجام مطالب از بین برود.

سبز کردن خوانایی مطلب در افزونه yoast seo

در مورد نکات مهم برای سبز کردن چراغ یواست صحبت کردیم اما برای اینکه رتبه پایداری در نتایج گوگل بگیرید فقط سبز شدن چراغ یواست سئو کافی نیست. در نوشتن مطالب به این دقت کنید که یواست سئو چیدمان منطقی محتوا را بررسی می کند و کیفیت محتوا و مفید بودن آن به شما بستگی دارد بنابراین در کنار رعایت موارد سئو اول از همه به این دقت کنید که شما برای کاربران می نویسید و به نیاز کاربر اهمیت دهید؛ آیا کاربر با خواندن مطلب شما پاسخ سوالش را پیدا می کند یا اینکه صفحه شما می بندد و به سراغ سرچ گوگل برمی گردد، آیا با خواندن ابتدای مقاله، کاربر تا آخر مقاله را اسکرول می کند. شما ۳ ثانیه وقت دارید تا کاربر را جذب کنید استفاده از عنوان و مقدمه جذاب باعث می شود کاربر محتوای شما را بخواند. همچنین استفاده از تصاویر مرتبط و به خصوص استفاده از ویدئو هم تاثیر زیادی در جذب کاربران دارد.  بنابراین اول از همه به کیفیت محتوا اهمیت دهید و سایر اقداماتی که در بالا گفته شد  برای سبز کردن خوانایی مطالب و سئو انجام دهید.

4.2/5 - (12 امتیاز)
3 نظرات
  1. علی احمدپور می گوید

    در این مورد نظرات متفاوت هستند ولی متوسط مقالاتی که صفحه اول هستند ۱۴۰۰ کلمه هست. می دونید طول محتوا الان مهم نیست کیفیت محتوا مهمه و اینکه اینتن کاربر را در نظر بگیرید

  2. باران می گوید

    ی سوال دارم
    طول محتوا هم مهمه
    یعنی نوشتن ی مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای تاثییر بیشتری داره یا ۲۰۰۰ کلمه ای

  3. محمد می گوید

    با سلام ممنون از آموزش خوبتون
    یکی که مواردی که گفتید برای سئو تاثیر مثبت داره همین استفاده از ویدئو هست که شاید یکی از پارامترهای یواست نباشه لی خیلی تاثییر گذاره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.