چگونه کسب و کار خود را ‌گسترش دهیم؟

هم مشاغلی که در کار خود موفق عمل می کنند و هم مشاغلی که در ابتدای راه هستند، باید سعی کنند کسب و کار خود را گسترش دهند. عدم توجه به بحث گسترش کسب وکارها، آینده تجارت های مختلف را با شکست و نابودی مواجه می کند. اگر صاحب یک کسب و کار موفق  تصور کند که همیشه وضعیت به همین منوال باقی می ماند و برای گسترش و توسعه کار خود هیچ فکری نکند بدون شک، اتفاقات خوبی در آینده، انتظار او را نخواهد شنید. اگر یکی از مهم ترین سوالات شما این است که چگونه کسب و کار خود را گسترش دهید، این متن می تواند کمکتان کند تا جواب این سوال را پیدا کنید.

برندینگ

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید

یکی از بهترین راه هایی که به توسعه و گسترش کسب وکارها کمک می کند، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. حضور در این فضا موقعیت و فرصت خوبی فراهم می کند تا از نیازهای کاربران و مشکلات آنها مطلع شد. برطرف کردن نیازهای کاربران به صاحبان کسب وکارها کمک می کند، در حوزه کاری خود موفق‌تر از قبل عمل کنند. توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی و فعالیت در این فضا نه تنها می تواند سودمند باشد، بلکه می تواند از بسیاری روش های تبلیغی دیگر نیز اثربخش تر ظاهر شود. به همین سبب است که عده زیادی در این فضا حضور پیدا کرده و سعی می کنند کسب و کار خود را به این طریق نیز به مخاطبان معرفی کنند.

برندسازی

با مشتریان خود تعامل داشته باشید

فعالان حوزه کسب و کارهای آنلاین، با برقراری تعاملی دوطرفه با مشتریان خود می توانند به راحتی خریداران هدف را شناسایی کرده و آنها را جذب کنند. برای داشتن یک تعامل دو طرفه با مشتریان و شناسایی آنها باید بستر مناسب را فراهم کرد. یکی از بهترین راهکارهایی که می توان توصیه کرد، راه اندازی سایت هایی است که با کمک سئو، بهبود پیدا کرده و هم از نظر گوگل قابل قبول هستند و هم کاربران از حضور در سایت نهایت رضایت را دارند.
اگر کسانی که برای تجارت خود یک پیج کاری و یا سایتی را راه اندازی کرده اند، به مشتریان این امکان را بدهند که نظراتشان را درج کنند، به سادگی نظر و اعتماد خریداران جلب خواهد شد. این یکی از بهترین راه های برقراری تعاملات دو طرفه است.

از بازاریابی محتوایی کمک بگیرید

از دیگر ترفندهایی که به توسعه یک کسب و کار کمک می کند، بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی و مفهوم آن را کسانی که یک سایت بروز و حرفه ای در اختیار دارند، می شناسند. بازاریابی محتوایی نوعی بازاریابی درونگرا بوده و هدف آن، افزایش اشتیاق خریدار جهت خرید است. بازاریابی محتوایی یکی از مهم ترین مباحث در دیجیتال مارکتینگ است و به آن توجه زیادی می شود. سایت هایی که به این حوزه اهمیت زیادی می دهند، از جمله سایت ها و کسب و کارهای موفق به شمار می روند.
توجه داشته باشید که عامل موفقیت بازاریابی محتوا، همان محتوایی است که در سایت درج می شود. محتوا باید با توجه به اصول آن تولید شده و مواردی چون کلمات کلیدی، عبارت های مهم و موضوعات مفید و جذاب برای کاربر در آن ذکر شده باشند. رعایت اصول سئو در تولید محتوا، از مهم ترین و ضروری ترین نکاتی است که تولیدکننده محتوا باید به آن دقت داشته باشد. رعایت این اصول، می تواند به اثرگذاری محتوا کمک فراوانی کند.

روش هایی که اثربخشی بالایی دارند را شناسایی کنید

برای موفقیت در یک حوزه، نباید دست به انجام هر کاری زد. یکی از مهم ترین اصل هایی که به افراد و صاحبان تجارت ها کمک می کند تا کار خود را گسترش دهند، شناسایی بهترین استراتژی ها و به کار بردن آنهاست. توصیه می کنیم تمام استراتژی هایی که به ذهنتان می آید را شناسایی کرده، یادداشت کنید و سپس همه آنها را بررسی کنید. تکنیک هایی که نمی توانند به شما کمک های قابل توجهی کنند، را حذف کرده و بقیه را به کار ببرید.
بعد از آنکه همه راهکارهای مفید را شناسایی کردید، از تمام توان و انرژی تان استفاده کرده و سعی کنید برای حصول بهترین نتایج از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. اگر برای کسب وکارتان یک سایت راه اندازی کرده اید، با کمک سایت هایی همچون محتوامون، محتواهایی ارزشمند در آن بارگذاری کنید. اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، به صورت روزانه، پست هایی را در اکانت کاری خود درج کنید و به مشتریان خود نشان دهید که همیشه در صحنه حاضرید.


کمپین برگزار کنید

حمایت از افرادی که به عنوان مشتریان ثابت شما به شمار می روند، یکی از مهم ترین وظایف هر کسب و کاری به شمار می رود. شما به عنوان فردی که صاحب یک تجارت است باید به این موضوع توجه داشته باشید که، تا زمانی که مشتریانتان از شما خرید می کنند شما نیز می توانید به بقای خود در این بازار شلوغ و پرتلاطم امیدوار باشید.
اگر ساختار کسب وکارتان به شما اجازه می دهد، سعی کنید مسابقه و یا یک کمپین برگزاری کنید. سعی کنید به این وسیله، نام برندتان را بر سر زبان ها انداخته و آهسته آهسته رشد کنید.  برندهایی که امروزه نام آنها عالمگیر شده است، کار خود را از همین کمپین ها شروع کرده اند. شما نیز سعی کنید با حمایت از مشتریان خود کاری کنید که هم توجه آنها به سمت شما جلب شود و هم مشتریان جدید به سمت شما کشش پیدا کرده و از شما خرید کنند.

راه حل مناسب برای افرادی که زمان کافی ندارند

اکثر کسایی که به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند بعد از مدتی ممکنه از ادامه این کار منصرف بشن و دلیل اصلی این موضوع نداشتن زمان کافی برای رسیدگی به مواردی است که در بالا به آن ها اشاره کردیم. خود من حدودا ده سال درگیر این موضوع بودم چندین بار کلاس های مختلف ثبت نام کردم که متاسفانه بعد از مدتی مجبورم شدم نصف و نیمه رهاش کنم و چندین بارم چند هفته برای گسترش برندم در شبکه های اجتماعی و سایت تلاش کردم اما موفق نشدم و بعد از مدتی رهاش کردم تا اینکه با سایت محتوامون آشنا شدم و به کمک کارشناس هاشون تونستم درآمدمو چندین برابر کنم بدون اینکه نیازی باشه زمان زیادی رو صرف اینکار کنم. امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه و شما هم بتونید کسب و کار خودتون رو گسترش بدید.

 

امتیاز شما برای این مقاله
1 نظر
  1. سارا می گوید

    سلام ممنون از قلم زیبای جناب خوری نژاد که همیشه مطالبشون و‌ راهکاراشون بسیار مفیده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.