چرا نباید نوروز امسال سفر کنیم ؟

با شیوع ویروس کرونا در کشور ما و مقارن شدن آن با سفرهای نوروزی، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس توصیه اکید شده که سفر به مناطق مختلف را به تاخیر بیندازیم. سازمان بهداشت کشور طی بیانیه ای به هموطنان هشدار داده که برای تعطیلات نوروز از خانه بیرون نروند و تا بهبود اوضاع در قرنطینه بمانند.

راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس چیست؟

رعایت این نکات ریز کمک زیادی به پیشگیری و ابتلا  به این ویروس می کند.

  • تعارفات معمول را کنار بگذارید و اگر به عزیزانتان علاقه دارید از دست دادن و روبوسی با آنها جدا خود داری نمایید.
  • در طول روز هر ۲۰ دقیقه یکبار دستان خود را با آب گرم و صابون بشوید.
  • از دست زدن بدون دستکش به سطوح، در تاکسی ها و وسایل حمل و نقل، صفحه کیبوردها، پول نقد، گوشی همراه و … خود داری کنید.
  • در صورت عدم دسترسی به آب و صابون، دست ها را با ضدعفونی کننده حاوی الکل حداقل ۶۰ درصد یا سایر محلول های شستشو دهنده بشویید.
  • هنگام نزدیک شدن به افراد مشکوک به ویروس از ماسک استفاد کنید. استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود.
  • حین عطسه یا سرفه زدن با دستمال جلوی دهان و بینی را پوشش دهید و سپس آن را در کیسه پلاستیکی گذاشته و به سطل زباله بیندازید.
  • اطلاعات لازم را از سایت جهانی بهداشت WHO دریافت کنید و به شایعات توجه نکنیدو
  • به هیچ وجه دست خود را به چشم، گوش و بینی نمالید
  • تنها در صورتی که حس می کنید به کرونا آلوده شده اید به مراکز تعیین شده مراجعه کنید.
  • سطوحی که بیشتر به آن دست میزنید را مدام در طی روز ضد عفونی کنید.
  • سعی کنید از حیوانات دوری کنید.

استان هایی که برای ایام نوروز مسافر نمی پذیرند

با افزایش خطر شیوع کرونا در بیشتر استان ها، استانداران شهرهای زیر اعلام کردند که عید امسال پذیرای هیچ مسافری نخواهند بود. اسامی این استان ها به این شرح است: اصفهان، اردبیل، مازندران، گیلان، یزد، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، گلستان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، همدان، ایلام، خراسان رضوی و شمالی، قشم و کیش، زنجان، لرستان، سمنان و سیستان و بلوچستان. لازم به ذکر است که هتل ها و مهمان خانه ها نیز در این ایام تعطیل و هیچ خدماتی ارائه نمی دهند.

اگر سلامتی خود و هموطنانتان ارزشمند است از سفرهای غیر ضروری و تفریحی بپرهیزید. اگر برای سفر به یکی از این استان ها از قبل بلیط رزرو کرده باشید، در زمان کنسل کردن بلیط تمام هزینه ها بدون کم و کاست به شما اودت داده می شود.

سفر با هواپیما

همه می دانیم که سریع ترین وسیله حمل و نقل، هواپیما است. بسیاری از افراد تحمل سفرهای طولانی مدت را ندارند و ترجیح می دهند در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسند. هزینه بلیط هواپیما طبیعتاً از سایر وسایل نقلیه گرانتر خواهد بود. از این رو تعدادی از افراد ترجیح می دهند برای یک سفر مقرون به صرفه با قطار یا اتوبوس مسافرت کنند. شما می توانید بلیط هواپیما را از سایت های معتبرعرضه بلیط، تهیه کنید. گفتنی است که بسیاری از سایت ها تورهای مسافرتی و لحظه آخری را ارائه می کنند که باعث کاهش هزینه های سفر می شود.

شما نمی توانید بلیط تور لحظه آخری را کنسل و هزینه آن را دریافت کنید. استرداد بلیط تنها برای بلیط های سیستمی پا برجاست.

سفر با قطار

قطار از ایمن ترین وسایل حمل و نقل است. امروزه بیشتر استان ها به ناوگان ریلی پیوسته اند و خدمات متنوعی را برای مسافران ارائه می کنند. آنچه که باعث محبوبیت بیش از پیش قطار شده، پایین بودن هزینه بلیط قطار است. مزایای زیادی در سفر با این وسیله نقلیه در انتظار شماست. در زمان خستگی به راحتی می توانید در تخت هایی که در کوپه ها تعبیه شده دراز بکشید و تا مقصد بخوابید. قطار دوست دار محیط زیست است و آلودگی آن نسبت به خودروها به مراتب پایین تر است. این امکان که از مسیر لذت ببرید برای شما فراهم خواهد بود.

قطار پیش از رسیدن به مقصد در ایستگاه های مشخصی توقف دارد که مسافران می توانند در آنها پیاده شوند.

سفر با اتوبوس

ارزان ترین وسیله برای سفر قطعا اتوبوس است. شما می توانید بلیط اتوبوس را از سایت های فروش بلیط تهیه کنید و یا به تعاونی ها و دفاتر فروش مراجعه کرده و بلیط را خریداری نمایید. اتوبوس نیز مانند قطار پیش از سفر در ایستگاه های مشخصی توقف خواهد داشت و مسافران می توانند بین راه و در مقصد مورد نظر خود پیاده شوند.

تهیه بلیط

برای رزرو و خرید هر نوع بلیطی که مد نظرتان است می توانید از ۳ روش زیر استفاده کنید.

خرید از سایت ها: در این روش به یک سایت معتبر مراجعه کنید و بلیط را به صورت اینترنتی تهیه کنید. در این اینجا قادر خواهید بود که از ماه ها قبل اقدام به رزرو بلیط نمایید. هزینه بلیط به صورت آنلاین پرداخت می شود. در زمان ورود به سایت ابتدا باید سفر داخلی یا خارجی را مشخص و بعد وسیله نقلیه مورد نظر را تعیین کنید. در ادامه محل مبدا و مقصد را وارد کرده و سپس تاریخ رفت و برگشت را در تقویم پیش فرض مشخص کنید. تعداد نفرات در سفر را اعلام و در نتیجه گزینه جستجو را بزنید تا بلیط مورد نظر برای شما نمایان شود.

خرید از اپلیکیشن ها: معمولا سایت های معتبر، اپلیکیشن هایی نیز برای خرید بلیط ارائه می دهند. با نصب آنها بر روی گوشی اندروید یا Ios به سادگی و مانند راه کار قبلی می توانید اقدام به خرید بلیط نمایید. در این روش نیز هزینه بلیط به صورت آنلاین پرداخت می شود.

خرید حضوری: در این روش باید به یکی از آژانس ها یا دفاتر فروش بلیط مراجعه کنید و هزینه ها را نیز حضوری باید پرداخت کنید. با وجود شرایط پیش آمده یعنی انتشار ویروس کرونا در بیشتر کشورها و سرعت شیوع آن از طریق اجسام و پول نقد، این روش اصلا توصیه نمی شود. پیشنهاد می کنیم تا حد ممکن در خانه بمانید و از سفر بپرهیزید اما در صورت اجبار از روش اینترنتی برای خرید بلیط اقدام نمایید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.