مزایای بوت کمپ های برنامه نویسی چیست؟

یکی از دغدغه های اصلی هر شخصی که می خواهد یادگیری برنامه نویسی خود را شروع کند این است که چه روشی را انتخاب کند. اگر کمی در این زمینه تحقیقات کرده باشید قطعا نام بوت کمپ های برنامه نویسی به گوشتان خورده است. خیلی ها معتقد هستند که بوت کمپ ها بهترین روش برای یادگیری کد نویسی و برنامه نویسی هستن و برخی نظر متفاوتی دارند. ما در این مقاله با بررسی کامل بوت کمپ ها، تصمیم نهایی را به عهده شما می گذاریم و در پایان مقاله چند مورد از بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی دنیا را معرفی میکنیم.

آیا بوت کمپ برنامه نویسی تفاوتی با دوره های آموزشی عادی برنامه نویسی دارد؟

باید گفت بله، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. بوت کمپ های برنامه نویسی دوره های آموزشی ای هستند که در مدت زمان کوتاهی و به صورت فشرده در آن آموزش حرفه ای میبینید.

در بوت کمپ برنامه نویسی شما خیلی زودتر به نتیجه می رسید و می توانید سریع تر وارد بازار کار شوید. دیگر ویژگی اصلی بوت کمپ برنامه نویسی که آن را از دوره های آموزشی دیگر متمایز می کند استخدامی بودن آن است. اکثر بوت کمپ های برنامه نویسی استخدامی هستند و پس از اتمام دوره ی آموزشی تان شما را به شرکت های متقاضی نیرو معرفی می کنند. در نتیجه شانس استدام شما به شدت بالا می رود.

در ادامه مزایای بوت کمپ های برنامه نویسی را به شما معرفی می کنیم تا به طور دقیق تری با برتری این نوع یادگیری نسبت به سایر روش ها آشنا شوید.

مزایای بوت کمپ برنامه نویسی

بوت کمپ های برنامه نویسی مزایای زیادی دارند که باعث رشد تصاعدی طرفداران این نحوه ی آموزش، در بین علاقه مندان به این حوزه شده است. این مزایا عبارت اند از:

  • نرخ بالای استخدام فارغ التحصیلان
  • تجربه کار بر روی پروژه های واقعی
  • آموزش حرفه ای توسط مدرسین با تجربه
  • آموزش کامل در مدت زمان کوتاه (میانگین ۴ ماه)
  • قیمت مناسب به نسبت خدمات
  • معرفی به شرکت های معتبر و متقاضی نیرو برای استخدام
  • آموزش مهارت های کار بر روی یک پروژه به صورت گروهی
  • آموزش های لازم برای آمادگی در مصاحبه و رزومه نویسی

همه ی موسسات برگزار کننده ی بوت کمپ های برنامه نویسی تمام این ویژگی ها را ندارند اما بهترین آنها، موارد ضروری و بیشتری را در بوت کمپ های خود جای داده اند.

بهترین بوت کمپ برنامه نویسی کدام است؟

شاید تمام بوت کمپ های برنامه نویسی تمام ویژگی های مثبت گفته شده را در دل خودشان جای نداده باشند. برای همین شما باید در موسسات مورد نظرتان این موارد را جستجو کنید تا بتوانید بوت کمپی را انتخاب کنید که بالاترین تعداد از مزایایی که گفتیم را داشته باشد.

فراموش نکنید که در مرحله ی اول ببینید مطلبی که شما می خواهید آموزش ببینید (زبان برنامه نویسی، فریم ورک و …) آیا در آن موسسه تدریس می شود یا خیر.

۳ نمونه از برترین بوت کمپ های برنامه نویسی

  • بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر

از جمله بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی در کشور می توان به بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر (bootcamp.mapsahr.com) اشاره کرد. مپصا اچ آر تمام مزایا و ویژگی های لازم برای یک بوت کمپ برنامه نویسی خوب را دارد. شما در بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر علاوه بر آنکه توسط منتورهای مجرب، آموزش تخصصی و حرفه ای میبینید، تحت نظر آنها بر روی پروژه های واقعی نیز کار می کنید و مهارت های کار گروهی را نیز آموزش می بینید.

در مپصا اچ آر شما نگرانی مالی هم نخواهید داشت. می توانید درصد بیشتر شهریه را پس از استخدامتان به صورت قسطی و از حقوقتان پرداخت کنید.

پس از پایان دوره، علاوه بر آنکه مپصا اچ آر شما را برای استخدام به شرکت ها و موسسات معتبر و متقاضی نیروی برنامه نویسی معرفی می کند، شما را به طور کامل برای مصاحبه آماده میکند. حتی اگر تمایل داشته باشید جلسات شبیه سازی شده به مصاحبه شغلی برای شما انجام می شود. رزومه نویسی هم که جزو مراحل مهم در پیدا کردن شغل است در بوت کمپ های مپصا اچ آر به خوبی یاد خواهید گرفت.

برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی و دوره های آموزشی مپصا اچ آر به سایت و شبکه های اجتماعی آنها سر بزنید:

Site: https://bootcamp.mapsahr.com/

Instagram: https://www.instagram.com/mapsahr/

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mapsahr/

همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با این شماره در تماس باشید:

۸۸۶۲۹۴۱۵ – ۰۲۱

  • بوت کمپ برنامه نویسی Flatiron School

فلتیرون یک موسسه معتبر در آمریکا است که از سال ۲۰۱۲ مشغول به کار است. این موسسه دارای ۹ شعبه در سراسر آمریکا است و به دانشجویان زیادی خدمات رسانی می کند.

این بوت کمپ در زمینه های مختلفی مثل مهندسی نرم افزار، علم داده (data science)، امنیت سایبری (cybersecurity)، طراحی UX/UI و … بوت کمپ برگزار می کند.

دوره های مختلف Flatiron School (FlatironSchool.com) بسته به نیاز در حدود ۱۲ تا ۱۵ هفته به طول می انجامد و شما در زمینه های مختلفی مهارت کسب خواهید کرد. کلاس ها هم به صورت حضوری و هم آنلاین برگزار می شود.

هدف این موسسه این است که مشکلات مالی مانعی بر سر راه آموزش نباشد. در نتیجه روش های مختلفی برای پرداخت شهریه در نظر گرفته است. در بسیاری از موارد شما می توانید بخش زیادی از هزینه کلاس ها را پس از استخدامتان پرداخت کنید.

  • بوت کمپ برنامه نویسی Fullstack Academy

آکادمی فول استک که در سال ۲۰۱۲ در نیویورک تاسیس شد، میزبان کلاس های کد نویسی و برنامه نویسی در منهتن و شیکاگو و به صورت آنلاین است

این مدرسه دوره های آموزشی تمام وقت و پاره وقت در زمینه کد نویسی، امنیت سایبری و توسعه وب ارائه می دهد.

این موسسه (fullstackacademy.com) بر حل مسئله و نوشتن کدهای کارآمد و ایمن تاکید دارد. Fullstack عملکرد حرفه ای دارد و به دانشجویان خود تضمین کیفیت می دهد.

دانشجویان این بوت کمپ به صورت گروهی بر روی پروژه ها کار می کنند تا مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را پیدا کنند.

پس از پایان دوره، اساتید این موسسه با توجه به علاقه مندی ها و استعداد دانشجویان، آنها را به شرکت ها برای موقعیت های شغلی مناسبشان معرفی میکنند.

تعداد بوت کمپ های برنامه نویسی معتبر در دنیا بسیار بیشتر از این مواردی است که مطرح کردیم. این موارد تنها نمونه هایی بودند تا شما بتوانید بوت کمپ های حرفه ای و خوب را از غیر حرفه ای تشخیص دهید و بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.