مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی

امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای کلیه افراد متقاضی و دریافت کننده بیمه فراهم شد. البته هر یک از افراد قبل از هر گونه اقدامی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی الزاماً باید اقدامات لازم را نیز برای دریافت و ثبت نام گذر واژه تامین اجتماعی و در ادامه برای استعلام سوابق بیمه با کد ملی و همین طور گذر واژه اقدام کنند.

از آن جایی که کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای هر یک از افراد شاغل به کار در بخش دولتی و یا خصوصی الزامی است در نتیجه یاری خواستن از مشاوری آگاه و خبره برای کسب اطلاعاتی دقیق در مورد نحوه استعلام سوابق بیمه با کد ملی و همین طور شیوه تغییر ایمیل در تامین اجتماعی و یا نحوه ثبت نام گذر واژه تامین اجتماعی برای هر یک از افراد متقاضی الزامی و مهم است. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و آشنایی با جزئیات مرتبط به آن می توانید با تیم مشاوره ای کاردان و حرفه ای ایران تحصیل از طریق سایت irantahsil.org در این رابطه تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت کنید.

 

جهت اطلاع از نحوه استعلام و مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی از طریق کد ملی و گذر واژه و مراحل لازم برای انجام این کار از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس از سراسر کشور و  ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 

با توجه به لزوم اطلاع از پرداخت بیمه توسط کارفرمایان در انواع شرکت های دولتی و خصوصی الزاماً باید برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید.

لزوم دریافت و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست؟

شاید این پرسش مهم  برای شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل نیز مطرح شود که لزوم دریافت و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای شاغلان چیست و چرا افراد باید برای استعلام سوابق بیمه با کد ملی اقدام کنند؟

در جواب به این سؤال مهم باید خدمت شما عرض کنیم که انجام این امر و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از این رو برای تمامی شاغلان مشغول به کار در مراکز و سازمان های دولتی و همین طور بخش خصوصی از این جهت لازم است که آن ها از پرداخت حق بیمه خود توسط کارفرمایان اطمینان حاصل کرده و از این بابت نگرانی برای ایجاد مشکلاتی در زمان بازنشستگی خود نداشته باشند.

 

چگونه می توان برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام کرد؟

کسب اطلاعاتی دقیق در رابطه با نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای هر یک از افراد متقاضی الزامی است. در رابطه با نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی باید خدمت شما عرض کنیم که سه راه مختلف برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

درصورت عدم اطلاع از این سه شیوه مختلف برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی در ادامه این نوشته جامع با ما همراه باشید.

 

استعلام سوابق بیمه با کد ملی و گذر واژه

یکی از شیوه های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی استعلاک سوابق بیمه با کد ملی و گذر واژه است. در ادامه این مطلب با ذکر نحوه استعلام سوابق بیمه با کد ملی و گذر واژه در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم.

. در اولین مرحله برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی الزاماً باید آدرس سایت تامین اجتماعی به نشانی account.tamin مراجعه کنید.

. بعد از ورود به سامانه مذکور نوبت به کلیک بر روی گزینه ای تحت عنوان سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی می رسد.

. با کلیک بر روی گزینه ذکر شده در بالا نوبت به درج دو مورد مهم یعنی گذر واژه و همین طور کد ملی در فیلدهای تعبیه شده در سامانه می رسد. بعد از وارد کردن این دو مورد مهم در سامانه الزاماً باید بر روی گزینه ورود کلیک بفرمایید.

. با باز شدن صفحه ای جدید الزاماً باید گزینه بر روی گزینه بیمه شدگان موجود در بالای صفحه کلیک کرده و در ادامه دو گزینه خدمات سابقه و سوابق تلفیقی را بزنید.

. در صفحه بعدی می توانید جزئیات سوابق بیمه خود را بر روی صفحه مشاهده کنید. اگر مایل به ذخیره این سوابق در سیستم کامپیوتر خود هستید می توانید بر روی گزینه دانلود فایل موجود در صفحه کلیک کرده و آن را دانلود و ذخیره نمایید.

 مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت حضوری

یکی دیگر از روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت حضوری است. در واقع، شما می توانید با مراجعه به کارگزاری های تامین اجتماعی اقدامات لازم را برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و اطلاع از این موضوع مهم انجام دهید.

 

مشاهده سوابق بیمه از طریق کد دستوری ussd

در صورتی که در این شرایط وحشتناک شیوع بیماری همه گیر کرونا امکان مراجعه به کارگزاری های تامین اجتماعی را برای دریافت و استعلام سوابق بیمه را ندارید و یا این که مایل به استعلام سوابق بیمه با کد ملی و گذر واژه از طریق مراجعه به سامانه تامین اجتماعی را ندارید می توانید به راحتی و از طریق کد دستوری ussd برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خود اقدام کنید.

در این روش به آسانی امکان اطلاع از آخرین زمانی که کارفرما برای شما حق بیمه تان را واریز کرده فراهم است. جالب اینجاست که در این شیوه هیچ نیازی به دانستن شماره بیمه خود ندارید.

اما آیا می دانید این کار چگونه انجام می شود؟ در صورت عدم اطلاع از این موضوع در ادامه این مطلب جامع و کامل با ما همراه باشید.

. در اولین قدم برای مشاهده سوابق بیمه از طریق کد دستوری ussd الزاماً باید شماره *۴# را در گوشی تلفن همراه خود شماره گیری بفرمایید.

. در قدم بعدی و پس از شماره گیری کد ذکر شده در بالا نوبت به انتخاب گزینه سه از میان موارد به نمایش درآمده می رسد.

. با انتخاب گزینه سوم که مرتبط با سازمان تامین اجتماعی است الزاماً‌ باید گزینه استعلام را انتخاب کرده و در ادامه برای انتخاب آخرین سابقه اقدام بفرمایید.

. در قدم بعدی سیستم از شما می خواهد که در فیلد مربوطه کد ملی خود را درج بفرمایید.

نکته: البته دقت داشته باشید که به جز شماره *۴# از طریق شماره گیری کد #۱۴۲۰* هم می توانید برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام بفرمایید و به راحتی استعلام بگیرید.

 

پیش شرط لازم برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست؟

در صورتی که به دنبال استعلام سوابق تامین اجتماعی هستید در درجه اول نیاز به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی دارید و بدون انجام این کار امکان ورود به سامانه و استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی را ندارید.

پس فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی ثبت نام در سامانه و دریافت گذر واژه ضروری و مهم است.

نکته بسیار مهم این که در زمان ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی از توجه به چند نکته مهم غافل نشوید. در ادامه با ذکر این نکات مهم با ما همراه باشید.

. در زمان درج اطلاعات مورد نیاز سیستم بسیار دقت کنید و مورد یا مواردی را اشتباه درج نفرمایید. در غیراینصورت مشکلاتی برایتان ایجاد می شود.

. گذرواژه ای که برای ورود به سامانه تامین اجتماعی انتخاب می کنید به هیچ وجه نباید کد ملی و یا نام و نام خانوادگی شما باشد.

. گذرواژه انتخابی در زمان ثبت نام در سایت تامین اجتماعی الزاماً باید با حرف آغاز شود و حتماً حروف لاتین باشد.

. اطلاعات مندرج بر روی کارت ملی و همین طور شناسنامه شما مانند سال تولد باید به درستی و بدون هیچ عیب و نقصی در فیلدهای مندرج در سامانه وارد شوند و در غیراینصورت ممکن است به مشکل بربخورید.

 

برای آشنایی با شیوه استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی از طریق کد دستوری ussd و لزوم انجام این کار از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس از سراسر کشور و  ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.