چرا باید حتما در زمستان به استانبول سفر کنید

یکی از شهرهای خارجی که دسترسی به آن آسان است استانبول می-باشد. استانبول یکی از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای ترکیه است. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است و بازارهای سنتی و مدرن بسیاری دارد. استانبول برای علاقه-مندان به تاریخ دارای جاذبه‌های تاریخی فراوان نیز میباشد هزینه سفر به استانبول مناسب است و شما می‌توانید به راحتی به این شهر سفر کنید. استانبول در هر فصل از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد و در هر فصل آب و هوای دلچسبی دارد، اکثر مردم فکر میکنند سفر به استانبول در زمستان گزینه مناسبی نیست و در نتیجه ترجیح می‌دهند که در فصل‌های دیگر به این شهر زیبا سفر کنند اما این تفکر اشتباه است زیرا استانبول در زمستان نیز بسیار زیباست و ویژگی‌های خاصی دارد و شما در زمستان در استانبول می‌توانید لحظاتی را تجربه کنید که در فصل های دیگر نمی توان تجربه کرد.

در مطلب قبل با موضوع در زمستان به کجا سفر کنیم، گفته بودیم که یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافرت در زمستان، استانبول است. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که به چه دلایل باید حتما در زمستان به استانبول سفر کرد ؟

سفری با هزینههای کمتر

اکثر گردشگران فصول گرم را برای سفر به استانبول انتخاب می­کنند و به همین دلیل با کم شدن گردشگر در فصل زمستان در استانبول، هزینه­های سفر به این شهر بسیار کاهش پیدا می‌کند. این هزینه­ها شامل هزینه پرواز، هتل، مخارج داخل شهر و… می‌باشد. همچنین شما هنگامی که می‌خواهید در شهر گشت و گذار و خرید کنید و یا به دیدن جاذبه­های تفریحی بروید، باز هم این کاهش هزینه‌ها شامل شما می­شود و سفری کم هزینه و مفید را برایتان رقم می‌زند.

منظره­ های زیبا

استانبول در زمستان بسیار زیبا می­شود و در این فصل شما شاهد صحنه‌هایی خواهید بود که در فصل­های دیگر نمی­توانید ببینید. صحنه‌هایی که بسیار چشم­نواز و دلنشین است. زمین، ساختمان­ها و گیاهانی که پوشیده از برف هستند صحنه­های بسیار زیبایی را پدید می‌آورند که توجه هر آدمی را به خود جلب می‌کنند.

آرام و خلوت­تر بودن

استانبول در تابستان به دلیل وجود گردشگران زیادی که دارد بسیار شلوغ است و شما با رزرو تور استانبول در زمستان شاهد محیطی خلوت و آرام در استانبول خواهید بود و می‌توانید از این خلوت بودن نهایت استفاده را ببرید و جاذبه­های تفریحی را به راحتی دیدن کنید و عکس هایی بسیار زیبا برای خود بگیرید.

 هوای خنک و دلپذیر

استانبول در تابستان دارای آب و هوایی گرم است که ممکن است شما هنگام خرید، بازدید از مراکز تفریحی و گردشگری و… از این گرمای هوا کلافه شوید و لحظات بدی را تجربه کنید. سفر به استانبول در زمستان به دلیل داشتن آب و هوای خوب و خنک این امکان را به شما می­دهد تا بدون کلافگی، هر اندازه که خواستید گردش کنید و همچنین در مراکز خرید با تخفیف‌های عالی خرید کنید.

آشنایی با فرهنگ و مردمان شهر

هنگامی که شما با تور استانبول در زمستان به استانبول سفر می­کنید می­توانید تجربه­های تازه­تری کسب کنید مثلاً با مردم شهر و فرهنگ آنان آشنا شوید. خلوت بودن این شهر در زمستان این امکان را به شما می­دهد تا با مردم این شهر ارتباط برقرار کنید و با آن‌ها صحبت کنید. مردم شهر استانبول بسیار خونگرم هستند و از صحبت کردن با گردشگران لذت می برند. قطعاً شما هم از این هم­صحبتی با آن­ها بسیار خوشحال خواهید شد و سفری متفاوت را تجربه خواهید کرد.

جشنواره­ها و حراج­های زمستانی

اگر در زمستان به استانبول سفر کنید شاهد جشنواره‌های خرید بی­نظیری خواهید بود که در آن می­توانید بهترین جنس­ها را با قیمت­های فوق­العاده بخرید. در فصل زمستان در این شهر به دلیل سال نوی میلادی و کریسمس شاهد حراج‌های باور نکردنی و جشن­های زیبایی که به این مناسبت گرفته می­شود خواهید بود. در زمستان با تور استانبول به این شهر سفر کنید تا این لحظات بی نظیر را از دست ندهید.

تجربه در ورزش­های زمستانی

با سفر به استانبول در زمستان شما این امکان را خواهید داشت که در ورزش­های زمستانی شرکت کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

بازدید از جاذبههای گردشگری

در زمستان به دلیل کمتر بودن هزینه سفر، شما می­توانید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بیشتری دیدن کنید. همچنین به دلیل کم بودن و خلوت بودن نیز می­توانید با دقت و راحتی بیشتری از این جاذبه‌ها دیدن کنید.

مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophia): مسجد ایاصوفیا یا حاجی صوفیا مسجدی بسیار زیبا و دارای طاق­ها و ستون­های بسیار دیدنی و جذاب است. این مکان در عین حال موزه و کلیسا هم محسوب می‌شود و یکی از پربازدید­ترین مکان­ها است. به همین دلیل شما می‌توانید در زمستان که خلوت­تر است نهایت استفاده را ببرید و به دیدن این مکان تاریخی زیبا بروید.

 کاخ توپکاپی (Topkapi Palace): این قصر باعظمت و زیبا معماری بسیار فوق­العاده­ای دارد و در سال ۱۹۸۵، یونسکو آن را به عنوان بهترین قصر امپراتوری عثمانی به ثبت جهانی رساند. کاخ توپکاپی بسیار بزرگ است و شامل قسمت‌های مختلفی می­باشد.

تنگه بسفر استانبول  (Bosphorus): از دیگر مکان­هایی که در ترکیه بسیار زیبا و پربازدید است تنگه بسفر است. گردشگران زیادی همه ساله به این مکان دیدنی مراجعه می‌کنند و اکثر اوقات این مکان پر از جمعیت است. شما می‌توانید با بازدید از این تنگه در زمستان به دلیل خلوت­تر بودن و کم بودن گردشگر نهایت لذت را ببرید. تنگه بسفر نقطه­ای است که در آن دو قاره به هم وصل می­شوند. این تنگه دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می­کند. در بالای این تنگه سه پل معلق نیز وجود دارد. در هنگام شب به دلیل نورپردازی­های زیبایی که انجام می‌شود، این تنگه واقعا منظره­ی رویایی به خود می‌گیرد.

با رزرو تور استانبول در فصل زمستان و سفر به این شهر، از مکان‌های دیدنی دیگری مانند پارک گولان، موزه حجاری ایرن، موزه زکی پاشا، کاخ چراغان و… دیدن کنید.

با توجه به آنچه گفته شد سفر به استانبول در زمستان می­تواند بسیار جذاب و لذت­بخش باشد. برای سفر به این شهر در زمستان باید چند نکته را رعایت کنید. توصیه این است که از لباس گرم استفاده کنید تا سرما نخورید. از کفش­هایی استفاده کنید که عاج داشته باشند تا مانع لیز خوردن شما هنگام راه رفتن روی برف­ها شوند. لوازم کمک­های اولیه و داروهایی مانند قرص سرما خوردگی، سردرد و… را به همراه داشته باشید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.