ماندگار کردن سنگ، آجر و چوب در نمای ساختمان

چکیده : چطور از نمای ساختمان خود محافظت کنیم؟

 

بدون شک همه ما شاهد آن بوده ایم که هر متریالی در نمای ساختمان اجرا می شود بعد از مدتی کثیف شده و کیفیت و ظاهر زیبای اولیه خود را از دست می دهد. برای رفع این موضوع می توانیم از رزین های محافظت کننده به عنوان لایه ای مقاوم و عایق نام ببریم که می توانند از این مشکل جلوگیری نمایند. همان طور که می دانید برای اجرای نمای ساختمان می توان از متریال های گوناگونی بهره گرفت اما در حال حاظر در کشور ما سنگ نما، سرامیک، آجر و چوب از بیشترین درخواست و پرطرفدار ترین محصولات به شمار می روند. کالاساخت برای تک تک این متریال ها رزین ها و محلول های عایقی را ارائه کرده است که در ادامه مطلب به بررسی جزئی تر آن ها می پردازیم.

سنگ نما

یکی از بهترین و معروف ترین متریال های نما تلقی میگردد. سنگ نما هر چقدر هم که دارای جنس و کیفیت مطلوبی باشد در اثر بارندگی های مداوم، تابش نور خورشید و آلودگی ها دچار فرسایش شده و کیفیت و زیبایی خود را از دست خواهد داد. بنابراین یکی از پردرخواست ترین درخواست ها از تیم کالاساخت رزین سنگ نما بوده است. دو محلول عایق می توانند در این امر به ما کمک کنند.
۱- محلول نانو سنگ که قابلیت ضد آب کردن سنگ تا ۱۰۰ درصد را داراست و از طرفی هیچ تغییر رنگی در سنگ ایجاد نخواهد کرد. نانو می تواند برای سنگ های سفید و روشن مناسب باشد. این محلول همانند آب بوده و می توان با قلمو، غلتک یا پیسوله آن را اجرا کرد. ( هر ۱ لیتر نانو سنگ برای ۵-۶ متر مربع جواب گو خواهد بود. )
۲- رزین سنگ که تا حدود ۸۰ درصد قابلیت ضد آبی داشته و می تواند به سطح مد نظر جلادهندگی و براقیت اضافه کند. رزین برای سنگ های شکلاتی، کرم و مشکی یا هر سنگ رنگی دیگری که می توان آن را جلا زد مناسب خواهد بود. ( هر ۱ لیتر رزین سنگ برای ۴-۵ متر مربع جواب گو خواهد بود. )

https://kalasakht.com/products?cat=رزین_براق_کننده&sub=سنگ_طبیعی

 

آجر

دومین متریال مصرفی در نمای ساختمان ها آجر می باشد. امروزه آجر های نما بیشتر به صورت آجر نسوز تولید و عرضه خواهند شد که هر یک از آن ها می توانند پس از اجرا روی نما مسائل مربوط به خود را داشته باشند. برای اجر نما نیز می توانیم از دو محصول جهت حفظ ظاهر و کیفیت آجر کمک بگیریم
۱- رزین آجر به عنوان پر فروش ترین محصول در بخش رزین ها معرفی شده است. رزین آجر نما می تواند سطح مورد نظر را تا ۸۰ درصد ضد آب کرده و نفوذ آب و در نتیجه خورده شدن تدریجی آجر و همچنین ترک برداشتن آن جلوگیری کند. رزین آجر همانند جلای روی چوب بوده و پس از اجرا روی اجر سطح را پر رنگ تر و براق تر نشان خواهد داد. به بیان ساده تر سطح آجر را همیشه خیس نشان می دهد. این ویژگی می تواند برای تمامی آجر های رنگی مناسب باشد. ( هر ۱ لیتر رزین آجر برای ۵ متر مربع جواب گو خواهد بود. )
۲- نانو آجر همانند نانو سنگ بوده؛ یعنی صد در صد عایق رطوبتی بدون هیچ گونه تغییر رنگ و بو. این ویژگی می تواند برای آجر های سفید، کرم و روشن و همچنین کسانی که می خواهند رنگ طبیعی آجر حفظ شود مناسب خواهد بود. ( هر ۱ لیتر نانو آجر برای ۴ متر مربع جواب گو خواهد بود. )

https://kalasakht.com/products?cat=رزین_براق_کننده&sub=آجر_نما

رزین آجر

چوب

چوب می تواند در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها اجرا گردد. انواع چوب های طبیعی با روکش و بدون روکش در ابعاد برش متفاوت می توانند به عنوان متریال مکمل در نما خود نمایی کنند. حفاظت از چوب از هر متریال دیگری واجب تره بوده، چرا که به نسبت سنگ و آجر ضعیف تر و آسیب پذیر تر خواهد بود. رزین چوب می تواند قابلیت آب گریز بودن به سطح بدهد و از طرفی رنگ چوب را پر رنگ تر و زیبا تر خواهد کرد. مانند مواد جلا دهنده می تواند براقیتی به سطح چوبی بدهد که این ویژگی می تواند زیبایی کار اجرا شده را دو چندان سازد.

https://kalasakht.com/products?cat=رزین_براق_کننده&sub=چوب

جمع بندی

تیم مشاوره کالاساخت برای هر منطقه ای از کشور اجرای رزین های سنگ و آجر را پیشنهاد می کنند. از طرفی در برخی شهر های سردسیر کشور یا برعکس شهر های بسیار گرم و شرجی اجرا و استفاده از رزین های عایق کننده به شدت توصیه شده و می توان با اندک هزینه ای سرمایه اولیه و اصلی که برای نمای ساختمان در نظر گرفته شده است را حفظ نماییم. همواره پیشنهاد می شود برای انتخاب محلول عایق؛ رزین و نانو با مشاوران ما در ارتباط باشید تا در کنار یکدیگر بهترین انتخاب را داشته باشیم.

kalasakht.com

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.