راز محبوبیت وردپرس چیست؟ سئو در وردپرس ساده‌تر است؟

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را داشته باشید، بدون شک وردپرس اولین گزینه شما است. بیش از ۴۵۵ میلیون سایت، یعنی حدود ۳۵ درصد از کل سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که وردپرس محبوب‌ترین انتخاب برای راه اندازی یک وبسایت است.

دلایل زیادی پشت محبوبیت وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا موفق وجود دارد که سازگاری با سئو یکی از مهمترین آن‌ها است. اما آیا وردپرس به تنهایی می‌تواند ضامن موفقیت سایت در نتایج گوگل باشد؟ برای پاسخ دادن به این سؤال با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مزایای وردپرس برای سئو؛ چرا وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است؟

وردپرس در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. ساده بودن راه اندازی سایت، امکانات فراوان، دنیایی از پوسته‌ها و پلاگین های رایگان و پولی، سازگاری با زبان‌های مختلف و تعداد زیادی ویژگی منحصر به فرد که در سایر CMS ها دیده نمی‌شود، تأثیر بسیار زیادی در موفقیت وردپرس داشته است. ولی بدون شک مهم‌ترین مزیت وردپرس نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا، هموار کردن مسیر سئو است.

فوندانسیون و هسته وردپرس کاملاً با سئو تکنیکال سازگاری دارد. علاوه بر این پلاگین های بسیار کاربردی مانند Yoast به سئو داخلی سایت هم کمک می‌کنند. این ویژگی‌ها در کنار هم، وردپرس را به یک CMS ایده آل تبدیل می‌کنند؛ اما این به معنای موفقیت حتمی وردپرس نیست. اگر با سئو آشنایی زیادی ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو سایت چیست را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله متوجه می‌شوید، برای موفقیت به سئو به چیزی بیشتر از یک CMS مانند وردپرس نیاز دارید.

آیا استفاده از وردپرس برای موفقیت در سئو کافی است؟

هسته وردپرس به گونه‌ای طراحی شده که در سئو تکنیکال کمک زیادی به شما می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود کاربران به دانش کد نویسی و طراحی سایت برای سئو کردن سایت خود نیاز چندانی نداشته باشند. علاوه براین لینک سازی، کنترل محتوای متا، سرعت بالای سایت، تغییر اندازه عکس‌ها، پلاگین های کارآمد همگی باعث شده‌اند تا سئو در وردپرس کار آسانی به نظر برسد.

با این حال نباید فراموش کنید که همچنان مهم‌ترین عامل موفقیت یک سایت در سئو، تولید محتوای با کیفیت است. بهترین سایت وردپرسی بدون محتوای مناسب، از نظر گوگل ارزش چندانی ندارد و قطعاً در سئو موفق نخواهد بود.

تولید محتوا؛ رمز موفقیت سئو در وردپرس

هدف نهایی از سئو کردن یک سایت چیست؟ رساندن کاربر به محتوای مناسبی که برای او تهیه کرده‌ایم. محتوا اساس سئو است. گوگل با بررسی محتوای وب سایت‌ها سعی می‌کند بهترین محتوا را بر اساس نیاز کاربر پیشنهاد کند. طراحی سایت خوب و ویژگی‌های مثبت فراوانی که وردپرس دارد تنها زمانی تأثیر گذار است که محتوای خوبی در سایت خود داشته باشید.

شما باید بدانید که چگونه محتوای موردنیاز کاربران را در سایت خود تولید کنید. همچنین باید با اصول سئو داخلی آشنا باشید تا بتوانید محتوایی متناسب با قوانین و الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. بنابراین، اگر می‌خواهید در سئو سایت وردپرسی خود موفق شوید، همین حالا در کارگاه آموزش تولید محتوای سایت آکادمی وبسیما ثبت‌نام کنید. در این کارگاه شما با صفر تا صد تولید محتوا آشنا می‌شوید.

آشنایی با تکنیک‌های تولید محتوا چه نقشی در موفقیت سئو در سایت وردپرسی دارد؟

سئو تکنیکال بدون سئو داخلی و محتوایی که به نیاز کاربر پاسخ بدهد ارزش چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل سئو در وردپرس بدون تولید محتوا معنایی ندارد. اگر می‌خواهید از بین میلیاردها کاربر اینترنت، بازار هدف خود را پیدا و با سرازیر کردن مشتریان به سایت خود درآمد زیادی کسب کنید، باید جایگاه مناسبی در نتایج جستجو کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود به دست آورید.

آن‌هایی که با تکنیک‌های تولید محتوا آشنایی زیادی ندارند فکر می‌کنند با قرار دادن چند مقاله و تکرار کلمات کلیدی مدنظر خود در سایت می‌توانند به موفقیت برسند. درحالی‌که با حضور الگوریتم‌های قدرتمند گوگل، حالا تکنیک‌های تولید محتوا بسیار پیچیده‌تر از قبل شده‌اند. در حال حاضر دیگر این کلمات کلیدی نیستند که حرف اول را در سئو می‌زنند. حالا این کلمات کلیدی LSI هستند که به برگ برنده پادشاهی تبدیل‌شده‌اند. با مراجعه به مقاله LSI چیست می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

با تولید محتوای اصولی، سایت وردپرسی خود را به جایگاه اول گوگل برسانید

در این مطلب به بررسی یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت وردپرس یعنی سازگاری آن با سئو آشنا شدیم. سایت‌های وردپرسی از نظر سئو تکنیکال گزینه‌های بسیار بهتری نسبت به سایر CMS ها هستند؛ اما برای موفقیت در سئو علاوه بر سئو تکنیکال، نیاز به رعایت اصول تولید محتوا و سئو داخلی دارید.

با توجه به اهمیت این موضوع، اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت آکادمی وبسیما اطلاعات زیادی درزمینهٔ تولید محتوای اصولی و سئو به دست آورید. تولید محتوای اصولی راحت‌ترین راه برای رساندن یک سایت وردپرسی به جایگاه اول گوگل است.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.