‌نکات مهم خرید استند گوشی و تبلت

استند گوشی و تبلت لوازم جانبی کمکی است که بدون استفاده از دست گوشی شما را در محفظه‌ای ثابت نگه می‌دارد. این وسیله از گوشی در برابر افتادن و شکستگی مراقبت می‌کند. اگر مشغول انجام کاری مانند شرکت در جلسه آنلاین، مکالمه حین رانندگی یا حتی بازی با گوشی هستید، می‌توانید برای راحتی بیشتر از استند استفاده کنید. استندها در طرح‌، جنس و قابلیت‌های بی‌شماری تولید شده‌اند. بنابراین هنگام خرید استند با سوالات زیادی مواجه هستیم.  اینکه هولدر یا استند گوشی و تبلت چه کاربردی دارند؟ انواع استند گوشی و تبلت چیست؟ چه استندی مناسب گوشی‌تان است؟ استند را از چه برندی تهیه کنید؟ یک استند خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مقاله سعی داریم به نکات مهم خرید استند گوشی و تبلت بپردازیم تا با بررسی همه گام‌ها استند دلخواه‌تان را خریداری کنید.

‌نه گام مهم در خرید استند گوشی و تبلت

منبع اصلی: https://www.qualitylogoproducts.com/blog/what-is-a-cell-phone-stand-and-how-is-it-used/

گام اول: کاربری هولدر و استند

فرض کنید سر کلاس آنلاین هستید. حتما باید از صحبت‌های استاد یادداشت بردارید. همزمان مجبورید گوشی را چک کنید. مطمئناً این کار شما را کلافه می‌کند. اما یک زاویه دید مناسب از گوشی می‌تواند کمک حال‌تان باشد. استند گوشی دقیقاً همین کار را می‌کند. استند را یک جای ثابت رو میزکارتان نصب کنید یا به سادگی روی سطوح مختلف بگذارید. در هر صورت یک زاویه دید مناسب دارید. علاوه بر کلاس‌های آنلاین هنگام مطالعه، تماشای فیلم و… هم می‌توانید از استند گوشی و تبلت استفاده کنید. معمولاً به استند‌هایی با این کاربردها استند رومیزی می‌گوییم.

نوع دیگری از استندها داخل خودرو قابل استفاده هستند. مثلاً برای مسیریابی موقع رانندگی مجبورید با یک دست گوشی و با دست دیگر فرمان خودرو را بگیرید. یا مجبورید به تماس‌هایتان پاسخ دهید. نگه داشتن گوشی در دستتان و زاویه دید نامناسب باعث کاهش تمرکز و حواس پرتی می‌شود. حتماً می‌دانید که استفاده از گوشی موقع رانندگی دلیل بسیاری از تصادفات است. راه حل ساده خرید یک هولدر گوشی خودرو است. هولدر خودرو علاوه بر زاویه دید مناسب، از گوشی شما حین رانندگی محافظت می‌کند.

گام دوم: نوع پایه نگه دارنده استند

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید استند و هولدر نوع پایه نگه‌دارنده استند است. پایه‌های نگه‌دارنده استند از نظر جنس و طراحی انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها فقط مخصوص خودرو طراحی شده‌اند.

  • پایه ثابت
  1. این استندها را می‌توانید روی سطوح مختلف در منزل یا محل کارتان قرار دهید.
  2. جنس استند ثابت می‌تواند فلزی، چوبی و پلاستیکی باشد.
  3. برخی از آنها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند.
  4. استندهای ثابت را نمی‌توانید در خودرو استفاده کنید.
  • پایه مغناطیسی
  1. از طریق برچسب زیر هولدر روی سطوح مختلف قابل نصب است.
  2. از طریق نیروی مغناطیسی و آهنربا گوشی را نگه می‌دارد.
  3. قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند.
  4. کیفیت پایین مگنت نگه دارنده گوشی در برخی هولدرها دردسرساز است.
  5. این استندها در کاربری‌های رومیزی و مخصوص خودرو تولید می‌شوند.
  • پایه گیره‌ای
  1. از طریق دو گیره روی قسمت کولر خودرو نصب می‌شود.
  2. سبک هستند.
  3. بخاطر نوع نصب از دسترس سارقین دور است.
  4. هولدر فقط مخصوص استفاده در خودرو است.
  5. چرخش ۳۶۰ درجه ندارد.
  6. حرارت بالای بخاری ممکن است به گوشی آسیب بزند.
  • پایه مکنده
  1. نصب از طریق چسب مکنده روی سطوح مختلف از جمله شیشه
  2. قابلیت جابه جایی دارد.
  3. اگر کیفیت چسب مکنده خوب نباشد ممکن است هولدر از سطح جدا شود.
  • پایه چسبی
  1. نصب از طریق چسب روی سطوح مختلف
  2. قابلیت جا‌به‌جایی ندارد.
  3. با یک بار کنده شدن از سطح چسب هولدر خاصیت خود را از دست می‌دهد.

سایر پایه‌های نگه‌دارنده استند مانند هولدر آفتابگیر، هولدر جا لیوانی و فندک سیگار، هولدر آینه عقب، هولدر فرمان و CD اسلات که مخصوص خودرو هستند. شما می‌توانید با سلیقه شخصی و بررسی موارد بالا هولدری با پایه مناسب انتخاب کنید.

گام سوم: پایداری و امنیت استند

محل نصب استند چه داخل خودرو چه روی میزکارتان باید مناسب باشد. علاوه بر آن گیره نگه‌دارنده استند باید گوشی را ثابت و محکم نگه دارد.

فرض کنید استند تبلتی برای فروشگاه‌تان تهیه می‌کنید تا مشتریان با استفاده از آن مشخصات محصولات مختلف را به راحتی ببینند. در این صورت اگر گیره استند محکم نباشد، هر لحظه امکان افتادن تبلت وجود دارد. یا حالتی را در نظر بگیرید که استند شما به هیچ نقطه‌ای از پیشخوان متصل نیست. برای جلوگیری از این دست حوادث باید مواد استفاده شده در ساخت استند سنگین و محکم باشند. اگر استند دارای نقطه اتصال چسبی یا پیچی باشد بهتر است. علاوه بر این گوشی یا تبلت باید کاملاً داخل محفظه قرار گیرد.

این موضوع را در خرید هولدرهای گوشی خودرو هم رعایت کنید. با توجه به اینکه خودرو دائم در حال حرکت است پس احتمال شل شدن یا کنده شدن هولدر از محل نصب وجود دارد. سعی کنید هولدری انتخاب کنید که نصب آن آسان و محکم باشد. دور از دسترس سارقین نصب شود و مانعی برای دیدتان حین رانندگی نباشد.

گام چهارم: اندازه استند

گاهی اوقات داشتن چندین مدل گوشی و تبلت یا آیپد خرید استند را مشکل می‌کند. در خرید استند سعی کنید سایزی از استند را انتخاب کنید که مناسب چندین مدل گوشی یا تبلت باشد. محفظه نگه دارنده گوشی در بعضی از استندها قابل تنظیم است. بنابراین سعی کنید استندی بخرید که مناسب هر سایز از گوشی یا تبلت باشد.

گام پنجم: قابلیت شارژ استند

داشتن یک شارژر همراه مخصوصاْ داخل خودرو مزیت بزرگی است. مواقعی را در نظر بگیرید که کل روز مشغول رانندگی هستید. مطمئناْ به شارژر نیاز پیدا می‌کنید. داشتن یک هولدر با قابلیت شارژ نیاز شما را از هر وسیله شارژ دیگری مانند پاور بانک رفع می‌کند. بسیاری از استندها نیز دارای اتصال شارژر هستند. به جای وصل کردن گوشی به شارژر روی زمین، آن را روی استند قرار دهید  این هولدرها و استندها از کمی گران‌تر از استندهای ساده هستند. اگر بودجه کافی دارید استندهای شارژردار  انتخاب بهتری هستند.

گام ششم: قابلیت تنظیم ارتفاع

بعضی از استندها از طراحی ساده‌ای برخوردارند. این استندها یک پایه با ارتفاع تعریف شده دارند که می توانید فقط در همان حالت از آن‌ها استفاده کنید. استندهایی که ارتفاع ثابتی دارند، در استفاده های طولانی باعث خستگی و گردن درد می شون در مقابل استندهایی هستند که با یک مکانیزم ساده، ارتفاع‌شان کم و زیاد می‌شود. با استفاده از این استند‌ها به راحتی ارتفاع دلخواه‌تان را تنظیم کنید. در هولدرهای خودرو هم قابلیت تنظیم ارتفاع وجود ندارد.

گام هفتم: قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه

همانطور که می‌دانید این قابلیت بیشتر در هولدرهای مغناطیسی و برخی استندهای رومیزی وجود دارد. کافیست گوشی را داخل محفظه قرار دهید. سپس در هر جهتی که دوست دارید آن را بچرخانید. تنظیم جهت و زاویه گوشی حین کار یا سرگرم شدن با گوشی بسیار مهم است.

گام هشتم: زبیایی و طراحی استند

همانطور که گفتیم استندها در طراحی و جنس‌های متنوعی تولید شده‌اند. اما نکته مهم کیفیت بدنه استند است. معمولاْ استندهایی که در مقابل خط و خش  مقاومند، محبوب‌تر هستند. مرحله بعد از کیفیت استند، زیبایی طراحی آن است.  البته این موضوع کاملاْ به سلیقه شما بستگی دارد. استندهای در طراحی مدرن، فانتزی و کلاسیک تولید شده اند.

گام نهم: برند استند گوشی تبلت

با توجه به کاربردی بودن استند، شرکت‌های زیادی در زمینه تولید استند فعال هستند. از برندهای معتبر در این زمینه می‌توان از شرکت‌های                                                               نام برد. برخی از برندهای گوشی و تبلت استند مخصوص برای محصولات خود تولید می‌کنند. بهتر است استند را از برندی تهیه کنید که با گوشی شما تطابق و سازگاری بالایی دارد.

بازنگری کلی نکات مهم در خرید استند

به طور کلی ویژگی های یک استند خوب عبارتند از:

  • محفظه گوشی محکم و انعطاف‌پذیر
  • قرارگیری و جداسازی آسان گوشی از محفظه
  • چرخش ۳۶۰ درجه یا قابل تنظیم بودن محفظه نگه‌داری گوشی
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • جنس بدنه محکم و با کیفیت
  • قابلیت استفاده برای گوشی و تبلت‌های مختلف
  • وجود شارژر در استند
  • دوام بالای چسب، کاپ ساکشن یا مکنده و آهنربای مغناطیسی
  • پیچ و گیره با کیفیت
  • طراحی منعطف و قابلیت قرارگیری گوشی با قاب در محفظه

ممکن است همه‌ی این ویژگی‌ها در یک استند نباشد، ولی سعی کنید هنگام خرید پارامترهای مهم را در نظر بگیرید. راهنمای خرید استند گوشی از وبلاگ استایل آپ به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.