آموزش وردپرس : ساخت سایت بدون کدنویسی (۰ تا ۱۰۰ رایگان)

وردپرس یک نرم افزار سایت ساز رایگان است که به کمک آن می توانید بدون کدنویسی سایت بسازید. در این خبر، آموزش ساخت سایت بدون کدنویسی با وردپرس را از ۰ تا ۱۰۰ بررسی می کنیم و بهترین مرجع آموزش وردپرس رایگان فارسی را به شما معرفی می کنیم.

چطور سایت بسازیم

ساخت سایت بدون کدنویسی با وردپرس و ساخت سایت با کدنویسی دو روش رایج طراحی سایت هستند.

  1. طراحی سایت با کدنویسی
  2. طراحی سایت بدون کدنویسی

روش اول یعنی کدنویسی مستلزم دانش کد نویسی و تسلط بر زبان های برنامه نویسی است. برنامه نویسی به زبان php و کدنویسی HTML و CSS یا کار با ASP.NET برای طراحی سایت در این روش ضروری است.

اما در روش دوم یعنی ساخت سایت بدون کدنویسی با وردپرس بدون نیاز به دانش کدنویسی می توانید یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید.

وردپرس چیست

وردپرس یک نرم افزار رایگان سیستم مدیریت محتوا است. سیستم مدیریت محتوا یا به زبان ساده تر سایت ساز وردپرس طراحی سایت را برای شما ساده کرده است.

مرجع آموزش وردپرس برای ارائه یک پاسخ ساده و سریع به پرسش وردپرس چیست نوشته است که WordPress یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در ۵ دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانیم یک سایت راه اندازی کنیم. سپس با پنل مدیریتی ساده آن به مدیریت محتوای سایت بپردازیم. تولید محتوا کنیم. مطلب منتشر نماییم. حتی با تبدیل وردپرس به فروشگاه به فروش آنلاین محصولات خود بپردازیم. (گاهی نیز بجای عبارت WordPress از مخفف WP استفاده می شود.)

وردپرس چه کاربردی دارد

هر سایت از دو بخش نمایش ظاهری و بخش پشت صحنه مدیریتی تشکیل می شود. برای اینکه یک سایت بسازیم لازم است که بخش ظاهر و بخش مدیریت سایت را بسازیم و کار تمام می شود.

کاربرد وردپرس دقیقا راه اندازی یک سایت کامل است. یعنی وقتی راه اندازی سایت بدون کدنویسی با وردپرس انجام می شود بخش نمایش ظاهری و بخش پشت صحنه مدیریتی برای شما ساخته می شود.

وردپرس چگونه کار می کند

وردپرس یک نرم افزار سطح بالا است و کار کردن با آن خیلی ساده است. فقط شما یک هاست و دامنه خریداری می کنید و وردپرس را مثل یک نرم افزار ساده بر روی آن نصب می کنید. در مورد هاست و دامنه و پیش نیاز ها در ادامه صحبت می کنیم. ولی کار به همین سادگی است.

ساخت سایت با وردپرس چقدر زمان نیاز دارد

یکی از مزیت های بزرگ وردپرس سادگی راه اندازی سایت بدون کدنویسی است. پس از یادگیری ورپرس شما می توانید در کمتر از ۵ دقیقه سایت خود را بسازید.

آموزش ساخت سایت با وردپرس خیلی ساده است و با تسلط بر آموزش کار با وردپرس راه اندازی سایت می توانید هر زمان که بخواهید و در کمتر از ۵ دقیقه یک سایت جدید راه اندازی کنید.

ساخت سایت با وردپرس چه پیش نیاز هایی دارد

پیش نیاز های راه اندازی سایت چه در حالت کدنویسی و چه در حالت بدون کدنویسی با وردپرس شامل هاست و دامنه است.

دامنه همان آدرس اینترنتی سایت شما است که به دلخواه می توانید یک آدرس سایت ir یا com یا… برای خود انتخاب کنید. البته آدرس سایت شما باید یکتا باشد و قبلا توسط شخص دیگری خریداری نشده باشد. مثلا شما نمی توانید یک سایت با آدرس google.com ثبت کنید.

هاست به عنوان پیش نیاز دوم راه اندازی سایت برای بارگذاری سایت شما در بستر اینترنت است. برای اینکه سایت شما همیشه در دسترس باشد باید فضایی در سطح نت اجاره کنید که سایت شما روی آن قرار بگیرد.

هاست را می توانید به عنوان یک هارد متصب به اینترنت در نظر بگیرید که سرویس دهنده های هاست آن را اجاره می دهند. اما هاست یک هارد فیزیکی نیست و شما از طریق سایت سرویس دهند یک هاست اجاره می کنید و از کامپیوتر شخصی خودتان و از طریق اینترنت به اطلاعات آن دسترسی دارید.

آموزش تهیه هاست و دامنه در مرجع آموزش وردپرس که در ادامه معرفی می کنیم آمده است.

برای اینکه سایت بسازیم چقدر سرمایه نیاز است؟

برای راه اندازی یک سایت ساده هزینه ها به تهیه پیش نیاز ها یعنی هاست و دامنه خلاصه می شود که با مبلغ اندک چند صد هزار تومانی می توانید سایت خود را راه اندازی کنید.

برای سایت های حرفه ای تر شاید نیاز باشد یک قالب حرفه ای و برخی امکانات بیشتر به سایت اضافه کنید که در این شرایط باز هم با مبلغ چند صد هزار تومان می توانید سایت خود را تجهیز کنید.

شاید سوال بپرسید چطور سایت بسازیم که در این مورد باید بگوییم که با دوره رایگان آموزش وردپرس که معرفی می کنیم می توانید کار را شروع کنید و برای این مورد هزینه ای نیاز نیست.

آموزش ساخت سایت با وردپرس چقدر زمان می برد

یادگیری وردپرس در سطح مقدماتی تا متوسط بدون هیچ دانش قبلی و از سطح صفر در کمتر از یک هفته امکان پذیر است.

با آموزش های حرفه ای تر و صرف زمان بیشتر برای آموزش وردپرس حرفه ای می توانید حتی یک طراح سایت شوید و از طراحی سایت بدون کدنویسی کسب درآمد کنید.

آموزش ساخت سایت با وردپرس

 

برای آموزش طراحی سایت با وردپرس مراجع انگلیسی و فارسی زیادی وجود دارد. برای شروع کار و آموزش مقدماتی نیازی به شرکت در دوره های گران قیمت یا کلاس آموزش وردپرس حضوری و هزینه نیست.

در ادامه تعدادی از بهترین مراجع آموزش وردپرس فارسی و انگلیسی را فهرست می کنیم.

آموزش وردپرس انگلیسی

  • سایت وردپرس
  • دوره های یودمی
  • دوره های لیندا
  • سایت وردپرس بگینر
  • و…

آموزش وردپرس فارسی

  • دانشگاه وردپرس
  • وردپرس باران
  • دکتر وردپرس
  • ابزار وردپرس
  • میهن وردپرس
  • فکت وردپرس
  • و…

بهترین مرجع آموزش وردپرس

با توجه به وجود منابع فارسی زیادی که برای یادگیری وردپرس وجود دارد پیشنهاد ما استفاده از آموزش های فارسی است. به یقین می توانیم بگوییم که نمونه های آموزش های به زبان فارسی حتی در دوره های انگلیسی نیز وجود ندارند.

 

برای شروع آموزش وردپرس دوره های دانشگاه وردپرس و وردپرس باران بهترین انتخاب ها هستند.

دوره قدم به قدم دانشگاه وردپرس که یک دوره ۳ روزه است شما را خیلی سریع با وردپرس آشنا می کند و به سطح قابل قبولی از مدیریت سایت می رساند.

لینک: دانشگاه وردپرس

دوره آموزش وردپرس سایت وردپرس باران نیز به عنوان پیشنهاد دوم می تواند راهنمای مسیر شما برای یک شروع کار حرفه ای باشد.

لینک: آموزش وردپرس

برای آموزش کار با وردپرس و طراحی سایت فوق حرفه ای نیز همین حالا عبارت پرچمداران وردپرس را در گوگل جستجو کنید.

منبع: پرچمداران وردپرس

5/5 - (3 امتیاز)
8 نظرات
  1. مجتبی می گوید

    دوره پرچمداران وردپرس چند ساعت هست؟

  2. سجاد می گوید

    دوره آموزش وردپرس لیندا که به عنوان منبع انگلیسی معرفی کردین اخیرا در لینکدین منتشر میشن و دیگه عملا لیندا وجود نداره. خیلی هم گزینه خوبی برای شروع هستن. لیست خوبی تهیه کردین. آفرین

  3. یاسر می گوید

    با این آموزش وردپرس در ۳ روز واقعا میشه سایت درست کرد؟؟؟

  4. محمد می گوید

    ممنون بابت آموزش وردپرس. ببخشید سایت شما هم طراحی شده با وردپرس هست؟ قالب سایت شما چی هست؟

    1. مصطفی خوری نژاد می گوید

      بله پابلیشر

  5. ساده می گوید

    ساخت سایت بدون کدنویسی در گذشته یک رویا بود که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس این رویا به حقیقت پیوست و طراحی سایت بدون برنامه نویسی هم اکنون ممکن شده است

  6. محمد می گوید

    در طراحی سایت بدون کدنویسی امکان استفاده از سایت ساز ها هم وجود دارده. تفاوت آموزش وردپرس با آموزش سایت ساز ها چی هست و کدوم روش بهتر هست؟ البته جستجویی که کردم سایت سازها هزینه های زیادی دارن انگار ولی وردپرس رایگانه.

  7. نوید سیناپور می گوید

    آقا دست مریزاد هم خودت کارت درسته و هم منابعی که برای آموزش وردپرس معرفی کردی دمت گرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.