جاذبه های گردشگری گرجستان

گرجستان، کشوری کهن در کرانه دریای سیاه و سرزمین افسانه ای قفقاز که بین دو قاره آسیا و اروپا است.

پایتخت گرجستان، شهر بی نظیر تفلیس است. تفلیس به عنوان مهم ترین شهر گرجستان با فرهنگ و تاریخ غنی، معماری مدرن،طعم غذای فوق العاده و مردمان مهمان نواز، میزبان سفری بیاد ماندنی برایتان است.

آیا به دنبال بهترین مکان های بازدید در گرجستان اروپا هستید؟بنابراین لیست خود را آماده کنید!

کارهای جالبی در گرجستان و تور گرجستان وجود دارد که می توانید خود را به راحتی هفته ها یا بیشتر در این کشور خیره کننده گم کنید. جای تعجبی نیست که کشور گرجستان طی چند سال گذشته از هجوم توریستی منفجر شده است!

کشور گرجستان هر آنچه را که یک مسافر می تواند بخواهد ارائه می دهد: قیمت های مقرون به صرفه، فرهنگ استقبال، گزینه های حمل و نقل عالی و ارزان ،کوه های باورنکردنی، استراحتگاه های ساحلی، زندگی پر جنب و جوش در شهر و غذاها و نوشیدنی های خوشمزه.

به گزارش سفر باتو ، در این کشور باورنکردنی چیزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد ، اما شما نمی خواهید این 11 مکان منحصر به فرد را برای بازدید در گرجستان اروپا از دست دهید.

و اگر شما به کشور گرجستان سفر می کنید، برای اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که در گرجستان انجام می شود و برنامه های سفر، حتماً از راهنمای سفر من در گرجستان دیدن کنید.

خوب ، بیایید به بهترین مکانها برای دیدن در گرجستان شیرجه بزنیم:

اوشگولی

اوشگولی مجموعه کوچکی از روستاهای بلند در منطقه کوهستانی قفقاز در اسوانتی است. من واقعاً فکر می کنم اسوانتی و به خصوص اوشگولی  یکی از باورنکردنی ترین مکان ها نه تنها در گرجستان بلکه در تمام اروپااست.

ده ها برج دیدبان باستانی از ورودی این منطقه سورئال محافظت می کنند که توسط کوه های مبهم محاصره شده است.

هنوز هم می توانید یک شب اقامت در کنار خانواده در اسوانتی را با هزینه ای اندک در آنجا بگذرانید، جایی که احتمالاً در حال جشن آتش بازی بایک شام خوشمزه و شراب فراوانپذیرایی می شوید. من اوشگولی را به عنوان یک شهر توریستی بی نظیر به شما پیشنهاد می کنم.

توجه داشته باشید که می توانیداز طریق یک پیاده روی چهار روزه به اوشگولی دسترسی پیدا کنید، اما قول می دهم که ارزش سفر را داشته باشد.

توشتی

اگر فکر می کردید رسیدن به اوشغولی کار سختی است، فقط صبر کنید تا در مورد توشتی بشنوید.

این منطقه کوهستانی بسیار دورافتاده در واقع در بیشتر سال به علت بارش برف تعطیل است و فقط تعداد معدودی از مرزبانان در آن مشغول هستند.

اما در تابستان ، چوپان های گرجستانی گوسفندان خود را به داخل توشتی می آورند و در تابستان آن جا ساکن می شوند.

توشتی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مکانهای مورد بحث در گرجستان است و در لیست سفر خودم به عنوان یکی از معدود مکانهای گردشگری گرجستان که هنوز از آنها بازدید نکرده ام، بسیار بالاست.

اوپالیستچه

یکی از قدیمی ترین شهرک های گرجستان، اوپالیستچه پایتخت پادشاه باستان کارتلی بود و جالب توجه این واقعیت است که بعداً مکانی بود که مسیحیان و مشرکان با هم زندگی می کردند.

اگر به قسمت غربی گرجستان سفر می کنید، اوپالیستچه جذابیت فوق العاده ای را داراست.

یا می توانید به عنوان بخشی از یک سفر یک روزه از تفلیس بازدید کنید و آن را با توقف در گوری ترکیب کنید تا از قلعه و زادگاه استالین دیدن کنید.

چون اوبالیستچه تنها ساعتی از تفلیس و چند کیلومتری خارج از گوری می باشد، که در آن خانه های غارنمای باورنکردنی اوبالیستچه را خواهیددید.

آنانوری

در حدود 70 کیلومتری شمال تفلیس مجموعه باورنکردنی قلعه آنانوری قرار دارد که مقصد بسیاری از گردشگران در گرجستان می باشد.

آنانوری که ساختار قرن هفدهم می باشد، با گذشت قرن ها از حملات بی شماری جان سالم به در برد و در تضاد خیره کننده ای با رودخانه آراگوی قرار دارد که به آن مشرف است.

برای دیدن منظره ای بی نظیر از محیط اطراف می توانید از چندین کلیسای مختلف بازدید کنید و یا از یکی از برج های دیدنی بازدید کنید.

آنانوری به راحتی می تواند به عنوان یک سفر یک روزه از تفلیس مورد کاوش قرار بگیرد و اغلب با بازدید از کازبیگی همراه است و به شما امکان می دهد در یک روز تنها چندین مکان از بهترین مکانهای بازدید در گرجستان را چک کنید.

دریاچه ریستا

این موضوع به عنوان درج در لیست بازدید از گرجستان اروپا کمی جنجالی خواهد بود.

به این دلیل است که دریاچه ریتسا در آبخازیا واقع شده است، منطقه ای است که یک کشور مستقل خودمختار است و مرزهای آن تا حد زیادی توسط روسیه کنترل می شود.

اما از نظر جامعه بین الملل بخشی از گرجستان به طور گسترده ای مورد توجه آبخازیا قرار می گیرد.

بازدید از آبخازیا برای همه مفید نیست و حتی ممکن است حتی خطرناک باشد.

اما، گذشته از سیاست، مسافران بی پروا به عقب نشینی اتحاد جماهیر شوروی سابق در دریاچه ریتسا (خود استالین قبلاً در اینجا خانه داشت) با دسترسی به طبیعت خارق العاده و باورنکردنی که در برابر ساختمانهای متروکه رها می شود، پاداش می گیرند.

قبل از رفتن، راهنمای کامل من راجع به آبخازیا بررسی کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.