سئو داخلی چیست؟ این روش بهینه سازی به چند دسته تقسیم می شود؟

سئو سایت به دو بخش اصلی تقسیم می شود سئو داخلی و سئو خارجی که برای آن که در رتبه های اول سرچ گوگل قرار بگیرید تخصص  و مهارت لازم در سئو سایت را می بایست داشته باشید .

سئو چیست؟ برای آن که در صفحه اصلی جستجوی گوگل قرار بگیرید نیاز به بهبود وب سایت خود دارید. به این موارد بهینه سازی سئو گفته می شود که شامل تولید محتوای خوب، لینک سازی های داخلی و کد نویسی می شود.

برای جذب کاربر نیاز به تولید محتوا و لینک سازی های داخلی هستیم ، تا کاربر بتوانند به راحتی مفاهیم را درک کنند. هرچقد تولید مختوا مفید تر باشد کاربر بیشتر جذب می کند که این یک امتیاز مثبت برای سایت است و سرچ خوبی از گوگل خواهیم گرفت.

ما برای بهبود سایت و گرفتن ترافیک ارگانیک نیاز به مهارت های خاصی در سئو داخلی سایت داریم که در این مقاله به نکات مهم و کاربردی برای گرفتن ترافیک ارگانیک و جذب مخاطب بیشتر می پردازیم ما را تا اخر مقاله همراهی بفرمایید.

عنوان صفحه

یکی از مهمترین موارد برای جذب مخاطب و گرفتن ترافیک ارگانیک عنوان صفحه یا همان کلمات کلیدی می باشد. که با استفاده از کلمه مناسب و نوشتن محتوا مفید که کاربر را جذب به خواندن محتوا کند می توان رتبه قابل قبولی از گوگل گرفت.

تگ توضیحات

یکی دیگر از کار های که با بهینه سازی سئو داخلی انجام داد استفاده از تگ در محتوا می باشد. خیلی از مالکان وب سایت ها استفاده از تگ ها را فراموش می کنند. شرکت گوگل از الگوریتم و بات های استفاده می کند که تگ های مفهمد دار و قابل درک را شناسای کند و با گذاشت تگ مناسب می توان کلمه کلیدی و معرفی بازار کسب و کار خود را به مخاطب انتقال داد .

در تگ ها می توان از ۱۵۰ کلمه استفاده کرد و توضیحات که در تگ نوشته می شود با محتوای تناسب داشته باشد.

اگر تگ مناسب با محتوا نوشته نشده باشد گوگل آن صفحه و محتوا را مفید نمی شناسد و قرار گرفتن صفحه با تگ نا مناسب در جستجو و رتبه های اول گوگل کار دشواری است . باید در نوشتن تگ دقت خاصی انجام داد تا ترافیک بیشتری گرفته شود.

 ساختار مناسبURL

به معنای ادرس صفحه می باشد که بهتر است از عناوین و کلمات کوتاه URLاستفاده کنید. با استفاده از کلمات کوتاه ادرس صفحه می توان نتیجه بهتری از سرچ گوگل گرفت و برای گرفتن نتیجه  و گرفتن رتبه نخست کلمه کلیدی در ساختار آدرس صفحه که محتوای مناسب و مفیدی نوشت شده است استفاده شود.

تگ بندی های مناسب

یکی دیگر از کار های که در محتوا انجام داد استفاده از تگ ها در صفحه می باشد. تگ بندی به معنای جدا سازی و بخش بندی محتوا است تا مخاطب به راحتی مفهم را درک کند .

استفاده از تگh1  بیشتر برای عنوان صفحه استفاده می شود عموما در هر صفحه فقط می توان یک بار از تگ۱ استفاده کرد و برای عناوین مهم هر صفحه که تولید محتوا شد از تگ h2 استفاده می شود و برای زیر عنوان های دیگر از تگ h3 تا تگ h6 می توان قسمت بندی کرد .

کلمه کلیدی در محتوا

در سئو  داخلی استفاده از کلمه کلیدی در محتوا خیلی مهم است که با قرار دادن کلمه کلیدی در جاهای مناسب محتوا بات های گوگل و کاربر به آسانی می توان مفهم محتوا را درک کنند و می توان نتیجه سرچ و جستجوی بیشتری از گوگل گرفت.

قبلا  برای این که در صفحه اول گوگل قرار گرفت در محتوا از کلمه کلیدی زیاد استفاده کرد ولی امروز گوگل با ساختار جدید و استفاده از الگوریتم ها این قابلیت وجود ندارد و در ساختار جدید گوگل می توان از ۲ یا ۵ درصد محتوای از کلمه کلیدی استفاده کرد و در عناوین اصلی  و پارگراف ها کلمه کلیدی استفاره شود و روی یکی از کلمات کلیدی لینک داخلی به صفحات دیگر قرار داد.

گذاشتن عکس مناسب

یکی دیگر از کار های که در سئو داخلی  برای انتقال مفاهیم محتوا به کاربر گذاشتن عکس در صفحه می باشد

استفاده از عکس نقش مهم در جذایبت صفحه و جذب کردن مخاطب به وب سایت می باشد ولی برای گذاشتن عکس بهتر است از عکس که مربط به محتوا می باشد استفاده شود و عکس که استفاده می کنند کامل سئو شده باشد.

منظور از عکس سئو شده این است که کیفیت بالا و کم حجم باشد برای سئو کردن عکس از نرم افزار ها و سایت های انلاین می توان استفاده کرد و از کیفیت عکس کاسته نشود.

لینک داخلی

لینک گذاری داخلی یکی از مهمترین و مفید ترین کارهای سئو داخلی است. برای این که  بات های گوگل صفخات دیگر وب سایت را به آسانی پیدا کنند لینک داخلی را به صفحات دیگر انتقال می دهید و کاربر و مخاطب به آسانی می تواند تمامی صفخات وب سایت را پیمایش کند و از نکات و محتوا مفیدی اطلاعات کسب کند

ما با استفاده استراتژی و برنامه ریزی که ساخته بودیم می توان ایجاد یک لینک سازی داخلی مفیدی داشت و به تمام صفحات از لینک داخلی استفاده کرد. یکی از مزایای که این نوع لینک سازی دارد ارتباط دهی بین صفحات است و اگر به صفحه وب سایت هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه مرده یا بن بست پیدا خواهد کرد و بعد از چند وقت از جستجو گوگل خارج می شود. برای این که یک سئو  داخلی مفیدی داشت بهتر است که به تمام صفحات لینک داخلی داد تا صفحه مرده یا بن بست وجود نداشته باشد.

لینک خارجی

یکی از کار های کلاه سفید دادن لینک به وب سایت های دیگر و خارج از سایت خود می باشد با این کار به گوگل و بات کمک می کنید که تولید محتوای که انجام دادید درک بهتری داشته باشد و به گوگل اطلاع می دهید که سایت شما دارای مفهوم است و سایت قابل اعتبار بیشتری خواهد بود .

 

 

 

 

 

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.