سئو خارجی چیست؟ چه تکنیک هایی در این روش بهینه سازی وجود دارد؟

آیا میدانید که سئو خارجی به چه معناست! یا آنکه چرا امروزه بیشتر از تمامی موارد موجود مورد توجه واقع شده است؟ متأسفانه هم اکنون اشخاصی که اقدام به تولید محتوا برای سایت های خویش مینمایند، هیچ نوع اطلاعاتی در رابطه با سئو ندارند. به عبارتی در محتوای آنها هیچ نوع تکنیک و ترفند سئو مورد استفاده قرار نگرفته است.

Seo چیست؟ همانگونه که شما هم میدانید، سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. مورد استفاده قرار دادن اصول سئو در درون صفحات بسیار حائز اهمیت است و چنانچه که به گونه‌ای کاملاً اصولی و درست استفاده شود، منجر به افزایش رتبه صفحه در بطن گوگل میشود و نتیجتاً مقدار و نرخ ورودی را بیشتر خواهد کرد.

سئو امروزه به دو بخش سئو داخلی نیز سئو خارجی تقسیم میشود؛

» سئو داخلی؛ اشاره به کلّیه‌ی مواردی میکند که شما درون صفحه سایت خود به انجام میرسانید و سئو تکنیکال نیز شامل آن می شود و به بیان دیگر به وارسی کدهای نگارش گردیده میپردازد. همانند؛ متاتگ عنوان یا متاتگ توضیحات و… .

» سئو خارجی؛ حاوی ترفند هایی میباشد که بیرون از سایت به جهت بهینه سازی صورت میپذیرد و حاوی فعالیت ضمن شبکه های اجتماعی، فعالیت در بخش فروم ها و… میباشد.

بهتر است در این متن از خود به بیان چندین ترفند سئو خارجی بپردازیم که در راستای بهینه سازی سایت شما بسیار پرکاربرد خواهد بود.

ترفندهای بزرگ سئو خارجی؛

  • سایت های شبکه های اجتماعی؛

هم اکنون دیگر شبکه‌ های اجتماعی جزئی از لاینفک زندگی هر شخصی گردیده است و بیشتر مردم عضو لااقل یکی از شبکه های اجتماعی هستند. چهار عدد شبکه اجتماعی که بیشترین اثرگذاری را در بطن سئو خارجی دارند عبارتند از؛ فیس بوک، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس. پس بهتر است این گونه بگوییم که؛ هر ورودی که شما از شبکه های یاد شده داشته باشید، امتیاز بالایی در بطن گوگل به دست خواهید آورد.

پس در صورتی که شما مایل هستید رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید، به طور حتم در چهار شبکه یاد شده عضو گردید و فعالیت نمایید‌ و همچنین می توانید در این رابطه از خدمات شرکت سئوکار استفاده نماید. به عبارتی شبکه های اجتماعی بهترین و ارزان قیمت ترین منبع تبلیغات آنلاین محسوب میشوند.

  • انجام تولید محتوا؛

تولید محتوا بنابر اصول سئو از جمله بهترین شیوه ها به منظور افزایش رتبه سایت میباشد. با تولید محتوا مرغوب و نوین شما مازاد بر آنکه میتوانید بهانه ای در راستای بازگرداندن کاربران خویش به سایت ایجاد نمایید، موتورهای جستجوگر همانند آنکه سایت شما را به مرحله‌ی به روز رسانی میرساند، دائماً و به گونه‌ی پیوسته سایت را وارسی مینمایند. (در اصطلاح میخزند). پس به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزان محتوا شما جدید و مرغوب تهیه شود، شما از مقدار اعتبار بیشتری نزد گوگل برخوردار خواهید بود.

حائز اهمیت ترین نکته این است که محتوای تهیه شده از جانب شما میبایست بنابر اصول سئو نگارش شود و چنانچه که به این حیطه چندان وارد نیستید، میتوانید از یک بلاگ نویس کمک دریافت کنید.

  • بازاریابی محتوا؛

از جمله ترفند های سئو خارجی بازاریابی محتوا است. بهترین شیوه‌ای که میتوان بازاریابی محتوا را به انجام رسانید، نگارش نظر خویش همراه با لینک اصلی سایت در بلاگ های سایر سایت های موجود است. این لینک به واسطه‌ی موتورهای جستجو گوگل مورد پیمایش واقع میشود و میتواند افزایش رتبه‌ی سایت شما را به همراه آورد.

  • انجام ثبت نام ضمن موتورهای جستجو؛

موتورهای جستجو دائماً سایت شما را مورد پیمایش واقع مینماید ولیکن پیدا نمودن سایت شما به واسطه‌ی آن امکان دارد مدّت هنگامی را به طول انجامد (در اصطلاح تخصصی ایندکس شود.) در صورتی که شما مایل هستید سایت شما بسیار سریع توسط موتورهای جستجو ایندکس شود، توصیه‌ میکنیم که خود دستی این کار را به انجام رسانید. انجام ثبت نام در موتورهای جستجو چون گوگل، یاهو از جمله ترفند های سئو خارجی به حساب خواهد آمد نه آنکه سئو داخلی.

  • انجام ثبت نام ضمن دایرکتوری ها؛

برخی از متخصصین بر این باور هستند که ثبت نام ضمن دایرکتوری ها دیگر ارزشی را نخواهد داشت ولیکن به عبارتی بهینه سازی سایت و افزودن رتبه الکسا اثرگذاری دارد. البته اخذ بازخورد درست وابسته به اتخاذ صحیح دایرکتوری است. چنانچه که مایل هستید بهترین نتیجه را اخذ کنید، توصیه میکنیم ضمن دایرکتوری های مرتبط با شغل خویش فعالیت نمایید.

  • بوکمارک نمودن؛

از جمله بهترین ترفند های سئو خارجی به منظور افزایش رتبه سایت شما است. به منظور این امر لازم است که پایانی ترین پست و صفحات تشکیل شده خویش را در سایت های بوکمارک همانند ردیت و… واقع دارید. موتورهای جستجو به این قبیل از سایت ها علاقه‌ی بسیاری از خود نشان میدهند. به عبارتی به هر یک از لینک ها و مطلبی که داخل این سایت قرار میگیرد، امتیاز مخصوصی را میدهند.

  • توجه به لینک طعمه؛

لینک طعمه شیوه‌ی دیگری میباشد که به منظور بهبود رتبه سایت در سئو خارجی مورد استفاده قرار میگیرد. تصور کنید که زمانی ملزم میباشید مطالبی از سایت های دیگر در محتوای خود بگنجانید. گوگل زمانی که مطلب کپی‌ شده را مشاهده کند، به سرعت آن را جریمه مینماید. شما به منظور آنکه رعایت حق کپی نمایید، توصیه میکنیم در قالب یک لینک منبع اصلی خود را معرفی کنید‌. زمانی که شما منبع اصلی خود را در بطن گوگل معرفی نمایید، این امر منجر به افزایش محبوبیت سایت شما در بینابین دیگران خواهد گردید.

  • به اشتراک گذاردن عکس؛

در صورتی که ضمن سایت خود برای معرفی محصولات یا هر بخشی دیگر به عکس اکتفا مینمایید، شما میتوانید این عکس ها را ضمن وب سایت های به اشتراک گذاری عکس چون موارد بیان شده در قسمت ذیل به اشتراک بگذارید؛

ـ فلیکر.

ـ پیکاسا.

ـ و… .

با این شیوه مابقی اشخاص خواهند توانست عکس های مربوط به سایت شما را ببینند و در قسمت زیرین آنها کامنت گذارند. از سویی با توجه به لینکی که شما قرار دادید به هنگام خوشایند بودن عکس برای کاربر، میتوانند درون سایت شما گام گذارند.

  • وارسی و نقد کسب و کارها؛

در ارتباط با مابقی کسب و کارها نقد و وارسی را در پیش گیرید یا از کاربران خود چنین بخواهید که در ارتباط با کسب و کار شما نقد و وارسی نگارش کنند و آن را درون وب سایت یا شبکه‌ی اجتماعی جای دهید. بهترین منابع به جهت سئو خارجی میباشد چرا که میتواند لینک های بسیاری را به داخل سایت شما رهسپار کند.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.