دیجیتال مارکتینگ چیست؟ انواع روش های کسب و کار به چند دسته تقسیم می شود؟

یکی از کسب و کار های که امروزه در جهان قابل گسترش است کسب و کار دیجیتال مارکتینگ می باشد. اصطاح بازار یابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از دو ده قبل تا کنون است و  به عنوان مدیریت بازرگانی و مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار گرفته است.

امرزه با توجه به گسترش اینترنت و گوشی های همراه در جهان کاربران بیشتری برای خرید و اطلاعات عموم از نرم افرار های مجازی و وب سایت ها استفاده می کنند و این یک نکته مهم برای مهارت پیدا کردن در عرصه دیجیتال مارکتینگ می باشد . با توجه به توسعه بهینه این بازار در دانشگاه های سراسر جهان برای تخصص در این رشته مشغول به تدریس و آموزش لازم برای بازار یابی انلاین در سطح کارشناسی ارشد ارائه می شود. در این مقاله آموزشی شرکت سئوکار به تفصیل به این موارد می پردازیم.

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

بازار یابی سنتی همچنان در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد که نحوه تبلیغ آن به صورت پخش تراکت های چاپ شده ، ارتباط فیزیکی یا تلفن است. ولی فرقی که بازار یابی سنتی با دیجیتال مارکتینگ دارد از طریق اینترنت و انلاین کار می کند  و با این روشی که این بازاریابی نوین به خود اختصاص دارد و د رحال گسترش است می توان برند خود را از طریق ایمیل، ویدئو، شبکه های اجتماعی و موتور جستجوی گوگل به مشتری شناخت و توانایی فروش و جذب مشتری بیشتری را به برند خود اختصای داد.

با گسترش و پیشرفت  بازار دیجیتال مارکتینگ و افزایش شرکت ها و برندها رقابت در این عرصه بسیار حیاتی است . به نظر می رسده همه برند ها و شرکت ها یک وب سایت  یا حداقل در یکی از شبکه اهی اجتماعی فعالیت دارند  یا دارای یک فعالیت یا استراتژی تبلیغیاتی هستند . امروزه بازار یابی دیجیتال مارکتینگ آنقد رایج شده که مشتریان برای شناخت و کسب اطلاعات بیشتر برند ها و محصولات رو آورده اند

انواع کسب و کار دیجتال مارکتینگ

در بازار امروز می توان هر برند یا محصولی را در این عوضه ارائه دارد ما برای آگاهی بیشتر چند نمونه از این انواع کسب و کار های دیجیتال مارکتینک را شرح خواهیم داد که در ادامه مقاله به چند تا از آن ها خواهیم پرداخت لطفا ما را همراهی بفرمایید.

فروشگاه اینترنتی

یکی از رایج ترین انها فروشگاه اینترتی انلاین است که با تبلیغ و استراتژی که دارن توان جذب مشتری و فروش محصول را دارند یا به طور مثال می توان از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا اشاره کرد که در ایران توانسته اعتبار و جایگاه خود را میان مردم باز کند . دیجی کالا با الگو برداری از سایت امازون توانست فروش محصولات در ایران را توسعه ببخشد.

سئو

سئو چیست؟ سئو بخش اصلی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون ها جستجو انجام می دهند، اغلب با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی دیجیتالی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر مهمی بر فروش شما داشته باشد.

تولید کنندگان افلاین

خیلی از کسب و کار ها فروش محصولات  و خدماتی نیستند بلکه محصولات  و خدمات آنها در دنیای افلاین می باشد به طور مثلا آکادمی های آموزشی که به دنبال یک سرنخ از مخاطب یا مشتری هستند مانند ایمیل، شماره تماس و غیره که بتوانند پل ارتباطی با مشتر را داشته باشند که خدمات و اموزش های مورد نیاز به مشتری ارائه بدهند و موجب کس درامد از این روش بشوند

پابلیشرها

این نوع کسب و کا ر تولید محتوای رایگان برای مخاطب تبلیغ  می کنند و در این عرصه سایت های خبری و آموزشی از این دسته هستند و آن ها با انشار تبلیغات کسب در امد می کنند

پلت فرم هایه دو سویه

B2b چیست؟ یکی از کسب و کار ها دو دسته ای می باشد که از طریق ارتباط بین خدمات و مشتری انجام می داند که با ایجاد ارتباط بین این دو دسته کسب سود می کنند برای مثال دیوار ،شیپور ،ایوند و حتی اسنپ از این روش و با گرفتن چند درصد از هزینه خدمات سود کسب می کنند.

بازار یابی شبکه های اجتماعی

این نوع بازار یابی به مهارت و توانی بالای نیاز دارد.مخاطبین که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارن بیشتر به دنبال سرگرم کردن خود هستند و از مختوا ها که تخصصی نوشته باشد کمتر بازدید می کنند. از طرف دیگر در صفحه انستاگرام هرچقد فالوورهای بیشتری داشته باشد وارد قسمت اکسپلور می شد ، مخاطبین و کاربران بیشتری آن را مشاهده می کنند و به همین دلیل باید محتوای جالب و سرگرم کننده تولید کرد یا انقد جالب و جذاب باشد که کاربران آن را به اشتراک بگذارد

کسب و کار های که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

کسب و کارهای که در شهر ها و محله های خود به دنبال مشتری هستند مثلا کافه ها یا رستوران ها می توان مینوی جدید خود به اشتراک برگذارن تا جلب مشتری کنند یا از فضای داخلی مانند دکوراسیون فیلم یا عکس تهیه کنند و به اشتراک عموم در صفحات اجتماعی قرار بدهند تا بازخورد بیشتری داشته باشد و یا به مناسبت و ایام خواص تخفیف ارائه بدهند .

می توان به بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی و سالن آرایشی اشاره کرد که با تبلیغ در فضای مجازی مشتری جذب کرد و فروش و خدمات خود را به مشتری انتقال بدهند .هرچند جلب مشتری و فروش کار بسیار دشواری است ولی می توان با استفاده از شبکه های اجتماعی کسب سود و درامد کرد

بازاریابی با موبایل و کسب و کار دیجیتال مارکتینگ و روش های آن

امروزه یک بچه ۱۰ ساله هم از موبایل استفاده می کند و هر فرد یک کاربر اینترنتی است .کاربران تلفن های هوشمند چه به دنبال یک محصول یا یک برند خاص باشد یا به دنبال مقایسه محصولات یا قیمت باشد در نهایت محصول یا کالای مورد نظر خود را خریداری خواهد کرد به همین دلیل موبایل مارکتینگ یا بازار یابی با تلفن هوشمند اهمیت زیادی دارد.

بازار یابی موبایل شامل روش های مختلفی می باشد از جمله این روش های کار ساز و پر کاربرد مانند فرستادن پیامک، شبکه های اجتماعی ، وب سایت ،ایمیل و غیره می باشد که ارائه هر کدام از روش ها استراتژی به خصوصی دارد یکی از این استراتژی ها وارد مغازه می شود و پیامک گد تخفیف برایشان ارسال می شود ولی در کل همه روش ها و استراتژی ها برای راضی نگه داشتن مشتری و فروش بیشتر محصولات و خدمات رسانی برای رسیدن به سود و دارمد کسب و کار است.

 

 

 

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.