سخت افزار شبکه چیست و چرا به پشتیبانی سخت افزار شبکه نیاز داریم؟

سخت افزار شبکه به دستگاه‌های فیزیکی گفته می‌شود که به منظور برقراری ارتباط بین کل تجهیزات موجود در شبکه‌ رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک شبکه کامپیوتری از اجزای گوناگونی همچون سوئیچ، سرور، پرینتر، رایانه، دستگاه‌های ذخیره‌ سازی و بسیاری تجهیزات دیگر تشکیل شده است. تمام این دستگاه‌ها از طریق کابل‌ها یا سیگنال‌های مادون قرمز، فیبر نوری، بلوتوث و بسیاری روش‌های دیگر به هم اتصال داده می‌شوند.

با توجه به حجم بالای دستگاه‌های موجود در شبکه کامپیوتری و ارتباطات گسترده آن‌ها با هم نیاز به حضور تیمی که بتواند به طور کامل بر این مجموعه وسیع نظارت داشته و عملکرد آن را کنترل کند، احساس می‌شود.

خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه علاوه‌بر این‌که کمک می‌کند ارتباطات شرکت شما به روز و پایدار باشد، سلامت دستگاه‌ها را نیز تضمین می‌نماید. کارشناسان تیم پشتیبانی به طور منظم تجهیزات شبکه را بررسی کرده و ضمن رفع ایرادات فعلی، از مشکلات احتمالی نیز پیشگیری می‌کنند.

سخت افزار شبکه و معرفی انواع

شاید این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که سخت افزار شبکه چیست؟ سخت افزار شبکه دیوایس‌هایی هستند که در شبکه به کار برده می‌شوند تا یک ارتباط پایدار را بین کل اجزای آن به وجود آورند. این تجهیزات فیزیکی و قابل لمس انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

روتر  و مودم

روتر یا همان مسیر یاب وظیفه دارد که شبکه‌های مختلف را به هم اتصال دهد و در عین حال اینترنت را بین شبکه‌های محلی برقرار نماید. این دستگاه به منظور انتقال داده‌ها کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنند تا بتواند دو شبکه جداگانه که هر کدام از آن‌ها node های مخصوص به خود را دارند، به یکدیگر ارتباط دهد. یکی دیگر از تجهیزات سخت افزاری شبکه مودم است که وظیفه تبدیل سیگنال‌های آنالوگ را به دیجیتال بر عهده دارد. با وجود اینترانت دیگر مودم کارکرد ندارد.

سوئیچ و هاب شبکه

سوئیچ یکی از مهم‌ترین سخت افزارهای شبکه است که به صورت کاملا اختصاصی به منظور تبادل داده‌ها بین دو رایانه استفاده می‌شود. به کار بردن این ابزار باعث شده که کارایی شبکه‌های کامپیوتری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

امروزه استفاده از هاب در شبکه تقریبا منسوخ شده است. این دستگاه‌ها شباهت بسیار زیادی به سوئیچ دارند، البته با این فرق که در هاب ترافیک هر پورت برای همه پورت‌ها فرستاده می‌شود؛ اما در سوئیچ ترافیک هر پورت فقط برای همان یک پورت ارسال می‌گردد.

اینترانت چیست و چه کارکردی دارد

اکسس پوینت

اکسس پوینت در واقع به‌عنوان یک پل ارتباطی بین دستگاه‌های مختلف عمل می‌کند، حال ممکن است که این تجهیزات بدون کابل یا همراه با کابل باشند. از طریق Access Point  دستگاه‌ها به یکدیگر و به شبکه وصل می‌شوند تا انتقال داده‌ها در محدوده گسترده‌تری انجام گیرد.

ریپیتر شبکه

از دیگر تجهیزات پسیو شبکه می‌توان به ریپیتر اشاره کرد که علاوه‌بر تجهیزات شبکه بی‌سیم برای دستگاه‌های شبکه کابلی و فیبر نوری نیز به کار می‌رود. این ابزار عملیات تقویت سیگنال‌های موجود در شبکه‌های کابلی و همچنین وایرلس را انجام می‌دهد تا سیگنال‌های حاصل با موفقیت به فواصل طولانی‌تر برسند.

کارت شبکه

کارت شبکه یکی از اصلی‌ترین سخت افزار شبکه های کامپیوتری  است که بدون وجود آن راه‌اندازی شبکه غیر ممکن است. زیرا تمام رایانه‌های موجود به کارت شبکه نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن با سایر دیوایس‌ها ارتباط برقرار کنند.

اگر یک شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه هستید، می‌توانید برای طراحی لوگو آنلاین و دیزاین بسته بندی تجهیزات خود از آژانس‌های تبلیغاتی معتبر نظیر طرح پیچ کمک بگیرید. بسته بندی اولین برخورد مشتری با مجموعه شما است و در تصمیم‌گیری او برای استفاده از خدمات تاثیر بسزایی دارد. لذا بسیار مهم است که یک بسته بندی مشتری پسند و جذاب داشته باشید تا در همان نگاه اول توجه مخاطب را جلب نماید. با مراجعه به وب‌سایت اینپک نیز می‌توانید نمونه بسته بندی را مشاهده کنید و دیزاینی را که مطابق با سلیقه شما است، سفارش دهید.

انواع سخت افزارهای شبکه

دلایل اهمیت پشتیبانی سخت افزار شبکه

در عصر حاضر بسیاری از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند که هم به منظور انجام بهتر فعالیت‌ها و هم صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود از فناوری محبوب شبکه کردن سیستم‌ها بهره ببرند. زیرا این کار در کنار هزینه معقول مزایای بسیاری مانند افزایش راندمان مجموعه را نیز به همراه دارد. مهارت های پشتیبان شبکه چیست.

شبکه‌ها هر چند که به صورت حرفه‌ای طراحی و راه‌اندازی شده باشند، اما باز هم پس از مدتی دچار ایرادات سخت افزاری می‌شوند که نیاز به استفاده از خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. هرگونه سهل انگاری در این رابطه باعث می‌شود که شدت خرابی‌ها بیشتر شده و در آینده هزینه‌های سنگینی برای خریداری تجهیزات جدید صرف شود.

شرکت پشتیبانی سخت افزار شبکه می‌کوشد که ضمن حفظ و نگهداری شبکه، کلیه مشکلات سخت افزاری موجود در آن را به سرعت حل نمایند. برای مثال در صورتی‌که یکی از رایانه‌ها، دستگاه‌های امنیتی، ماشین‌های اداری یا حتی تجهیزات مربوط به زیرساخت شبکه مانند کابل، رک، کیستون و… صدمه ببینند، ایرادات را به سرعت شناسایی کرده و آن را برطرف می‌کند. در ادامه به تعدادی از دلایل اهمیت پشتیبانی سخت افزار شبکه اشاره می‌شود.

نگهداری و حفاظت از شبکه

از جمله اصلی‌ترین دلایلی که مدیران سازمان‌ها را مایل به استفاده از خدمات شرکت سخت افزار شبکه می‌کند، نگهداری و حفاظت از دستگاه‌ها و ماشین‌های اداری تحت شبکه است. برای محافظت کردن از سخت افزارها تیم‌های پشتیبانی قبل از هر کاری نقشه شبکه را تهیه می‌کنند تا کلیه دیوایس‌های موجود در آن از رایانه گرفته تا سرور، سوئیچ و غیره مستندسازی شوند.

این کار کمک می‌کند تا کارشناسان اطلاعات جامع و کاملی را از وضعیت شبکه در اختیار داشته باشند. پس در صورت بروز هرگونه ایراد می‌توانند به سرعت مشکل را ریشه‌یابی نمایند و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهند.

در شرکت سخت افزار شبکه های کامپیوتری حرفه‌ای، مستندسازی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این افراد متخصص به خوبی می‌دانند که عدم توجه به مستندسازی باعث می‌شود که فرآیند عیب‌یابی و حل مشکلات بیش از حد طول بکشد و در عین حال وقت و انرژی بسیار زیادی هم تلف شود.

مهم‌ترین اقداماتی که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سخت افزار در رابطه با نگهداری و حفاظت از شبکه انجام می‌دهند، عبارتند از:

  • تهیه نقشه‌هایی دقیق از کلیه زیرساخت‌های شبکه
  • مستندسازی دستگاه‌های موجود
  • انجام نظارت دوره‌ای و بررسی دیوایس‌ها در بازه‌های زمانی منظم
  • ارائه گزارش‌هایی درباره وضعیت سخت افزارهای موجود در شبکه به کارفرمایان

تجهیزات شبکه و کارکرد آن

عیب‌یابی و برطرف کردن مشکلات شبکه

هنگامی که شبکه‌ای در یک سازمان یا اداره راه‌اندازی می‌شود، به دلایل مختلف ممکن است که ایراداتی در بخش سخت افزاری آن به وجود بیاید. در چنین شرایطی حضور یک کارشناس پشتیبانی ضروری است تا بتواند این مشکلات را شناسایی و رفع کند.

در صورتی‌که نواقص موجود در شبکه به موقع حل نشود، علاوه‌بر اتلاف وقت و انرژی، خسارت مالی بسیار زیادی را برای مجموعه به دنبال دارد. کافی است که یک یا چند نفر در مجموعه به واسطه ایرادات دستگاه‌ها نتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، در چنین شرایطی مسلماً ضررهای زیادی به کسب و کار وارد می‌شود.

شرکت پشتیبانی پسیو شبکه به روش‌های مختلف اقدام به رفع مشکلات می‌کند. برای مثال ممکن است که یک کارشناس به صورت حضوری به محل مراجعه نموده و دستگاه‌های معیوب را تعمیر نماید. اما در صورتی‌که شدت خرابی‌ها کم باشد، پشتیبانی به صورت تلفنی یا ریموت انجام می‌گیرد.

خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه

امروزه کسب و کارهای مختلف برای این‌که از گردونه رقابت جا نمانند و در دنیای تجارت حرفی برای گفتن داشته باشند، به استفاده از فناوری شبکه‌های کامپیوتری روی آورده‌اند. حال اگر این سیستم‌های رایانه‌ای با کوچکترین اختلالی مواجه شوند، در ارائه خدمات وقفه به وجود می‌آید. در این شرایط پرسنل به خوبی نمی‌توانند وظایف خود را انجام دهند، چه بسا مجموعه متحمل خسارات فراوانی نیز می‌شود.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سخت افزار شبکه با این هدف فعالیت می‌کنند که بتوانند مشکلات سیستم‌های رایانه‌ای، چاپگرها، مودم‌ها، مانیتورها، دوربین‌های مداربسته و به طور کلی تمام سخت افزارهای تحت شبکه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف نمایند. از جمله خدماتی که در شرکت پشتیبانی سخت افزار شبکه در تهران ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تامین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز سازمان‌ها و ادارات
  2. نگهداری و عیب‌یابی کلیه دستگاه‌های تحت شبکه
  3. ارائه مشاوره به مدیران سازمان در زمینه خرید تجهیزات مورد نیاز و همچنین ارتقاء آن‌ها
  4. جمع‌آوری و ثبت اطلاعات و تهیه شناسنامه برای همه سخت افزارهای موجود در شبکه
  5. ارائه خدمات عیب‌یابی و تعمیر تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  6. ارائه خدمات سرویس، حفظ و نگهداری سخت افزارها به صورت دوره‌ای

خدمات سرویس دهی شبکه

پشتیبانی سخت افزار شبکه را با ترازنت تجربه کنید

بسیاری از بیزینس‌ها برای حفظ و نگهداری سیستم‌های رایانه‌ای و دستگاه‌های تحت شبکه خود با چالش‌های بسیاری روبرو می‌شوند. زیر این افراد توانایی و دانش لازم برای رفع ایرادات به وجود آمده در تجهیزات کامپیوتری را ندارند.

یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارد، شرکت ترازنت است که با بهره‌گیری از نیروهای زبده و مسلط به دانش روز شبکه موفق شده رضایت بسیاری از کارفرمایان را جلب کند. اجرای سیستم‌های شبکه، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های مختلف، تعمیر تجهیزات و نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته و پشتیبانی دستگاه حضور و غیاب از جمله خدماتی است که در این شرکت پشتیبانی سخت افزار شبکه در مشهد با کیفیت بالا و تعرفه‌ای مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شود.

3.2/5 - (173 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.