نحوه تهیه کتاب های درسی

شما در هر نقشی باشید، ممکن است نیاز به خرید کتاب درسی داشته باشید. چرا به کتاب درسی نیاز دارید؟ مزایای خرید کتاب چیست و چطور می‌توان آن‌ها را تهیه کرد؟ ما در این مطلب، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده‌ایم و شیوه سفارش کتاب درسی را آموزش توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

چرا به کتاب درسی نیاز دارید؟

جواب این سوال ساده و در عین حال کمی سخت است. کتاب درسی منبع مطالعه درس‌هاست و برای خواندن درس‌ها و گرفتن مدرک به آن نیازمندید. سختی جواب به اینجا برمی‌گردد که کتاب درسی فقط برای دانش‌آموز نیست. شما می‌توانید دانش‌آموز نباشید و به کتاب درسی نیاز پیدا کنید، اما آیا امکان پذیر است؟ بله، قطعا؛ در همه حالت‌های زیر شما به خرید کتاب درسی نیاز دارید.

شما می‌توانید مدرس یک درس باشید و بخواهید هر سال به کتاب‌های چاپ جدید آن درس خاص دسترسی داشته باشید؛ اگرچه می‌توانید نسخه الکترونیک آن را به رایگان دریافت کنید، اما شما با نسخه چاپی راحت‌تر هستید. ممکن است بعد از سال‌ها بخواهید در کنکور شرکت کنید و برای خواندن مطالب درسی، ترجیح می‌دهید که علاوه‌بر مطالب کمک درسی، به مطالب درسی نیز دسترسی داشته باشید. شاید بخواهید که در مدرسه راه دور شرکت کنید و مدرک دیپلم رشته دیگری را در کارنامه خود داشته باشید، در این حالت نیز به کتاب درسی نیاز پیدا می‌کنید تا برای امتحان، درس خوانده و قبول شوید.

این اتفاق حتما برای شما هم پیش آمده که کتاب درسی یک درس خاص را گم کرده‌اید و می‌خواهید آن را دوباره تهیه کنید. وسط سال است و آموزش و پرورش دیگر کتابی را به شما نمی‌دهد؛ بنابراین نیاز دارید که از جایی سفارش کتاب درسی را انجام دهید. از میان دوست، قوم و آشنا هم کسی نبوده که به کمک شما بشتابد.

مزایای خرید کتاب درسی

در بالا حالت‌هایی که به کتاب درسی نیاز دارید، شرح داده شد. حال بهتر است با فایده‌های خرید کتاب درسی آشنا شوید.

  • شیوه سفارش کتاب درسی

در سال‌های اخیر، آموزش و پرورش سامانه‌ای راه‌اندازی کرده است که والدین، مدیران مدارس و خود دانش‌آموزان می‌توانند با کد ملی و مشخصات دانش‌آموز وارد سامانه شده و به نام دانش‌آموز، اقدام به خرید کتاب درسی نمایند. این سامانه در زمان خاصی از سال فعال شده و می‌توان از طریق آن، اقدام به سفارش کتاب درسی نمود. از مزایای سامانه، جامع بودن آن و دسترسی آسان دانش‌آموز، والدین و حتی مدیران برای سفارش کتاب است. البته این سامانه، امکان خرید کتاب را برای معلمان نیز فراهم کرده و روی فرایند تخصیص کتاب و فروش آن نظارت وجود دارد.

اگر از این فرایند جاماندید، نگران نباشید، هم‌چنان راه‌هایی برای دستیابی به کتاب درسی وجود دارد و می‌توانید آن را ازطریق دیگری سفارش دهید و به‌دست‌تان برسد.

هیچ‌کس دوست ندارد که فرزندش، بدون کتاب درسی در مدرسه حاضر شود. معمولا اضطراب زیادی را برای کودکان سن پایین به‌وجود می‌آورد که تجربه کردنش، ناخوشایند است. اگر دیر ثبت‌نام کنید، ممکن است این اتفاق برایتان پیش بیاید؛ زیرا در زمانی‌که سامانه فعال است، نمی‌توانید کتاب را سفارش دهید و مدت‌زمان فعال بودن سایت برای ثبت‌نام، کوتاه است؛ زیرا تیتراژ بالای چاپ کتاب، نیاز به برنامه‌ریزی دارد و باید لیستی از تعداد کتاب‌های مورد‌نیاز هر پایه را بدانند تا به تعداد، کتاب را سفارش دهند. همین مسئله سبب بروز محدودیت در زمان ثبت‌نام کتاب می‌شود. اگر از زمان ثبت‌نام جا ماندید، نگران نباشید؛ شما می‌توانید سفارش کتاب درسی را به‌صورت آزاد انجام دهید.

  • چرایی خرید کتاب درسی به‌صورت آزاد

سایت‌هایی هستند که این مشکلات را می‌دانند و کتاب‌های درسی را برای شما تهیه کرده‌اند تا مشکل شما را برطرف کنند. به‌سادگی می‌توانید در این سایت‌ها کتاب‌های موردنظرتان را سفارش دهید تا در اسرع وقت، آن‌ها را درب منزل دریافت کنید. خرید کتاب درسی به‌صورت آزاد نگرانی شما را برطرف کرده و کتاب را به‌موقع به دست کودکتان می‌رساند تا مانع از تجربه فرزندتان به‌صورت حضور در مدرسه بدون کتاب شود.

هر سایتی مزایا و فواید خاصی را دارد و می‌تواند به شما در سفارش کتاب درسی کمک کند. ما در ادامه به معرفی یکی از بهترین‌ها می‌پردازیم تا نیاز شما را به سفارش کتاب تامین کند.

بدون شک انتخاب مجموعه‌ای که بانک کتاب آن، تمام نیازها را پوشش می‌دهد، برای هر خریداری مهم است. یونی‌‌کتاب یکی از بهترین مراکز عرضه کتاب درسی است که خدمات خود را به شکل‌‌های مختلف ارائه می‌‌دهد تا خریدار با توجه به شرایط خود بتواند از این خدمات استفاده کند. داشتن یک سایت جامع و کاملا به‌روز به همراه نماد اعتماد الکترونیک، یک بستر بسیار مناسب و امن برای خرید کتاب‌های درسی است.

شما می‌‌توانید خرید اینترنتی کتاب درسی فرزندان‌تان را از این سایت انجام دهید و از مزایایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بهره‌مند شوید:

  • دریافت مشاوره از طریق تماس با مسئولین سایت
  • امکان ثبت سفارش کتاب به‌صورت آنلاین
  • ارسال کتب به سراسر کشور در کمترین زمان ممکن
  • تضمین سالم بودن کتاب‌ها
  • بسته‌بندی بسیار مناسب

یونی‌‌کتاب یکی از بهترین مراکز خرید کتاب درسی و خرید کتاب دانشگاهی است که خدمات خود را به شکل‌های مختلف ارائه می‌دهد تا خریدار با توجه به شرایط خود بتواند از این خدمات استفاده کند. این کتاب‌فروشی، کتاب درسی را از پایه اول ابتدایی تا دوازدهم در تمامی رشته‌ها دارا است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت‌شان در لینک خرید کتاب درسی مراجعه کنید.

ضمنا اگر دانشجو هستید و به مکانی برای خرید کتاب‌های دانشگاهی خود نیاز دارید، می‌توانید به یونیکتاب مراجعه کنید. آن‌ها کتاب درسی دانشگاهی را نیز برای رفاه و سادگی شما ارائه می‌دهند. هنگام خرید، این سایت را به خاطر داشته باشید و کتاب موردنظرتان را در آنجا بررسی نمایید تا همه کتاب‌هایی را که می‌خواهید، یکجا تامین کنید.

سخن پایانی

شما گاهی نیازمند خرید کتاب درسی برای فرزند خود می‌شوید یا حتی کتاب را برای خودتان نیاز دارید و باید از مکانی سفارش کتاب درسی را انجام دهید تا به دستتان برسد، ما به شما یونیکتاب را معرفی می‌کنیم به یونیکتاب مراجعه کنید و همه آنچه را نیاز دارید، به‌صورت تکی یا مجموعه، در محل زندگی خود، دریافت کنید.

منبع: دانشگاه utoronto

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.