لنوو یا ایسوس ؟

چکیده : در این مطلب به بررسی مزایا و معایب لپ تاپ های برند لنوو و ایسوس میپردازیم تا ببینیم در نهایت کدام را انتخاب کنیم

 

لنوو یا ایسوس، انتخاب شما کدام برند است؟

انتخاب لپ تاپ هرگز کار آسانی نیست. زمانی که به دنبال لپ‌ تاپی هستید که به‌ عنوان دستگاه اصلی ‌تان کار کند، بسیار سخت است و باید بین دو تا از بزرگ ترین برندهای بازار تصمیم بگیرید. لنوو و ایسوس دو برند بسیار قدرتمندی هستند که در این سال ها تلاش کرده اند تا بر کیفیت لپ تاپ های خود بیفزایند. گاهی اوقات کاربران برای انتخاب بین این دو لپ تاپ به شک می افتند با خود می گویند کدام یک بهتر است.لنوو یا ایسوس ؟ ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با برندهای لنوو و ایسوس بحث نماییم و این دو برند را باهم مقایسه نماییم تا بدانید کدام یک بهتر است. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

طراحی ساخت

  • ایسوس: ایسوس طیف وسیعی از لپ ‌تاپ‌ ها را در اشکال و اندازه ‌های مختلف ارائه می‌ کند، اما تقریباً همه آن ها طراحی مینیمالیستی متمایز دارند. بیشتر لپ‌تاپ‌ های ایسوس لوکس به نظر می‌ رسند، از جنس های فلزی ظریف گرفته تا بدنه مشکی و صفحه‌کلیدهای نرم که در لپ‌تاپ‌ های ROG دیده می‌ شود. سری Zenbook اغلب به عنوان نمونه ای از لپ تاپ های مجلل اما با قیمت مناسب ذکر می شود. آن ها کوچک و سبک هستند و صفحه نمایش دارای قاب نازکی است که به ظاهر مجلل کلی آنها کمک می کند. لپ‌تاپ ‌های اخیر ایسوس همچنین دارای ScreenPad هستند، یک پد لمسی که به عنوان یک نمایشگر چند منظوره کوچک نیز عمل می ‌کند.
  • لنوو: وقتی صحبت از طراحی به میان می ‌آید، لنوو طیف متنوعی از محصولات را در اشکال، اندازه‌ ها و رنگ‌ های مختلف ارائه می ‌کند. از سوی دیگر، نوت بوک های IdeaPad لنوو بیشترین تنوع را ارائه می دهند. بخش ارتقا لپ تاپ لنوو گزارش میدهد مدل معروف ThinkPad مبتنی بر عملکرد با ظاهر ساده مشکی که در سال ‌های اخیر به یک ویژگی بارز تبدیل شده است متمایز می‌ شود.  Lenovo  همچنین در لپ‌تاپ ‌های ۲ در ۱ پیشرو است و Lenovo Yoga بر لولاهای منحصر به ‌فردی تسلط دارد که به شما امکان می ‌دهد کل صفحه را بچرخانید و از لپ ‌تاپ خود به عنوان تبلت استفاده کنید.

کیفیت ساخت مهندسی

  • ایسوس: لپ‌تاپ‌ های ایسوس به خاطر دوام خود نیز شناخته می ‌شوند. در واقع، چندین مدل آن ها به عنوان دارای دوام درجه نظامی در وب سایت آن ها توصیف شده اند.  این شرکت در ارائه لپ‌تاپ‌ های میان رده قابل اعتماد برای استفاده ‌های مختلف که به خوبی ساخته و بادوام هستند، سرآمد است. تمامی ZenBook های ارائه شده توسط ایسوس قابل اعتماد و ماندگار هستند. همین امر را می توان در مورد سری ROG نیز گفت. لپ تاپ های سطح پایه و میان‌رده VivoBook نیز به ‌طور شگفت ‌انگیزی بادوام هستند.
  • لنوو: لپ‌تاپ ‌های لنوو از طیف وسیعی از مواد اولیه و گران ‌قیمت ساخته شده ‌اند.  IdeaPads ممکن است به خوبی ThinkPads نباشد. آن ها اغلب سبک تر هستند و احساس هزینه کمتری دارند. از طرف دیگر ThinkPads  کاملاً نوآورانه هستند. آنها کوچک و سبک هستند، اما به طور قابل توجهی قوی و خوش ساخت می باشند.بررسی های بخش تعمیر لپ تاپ لنوو نشان میدهد به احتمال زیاد به این دلیل است که لپ تاپ های لنوو از پوشش های کربنی استفاده می کنند. همچنین چیزی غیرقابل انکار در مورد سطح مشکی مات ThinkPad وجود دارد که به شما این تصور را می دهد لپ تاپی محکم و مستحکم در دست دارید.

لنوو یا ایسوس

صفحه نمایش

  • ایسوس: ایسوس در برخی از مدل ‌های ارزان ‌تر، حتی اگر به ‌طور استثنایی خوش ‌ساخت نباشند، صفحه‌ نمایش ‌های همه جانبه با حس برتر را در اولویت قرار می ‌دهد. آن ها دارای نشان تجاری NanoEdge  با حاشیه های بسیار نازک هستند. بسیاری از لپ‌تاپ ‌های ایسوس دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه تا ۹۵ درصد هستند.که به این معنی است صفحه نمایش بیشتر منطقه را اشغال می ‌کند.
  • لنوو: برخلاف ایسوس که در اکثر محصولات دارای صفحه نمایش بدون حاشیه تقریبا مشابهی است. اما لنوو انتخاب گسترده تری از گزینه ها در سطوح قیمتی مختلف دارد. مدل ‌هایی مانند ThinkPad X1 Yoga Gen 4  دارای صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه‌ های غیرعادی سنگین، به ‌ویژه در پایین هستند. همین موضوع را می‌ توان برای بسیاری از مدل ‌های قبلی ThinkPad بیان کرد، اما به نظر می ‌رسد که لنوو با جدیدترین نسخه ‌ها این مشکل را حل کرده است. در نهایت، به نظر می رسد که لنوو چندان تاکیدی بر لوکس بخشیدن به نمایشگرهای خود ندارد. هرچند از نمایشگرهای بی کیفیت فاصله دارند.

پشتیبانی مشتری

به گفته مصرف کنندگان، پشتیبانی فنی مشتری ایسوس موارد زیادی را به جای می گذارد. کاربران گزارش می دهند که زمان انتظار، حتی برای درخواست های ساده، می تواند بیش از ۲۰ دقیقه باشد.  وب‌ سایت ایسوس دارای یک مخزن جامع پشتیبانی فنی  است که به کاربران اجازه می‌ دهد مشاوره ‌های دقیق در مورد مسائل رایج دریافت کنند. با این حال، این امر مستلزم آن است که مشتریان قبل از اینکه بتوانند مقالات پشتیبانی را مطالعه کنند، شماره سریال خود را وارد کنند.

به گزارش نمایندگی Lenovo از سوی دیگر، لنوو خدمات پشتیبانی ۲۴/۷ را ارائه می ‌کند . حتی می ‌تواند پشتیبانی روز بعد را در محل برای اعضای پلتفرم بازی Legion خود ارائه دهد. اطلاعات پشتیبانی وب سایت آن ها نیز بسیار راحت تر از Asus قابل دسترسی است. این عامل منجر به نرخ رضایت بالای لنوو از نظر پشتیبانی وب می شود. با این حال، به دلیل زمان انتظار طولانی تلفن Lenovo، آن ها برخی از بررسی های ضعیف برای پشتیبانی تلفن خود را از مصرف کنندگان دریافت کرده اند.

لنوو یا ایسوس

عمر باتری 

ایسوس از نظر عمر باتری لپ‌تاپ ‌های گیمینگ با برخی از طولانی ‌ترین زمان‌ های کار در میان هر یک از برندهای پیشرو در بازار در حال حاضر، پیشتاز است. مدل ‌هایی مانند ASUS ROG Zephyrus G14 دارای ۵ ساعت گیم‌ پلی بی ‌نظیر هستند. از سوی دیگر، لنوو تنها ۳ ساعت گیم پلی بدون برق را برای لپ تاپ های گیمینگ خود تخمین زده است.

با این حال، خارج از محدوده بازی، لپ تاپ های لنوو از نظر عمر باتری بر لپ تاپ های ایسوس برتری دارند. دستگاه ‌های لنوو در مقایسه با بسیاری از دستگاه‌ های ایسوس که فقط ۵ تا ۶ ساعت بدون نیاز به اتصال به برق کار می ‌کنند، به دلیل ارائه زمان‌ های کارکرد بالا تا ۱۵ ساعت بدون شارژ شناخته شده ‌اند.

لنوو یا ایسوس

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله توسط نمایندگی لنوو استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله را دوست داشتید آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. و نظرات ارزشمند خود را با ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.