کسب درآمد از اینستاگرام و بررسی ۷ ایده عملی

۷ روش کسب درآمد از اینستاگرام که هر فرد مبتدی باید بداند!

 

اگر برای مطالعه این محتوا تا اینجا آمده اید به شما تبریک می گوییم؛ چون حتماً انگیزه بالایی برای کسب درآمد و پولسازی دارید. در اینجا قرار است درباره نوعی کسب درآمد بدون سرمایه صحبت کنیم که بیشتر محور افراد مبتدی و تازه کار است. حالا وسیله آن چیست؟ اینستاگرام! اینستاگرام یک شبکه اجتماعی گسترده در سراسر جهان است که روز به روز افراد زیادی وارد آن می شوند و گوشه ای از این دنیای بی انتها را به بازاریابی آنلاین خود اختصاص می دهند. خوشبختانه الگوریتم اینستاگرام به گونه ای طراحی شده که همه افراد چه مبتدی چه حرفه ای می توانند در آن فعالیت کند. اگر دنبال یادگیری این شکل کسب درآمد برای مبتدیان هستید با ما همراه باشید.

ترفندهای کسب درآمد از اینستاگرام برای مبتدیان

راه های کسب درآمد از اینستاگرام زیاد است اما برای شما که می خواهید یک کسب و کار اینترنتی را با این پلتفرم شروع کنید ۷ روش مناسب وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید درآمدهای میلیونی در ماه به دست آورید. این روش ها عبارت اند از:

یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید

یکی از ساده ترین راه های فعالیت در اینستاگرام ایجاد یک فروشگاه اینترنتی است. به چند طریق می توانید این کار را انجام دهید؛ مثلاً اگر خودتان یک بوتیک لباس دارید می توانید در طول روز به کار مشغول باشید در عین حال ساعات خاصی را به فعالیت در فروشگاه اینترنتی خود اختصاص دهید. برای این کار از محصولات خود تصاویر باکیفیتی تهیه کنید و در قالب های پست یا استوری در پیج اینستاگرامی خود بگذارید. این یک روش خوب برای کسب درآمد مضاعف است چون در کنار بوتیک از فروشگاه آنلاین هم سود می کنید!

راه دیگر فقط  کسب و کار اینترنتی است؛ اگر از فروش و خدمات رسانی حضوری به مشتریان خوشتان نمی آید یا به هر دلیلی فرصت این کار را ندارید می توانید فقط در اینستاگرام فعالیت کنید. محصولات شما هرچه که هست مثل لباس، لوازم آرایش، روسری و… را با تصاویر باکیفیت در پیج خود قرار دهید و به فروش آنلاین مشغول شوید. این کار را می توانید با محل زندگی خود تطبیق دهید؛ مثلاً اگر یک کارخانه دوخت تیشرت نزدیک خانه شما است می توانید محصولات او را بخرید و با قیمت بالاتر در اینترنت بفروشید. این شکل درآمدزایی برای افراد دانشجو و پرمشغله مناسب است.

همکاری در فروش اینستاگرام

همکاری در فروش اینستاگرام برای افرادی که سرمایه برای راه اندازی کسب و کار ندارند، بسیار مفید است و امروزه که بسیاری از کسب و کارها اینترنتی شده‌است، کسب درآمد از اینستاگرام برای افرادی که دانش فروش خوبی دارند برای افزایش فروش در اینستاگرام، بسیار راحت است. در صورتی که در این خصوص نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با ما تماس بگیرید و مطلب نمونه افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام را مطالعه کنید.

با مدل تجاری “دراپ شیپینگ” یک کسب و کار آنلاین ایجاد کنید

مدل دراپ شیپینگ (dropshipping) نوعی تکینیک بازاریابی است که شما در نقش تبلیغ کننده فعالیت دارید اما مسئول کامل فروش هستید. طبق این مدل شما در ابتدا باید با یک شرکت سازنده مشخص قراداد ببندید و محصول آن را در اینستاگرام خود برای مخاطبان تبلیغ کنید؛ سپس وقتی مشتری بعد از پسندیدن محصول آن را سفارش می دهد شما باید سفارش مشتری را با تمام جزئیات برای شرکت سازنده ارسال کنید. درنهایت شرکت محصول را طبق استانداردهایی که بیان کرده اید از طرف شما برای مشتری ارسال می کند.

در این روش شما قیمت محصول را تعیین می کنید اما هیج مسئولیتی در بسته بندی، حمل و ارسال محصول ندارید. خوبی روش دراپ شیپینگ به این مسئله برمی گردد که شما قرار نیست برای محصولات انبار داشته باشید بلکه فقط با ارجاع سفارش به شرکت سازنده محصول به دست مشتری می رسد.

بر اساس توانمندی های خود در اینستاگرام خدمات ارائه دهید

یکی دیگر از ترفندهای جالب درآمدزایی در اینستاگرام ارائه خدمات است. همانطور که خودتان می بینید محط اینستاگرام هیچ محدودیتی ندارد و شما با هر وسیله ای می توانید یک شغل اینترنتی در اینستاگرام برای خود فراهم کنید. در هر زمینه کاربردی که استعداد دارید مثل ساخت لوگو، ویرایش عکس، ترجمه، عکاسی، خوشنویسی، چاپ برچسب، پخت کیک و شیرینی و… در اینستاگرام جایی برای رونق کسب و کارتان وجود دارد. می توانید یک پیج بزنید و نمونه کارهایتان را در آن قرار دهید و با سفارش گرفتن از دیگران کسب درآمد کنید!

تبلیغ محصولات برندهای معتبر شروع کنید

بازاریابی و تبلیغ محصولات برندهای مختلف یکی از پردرآمدترین و تخصصی ترین ترفندهای کسب درآمد از اینستاگرام است. البته اینطور نیست که افراد مبتدی نتوانند از پس آن بربیایند! اگر انتخاب شما این شکل پولسازی است باید بگوییم لازم است در ابتدای کار مدتی روی حساب کاربری خود کار کنید؛ یعنی با فعالیت مستمر در پیج خود مثلاً انتشار مداوم پست و استوری تعداد مخاطبان پیجتان را بالا ببرید. وقتی حساب کاربری شما به اندازه کافی شلوغ شود و تعداد فالوورهایتان زیاد باشد می توانید با برندهای تجاری مطرح شروع به فعالیت کرده و در ازای تبلیغ خدمات آن ها کمیسیون دریافت کنید.

تبلیغ محصولات را می توانید با شیوه های مختلف انجام دهید؛ تولید محتوای متنی برای سایت، وبلاگ نویسی، تولید محتوای ویدیویی، تبلیغاتی پیامکی یا ایمیلی از رایج ترین شیوه های بازاریابی برای دیگران هستند. بر خلاف تکنیک دراپ شیپینگ در تعیین قیمت محصول نقش ندارید و فقط به عنوان واسطه وظیفه شما تبلیغ است. همچنین بسته بندی و سفارش محصول هم بر عهده شرکت سازنده است. بازاریابی خدمات دیگران یکی از روش های همکاری در فروش با پورسانت بالا به شمار می آید.

با عکاسی در اینستاگرام کسب درآمد کنید!

یکی از جالب ترین تکنیک های درآمدزایی در اینستاگرام تهیه و فروش عکس است چون عکاسی امروزه جزو جذاب ترین و پولسازترین مشاغل محسوب می شود. در صورتی که عاشق عکاسی هستید و در این زمینه مهارت دارید پس بیکار ننشینید. زیباترین مناظر یا سوژه ها را انتخاب کنید و عکس های باکیفیتی بگیرید. اگر در زمینه عکاسی تخصص کافی داشته باشید می توانید با افکت ها و ترفندهای فتوشاپ به عکس های خود رنگ و لعاب ویژه ای ببخشید. درنهایت عکس ها را در پیجتان بگذارید و به فروش مشغول شوید.

یادتان باشد اگر می خواهید در این زمینه فعالیت کنید روی عکس های خود واترمارک بزنید تا دیگران نتوانند آن را بدون اجازه شما بدزدند؛ اما هنگامی که قرار شد برای مشتری ارسال کنید بدون واترمارک بفرستید. این شغل برای جوانانی که سر پرشوری دارند و عاشق تفریح، طبیعت گردی یا ارتباط با دیگران هستند مناسب است.

به عنوان یک مبتدی چگونه شروع به کسب درآمد از اینستاگرام کنیم؟

حالا که با راه های کسب درآمد از اینستاگرام برای مبتدیان آشنا شدیم، وقت آن رسیده که بگوییم چجوری فعالیت درآمدزایی در این پلتفرم را استارت بزنیم؛ مراحلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برند خود را در اینستاگرام مشخص کنید و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. این مراحل عبارت اند از:

برند خود را بسازید

اولین قدم برای پیشرفت در بازاریابی اینستاگرامی ساخت یک برند است. برند ارزش ها و خط قرمزهای شما را به نمایش می گذارد؛ این که چه محتوایی در پیج قرار دهید مهم است چون کاربران فضای مجازی دقیقاً با محتوای پیج شما برندتان را قضاوت می کنند. بنابراین می توان گفت مهمترین قدم در کسب و کار اینستاگرامی ابداع برند است.

برای شناخته شدن برند اینستاگرامی خود باید فعال باشید. ترجیحاً آیدی پیجتان را در چند رسانه اجتماعی قرار دهید. مثلاً در پست های وبلاگ شخصی خود تیزرهای پیج اینستاگرامتان را بیاورید و مخاطبان را تشویق کنید تا به آن سر بزنند.

شراکت با سایر برندها را شروع کنید

اینستاگرام یک پلتفرم پویا و ارتباطی است؛ به این معنا که خیلی جایی برای کار راکد و انفرادی در آن وجود ندارد و بیشتر برندهای معتبر و شناخته شده در این رسانه باهم تعامل برقرار می کنند. اگر شما هم برایتان مهم است که در اینستاگرام شناخته شوید پس از یک جایی به بعد سعی کنید با برندهای زمینه کاری خود ارتباط بگیرید؛ به آن ها پیشنهاد همکاری بدهید و یک شراکت یا فعالیت تیمی را شروع کنید. این هم تجربه شما را بالا می برد هم می تواند سود و درآمد بیشتری برایتان داشته باشد. حالا منظور از شراکت چیست؟ سراغ ادامه مطلب بروید.

به عنوان اینفلوئنسرمارکتر فعالیت کنید

پیش از این اشاره کردیم الان هم می گوییم؛ در اینستاگرام جایی برای ثبات و عدم فعالیت وجود ندارد و این پلتفرم بستر تعامل و همکاری برندهاست. حالا بیایید درباره آن شراکتی که بالا گفتیم حرف بزنیم. وقتی شما در اینستاگرام پیشرفت کنید و برند و موقعیت شما به آن شهرت لازم برسد، حتماً در این شرایط تعداد زیادی هم فالوور دارید؛ حالا به عنوان اینفلوئنسرمارکتر یا بازاریاب تأثیرگذار شناخته می شوید. در این حالت توصیه ها و تصمیمات شما روی مخاطبانتان تأثیر می گذارد زیرا از نفوذ بالایی روی افراد برخوردار هستید.

این مرحله بهترین زمان برای شروع شراکت است. وقتی همکاری را با برندهای مختلف شروع کنید می توانید با آن ها وارد سیستم همکاری در فروش شوید و خدماتشان را در پیج خود تبلیغ کنید و به ازای این بازاریابی از آن ها پورسانت بگیرید. بسته به شرایط خودتان پورسانت می تواند ساعتی یا به شکل یک نرخ ثابت هفتگی به حساب شما واریز شود.

با برندهای مرتبط با فعالیت خود همکاری کنید

فراموش نکنید در فعالیت و کسب و کارهای اینستاگرامی هماهنگی خیلی مهم است. جامعه پلتفرم اینستاگرام به همکاری و مشارکت های شما با برندهای مختلف کاملاً عمیق توجه می کند. سعی کنید آن یکپارچگی لازم را در کار خود رعایت کنید چون برندهای مطرح و معتبر به شیوه بازاریابی و تبلیغاتی که انجام می دهید نگاه می کنند و اگر مشارکتی ببینند که هیچ ارتباطی با برند شما ندارد احتمال آن ضعیف است که با شما وارد همکاری شوند. کسب درآمد و دستمزد گرفتن خیلی خوب و شیرین است اما در صورتی که آن انسجام لازم در کار خود را داشته باشید.

آموزش های موردنیاز را برای داشتن یک کسب و کار اینستاگرامی موفق فرا گیرید

پیشرفت در اینستاگرام و ساخت یک برند قوی یک شبه اتفاق نمی افتد. خیلی باید تلاش کنید تا بتوانید به یک اینستاگرام مارکتر فعال و خلاق تبدیل شوید. اگر واقعاً موفقیت می خواهید پس به هیچ وجه کوتاهی نکنید. در وبینارها و کارگاه های آموزشی آنلاین شرکت کنید و برای آن هزینه کنید؛ کتاب های آموزشی بخوانید و همه کار برای رشد برند خود انجام دهید. یادگیری ارزشمند است و باید برای رسیدن قله طلایی موفقیت و سربلندی بهای آن را بپردازیم.

تردیدی وجود ندارد که طبق «الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱»، پست های اینستاگرام از ابتدای این سال مثل گذشته بازدید، لایک و کامنت دریافت نمی کنند . اکنون تخمین زده می شود که فقط ۱۰ درصد از مخاطبان شما می توانند پست ها را ببینند و این موضوع باعث می شود تا کاربران عادی از بین بروند. چرا که برخی از آن ها هیچ واکنشی نسبت به پست های شما ندارند. پس فقط کسانی که برایشان پست هایتان اهمیت داشته باشد، آن ها را مشاهده خواهند کرد.

نتیجه گیری

به عنوان نکته آخر، یادتان باشد اینستاگرام یک دنیای فوق العاده بزرگ و جالب است و هرچه سعی کنید تا تمام تکنیک های کسب درآمد از اینستاگرام را یاد بگیرید باز هم کم است؛ زیرا روز به روز آپشن ها و ترفندهای جدیدی پا به این رسانه محبوب اجتماعی می گذارد! احتمالاً تا الان کامل با روش های کسب درآمد برای مبتدیان در اینستاگرام آشنا شده اید. همانطور که خواندید این روش ها خیلی ساده در عین حال شیرین و سرگرم کننده هستند و هر فردی چه نوجوان چه پیر با کمی تمرین می تواند یک کسب و کار کوچک اینترنتی برای خود راه اندازی کند. به علاوه چون بازاریابی در اینستاگرام بر پایه کسب درآمد بدون سرمایه استوار است پس دیگر جای هیچ نگرانی و استرسی وجود ندارد!

منبع:

https://dayanaffiliate.com/blog/idea-of-making-money-on-instagram/

https://dayanaffiliate.com/blog/instagram-algorithm/

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.