دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل را به چه شرکتی بسپاریم؟

 

با افزایش محبوبیت و گسترش اینترنت در بین مردم دنیا، کسب و کارها نیز از حالت سنتی خارج شده‌اند و از روش‌های تبلیغاتی مختلفی در حوزه بازاریابی اینترنتی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. تبلیغات گوگل یکی از روش‌های تبلیغاتی پرطرفدار در حوزه دیجیتال مارکتینگ است‌. در واقع دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل رابطه تنگاتنگی با هم دارند و تبلیغات هدفمند در گوگل باعث بهبود دیجیتال مارکتینگ می‌شود. کسب و کارهای مختلف برای تبلیغات خود در گوگل با هدف جذب مشتریان بیشتر از ابزاری به نام گوگل ادز استفاده می‌کنند. استفاده از پلتفرم گوگل ادز فرصت بسیار مناسبی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا با کمک استراتژی‌های بازاریابی آنلاین تبلیغات تاثیرگذاری انجام دهند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل در اختیار شما قرار دهیم.

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل چه نقشی در موفقیت کسب و کارها دارند؟

کنار زدن و پیشی گرفتن از رقبا یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های کسب و کارهای مختلف است. برای به دست آوردن موفقیت بیشتر و جلو زدن از کسب و کارهای رقیب ایده‌های متنوعی به ذهن صاحبان مشاغل خطور می‌کند، اما بهترین ایده برای انجام یک تبلیغات مفید و هدفمند، معرفی خدمات و محصولات به تعداد گسترده‌ای از مخاطبان هدف دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل است. گوگل ادز به عنوان یک پلتفرم تبلیغانی انعطاف‌پذیر با قابلیت‌های مختلف که توسط شرکت گوگل ارائه شده است، به کسب و کارها کمک می‌کند که نسبت به رقبای خود عملکرد بهتر و موفقیت‌آمیزتری داشته باشند.

گوگل ادز به عنوان یک سرویس تبلیغاتی هدفمند و مفید تاثیر بسیار زیادی در تسهیل دسترسی به مشتریان هدف دارد. کسب و کارها می‌توانند هم برای تبلیغ سایت و هم برای اپلیکیشن اختصاصی خود از گوگل ادز استفاده کنند. امروزه درصد زیادی از مردم برای پیدا کردن تمام سوال‌های خود از موتور جستجوی گوگل کمک می‌گیرند. با استفاده از کلمات کلیدی خاص احتمال جذب مشتری از طریق تبلیغات در گوگل بسیار بیشتر از روش‌های تبلیغاتی دیگر است‌.


در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای موفقیت بیشتر در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات گوگل و کسب جایگاه بهتر نسبت به رقبا باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر است.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب با بازدهی بالا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای موفقیت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از کلمات کلیدی مناسب با بازدهی بالاست. در تبلیغات گوگل استفاده از عبارات کلیدی گسترده کار درستی نیست و باعث به اشتباه انداختن گوگل می‌شود‌‌. در نتیجه کاربران و مخاطبان اشتباه به سایت کسب و کار وارد می‌شوند. از طرفی هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز نیز افزایش پیدا می‌کند. چک کردن مرتب کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی با بازدهی و کلیک بالا مطابق با نیاز مشتریان هدف، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با نوع محصولات و خدمات باعث می‌شود که میزان ورودی و ترافیک سایت به شدت افزایش پیدا کند. دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل با کمک کلمات کلیدی مناسب به میزان زیادی بهبود پیدا می‌کنند‌. یکی از راهکارهایی که به انتخاب کلمات کلیدی مناسب منجر می‌شود، کمک گرفتن از گزارش‌های تبلیغ در گوگل است.

عدم استفاده از تبلیغات و کلمات کلیدی نامرتبط با موضوع سایت و کسب و کار

عدم استفاده از تبلیغات و کلمات کلیدی نامرتبط با موضوع سایت و کسب و کار یکی دیگر از نکاتی است که در موفقیت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل موثر است. در طول شبانه‌‌روز میلیون‌ها کاربر در گوگل مشغول به سرچ درباره موضوعات گوناگونی هستند؛ بنابراین صاحبان کسب و کارها باید توجه داشته باشند که از کلمات کلیدی استفاده کنند که با موضوع سایت و کسب و کار آن‌ها مرتبط و متناسب باشد. در سایت‌هایی که از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده شده است، کاربران بلافاصله بعد از ورود به سایت آن را ترک می‌کنند و همین امر موجب هدر رفتن هزینه‌های تبلیغاتی در گوگل ادز می‌شود و تاثیری در بهبود دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات کوگل نخواهد داشت.

بهینه کردن صفحه فرود تبلیغات

بهینه کردن صفحه فرود تبلیغات یکی دیگر از نکات مهمی‌ است که در تبلیغات گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که کاربران و مخاطبان هدف به یک صفحه فرود جذاب وارد می‌شوند؛ با علاقه و اشتیاق بیشتری مطالب سایت را مطالعه می‌کنند، مدت زمان زیادی را در سایت باقی می‌مانند و احتمال تبدیل آن‌ها به یک مشتری ثابت زیاد است. در سایت‌هایی که صفحه فرود جذابی ندارند، مخاطبان و کاربران بلافاصله بعد از ورود به سایت آن را ترک می‌کنند.

کسب نمره‌ کیفیت بالا در گوگل ادز

گوگل ادز برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف در گوگل یک نمره در نظر می‌گیرد و همه کسب و کارها تلاش می‌کنند که نمره کیفیت خود را در گوگل ادز افزایش دهند و نتایج خوبی به دست بیاورند. در واقع هر چه نمره کیفیت یک سایت در گوگل ادز بالاتر باشد، جذب مشتری و سودآوری نیز افزایش می‌یابد. پایین بودن نمره کیفیت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل را با شکست مواجه خواهد کرد.

بهره‌مندی از مزایای افزونه‌های گوگل ادز

افزونه‌های گوگل ادز مانند افزونه‌های Callout، Call، Sitelink، Structured Snippet مزایای زیادی به همراه دارد و با ارائه اطلاعات خوب به کاربران باعث می‌شود که دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل نتایج موفقیت‌آمیزی داشته باشند.


مزایای استفاده از تبلیغات در گوگل ادز برای بهبود دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • کمک به افزایش حجم ترافیک، حجم تماس و حجم بازدید از وب‌سایت
  • کمک به افزایش تعداد مشتریان هدف با ایجاد سرنخ‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی
  • کمک به بازگشت سرمایه از طریق دریافت هزینه فقط برای کلیک روی تبلیغات
  • کمک به کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار و میزان موفقیت کسب و کار

 

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به نقش دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل در موفقیت کسب و کارها، نکات مهم در تبلیغات گوگل و مزایای استفاده از تبلیغات گوگل در بهبود دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. شرکت‌های زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و ارائه خدمات تبلیغات در گوگل مشغول فعالیت هستند. کسب و کارهای مختلف با دریافت خدمات باکیفیت از شرکت‌های معتبر فعال در این زمینه می‌توانند از رقبای خود پیشی بگیرند و سود خوبی به دست بیاورند. امیدوارم از مطالعه این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.