بهترین فستیوال های ارمنستان

از سال ۱۳۹۷، تعداد ایرانیانی که به ارمنستان چه برای سفر و گردش و چه برای زندگی و تحصیل سفر می کنند افزایش یافته. ارمنستان کشوری است که ایرانیان می توانند بدون نیاز به ویزا و به مدت ۹۰ روز در خاک آن اقامت داشته و از لحظه لحظه سفرشان نهایت لذت ببرند چراکه ارمنستان جزء ارزانترین مقاصد خارجی برای ایرانیان به حساب می آید.

ارمنستان در کنار جاهای دیدنی، مراکز خرید، غذاهای محلی و غیره، فستیوال های بی نظیری دارد. فستیوال هایی که اکثر گردشگران برنامه سفر به ارمنستان خود را مطابق آن ها می چینند. با لحظه آخر همراه باشید تا هیجان انگیزترین و جذاب ترین فستیوال های ارمنستان آشنا شوید.

فستیوال وارداور؛وقتی عشق به مبارزه شیطان می رود

یکی از دلایلی که اکثر گردشگران اوایل تابستان را برای سفر به ارمنستان انتخاب می کنند، شرکت در فستیوال جذاب وارداور در هوای گرم و دلنشین ارمنستان است. واردوار از افسانه Astghik سرچشمه میگیرد. بومی ها بر این باورند پاشیدن آب، باعث گسترش عشق شده و عشق به مبارزه با شیطان ادامه می دهد.

در فستیوال وارداور، پاشیدن تنها یک قسمت از برنامه های فستیوال است. مراسم دعا خوانی، رقص و آوازهای سنتی، بازی های سنتی و غرفه هایی که انواع صنایع دستی و محصولات سنتی گرجستان را به نمایش می گذارند هم بخش های جذاب فستیوال وارداور هستند.

فستیوال دلمه؛ فستیوالی که با طعم واقعی انواع دلمه ها آشنا خواهید شد

از سال ۲۰۱۱، فستیوال دلمه تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و شلوغ ترین فستیوال های ارمنستان شد چراکه مردم قصد داشتند فرهنگ و غذاها سنتی ارمنستان را به رخ جهانیان بکشانند لذا با فستیوال دلمه و سرو انواع دلمه ها با بهترین طعم و کیفیت، توانستند غذاهای سنتی خود را به خوبی معرفی کنند.

فستیوال دلمه در ۲۰امین روز ماه می برگزار می شود. اگر قصد دارید از این فستیوال بازدید کنید می بایست به روستای Hnaberd مراجعه کنید. فستیوال در این روستا برگزار می شود و بومی ها انواع دلمه ها را درکنار انواع رقص ها و موسیقی های محلی، بازی های سنتی و فروشگاه های مختلف برای مهمانان سرو می کنند.

فستیوال جاز؛ وقتی Mezzo Production بهترین خاطره سفر را می سازد

همه ساله تور ارمنستان در نزدیکی تاریخ ۳۰ آوریل، جزء تورهای پرمتقاضی قرار می گیرد و آن هم به لطف فستیوال موسیقی جاز است. کمپانی Mezzo Production این فستیوال را در کاسکاد ایروان که معروف به هزار پله است برگزار می کند. فستیوال جاز تنها برای هنرمندان ارمنی نیست بلکه از سراسر دنیا، خواننده ها و هنرمندان معروف برای اجرای بهترین موسیقی هایشان در این فستیوال شرکت می کنند.

فستیوال رنگ؛فستیوالی با ریشه هندی

هروقت نام جشنواره رنگ می آید، همه یاد جشنواره رنگ هند می‌افتند. جشنواره ای که هندی ها بر این باورند باعث نشاط مردم شده و با پاشیدن رنگ بر روی یکدیگر، بدی ها را از یکدیگر دور می کنند.

در ارمنستان هم این فستیوال در اواسط ماه ژوئیه برگزار می شود اما برخلاف فستیوال رنگ هند که مردم به یکدیگر توپ های رنگی پرتاب می کردند، جمعیت بزرگی خود را برای دویدن مسیری ۵ کیلومتری آماده می کنند تا هنگام دویدن، مردم با توپ های رنگی از آن ها پذیرایی کنند. همچنین در پایان مسابقه هم به سه خانم و سه آقای اول نیز جایزه داده می شود.

شما در سایت لحظه آخر علاوه بر اینکه می توانید بهترین و ارزانترین تورهای زمینی و هوایی ارمنستان را اخذ کنید، می توانید با تمام جاهای دیدنی ارمنستان، تفریحات، رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید مختلف این کشور هم آشنا شوید.

4.2/5 - (11 امتیاز)
1 نظر
  1. صبا می گوید

    سلام ممنون از مقاله ی خوبتون فقط کاش درباره ی فستیوال رنگ ارمنستان و زمان برگذاریش بیشتر توضیح می دادین.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.