آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟

چکیده : پاسخ به سوال (آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟) جزو سوالاتی است که برنامه‌نویسان در ابتدای مسیر یادگیری با آن روبرو هستند.برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟ معمولا یکی از سوالاتی که در شروع دوره‌های برنامه‌نویسی از ما پرسیده می‌شود این است که آیا یادگیری زبان انگلیسی برای تسلط به کدنویسی یک فاکتور الزامی محسوب می‌شود یا خیر؟ باید بگوییم پاسخ به این سوال نیاز به بررسی دقیق‌تر سطح‌های مختلف زبان‌های برنامه‌نویسی و ذکر چند نمونه مثال دارد که قصد داریم در این مقاله به تشریح و بررسی آنها بپردازیم. تا آخر مقاله با ما همراه بمانید. زیرا علاوه  بر پاسخ به سوالات مطرح شده، قرار است تا شما را با یکی از معتبرترین و کاربردی‌ترین کلاس‌ آنلاین زبان انگلیسی آشنا کنیم.

برنامه‌نویسی چیست و چه ارتباطی با زبان انگلیسی دارد؟

برنامه‌نویسی علمی است که برای پیشرفت تکنولوژی و تولید نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال اینجاست که چه ارتباطی میان زبان انگلیسی و برنامه‌نویسی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فرقی نمی‌کند قصد یادگیری زبان‌های تحت وب را دارید، یا به دنبال دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی اندروید هستید؛ مهم این است که برای فهم دستورالعمل‌های برنامه‌نویسی، بهتر است شرکت در کلاس آنلاین زبان انگلیسی را در اولویت قرار دهید.
زیرا زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نحوه ساخت الگوریتم و نوشتن دستورات نرم‌افزاری به کمک کلمات انگلیسی میسر شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که یادگیری زبان انگلیسی در بهترین آموزشگاه زبان در تهران، می‌تواند نقش مهمی در درک مطلب انواع زبان‌های برنامه‌نویسی ایفا کند.
اگر شما هم با این سوال روبرو هستید که آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟ با ما همراه بمانید. زیرا قصد داریم تا شما را با چند نمونه از دستورالعمل‌های زبان برنامه‌نویسی PHP و ارتباط آن با زبان انگلیسی آشنا کنیم.

مفهوم کدهای PHP در زبان انگلیسی

PHP یکی از پرطرفدارترین زبان‌های تحت وب است که ساده‌ترین دستورالعمل‌های آن شامل کلماتی مثل echo ،function و array می‌شود. باید بگوییم که echo یک قطعه کد است که برای گرفتن خروجی در این زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال اینجاست که echo چه معنا و مفهومی در زبان انگلیسی دارد؟
برای پاسخ به این سوال دقت کنید که اگر معنای echo را در گوگل جستجو کنید؛ با معنی طنین و انعکاس مواجه می‌شوید. پس با توجه به این معنا، نتیجه می‌گیریم که انعکاس ۴ به ‌علاوه ۳ در زبان PHP، چیزی به جز عدد ۷ نیست.
به این ترتیب دیگر فرقی نمی‌کند که ورودی‌های PHP چه مقادیری باشند؛ مهم این است که شما به درک درستی از کاربرد echo دست یافته‌اید و هر جایی که نیاز به خروجی داشته باشید از آن استفاده خواهید کرد. همچنین لازم به ذکر است که معنای function و array به ترتیب با مفاهیم تابع و آرایه ترجمه می‌شوند.
پس اگر در قطعه کد خود نیاز به استفاده از توابع php و ساخت آرایه داشته باشید، می‌توانید بدون صرف زمان اضافه، اقدام به درج آنها در برنامه خود کنید.

 بدون سرچ‌ کردن قادر به برنامه‌نویسی نخواهید بود.

حال که پاسخ آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟ را دریافتید، با دیگر بخش‌های تسلط بر برنامه نویسی می‌پردازیم. سرچ‌کردن یکی از بخش‌های جداناپذیر برنامه‌نویسی به‌شمار می‌آید. زیرا احتمال اینکه به ‌عنوان یک برنامه‌نویس با مشکلاتی مواجه شوید که قادر به حل آنها نباشید، خیلی زیاد است. با توجه به اینکه اکثر وب‌سایت‌های برنامه‌نویسی جهان با زبان انگلیسی طراحی شده‌اند، باید بگوییم که اگر به‌ کمک کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی، اقدام به تقویت زبان دوم خود نکنید، متاسفانه قادر به پیداکردن جواب سوالات خود در گوگل نخواهید بود.

زبان انگلیسی چه تاثیری در روند یادگیری برنامه‌نویسی دارد؟

دومین نکته‌ای که نباید از آن فاکتور بگیریم این است که بدون زبان انگلیسی نمی‌توانید در هیچ یک از زبان‌های برنامه‌نویسی، پیشتاز باشید. برترین برنامه‌نویس‌های جهان، بزرگ‌ترین اساتید و باتجربه‌ترین افراد، علم و آگاهی خود را از طریق مقالاتی که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند در اختیار تمام دنیا قرار می‌دهند.
اگر بخواهیم پاسخ صادقانه‌ای به سوال “آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟” بدهیم، باید بگوییم بله. چون بدون وجود زبان انگلیسی بهتر است یک بار برای همیشه با برنامه‌نویسی خداحافظی کنید. اگر نتوانید خود را با جدیدترین علوم برنامه‌نویسی دنیا تطابق دهید، چه لزومی دارد تا به تحصیل در چنین رشته جهانی بپردازید؟

نرم‌افزار solo learn به زبان انگلیسی نوشته شده است.

Solo learn نرم‌افزاری است که علاوه بر جذب برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای، هوادارن زیادی در بین برنامه‌نویس‌های تازه‌کار دارد. مراحل آموزش برنامه‌نویسی در این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، قادر هستید تا با درک مطلب و جواب دادن به سوالاتی که در حین آموزش مطرح می‌شود، بدون هیچ مشکلی مدرک برنامه‌نویسی را از سوی سازنده نرم‌افزار دریافت کنید.
همچنین این نرم‌افزار شما را به شبکه اجتماعی برنامه نویس‌ها در سرتاسر دنیا متصل می‌کند. به این ترتیب در کنار آموزش، می‌توانید کدهای خود را با سایر برنامه‌نویس‌ها به اشتراک گذاشته و نظرات مختلفی را در روند بهبود برنامه‌نویسی خود دریافت کنید.

بدون زبان انگلیسی نمی‌توانید از یوتوب استفاده کنید.

در پاسخ به اینکه آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟ و به‌عنوان آخرین بایدهای یادگیری برنامه‌نویسی، بهتر است تا کمی هم در مورد یوتیوب با شما صحبت کنیم. زیرا این وب‌سایت، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی در سطح جهان است. به‌همین علت وقتی صحبت از سایت‌های جهانی می‌شود، خیلی دور از ذهن نیست که مسئله تسلط به زبان انگلیسی، یکبار دیگر مطرح شود.
پس از آن جایی که اکثر برنامه‌نویس‌های موفق، اقدام به رکورد ویدئوهای آموزشی به زبان انگلیسی می‌کنند؛ سوال اینجاست که میزان آگاهی شما نسبت به زبان انگلیسی تا چه اندازه می‌تواند در موفقیت شما تاثیرگذار باشد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای افزایش بهره‌وری و به‌کار گرفتن آموزش‌های یوتوب، هیچ فاکتوری نمی‌تواند به ‌اندازه آموزش زبان انگلیسی در سرنوشت یادگیری شما تاثیر بگذارد.

یادگیری زبان انگلیسی با موسسه سفیر

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که افراد در شروع دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی مطرح می‌کنند این است که آیا برای برنامه نویسی باید انگلیسی بلد باشیم؟ باید بگوییم که صریح‌ترین، صادقانه‌ترین و کلی‌ترین جوابی که به این افراد می‌دهیم، این است که بله! شما هیچ راهی به جز یادگیری زبان انگلیسی نخواهید داشت.
بعد از گذراندن دوره‌های مبتدی، مجبور هستید تا به کمک علم روز دنیا و آپدیت شدن زبان‌های برنامه‌نویسی، اقدام به هم جهت کردن خود با جریان پیشرفت این شغل کنید. پس از آن جایی که این هم‌سو سازی، بدون وجود زبان انگلیسی میسر نیست، بهتر است تا همزمان با شرکت در دوره‌های برنامه‌نویسی، ثبت نام در کلاس آنلاین زبان انگلیسی را به تعویق نیندازید.
همچنین لازم به ذکر است که اگر جزو افرادی هستید که علاوه بر یادگیری زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود، به دنبال یادگیری زبان انگلیسی نیز هستید، با مراجعه به سایت سفیر یا تماس با شماره ۰۲۱۸۴۳۴۶، اقدام به ثبت نام در بهترین آموزشگاه زبان در تهران کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.