نکات مهمی که باید درباره گوشی های پرچم دار هواوی بدانید!

با وجود تحریم هایی که ایالات متحده برای هواوی در نظر گرفته است و به دنبال آن کاهش میانگین فروش این برند، باز هم هواوی با تلاش های زیاد و پیشرفته تر کردن گوشی های خود توانست که گوشی های خود را نجات دهد و همواره در بازار رقابت ها باقی بماند.

این شرکت با تولید و عرضه گوشی های پرچمدار خود کاری کرده است که عواقب تحریم ها که منع استفاده از گوگل پلی بود، دیگر به چشم نیاید و افراد به دلایل مثبت دیگر باز هم گوشی های پرچم دار هواوی را به سایر برند ها ترجیح دهند و یکی از دلایل دیگر آن برای افزایش محبوبیت گوشی های جدید هواوی، به صرفه بودن قیمت های آن ها می باشد که برخی از آن ها حتی قیمت پایین تری نسبت به گوشی های شیائومی نیز دارند که همین سبب شده تا سامسونگ و شیائومی همچنان به برند هواوی به عنوان یک رقیب نگاه کنند.

در ادامه قصد داریم دو نمونه از اقتصادی ترین و با کیفیت ترین گوشی های هواوی را که به تازگی به بازار عرضه شده است را به شما عزیزان معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید… .

گوشی هواوی NOVA 8 (2021)

پیش از بررسی گوشی هواوی NOVA 8 بهتر است ابتدا ویژگی های یک گوشی میان رده سامسونگ را در نظر بگیریم، مثلا داشتن یک دوربین ۴۸ مگاپیکسی به عنوان دوربین اصلی و حداقل ۴ لنز دوربین، داشتن سخت افزاری با کیفیت برای اجرای انواع بازی ها، ابعاد بزرگ صفحه نمایش و مهم تر از آن داشتن یک صفحه نمایش با کیفیت؛ خب همه این مشخصات را با قیمتی بالا در گوشی های میان رده سامسونگ می توانید مشاهده کنید. حال اگر بگوییم همه این امکانات حتی بهتر را هواوی با قیمتی پایین تر در گوشی نوا ۸ هواوی گنجانده است ممکن است تعجب کنید! اما حقیقت دارد.

اولین گوشی که هواوی در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی و عرضه کرد گوشی هواوی NOVA 8 می باشد که دارای مشخصات زیر می باشد:

ابعاد: ۱۶۰٫۱ در ۷۴٫۱ در ۷٫۶ میلی‌متر
وزن: ۱۶۹ گرم
سال تولید: ۲۰۲۱
دوربین اصلی: ۲ + ۲ + ۸ + ۶۴ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
حافظه داخلی: ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
حافظه رم: ۸ گیگابایت
باتری: ۳۸۰۰  میلی آمپر
نسخه اندروید: Android 10
سیم کارت: دو سیم کارت ۵G

 

مطمئنا باورتان نمی شود که همچین مشخصاتی در یک گوشی میان رده هواوی با قیمتی پایین تر گنجانده شده باشد. اما همان طور که دیدید با وجود ۴ لنز که دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل است به راحتی می تواند شما را تبدیل به یک عکاس حرفه ای کند. اما مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که حجم ذخیره عکس ها کمی سنگین است یعنی حجم هر عکسی که توسط دوربین این گوشی گرفته می شود حدود ۱۶ مگاپیکسل است که با وجود حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت مشکلی از این بابت پیدا نخواهید کرد بنابراین جای نگرانی نیست.

گوشی هواوی P50 (2021)

پس از شاهکار هواوی در ساخت گوشی‌های سری P4 که به راستی می‌توان از آن‌ها به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه‌ای استفاده کرد، دنیا چشم‌انتظار سری P50 گوشی هواوی است.

همانطور که انتظار می‌رود، گوشی هواوی P50 دارای قابلیت اتصال به ۵G است. این گوشی صفحه نمایش ضعیف‌تری در مقایسه با گوشی نوا ۸ ۵G دارد اما پردازنده‌ی آن کرین ۹۹۰ است و همانند هواوی نوا دارای ۸ گیگابایت رم و دو نسخه‌ی دارای حافظه‌های داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت است.

نقطه‌ی قوت گوشی P50، سیستم دوربین آن شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تلفوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکی سه برابری، و دو دوربین ۱۶ و ۳۲ مگاپیکسلی اولتراواید و واید جلویی همانند گوشی Nova 8 5G است. انتظار می‌رود که این گوشی عملکرد بهتری در مقایسه با مدل قبلی گوشی هواوی داشته باشد. به علاوه، مدل‌های P50 پرو و P50 پرو پلاس، مشخصات بهتری خواهند داشت.

اما گوشی خاصی که همه در مورد آن صحبت می‌کنند، گوشی هواوی P50 پرو پلاس است که با داشتن ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دست کمی از یک لپ تاپ پرچمدار ندارد. این گوشی مجهز به یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید f/1.9، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی پریسکوپی f/4.4 با قابلیت زوم اپتیکی شگفت‌انگیز ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تلفوتو f/2.4 با زوم اپتیکی سه برابری و یک دوربین اولترا واید ۴۰ مگاپیکسلی f/1.8 است که واقعا بهتر از خیلی از دوربین‌های DSLR پیشرفته و گران‌قیمت موجود در بازار برای عکاسی حرفه‌ای است.

مشخصات کلی گوشی هواوی P50 به شرح زیر است:

ابعاد: ۱۵۶٫۷ در ۷۴ در ۸٫۳ میلی‌متر
وزن:
سال تولید: عرضه نشده است.
دوربین اصلی: دوربین تله‌فوتو + دوربین اولتراواید + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی:
حافظه داخلی: ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
حافظه رم: ۸ گیگابایت
باتری: لیتیوم پلیمری
نسخه اندروید: Android 10
سیم کارت: دو سیم کارت ۵G

 

کلام آخر

اگر خیلی به دوربین اهمیت نمی‌دهید و دوست دارید از کار کردن با گوشی خود لذت ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا ورود گوشی هواوی میت ۴۰ پرو پلاس به بازار، دست نگه دارید. این گوشی دوربین چندان شگفت انگیزی ندارد ولی با داشتن یک صفحه نمایش ۷۶/۶ اینچی OLED دارای تراکم پیکسلی ۴۵۶ پیکسل بر اینچ و نرم رفرش ۹۰ هرتز، باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ فوق سریع و ۱۲ گیگابایت رم، تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی برای شما خواهد داشت. درست است که سیستم دوربین به اندازه‌ی P50 پرو پلاس خوب نیست اما در مقایسه با گوشی‌های هم قیمت خودش واقعا سیستم ۵۰ مگاپیکسل+ ۱۲ مگاپیکسل + ۲۰ مگاپیکسل پشتی، واقعا عملکرد بی‌نظیری در عکاسی دارد.

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

 

مجله مقداد آی تی

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.