کارآفرینی، راه حلی برای فرار از بی حاصلی!

برای شما روایتی نقل خواهد شد که مطمئن هستم هم جذاب بوده و تاثیری در نگرش شما خواهد داشت.

در جامعه ایران و با توجه به تحولات اقتصادی چند سال اخیر بازار کار بسیاری از مشاغل دچار تغییر شده. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های پرمتقاضی دانشگاهی هم اکنون یا بیکار هستن و یا شغل مناسبی که درخور توانمندی های اونها و همچنین حقوق مناسب باشه رو دارا نیستن.

به عنوان فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه های تراز اول کشور شغل مناسبی که شرایط خوبی داشته باشه برایم پیدا نشد. حال با دو راه حل مواجه بودم. اول اینکه دست روی دست بذارم و از این موضوع نالان باشم که چرا کار مناسبی وجود نداره و دوم اینکه دستم رو بر روی زانو های خودم بگذارم و یا شرایطی رو فراهم کرده که نیاز من به اشتغال رو تامین کند.

تصمیم گرفتم خودم کسب و کاری به راه بی اندازم. در نتیجه شروع کردم به تحقیق کردن راجب کسب و کارهای مختلف، عوامل رشد ، افت ، شکست و پیروزی همه کارهایی که به ذهنم میرسید را بررسی کردم. شرایط لازم برای راه اندازی کسب و کارها هم همینطور. در نهایت به این نتیجه رسیدم کسب و کار من باید به گونه ای باشه که در جامعه با کاهش تقاضا رو به رو نشده و از طرفی امکان رشد و پیشرفت هم برای اون فراهم باشد. یک علاقه شخصی هم وجود داشت و اون این بود که دوست داشتم کسب و کار من برای سایرین هم کاری ایجاد کرده تا اونها هم بتونن مشغول به کار باشن.

تصمیم خودم رو گرفتم. تصمیم گرفتم یک آموزشگاه آرایشگری بانوان تاسیس کنم. پس برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کردم. هم زمان هم در کلاس های آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کردم تا هم راه و روش کار رو فرا بگیرم و هم اینکه با محیط ، کم و کاستی ها و نقاط قوت به عنوان یک هنرآموز مواجه بشم.

شروع به کار آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان

پس طی مراحل لازم برای کسب مجوز اجاره محل و همچنین تامین تجهیزات آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان رسما شروع به کار کرد. این آموزشگاه گرایش های مختلف آموزش آرایشگری رو جزو خدمات خودش قرار داد. از جمله اونها مواردی هست که به صورت دسته بندی شده در ادامه بیان شده. لازم به ذکر هستش که ارائه این موارد برای یک آموزشگاه آرایشگری بانوان ضروری هست.

آرایشگری

  • آموزش زیبایی مو: آموزش کوتاهی ژورنالی، آموزش پیرایشگر کودک، آموزش بافت گلاه گیس، آموزش کوتاهی مو، آموزش شینیون مو، آموزش بافت مو و آموزش رنگ مو
  • آموزش مراقبت و زیبایی پوست: آموزش میکروپیگمنتیشن، آموزش آرایش و پیرایش، آموزش پاکسازی پوست، آموزش طراحی با حنا، آموزش اصلاح ابرو، آموزش اپیلاسیون
  • آموزش زیبایی صورت: آموزش چهره پردازی کودک، آموزش آرایش عروس، آموزش آرایش صورت، آموزش خودآرایی
  • آموزش زیبایی ناخن: آموزش طراحی ناخن و آموزش کاشت ناخن
  • آموزش اکستنشن: آموزش اکستنشن مژه و آموزش اکستنشن مو

علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی که پیشتر ذکر شد آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان اقدام به برگزاری کلاس های تخصصی در زمینه های آموزش میکروپگمنتیشن ، آموزش کاشت ناخن ، آموزش اکستنشن مژه ، آموزش میکروبلیدینگ و ابرو ، کراتینه و صافی مو و همچنین پاکسازی پوست نموده است.

شغل من در مسیر پیشرفت

یکی از بزرگترین موفقیت هایی که هنرآموزان کسب کرده این است که برای تعداد نزدیک به 8 نفر به صورت مستقیم و تعداد بی شماری نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. هنرجویان آرایشگری از تمامی اقشار جامعه هستند. حتی به جز شهر تهران این هنرجویان از شهرهای دور و نزدیک اقدام به آموزش دیدن کرده تا بتوانند در این راه برای خود کسب و کاری راه انداخته و درآمد زایی داشته باشند. این موضوع سبب شد تا رایزنی هایی با خوابگاه های رسمی مورد تایید نیروی انتظامی انجام شده تا هنرجویانی که از مسیرهای دور مایل به شرکت در دوره های آموزشی هستند نگرانی از بابت محل اسکان خود نداشته باشند.

برای آموزش هرچه بهتر هنرجویان سعی شد تا از تجهیزات به روز و مدرن برای آموزش استفاده شود. تجهیزاتی که بتوان به هنرجویان به صورت تئوری و عملی آموزش داد. این تجهیزات کمک آموزشی به گونه ای فراهم شد که بسیاری از هنرجویان از این وسایل برای تمرین بیشتر و آموزش خود در منزل و محل کار نیز بتوانند استفاده کنند.

آموزش آرایشگری

تعهد به پیشرفت هنرجویان

یکی دیگر از تصمیماتی که برای رشد و موفقیت هنرجویان گرفته شد این بود که کلاسهای بازاریابی با تمرکز بر آرایشگاه بانوان تشکیل شده و هنرجویان به صورت رایگان در این کلاس ها شرکت داده شدند. نکته بسیار مهمی که حاصل شد این بود که روز به روز این کلاس ها با استقبال بیشتری رو به رو شده و از همه مهم تر تاثیر شگرفی بود که برگزاری این کلاس ها بر ردید هنرجویان آرایشگری داشت.

مورد دیگری که به آن توجه ویژه ای شد این بود که تمامی هنرجویان برای دوره های آموزشی تکمیلی دعوت می شوند تا بتوانند آموخته های خود را به روز کرده و به جدید ترین متد ها آشنا شوند. این دوره ها تحت عنوان دوره های تکمیلی به هنرجویان معرفی شده و با بازخورد خوبی از طرف آنها مواجه شده است.

در حال حاضر مجموعه هنرآموزان به عنوان یک آموزشگاه آرایشگری بانوان با عملکرد تحسین برانگیز خود توانسته تا به عنوان یک برند معروف آموزشی در زمینه آموزشگاه آرایشگری شناخته شده و به آموزش حرفه ای علاقه مندان به این رشته بپردازد. پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم شده به هنرآموزان بروید. اطمینان داریم که با مجموعه قدرتمند و توانمندی رو به رو خواهید شد.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.