ریپورتاژ آگهی چیست و چگونه منتشر می‌شود؟

همان‌طور‌‌ که از بخش دوم کلمه رپورتاژ آگهی می‌توان حدس‌زد، رپورتاژ آگهی  یا رپورتاژ خبری درواقع به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که درقالب خبر و گزارش است. به‌عبارت ساده‌تر رپورتاژهای آگهی نوعی اطلاعیه هستند که از طرف واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات و کسب‌وکار مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌شوند. طراحی و نشر انواع رپورتاژهای آگهی نیاز به یک متخصص دارد، تا بتوان از آن نتیجه و جذب مطلوب را کسب کرد. اگر می‌خواهید با انواع این نوع از آگهی دیجیتالی آشنا شوید و با بهره‌گیری از اطلاعات کسب‌شده به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید، پیشنهاد می‌شود تا پایان این محتوا همراه ما باشید.

رپورتاژ آگهی درتبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

امروزه مخاطبان نسبتا زیادی در فضای مجازی حضوردارند، تبلیغات و بازاریابی نیز حال‌وهوای دیگری‌ دارد و ما شاهد استفاده از ابزار‌های تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. ازاین‌رو خرید رپورتاژ آگهی از مهم‌ترین اقدامات روابط‌عمومی درجهت ‌اطلا‌ع‌رسانی تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان است و تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهدداشت. در اینترنت، اینستاگرام، اپلیکشن‌هایی مثل دیوار ،شیپور و… می‌توانید کسب‌وکارتان را تبلیغ کنید، تا مخاطب هدف شما را پیدا کند. درگدشته بیشتر تبلیغات به‌صورت آگهی روی کاغذ و پخش این کاغذها بود، اما امروزه علاوه بر‌این روش، روش اینترنتی پا به دنیای رقابت‌کننده‌ها گذاشته است. اکثر مردم روزانه ۸۰ درصد وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و ازاین روش آگهی شما سریع‌تر به‌دست آنها خواهد‌رسید.

 

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

اگر می‌خواهید با مزایای رپورتاژ آگهی به‌طورکامل آشنا شوید، مطالعه این بخش را از دست ندهید.

  • دیده شدن بیشتر

دراین نوع تبلیغات شما می‌توانید در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آن حضور دارد، اطلاع رسانی کرده و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده کنید. شما در هر کسب‌وکاری که باشید ازخرید و فروش کالا گرفته تا آموزش دادن و تدریس دروس و… نیاز به تبلیغ خواهیدداشت، وگرنه مخاطب چه‌طور از شما و کسب‌و‌کارتان مطلع شود؟ از هزینه کردن نترسید و برای تبلیغات اقدام کنید. هر چقدر هزینه کنید مطمئن‌باشید دو برابر به‌دست خواهیدآورد؛ چون همان‌طورکه گفته‌شد با تبلیغ، مخاطبان بیشتری شما و کار‌تان را خواهنددید. به‌عنوان‌مثال اگر در پیج اینستاگرامی تبلیغ بدهید که فالور‌های زیادی مثلا سه هزار نفر داشته‌باشد، شما و کارتان را حداقل هزارنفر می‌بینند.

  • مناسب برای همه

از خصوصیات مهم رپورتاژ آگهی این است که چه کسب‌وکارتان بزرگ باشد چه کوچک، با هرهدفی که داشته باشید، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید؛ فرقی نمی‌کند کارتان چیست، می‌توانید حرف خود را سریع‌تر به‌گوش مخاطبان زیادی برسانید. نمونه‌های بسیاری را در فضای مجازی می‌توانید مشاهده کنید که حداقل هردو هفته یک‌بار تبلیغات را در پیج‌های مختلف، سایت‌ها و… قرار داده و پیشرفت چشمگیری دارند.

  • برندسازی و افزایش اعتبار

رپورتاژ آگهی این امکان را برای شما فراهم می‌‌کند تا برند خودتان را بسازید و با افزایش بازدید و معرفی‌ برند خود، اعتبار کسب‌وکار خود را افزایش دهید. وقتی شما شروع به کاری می‌کنید، باید از ابتدای کار آموزش ببینید. اگر شما خودتان پست یا متنی آماده می‌کنید، برای تبلیغ باید نکات‌ریز را رعایت کنید. متن، لحن، گفتار، ادیت ویدیو یا عکس و کاورهمه پست‌ها برای تبلیغات مهم هستند. برند، به‌معنای یک نوع شخصی‌سازی محصول یا هرکاری است که شما‌ به‌‌عنوان شغل آن‌ را انتخاب کرده‌اید. به‌کسب‌وکار‌هایی مثل مک دونالد و اپل نگاه کنید، منظور را متوجه خواهید‌شد.

  • هزینه مناسب

حتما برای شما نیز هزینه امربسیارمهمی است. گاهی هزینه می‌کنید اما بازدهی خوبی دریافت نمی‌کنید و درعین حال هزینه‌های سرسام‌آور دیگری را متحمل می‌شوید؛ در نهایت ناامید‌‌شده و کار را نصفه‌و نیمه رها می‌کنید. بنابراین باید به‌دنبال سایت‌های معتبرباشید تا نتیجه‌ای که می‌خواهید را کسب کنید. این امر بسیار مهم است که هم قیمت مناسب باشد هم به‌نسبت قیمت، بازدهی خوبی را به‌دنبال داشته‌باشد و در نهایت از یک منبع و کانال معتبر برای تبلیغات استفاده کنید تا کلاهبرداری اتفاق نیافتد.

معایب احتمالی در رپورتاژ آگهی

دراین روش باید حواس‌تان جمع باشد تا تبلیغات‌تان را به پیج و کانال‌های به‌اصطلاح فیک ندهید، باید بتوانید شناسایی کنید که فلان پیج و کانال و سایت معتبر بوده و بازدهی بالایی دارد و درنتیجه هزینه پول و زمان شما همان می‌شود که می‌خواهید.

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد ‌توسعه کسب‌و‌کارتان را دارید، باید قبل از انتخاب کانال، سایت و انتشار رپورتاژ آگهی نکاتی را رعایت کنید. این نکات به‌شرح زیر هستند:

  • متن کپی نباشد

منحصربه‌فردبودن، تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب است. ممکن است با کپی‌برداری اعتماد مخاطب هم سلب شود و به‌شکل متقلب در ذهنش حک شوید. متن جدید نشانگر این مطلب است که شما فردی علاقه‌مند به مطالعه و خلاق و نویسنده‌ای حاذق هستید.

  • استفاده از کلمات کلیدی

در متن رپورتاژ آگهی از کلمات کلیدی استفاده کنید تا مخاطب خیلی زود متوجه شود که تمرکز شما روی چه مواردی است.

  • تیتر جذاب

تیترباید جذاب باشد تا مخاطب ترغیب ‌شود ادامه مطلب را بخواند. درغیر این‌‍صورت، مطالب را مطالعه نمی‌کند و ارزش و اهمیت کار شما پایین می‌آید‌.

  • کوتاه و مفید بنویسید

باید در نظر بگیرید که اگر متن طولانی باشد، اما مفید واقع نشود و هدف شما را بیان نکند، مخاطب بیش از دو سه سطر محتوا را نمی‌خواند و از آگهی رد می‌شود.images_1659421447.jpg

  • به مخاطب پیله نکنید

هنگام تبلیغات، به‌دنبال مخاطب نباشید که حتما محصول‌تان را خریداری کند یا حتما با شما کلاس خصوصی داشته‌باشد یا…اگر خود را محتاج جلوه دهید، مخاطب می‌رود و پشت سرش را هم نگاه نمی‌کند؛ مخاطب باید بداند که این اوست که به شما نیاز دارد‌.

  • حاشیه نروید

در متن تبلیغات خود نباید حاشیه رفته و رشته کلام را جای دیگر ببرید، باید حول محور شغل خود بنویسید. خدماتی که مخاطب ازسوی شما دریافت خواهد‌کرد ،سودی که مخاطب دریافت می‌کند و….

علاوه بر موارد گفته شده، برای جذابیت متن‌تان، باید نکات دیگری را نیز رعایت کنید که یکی از آن موارد، فراگیری مهارت‌هاست. آموزش ببینید تا ماهر شوید. ازجمله آن مهارت‌ها بدین شرح هستند:

  • ساده و روان نویسی: باید متن شما آنقدر ساده باشد که یک دانش‌آموز کلاس دومی هم آن را درک کند.
  • انتخاب لحن و ادبیات درست: باید تلاش کنیم لحن و ادبیات و ادای کلمات به زیباترین وجه اعمال شود.
  • کیفیت بالای متن: این مورد از رپورتاژ آگهی بیشتر مربوط به خط و رعایت علائم نگارشی و نداشتن غلط املایی است.
  • انتخاب موضوع جذاب و به‌روز: مطالبی که تکراری باشند یا به علم ما نیافزاید، مطلب جالبی نخواهندبود.
  • شناسایی‌مخاطب: مهم است که مطالب شما را چه کسانی قرار است مطالعه کنند. مطالبی که بچه ده ساله می‌خواند قطعا متفاوت خواهد‌بود با متنی که یک استاد دانشگاه می‌خواند. چه از نظر سنی، چه شغلی، چه زبان و… باید مخاطب را شناسایی کرد و سبک گفتار را با درنظر گرفتن این مقوله انتخاب کرد.
  • اصول مذاکره: این مورد بخشی از فن مذاکره در متن است که اگر مخاطب باشما تماس گرفت، نشانه این‌است که پنجاه درصد موفق شده‌اید. بخش دیگر هنگام تماس صورت خواهد‌گرفت. باتوجه به اطلاعاتی که کسب می‌کنید(راجع‌به فروش کتاب‌ بخوانید، تحقیق کنید،آموزش ببینید و….) می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرارکرده، اعتمادش را جلب کنید و مجابش کنید تا خرید کند؛ که البته منظور از مجاب کردن، اجبار نیست بلکه به سوالات او پاسخ داده و ابهامات را برطرف کرده و کمکش می‌کنید تا انتخاب برایش آسان شود.
  • نتیجه‌گیری صحیح: مطالب شما باید نهایتا به یک نتیجه‌گیری برسد و ناتمام نماند، درمجموع اگر بتوانید مسائل ریز و ساده را رعایت کنید، یک متن ایده‌ال خواهید نوشت که در جذب مخاطب بسیار کمک خواهد‌کرد.

کلام آخر

ریپورتاژ ‌آگهی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی، اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب است که با این کار با یک‌ تیر دو ‌نشان زده‌اید؛ هم می‌توانید پیام‌خود را به طیف وسیع و گسترده‌تری از مخاطبان برسانید و هم درج رپورتاژ آگهی در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به‌ بهبود سئوی سایت شما کمک ‌ویژه‌ای می‌کند.

منبع مقاله : پلتفرم تسمینو

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.