جاذبه‌های دبی در تورهای گردشگری

دبی یکی از برجسته‌ترین نقاط گردشگری در سراسر جهان است و همه‌ساله گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. نقاط دیدنی دبی بسیار فراوان است و می‌تواند روزها شمارا سرگرم سازد. در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه‌های گردشگری می‌پردازیم.

برج خلیفه: این برج 828 متری بلندترین برج مسکونی جهان است و یکی از نمادهای هوشمندی مهندسی انسان برشمرده می‌شود، هتل لوکس آرمانی با معماری اتاق‌های ویژه‌اش در این برج وجود دارد که دربرگیرنده 304 اتاق می‌شود، همین‌طور 900 آپارتمان مسکونی شخصی در این برج وجود دارند. طبقات 122 123 و 124 برای خوش‌گذرانی هستند و در آنجا می‌توانید از رستوران، و سکوی بازدید لذت ببرید. می‌توانید از بالای این برج چشم‌انداز نفس‌گیر از دوبی و مناطق پیرامونش را ملاحظه کنید.

برج العرب: این هتل با معماری دل‌چسبی که دارد یکی از نقاط دیدنی دبی محسوب می‌شود، بلندی ساختمان آن 321 متر است و در جزیره‌ای دست‌ساز در خلیج پارس واقع‌شده است در کنار این هتل ساحل زیبا وجود دارد که یکی از زیباترین ساحل‌های دبی به‌حساب می‌آید. یک رستوران زیبا در این هتل وجود دارد که در ارتفاع 200 متری واقع‌شده است و نامش المنتها است. این برج نماد دبی محسوب می‌شود و بسیاری از توریست‌ها برای عکس‌برداری و ثبت لحظات به آنجا می‌روند.

پیست مصنوعی اسکی: این مجموعه 22500 متری در یک سالن سرپوشیده در تور دبی واقع‌شده است که دارای 5 پیست گوناگون اسکی است. در کنار این پیست مجموعه تفریحی دارای رستوران و مراکز تفریحی وجود دارد و دمای هوا در آنجا بین 3 تا 30 درجه زیر صفر می‌رسد و برای استفاده از آن باید از پوشیدنی‌های زمستانی که در همان‌جا کرایه داده می‌شود استفاده کنید. در آنجا جایگاهی برای نگهداری پنگوئن‌ها هم وجود دارد که می‌توانید ازآنجا دیدار کنید. بخشی هم ویژه کودکان است که می‌توانند در آرامش همراه مربی اسکی را آموزش ببینند.

به گزارش سفر باتو، پارک آبی وایلد وادی: شهر دبی شامل شماری از بهترین پارک‌های آبی جهان می‌شود که یکی از آنها وایلد وادی است، این پارک در رو به رو برج العرب واقع‌شده است و دارای تعداد زیادی سرسره‌های برجسته می‌شود. یکی از این سرسره‌ها جمیرا اسکرا نام دارد که یک سرسره بسیار پرشتاب 33 متری است، سرعت در این سرسره به 80 کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌توانید حالت بی‌وزنی را در این سرسره تجربه کنید. همین‌طور بخشی از این پارک برای تفریح کودکان ساخته‌شده است که شامل انواع و اقسام بازی‌ها می‌شود که به 100 نوع گوناگون می‌رسد.

فواره دبی: آب‌نمای زیبای روبروی برج خلیفه یکی از بهترین آب‌نماهای موزیکال در جهان است که همه‌روزه از شامگاه تا شبانگاه روشن است. از خصوصیات این آب‌نما به پرتاب آب به ارتفاع 150 متری و همین‌طور رنگ‌آمیزی آن با نورافکن‌های مدرن است آهنگ‌های مختلفی برای این آب‌نما استفاده می‌شود که از موسیقی‌های عربی تا موسیقی کلاسیک را شامل می‌شود. هزینه ساخت این آب‌نما 218 میلیون دلار بوده است.

آکواریوم: یکی از بهترین دیدنی‌های دبی آکواریوم آن است، اینجا شامل 33 هزار ماهی و موجود جورواجور آبی می‌شود و شامل امکانات مختلفی مانند دیدن کوسه‌ها از نزدیک درون قفس‌های محافظ و همین‌طور دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک می‌شود. آکواریوم دبی بزرگ‌ترین مجموعه کوسه‌های ببری را در خود جای‌داده است، در این آکواریوم دالان شیشه‌ای وجود دارد که می‌توانید از زیر سطح آکواریوم موجودات آبزی را از درون دیدن کنید. این آکواریوم شامل قایق‌های کف شیشه‌ای نیز می‌شود.

مسجد جمیرا: این مسجد که در منطقه جمیرا واقع‌شده است یکی از مسجدهای باشکوه جهان است، معماری زیبای آن بسیاری از عکاسان را به خود جذب می‌کند، گنجایش این مسجد 1300 نفر است و معماری داخلی آن نیز بسیار خیره‌کننده و شامل تزئینات بسیار زیبایی می‌شود، گنبد مسجد 16 متر می‌شود و مناره‌های آن 40 متری است.

مرکز خرید دوبی: این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است، شامل 1200 فروشگاه مختلف می‌شود، انواع مختلف برندها در این هتل فعال هستند و می‌توانید از نامدارترین برندها در آنجا خرید کنید، معماری داخلی این مجموعه نیز بسیار زیبا است و شامل مراکز تفریحی متعدد می‌شود، رستوران‌های لوکس و باشکوهی نیز در این مال وجود دارد که می‌توانید یک تجربه خوراکی عالی را در آنجا تجربه کنید. همچنین این مجموعه شامل باغ وحش و آکواریوم نیز می‌شود و بخشی هم برای بازی و تفریح کودکان دارد. دبی مال با داشتن 22 سالن سینما یکی از نقاطی است که می‌توانید در آنجا به دیدن فیلم‌های روز بروید. بیشتر گردشگرهایی که به دبی سر می‌زنند از این مجموعه هم دیدار می‌کنند که باعث می‌شود یکی از شلوغ‌ترین مال‌های جهان باشد.

دبی با داشتن امکانات تفریحی بسیار فراوان شمارا می‌تواند روزها سرگرم سازد این شهر که در چند دهه پیش چیزی جز یک شهر کوچک نبوده امروز تبدیل به یکی از شهرهای بزرگ و گران جهان شده و نمایندگی‌های بسیاری از بهترین شرکت‌های جهان در آنجا قرار دارند. بی‌گمان سفر به این شهر یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی شما خواهد بود. امیدواریم با سفر به این شهر از جاذبه‌های زیبای آن لذت ببرید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.