تگ یا ممو در صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

چکیده : برای انجام تراکنش‌های بانکی، افراد معمولا اطلاعاتی مانند تاریخ و دلیل تراکنش و غیره را ثبت می‌کنند. این کار، باعث می‌شود تا بعدا برای بررسی تراکنش‌ها و اطلاعات دیگر، کار راحتی داشته باشند.در ادامه با ویژگی تگ و کاربردهای آن و همچنین ارزهایی که دارای این ویژگی هستند، بیشتر آشنا می‌شویم.

 

تگ یا ممو در صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

برای انجام تراکنش‌های بانکی، افراد معمولا اطلاعاتی مانند تاریخ و دلیل تراکنش و غیره را ثبت می‌کنند. این کار، باعث می‌شود تا بعدا برای بررسی تراکنش‌ها و اطلاعات دیگر، کار راحتی داشته باشند. در تراکنش‌های ارز دیجیتال نیز، این مورد وجود دارد و افرادی با ارز دیجیتال، اقدام به انجام تراکنش‌های مختلف می‌کنند، می‌توانند این اطلاعات را در نقل و انتقالات ارزی خود وارد کنند. به چنین ویژگی که در ارزهای دیجیتال وجود دارد، تگ یا ممو memo گفته می‌شود و در تراکنش‌های ارز دیجیتال، کاربردهای بسیاری دارد.

در این گزارش، به بررسی این ویژگی در ارزهای دیجیتال می‌پردازیم و با کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنین، باید در نظر داشته باشید که همه ارزهای دیجیتال از این ویژگی برخوردار نیستند و تنها برخی از رمزارزها از این قابلیت استفاده می‌کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال مختلفی نیز از این قابلیت پشتیبانی و از کاربردهای آن استفاده می‌کنند. در ادامه با ویژگی تگ و کاربردهای آن و همچنین ارزهایی که دارای این ویژگی هستند، بیشتر آشنا می‌شویم.

آدرس memo چیست؟

آدرس memo، شناسه‌ای است منحصر به فرد که در تراکنش‌های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شناسه در ارزهایی مانند ریپل (XRP)، استلار (XLM) و ایاس (EOS) استفاده می‌شود. این شناسه کاربردهای بسیاری دارد و یکی از آن‌ها این است که شخص ارسال کننده اطمینان حاصل کند ارز مورد نظر به آدرس درستی ارسال شده است.

مطلب پیشنهادی: خرید شماره مجازی گوگل ویس دائمی آمریکا

کد تگ یا ممو در صرافی‌های ارز دیجیتال، معمولا برای یک حساب مشترک استفاده می‌شود که کاربران می‌خواهند از آن حساب، ارزی را به دیگری منتقل کنند. برخی از صرافی‌ها مانند بایننس، برای بعضی از ارزهای خود مانند ریپل، یک حساب کیف پول مشترک برای تمام کاربران در نظر می‌گیرند و برای هر کاربرد، یک شناسه منحصر به فرد تعلق می‌گیرد که با استفاده از آن می‌تواند ارز دیجیتال خود را به حساب دیگری منتقل کند.

اصطلاح تگ و ممو، از نظر کاربرد تفاوتی با یکدیگر ندارند و محتوای آن‌ها، کاملا در اختیار کاربر است. هرچند، برای ارزهای مختلف، از واژه‌ها و اصطلاحات متفاوتی استفاده می‌شود و همچنین، نوع محتوا نیز در آن‌ها ممکن است متفاوت باشد.

کاربردهای تگ یا ممو در ارز دیجیتال

تگ یا ممو کاربردهای متفاوتی دارد. برخی از صرافی‌های آنلاین، استفاده از تگ را برای انجام تراکنش‌ها ارز دیجیتال اجباری کرده‌اند و در برخی دیگر، کاربردهای آن، به شکل دیگری است. در ادامه، برخی از مهم‌ترین کاربردها استفاده از تگ یا ممو را برای شما شرح می‌دهیم.

انتقال ارز دیجیتال به صرافی‌های آنلاین با استفاد از تگ

برای این که بتوانید مقداری ارز دیجیتال را به حساب کیف پول خود واریز کنید، نیازی به هزینه یا واریز اولیه نیست و می‌توانید بدون این کار، کیف پول خود را ایجاد کرده و بعد ارز دیجیتال را به آدرس آن واریز کنید. این کار، برای ارزهایی مانند بیت کوین قابل قبول است؛ اما ارزهایی مانند ریپل چنین نیستند. برای این که بتوانید یک کیف پول ریپل داشته باشید، باید حتما در ابتدا مقداری ارز ریپل در آن واریز کنید. صرافی‌های آنلاین مانند بایننس که این ارز را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، برای این کار، یک کیف پول ایجاد می‌کنند.

images_1670343086.jpg

با توجه به این که ممکن است تعداد زیادی از افراد اقدام به خرید این ارز بکنند، برای صرافی صرفه اقتصادی ندارد که بخواهد برای هر شخص یک کیف پول جداگانه ایجاد کند؛ به همین دلیل یک یا چند کیف پول مادر و اصلی ایجاد می‌کند و تمام ارزهای کاربران را در آن قرار می‌دهد. اکنون، کاربران برای اینکه بتوانند ارز دیجیتال مربوط به خود را در این کیف پول برداشت کرده و با آن تراکنش انجام دهند و یا به آن ارز واریز کنند، باید با استفاده از شناسه یا تگ مخصوص این کار را انجام دهند تا صرافی بداند که این تراکنش و ارز توسط چه کسی انجام می‌شود؛ در غیر اینصورت، تراکنش شما شناسایی نشده و ممکن است سرمایه شما از بین برود. همچنین، برای پیگیری تراکنش‌ها نیز می‌توانید در صرافی از تگ یا ممو استفاده کنید.

برای این که بتوانید ارزی را به حساب صرافی واریز کنید و یا از طریق آن، تراکنش انجام دهید، علاوه بر اطلاعات لازم، باید تگ یا آدرس ممو را نیز پر کنید تا صرافی بتواند تراکنش انجام شده را شناسایی کرده و آن را تشخیص دهد. در صورت عدم انجام این کار و پر نکردن تگ آدرس، صرافی تراکنش را انجام نداده و یا در صورت بروز مشکل، پیگیری آن توسط صرافی غیرممکن خواهد بود.

استفاده از تگ آدرس برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول شخصی

استفاده از تگ یا ممو، در مواقعی مانند مورد قبلی که برای ترکنش در صرافی‌ها استفاده می‌شد ضروری بود؛ اما در انتقالات شخصی، شما می‌توانید از تگ استفاده نکنید. هرچند این کار کاملا اختیاری است؛ ولی می‌توانید با وارد کردن تگ آدرس و نوشتن اطلاعاتی مانند دلیل تراکنش یا تاریخ و موارد دیگر، آن را به کیف پول شخصی دیگر که آدرس خصوصی آن را در اختیار دارید استفاده کنید. این اطلاعات، برای همیشه در زنجیره تراکنش باقی خواهند ماند.

استفاده از تگ یا ممو، کاربردی و مفید است و اگر روش کار کردن و استفاده از آن را بدانید، می‌توانید در تراکنش‌های خود از آن استفاده کرده و با مزایای آن آشنا شوید. همچنین، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که نوشتن تگ آدرس اشتباه، قابل برگشت و اصلاح نیست؛ به همین دلیل، بهتر است در وارد کردن تگ آدرس برای انتقالات ارزی مورد نظر دقت زیادی داشته باشید. در این مورد، بهتر است که ابتدا مقدار بسیار کمی را به عنوان تست و آزمایش با نوشتن تگ آدرس ارسال کنید و پس از موفقیت آمیز بودن تراکنش، می‌توانید ادامه تراکنش‌ها را نیز انجام دهید.

ارزهای دیجیتال دارای تگ یا آدرس ممو

با وجود کاربردهای مهم و مفید استفاده از تگ آدرس یا ممو در در صرافی‌های بزرگ مانند بایننس یا نوبیتکس، همه ارزهای دیجیتال از این قابلیت استفاده نمی‌کنند و تنها برخی از آن‌ها دارایی چنین قابلیتی هستند. این ویژگی در ارزهای مختلف با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شود و دلیل آن، ممکن است کاربردهای متفاوت آن در این ارزها باشد.

برای خرید گیفت کارت آیتونز اینجا کلیک کنید .

در بعضی از ارزها، از این ویژگی به نام تگ tag، ممو memo یا payment ID (شناسه پرداخت) یاد می‌شود. در ادامه، برخی از ارزهایی که چنین ویژگی دارند، نام می‌بریم.

  • ارز دیجیتال ریپل (XRP) با نام Destination tag
  • ارز دیجیتال استیم (Steem) با نام Destination tag
  • ارز دیجیتال مونرو (XRM) با نام Payment ID
  • ارز دیجیتال ایاس (EOS) با نام memo
  • ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) با نام memo
  • ارز دیجیتال استلار (XLM) با نام memo
  • ارز دیجیتال نم (XEM) با نام Massage

با وجود تفاوت در نام گذاری این ویژگی در این ارزها؛ اما کاربردها و نحوه استفاده آن‌ها در این ارزها کاملا یکسان و شبیه به هم است.

بهترین سایت ایرانی برای ثبت نام در صرافی‌ها

استفاده از تگ آدرس و ممو در تمام صرافی‌های خارجی و داخلی قابل استفاده است و با توجه به مطالبی که گفتیم، اهمیت بالایی نیز در تراکنش‌های بین صرافی‌ها دارد. برای استفاده از این قابلیت، باید با روش‌ها و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید تا بتوانید استفاده بهتری از آن بکنید. در این مطلب، ارزهایی که دارای قابلیت تگ یا ممو هستند را معرفی کردیم. شما می‌توانید این ارزها را از صرافی‌های بایننس، کوکوین یا گیت خریداری کرده و به کیف پول خود منتقل کنید.

images_1670343046.jpg

برای ثبت نام و احراز هویت در صرافی‌های بین المللی، نیاز رعایت مواردی است که در صورت عدم رعایت، ممکن است حساب کاربری شما بسته شده و سرمایه شما از بین برود. برای این که بتوانید در این صرافی‌ها ثبت نام کرده و اقدام به نقل و انتقال پول بکنید، بهتر است از شماره مجازی و یک VPS معتبر استفاده کنید. همچنین، می‌توانید تمام کار احراز هویت را به یک سایت واسطه و قابل اطمینان واگذار کنید. در این رابطه، آریاپی، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این وبسایت ایرانی، تمام این خدمات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از خدمات آن‌ها، به راحتی در صرافی‌های معتبر خارجی و بین المللی ثبت نام کرده و فعالیت کنید. مزیت دیگر استفاده از وبسایت‌هایی مثل آریاپی، امن و قابل اطمینان بودن آن است. این وبسایت، با دریافت کمترین کارمزد، در هزینه‌های شما نیز صرفه جویی می‌کند؛ بنابراین اگر قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را دارید و می‌خواهید از صرافی‌های حرفه‌ای استفاده کنید، می‌توانید از طریق وبسایت آریاپی اقدام کنید.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.