ورد پرس چیست و چه کاربردی دارد؟

برای توضیحی قابل فهم و ساده می توان وردپرس را یک نرم افزار تحت وب توصیف نمود. در واقع وردپرس می تواند به راحتی و در عرض ۵ دقیقه و یا در لحظه آخر، یک سایت برای شما راه اندازی کند. در ابتدا وردپرس تنها یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان بود و مورد استفاده وبلاگ نویسان زیادی قرار می گرفت. اما بعد ها به صورت یک سیستم مدیریت محتوا در آمد. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانید سایت مورد نظر خود را به راحتی راه اندازی و مدیریت نمایید. با وردپرس به راحتی می توانید به مدیریت محتوای سایت و انتشار مطالب مورد نظر خود بپردازید. امروزه چیزی حدود یک سوم از وبسایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند.

WP مخفف چیست؟

WP مخفف واژه WordPress می باشد. ممکن است در برخی مقالات و یا مباحث طراحی سایت از واژه WP به جای WordPress استفاده شود. البته باید در نظر داشته باشیم که املای درست این واژه به صورت چسبیده و به شکل WordPress نوشته می شود. در برخی از مقالات ممکن است این واژه را به صورت نادرست Word press مشادهده کنید پس باید بدانید که این املا نادرست و به اشتباه استفاده شده است.

وردپرس چه کاربردی دارد؟

وردپرس کاربردهای بی شماری دارد و می توانیم آن را یک سیستم همه کاره برای راه اندازی سایت معرفی نماییم. کاربرد کلی این سیستم راه اندازی وساخت سایت در مدت زمان کوتاه به آسان ترین شکل ممکن است، بدون اینکه احتیاج به برنامه نویسی داشته باشیم.
وردپرس به سادگی بر روی هاست قابل نصب می باشد، پس از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. این نکته هم قابل ذکر است که می توانید چند وردپرس در هاست نصب کنید و از این بابت نگران هیچ محدودیتی نباشید. طراحان سراسر دنیا در مخزن وردپرس، قالب های وردپرسی رایگان برای دانلود جمع آوری کرده اند و می توانید از این قالب ها استفاده نمایید.

برای استفاده از وردپرس به چه چیزی نیاز داریم؟

برای استفاده از وردپرس باید این سیستم را روی هاست یا میزبان نصب کنید. علاوه بر هاست به یک دامنه نیز نیازمند هستید. به منظور ثبت دامنه می توانید از شرکت هایی که این کار را انجام می دهند کمک بگیرید. این شرکت ها می توانند در کمتر از چند ساعت این کار را برای شما انجام دهند. بعد از انجام دادن کارهای قبل، کافی است فایل نصب آخرین ویرایش وردپرس را از سایت رسمی آن دانلود و نصب نمایید. وردپرس شما برای راه اندازی سایت موردنظر آماده است.

1/5 - (1 امتیاز)
1 نظر
  1. مجید می گوید

    برای ارائه یک پاسخ ساده و سریع به پرسش وردپرس چیست می توانیم بگوییم که WordPress یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در ۵ دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانیم یک سایت راه اندازی کنیم. سپس با پنل مدیریتی ساده آن به مدیریت محتوای سایت بپردازیم. تولید محتوا کنیم. مطلب منتشر نماییم. حتی با تبدیل وردپرس به فروشگاه به فروش آنلاین محصولات خود بپردازیم. (گاهی نیز بجای عبارت WordPress از مخفف WP استفاده می شود.)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.