خرید دفتر سیمی، راهی مناسب برای تامین نیاز مدارس و دانشگاه ها

چکیده : از دیرباز برای خرید دفتر مدرسه و دانشگاه ها بدنبال محصولی مناسب و کارآمد بودیم. خرید دفتر سیمی باعث می شود که برای انجام تکالیف در راحتی کامل باشیم و از نوشتن مشق لذت ببریم.

 

خرید دفتر سیمی یکی از پرطرفداترین کارها در میان دانش آموزان و دانشجویان است. اما چه نکاتی را باید برای خرید این نوع دفتر رعایت کرد؟ آیا درباره این دفتر اطلاعات کافی برای خرید دارید؟ با ما در این مقاله از زبان ناچو همراه باشید تا علاوه بر آشنایی کامل با دفتر سیمی، راه خرید آن را هم به شما ارایه دهیم.

 

 با دفتر سیمی بیشتر آشنا شویم

برای اینکه خرید دفتر سیمی را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم،‌ نیاز است تا ابتدا درباره این نوع از دفتر بیشتر بدانیم. دفتر مدل سیمی از یک نوع صحافی سیم پیچ شده استفاده می کند که روشی رایج و پر طرفدار برای اتصال صفحات و جلد دفاتر یا کتاب های سیمی است.

برای این دفترها از یک سیم پیچ پلاستیکی یا فلزی بادوام استفاده می شود. سیم از طریق سوراخ های کوچکی که در امتداد لبه برگه ها و جلد دفتر وجود دارد، رد شده و به شکل مارپیچ اتصال را انجام می دهد. با اینکه سیم ها برگه های دفتر را به یکدیگر متصل می کنند، اما به آن ها اجازه می دهند تا آزادانه باز و بسته شوند و برگه ها به راحتی روی یکدیگر قرار بگیرند.

 

خرید دفتر سیمی

 

خرید دفتر سیمی معمولا توسط محصلین و دانشجویان بیشتر از بقیه افراد انجام می شود‌؛ زیرا نوشتن در این دفترها آسان تر بوده و بخاطر نوع صحافی سیمی، به راحتی می توان تعداد برگه های بالا را در آن ها مشاهده و استفاده کرد. هم چنین انواع مختلف دفتر سیمی در بازار وجود دارند که عمدتا بخاطر نوع جلد، تعداد صفحه و اندازه آن ها مورد توجه قرار می گیرند.

بیشتر دفاتر سیمی با جلد مقوایی و کاغذی ساخته می شوند؛ اما می توان جلد چرمی را نیز برای آن مشاهده کرد‌. اندازه دفتر سیمی نیز متفاوت است. شما می توانید دفتر بزرگ سیمی نقاشی و طراحی را با این نوع صحافی مشاهده کنید. هم چنین دفترچه های کوچک سیمی نیز وجود دارند. پس برای خرید دفتر سیمی به نوع آن نیز باید توجه کرد.

 

 

مزایای استفاده از دفتر های سیمی

بعد از اینکه با دفتر سیمی و مشخصات آن آشنا شدیم، نیاز است تا مزایای استفاده از دفتر بزرگ سیمی یا کوچک را نیز بدانیم‌. این به ما کمک می کند تا انتخاب و خریدی عالی را داشته باشیم. مزیت های خرید دفتر سیمی به شرح زیر است:

 

صفحات را می توان به اندازه ۳۶۰ درجه باز کرد

یک دفتر سیمی می تواند تا انتها باز شده و صفحات روی یکدیگر قرار بگیرند‌. این عمل برای انواع دیگر صحافی یا وجود ندارد و یا صفحاتی که روی هم قرار گرفته اند صاف نیستند‌‌. به همین دلیل است که این دفترها برای گزارش نویسی، پیشنهادات، جزوه نویسی، مشق نویسی و کتاب های آموزشی بسیار مناسب است.

 

صفحات به راحتی ورق می خورند

صحافی دفتر های سیمی به گونه ای است که به راحتی می توان برگه های آن را ورق زد‌. حتی اگر دفتر بزرگ خط دار سیمی هم داشته باشید، باز هم برگه ها به راحتی ورق می خورند. به همین دلیل است که معمولا عمر این دفترها بیشتر از بقیه است‌.

 

 

دفتر بزرگ خط دار سیمی

 

خرید دفتر سیمی با صفحات بالا امکان پذیر است

دفتر سیمی را با هر تعداد برگه می توان خریداری کرد‌. حتی اگر تعداد صفحات دفتر سیمی زیاد باشد باز هم به راحتی می توان از آن استفاده کرد. حتی بعضی از دفتر های سیمی امکان اضافه یا کم کردن برگه را نیز دارند‌. پس اگر نیاز دارید تا بیشتر در یک دفتر بنویسید بهتر است که خرید دفتر سیمی را انجام دهید.

 

کندن یک برگه باعث خراب شدن باقی برگه ها نمی شود

به راحتی می توان برگه های دفتر سیمی را جدا کرد و این کار مانند دفاتر صحافی شده، باعث خراب شدن دیگر برگه ها نخواهد شد. به همین خاطر است که برای دفترچه های یادداشت که بیشتر نیاز به کندن برگه هایشان داریم از این دفتر سیمی استفاده می شود.

 

مقاومت بیشتری نسبت به دیگر دفترها دارد

دفتر سیمی یکی از با کیفیت ترین ها نسبت به سایر انواع است و برگه ها در این دفتر کمتر خراب شده و جلد نیز عموما از متریال مقاوم و با کیفیت است. به همین دلیل است که این دفتر ها برای مشق نویسی و جزوه نویسی مناسب بوده و دیرتر خراب می شوند.

 

 

دفتر بزرگ سیمی

 

چند نوع صحافی برای دفتر سیمی وجود دارد؟

برای خرید دفتر سیمی نیاز است تا از نوع صحافی نیز اطلاع پیدا کرد.‌ به طور معمول دو نوع صحافی برای دفتر های سیمی در نظر گرفته می شود. بر اساس نیاز باید نوع صحافی را هم انتخاب کنیم و بنابراین در اینجا به آن ها می پردازیم:

صحافی عمودی

رایج ترین نوع صحافی برای دفتر های سیمی نوع عمودی یا از بغل است. تعداد بسیاری از دفترها را به این شکل می توان در بازار پیدا کرد. با این حال بر اساس نوع دفتر که فارسی باشد یا انگلیسی، جای سیم ها هم تغییر می کنند.

 

صحافی افقی

برای انواع دفتر سیمی یا دفتر فنری، صحافی افقی یا از بالا هم وجود دارد‌. این نوع از صحافی برای دفاتر طراحی یا دفتر سیمی دخترانه که برای نقاشی ساخته شده اند، مناسب است‌‌. حتی دفترچه یادداشت هم به این صورت صحافی می شود.

 

دفتر سیمی

 

صحافی سیمی دوبل

یکی از مقاوم ترین نوع صحافی برای دفتر سیمی نوع دوبل است. در این نوع از صحافی سیم هایی که به شکل c درآمده اند به صورت دوتایی پشت سر هم قرار می گیرند. اینکار قابلیتی عالی به دفتر می بخشد و باعث استقامت بیشتر آن می شود. معمولا برای دفاتر ۲۰۰ برگ یا حتی ۴۰۰ برگ از این صحافی استفاده می شود. دفتر فنری بزرگ هم به همین صورت باید صحافی شود. البته بیشتر این نوع از صحافی به شکل عمودی دیده می شود و اگر نیاز به برگه های زیاد برای دفترهایی با صحافی افقی باشد، از دوبل استفاده می شود.

 

قیمت دفتر سیمی چطور محاسبه می شود؟

برای خرید دفتر سیمی باید درباره این نوع از دفتر و مزایای استفاده از آن بیشتر می دانستیم. بعد از دانستن این نکات به یکی از مهم ترین موارد در این زمینه یعنی قیمت می رسیم. برای اینکه قیمت یک دفتر سیمی تعیین شود، ابتدا باید نوع جلد و برگه ها را در نظر بگیریم. دفاتری که جلد مرغوب و با کیفیت دارند با قیمت بیشتری فروخته می شوند.

هم چنین قیمت دفتر سیمی به نوع صحافی آن هم بستگی دارد. دفاتری که صحافی دوبل برای آن ها در نظر گرفته شده است به علت استفاده بیشتر از سیم گران تر هستند. اما دفاتر ساده سیمی با قیمتی مناسب تر عرضه می شوند. یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت تاثیر دارد، طرح روی جلد است. هر چقدر جلد دفتر بیشتر طراحی شده باشد، قیمت بالاتری برای آن در نظر گرفته می  شود. شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت ها به سایت های فروش اینترنتی معتبر مراجعه کرده و قیمت دفتر را به صورت آنلاین و به روز مشاهده کنید.

 

نکات مهمی که باید هنگام خرید دفتر سیمی رعایت کنید

برای اینکه خرید دفتر سیمی را به بهترین شکل انجام دهیم نیاز است تا نکاتی را در این زمینه رعایت کنیم. توجه به این نکات می تواند ما را برای یک خرید عالی بهتر راهنمایی کند. ابتدا باید اندازه را در نظر بگیرید. باید بدانید قرار است چه مقدار اطلاعات داخل دفتر نوشته شود. سپس بر همین اساس اندازه و تعداد برگه ها را مشخص کنید.

سپس باید به دنبال کاغذ مقاوم و مناسب باشید. اگر قرار است پشت روی برگه های دفتر سیمی نوشته شود، باید جنس برگه ها ضخیم باشند. بعد از آن باید به جلد توجه کنید. کاور یا جلد برای خرید دفتر سیمی بسیار مهم است. زیرا قرار است از دفتر محافظت کرده و اگر استفاده از دفتر زیاد است، باید جلد نیز مرغوب باشد.

 

قیمت دفتر سیمی

 

خرید دفتر سیمی را از کجا انجام دهیم

در خرید دفتر سیمی بعد از کسب اطلاعات کامل درباره آن به مهم ترین بخش یعنی خرید می رسیم. در این جا قصد داریم یک خرید اینترنتی بسیار ساده و راحت را به شما معرفی کنیم. برای این کار می توانید به سایت گروه هنری ناچو مراجعه کنید. این سایت انواع مختلف دفترهای سیمی با طرح های بسیار زیبا را در اختیار شما قرار می دهد.

می توانید مشخصات مربوط به هر کدام را خوانده و حتی قبل از خرید با مشاوران مجرب سایت نیز صحبت کنید. سپس خرید به سادگی انجام شده و اگردر تهران حضور دارید در کمتر از ۲۴ ساعت و برای شهرستان ۲ تا ۷ روز کاری ارسال خواهد شد. گروه هنری ناچو ضمانت در خرید را هم برای شما در نظر گرفته است تا با اطمینان کامل دفتر سیمی مناسب را انتخاب کرده و آن را برای خود یا هدیه به دیگران خریداری کنید.

 

3/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.