جاذبه های توریستی بدروم در ترکیه

شهر بندری بدروم، واقع در کشور ترکیه که در زبان یونانی به شهر هالیکارناسوس نیز معروف است در استان موغله ی ترکیه و در منطقه دریای اژه قرار داد. با اینکه هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این شهر سفر می کنند اما این شهر هیچوقت تکراری نمی شود.بدروم دارای جاذبه های گردشگری فراوانی چون سواحل، موزه ها، مراکز خرید و مکان های تفریحی است که حتما باید در لیست سفرتان به بدروم قرار داده شود. اگر علاقه مند به آشنایی با این جاذبه ها هستید در ادامه شما را با برخی از مهم ترین جاذبه های این شهر آشنا خواهیم کرد؛

قلعه سنت پیتر

شهر توریستی بدروم در تور ترکیه دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که از مهم ترین آنها می توان به قلعه سنت پیتر اشاره کرد. این قلعه در جنوب غربی ترکیه و در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط فردی به نام پیتر ساخته شد. قلعه پیتر دارای مساحتی حدود به سی هزار متر مربع است که دارای ۵ برج می باشد.

به گزارش سفر باتو ، معماری دیواره های بزرگ این بنا توسط یک مهندس آلمانی به نام هینریچ صورت گرفته و بخش های اصلی مانند برج ها به عهده دیگر معماران از کشور های مختلفی چون فرانسه، انگلیس و ایتالیایی بوده است. در ساخت این قلعه سنگ هایی از آرامگاه ماسولوس نیز به کار رفته است.همچنین در قسمت داخلی این قلعه یک کلیسا بنا شد که در سال ۱۵۲۲، در زمان حکومت سلطان سلیمان با اضافه شدن یک مناره، تبدیل به مسجد شد.

این قلعه امروزه به عنوان یک موزه مهم و بزرگ فعالیت دارد و در اختیار بازدید عموم قرار دارد.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین موز های جهان واقع در شهر بدروم است که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده است. این موزه در اتاق های بازسازی شده قلعه سنت پیتر ساخته شده است. موزه باستان شناسی به ۱۴ نمایشگاه تقسیم بندی می شود که  اشیائی که از دریاهای اطراف ترکیه یافت شده است در این نمایشگاه ها نگهداری می شوند. از مهم ترین بخش های این موزه می توان به برج بریتانیا، برج آلمان، سیاه چال، تالار شیشه ای، نمایشگاه حمام های ترکی، سکه ها، جواهرات و اشیای قیمتی دیگر اشاره کرد که هر کدام از این بخش ها به قدری زیبا هستند که نباید از هیچکدام از آنها غافل شوید.

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس واقع در شهر بدروم ترکیه است که به عنوان یکی از عجایب هفت گانه به شمار می رود. این آرامگاه در میان سال های ۳۵۳ تا ۳۵۰ پیش از میلاد برای پادشاه هخامنشی به نام ماسولوس ساخته شده است.

این سازه به قدری در میان مردم محبوب شد که بعد از آن مردم به تمامی مقبره ها ماسولوس می گفتند، در مرور زمان کلمه مقبره(mausoleum) از این سازه گرفته شد. هنگامی که شهر باستانی هالیکارناسوس تحت سلطه عثمانی ها بود تنها یک روستای ساده حساب می شد اما با ورود گردشگران دچار تحول بسیاری شد. پس از فوت ماسولوس، آرامگاه هالیکارناسوس به فرمان  آرتمیس، همسر وی با معماری بسیار زیبا و باشکوه، از جنس مرمر ساخته شد .این بنای زیبا در طول تاریخ توسط زلزله های متعدد تا حدودی ویران گشته و اکنون می توانید از بقایای این آرامگاه در شهر بدروم ترکیه دیدن کنید.

آمفی تئاتر تاریخی بدروم

یکی از آمفی تئاتر های تاریخی و باستانی  در سه کیلومتری شهر بدروم  که در قرن چهارم میلادی ساخته شده است و یکی از جاذبه های مهم بدروم به شمار می رود. این بنا از سه بخش اصلی شامل صحنه، جایگاه ارکستر و سکوی تماشاچیان تشکیل شده است. این تئاتر حدود به ۱۳۰۰۰ نفر گنجایش دارد که یک اثر فوق العاده و شاهکار معماری به شمار می رود. این تئاترهمچنین محل برگزاری کنسرت های موسیقی محلی و بین المللی نیز هست که می توانید از تماشای آنها لذت ببرید. آمفی تئاتر بدروم در سال ۱۹۷۳ به موزه تبدیل شد که هر روزه در اختیار بازدید عموم قرار دارد.

دروازه میندوس

یکی دیگر از جاذبه های مهم و تاریخی شهر دروازه میندوس است که توسط فرمانده هخامنشی، ماسول و به منظور حفاظت از شهر ساخته شده است. در اطراف این دروازه، جاذبه های تاریخی  از جمله بقایای قلعه مربوط به قرن چهارم و برخی مقبره های پراکنده وجود دارند که می تواند برای شما جالب باشد.

جزیره خرگوش

جزیره ای بسیار زیبا به شکل خرگوش  که در خلیج گوموسلوک واقع شده است. دلیل نام گذاری این جزیره وجود  تعداد زیادی خرگوش وحشی در آن است. این جزیره، مکان مورد علاقه هالیکارناسوس و همسرش آرتمیس بوده است. این جزیره با اینکه از مساحت زیادی برخوردار نیست اما سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

ساحل یاهسی

از پرطرفدارترین مکان های گردشگری در بدروم میتوان به ساحل یاهسی اشاره کرد که در خط ساحلی جنوبی شبه جزیره شهر بدروم قرار دارد. اگر می خواهید در کنار گشت و گذار در مناطق توریستی به تفریح و استراحت نیز بپردازید این ساحل با آب کم عمق و گرم، گزینه مناسبی برای شما می باشد. وجود رستوران ها، هتل های لوکس و مسافر خانه ها با قیمت مناسب این ساحل را به یکی از محبوب ترین مناطق بدروم تبدیل کرده است.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.