همه چیز در مورد حمل نقل هنگام سفر با تور هند

در این مقاله به معرفی سیستم‌های مختف حمل و نقل در هند می پردازیم. قبل از سفر به این مقصد و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. توصیه دیگر ما برای داشتن یک سفر اقتصادی یافتن تور هند ارزان وب سایت کی سفر است. قیمت‌ها را مقایسه کنید، راهنماهای سفر را در مجله کی سفر بخوانید تا سفری اقتصادی و راحت داشته باشید.

ریکشای رکابی

ریکشای‌‎های رکابی برای راهیابی در دهلی قدیم و حومه‌ی شهر بکار می‌آیند، اما در بسیاری از مکان‌های دهلی نو از جمله کُنات پِلِیس ممنوع هستند. قبل از حرکت درباره‌ی کرایه صحبت کنید – انتظار می‌رود که کرایه در ازای هر کیلومتر حدود ۱۰ روپیه باشد.

تاکسی و اتوریشکا  

تاکسی‌های محلی (که با ظاهر زرد-مشکی‌شان قابل تشخیص‌اند) و اتوریشکاها مسیرسنج دارند اما چندان بکار نمی‌آیند و جنبه‌ی تزیینی دارند و به همین دلیل اکثر رانندگان از آن استفاده نمی‌کنند. پلیس ترافیک دهلی، شبکه‌ی پیش پرداخت جایگاه‌های اتوریشکا را اداره می‌کند که کرایه‌ی پرداختی ثابت است؛ حتی اگر در دهلی نو، دهلی قدیم و ایستگاه قطار نظام‌الدین توقف ۲۴ ساعته داشته باشید، اما در جاهای دیگر باید قبل از حرکت، درباره‌ی کرایه صحبت کنید.

دیگر جایگاه‌ها خارج از اداره‌ی گردشگری هند و در سنترال پارک، کُنات پِلِیس هستند.

کرایه‌ها به طور ثابت بالا می‌روند خصوصا برای خارجی‌ها، پس خیلی چانه بزنید و اگر فکر می‌کنید کرایه خیلی بالاست، تاکسی دیگری را سوار شوید. اگر از کُنات پِلِیس سوار اتوریشکا شوید، کرایه تا پارگانج حدود ۳۰ روپیه، تا رِدفُرت حدود ۶۰ روپیه، تا مقبره‌ی همایون حدود ۷۰ روپیه و تا هاوز خاس حدود حدود ۱۰۰ روپیه است. با این حال باید چانه بزنید تا با این قیمت بروید. به سایت www.taxiautofare.com سر بزنید تا از کرایه‌های پیشنهادی برای این مسیرها و سفرهای دیگر اطلاع یابید. برای گزارش کردن کرایه ی بیش از اندازه، خشونت یا مشکلات دیگر، شماره ماشین را بگیرید و به شماره ی  ۰۱۱- ۲۵۸۴۴۴۴۴/۴۲۴۰۰۴۰۰ که مربوط به شکایات از تاکسی هاست اطلاع دهید.

 

کرایه تاکسی دو برابر کرایه‌ی اتوریشکا است. فراموش نکنید که با بالا پایین رفتن قیمت سوخت، کرایه ماشین هم تغییر می‌کند. از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح کرایه ی تاکسی و اتو ریشکا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

تاکسی سرویس گردشگری کومار یک شرکت قابل اطمینان است؛ کرایه‌ی پایه‌ی یک روز گشت و گذار در دهلی از ۲۰۰ روپیه شروع می‌شود ( محدودیت ۸ ساعتی و ۸۰ کیلومتری وجود دارد ).

سرویس گردشگری متروپل یک تاکسی سرویس قابل اطمینان و باسابقه‌ی دیگر است که کرایه‌ی مناسبی دارد؛ تا سقف ۸۰ کیلومتر در یک روز و استخدام راننده ۱۵۰۰ روپیه هزینه دارد، همچنین پس از آن به ازای هر ساعت/کیلومتر ۱۵/۱۰۰ روپیه کرایه دریافت می‌کند.

ریکشاهای برقی مشترک یکی دیگر از امکاناتی هستند که کرایه‌ی کمتری دارند به شرط اینکه مسیرتان با بقیه مسافران یکی باشد.

 

بیشر بخوانید: مشاهده سایر تورهای لحظه آخری خارجی در سایت کی سفر

تاکسی رادیو

برای گرفتن تاکسی رادیو به شماره موبایل داخلی نیازدارید یا اینکه از یک مغازه یا هتل بخواهید به شما کمک کنند. این ماشین‌های کولر دار، تمیز و کارآمد هستند و از مسیر‌سنج‌های قابل اطمینان استفاده می‌کنند که معمولاً در ابتدا کرایه اش ۲۳ روپیه است و پس از آن به ازای هر کیلومتر ۲۳ روپیه‌ی دیگر اضافه می‌شود. تاکسی سریع یا تاکسی آسان را هم امتحان کنید.

اپلیکیشن‌های اتومبیل و تاکسی

سرویس کرایه‌ی ماشین اوبِر (www.uber.com) و اُلا www.olacabs.com، سفر در دهلی را تغییر دادند. اگر یک شماره موبایل داخلی هندوستان و گوشی هوشمند دارید، این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنید، می‌توانید مشخص کنید با توجه به لوکیشن‌تان از کجا شما را سوار کنند (اگرچه ماشین کمی دورتر می‌ایستد)، سپس می‌توانید کرایه‌ای که به صورت الکترونیکی محاسبه شده را هنگام رسیدن به مقصد به صورت نقد پرداخت کنید و دیگر نیازی به چانه زدن نیست. در سال ۲۰۱۴ اوبِر به دلیل ضرب و شتم یکی از رانندگانش توقیف شد اما پس از آن نظارتش را بیشتر کرد.

مترو

مترو دهلی بسیار خوب، پرسرعت و کارآمد است و اعلام علائم و ورود و خروج آن به زبان های هندی و انگلیسی است. قطارها  از ۶ صبح تا ۱۱ شب کار می‌کنند و اولین واگن در مسیر سفر، به بانوان اختصاص دارد. در ساعت اوج شلوغی (حدود ۹ تا ۱۰ صبح و ۵ تا ۶ عصر) قطارها بسیار شلوغ می‌شوند – اگر امکان دارد در ساعات شلوغی با چمدان وارد قطار نشوید (اما بخش هواپیمایی ویژه همیشه خلوت بوده و از دیگر خطوط جداست).

بلیت‌ها (۸ تا ۵۰ روپیه) در ایستگاه مترو فروخته می‌شوند. همچنین برای سفر کوتاه نامحدود، توریست کارت های یک تا سه روزه وجود دارد( ۳۰۰/۱۵۰ روپیه، ۵۰ روپیه سپرده، ۳۰ روپیه استرداد برای زمانی که آن را برمی‌گردانید) و یک کارت هوشمند (۱۵۰روپیه، ۵۰ روپیه سپرده، ۳۰ روپیه استرداد) که می‌تواند بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه شارژ شود – اینها باعث می‌شوند کرایه ها ۱۰ درصد ارزان تر از پرداخت با بلیت باشند.

به دلیل موارد امنیتی، از همه‌ی کیف‌ها اشعه‌ی ایکس رد می‌شود و مسافران باید از اسکنر فرودگاه رد شوند.

ماشین

بسیاری از هتل‌ها یا آژانس‌های مسافرتی، یک ماشین با راننده کرایه می‌کنند و یا می‌توانید مستقیما در شهر با راننده‌ها صحبت کنید. به یاد داشته باشید که بعضی تاکسی‌ها فقط می‌توانند در حوزه‌ی محدودیت شهری یا بعضی مناطق خاص فعالیت کنند. در حالت عادی یک روز گشتن در شهر، حدود ۸ ساعت یا ۸۰ کیلومتر است – هرچیزی بیش از این هزینه ی اضافی دارد.

اتوبوس

با ظهور مترو، مسافران به ندرت از اتوبوس‌های عمومی و شلوغ دهلی استفاده می‌کنند، اما چندین راه بدردبخور مثل اتوبوس ویژه فرودگاه (۷۵ روپیه) و اتوبوس GL-23 وجود دارد و این اتوبوس دروازه‌ی کاشمر و ایستگاه اتوبوس آناند ویهار را به یکدیگر وصل می‌کند. کرایه‌ی AC بین ۱۰ تا ۲۵ روپیه است.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.