بخاری فضای باز چیست و چه ویژگی هایی در فضای باز دارند؟

بخاری فضای باز امروزه کاربرد و استفاده های صحیحی را به ارمغان می آورند. بخاری‌های مختلفی که می‌توان در فضای باز استفاده کرد، معمولا در اواسط فصل استفاده می‌شوند.بخاری فضای باز انواع مختلفی دارد: بخاری فضای باز رستورانی،ویلایی،و ….

در واقع، وقتی هوا شروع به خنک شدن می کند یا تازه شروع به گرم شدن می کند، می توانید به لطف گرمایشی که در بیرون قرار داده شده است، از تراس یا بالکن خود نهایت استفاده را ببرید. خواه گاز، برق، چوب یا حتی بیواتانول، می تواند ثابت یا متحرک باشد و به اشکال مختلف برای رفع تمام نیازهای شما باشد .

گرمایش در فضای باز: چگونه انتخاب درستی داشته باشیم؟

ما در مورد دیگ های بخار، رادیاتورها، پنل های خورشیدی یا پمپ های حرارتی در مورد گرمایش زیاد صحبت می کنیم. با این حال، اگر در آپارتمانی با تراس، خانه، ویلا، قلعه یا بارج زندگی می کنید، چه کسی می داند، وجود بخاری در فضای باز ممکن است بسیار مهم باشد. اگر ممکن است شرم آور به نظر برسد که از باغ یا تراس خود در خارج از فصل تابستان، زمانی که گرما وجود ندارد، لذت نبرید، گرمایش در فضای باز می تواند این مشکل را برطرف کند تا بتوانید دوباره فضای باز را پیدا کنید. در سطور زیر همه چیز را برای شما توضیح می دهیم.

چرا از گرمایش یا بخاری در فضای باز استفاده کنیم؟

هنگامی که دما خنک تر است، بخاری در فضای باز به شما امکان می دهد همچنان از پاسیو یا باغ خود لذت ببرید. این سیستم برای رستوران ها و بارها که مایلند تراس های خود را تا زمستان گرم کنند بسیار محبوب است. اما گرمایش در فضای باز نیز با قیمت های بسیار رقابتی به افراد ارائه می شود. برای خانه های دارای باغ، وسیله ای ایده آل برای گرمایش است. در یک آپارتمان، اگر بالکن دارید (و مثلا سیگاری هستید)، گرمایش در فضای باز نیز می تواند مفید باشد.

بدانید که این امکان برای شما وجود دارد که یک گرمایش خارجی ارزان و کارآمد پیدا کنید. همچنین خرید این نوع دستگاه به جای نصب ایوان بسیار در دسترس است.

علاوه بر نیازهای شخصی شما بسته به خانه شما، گرمایش در فضای باز مزایای زیادی دارد. اول از همه بدانید که مدل های آن انرژی بر نیستند. با نگه داشتن بخاری های کمکی، آنها انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند. به عنوان مثال، یک منقل ۱۲ کیلوواتی (شومینه مکزیکی) با یک بطری گاز بوتان یا پروپان بیش از ۴۰ ساعت استقلال دارد. اگرچه دور از وسایل گرمایش داخلی مانند دیگ بخار که می تواند کل خانه را گرم کند، شعاع گرمایش آنها می تواند بسیار وسیع باشد. علاوه بر این، آنها بخاری های مقاومی هستند که برای مقاومت در برابر باد و تغییرات دما طراحی شده اند.

همانطور که اشاره کردیم، این دستگاه ها هزینه های گزافی ندارند و طراحی منظمی دارند که گرمایش فضای باز را تزئینی می کند. در نهایت توجه داشته باشید که برخی از مدل ها قابل حمل هستند و می توان آنها را به عنوان بخاری و باربیکیو در کمپینگ گرفت. گرمایش در فضای باز کارآمد، در دسترس و کاربرپسند، کیفیت های زیادی دارد.

مدل های مختلف گرمایش در فضای باز چیست؟

چیزی برای همه وجود دارد، برای هر اندازه تراس. با قیمت های مختلف، کارایی های مختلف، سبک های مختلف. بنابراین مهم است که بخاری فضای باز مناسب را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که توصیه می شود قبل از خرید، نظرات یک محصول را به دقت مطالعه کنید. روش‌های مختلفی برای دسته‌بندی بخاری‌های فضای باز (بر اساس انرژی، جزئیات، بر اساس فناوری…) وجود دارد، اما به طور کلی، ۴ مدل متمایز با توجه به جنبه‌های بصری آن‌ها وجود دارد:

انواع گرمایش:

 

  • بخاری پاسیو (یا بخاری مادون قرمز در فضای باز)
  • چتر گرم کن
  • منقل
  • شومینه در فضای باز

این مدل های مختلف همه موثر هستند. بنابراین انتخاب شما بر اساس این موارد خواهد بود: فضایی که دارید، انرژی مصرف شده (برق یا گاز)، قیمت دستگاه بخاری. به عنوان مثال، یک چتر گرمایشی می‌تواند با لامپ‌های مادون قرمز کار کند، حتی اگر پرمصرف‌ترین مدل الکتریکی، گرمایش معلق در فضای باز باشد. مدل‌ها متفاوت ساخته شده‌اند و دارای فناوری‌های متفاوتی هستند، اما گاهی اوقات به یک روش تغذیه می‌شوند.

همچنین توجه داشته باشید که برخی از برندها بخاری های پاسیو را در دسته بخاری پاسیو قرار می دهند. این توجه می تواند گیج کننده باشد. همچنین توجه داشته باشید که گرمایش از کف فقط در داخل خانه امکان پذیر است.

کدام گرمایش در فضای باز را انتخاب کنید: برقی، گازی یا چوبی؟

اینها ۳ انرژی اصلی برای گرم کردن بیرون از خانه هستند. همانطور که متوجه شده اید، گرمایش چوب در فضای باز برای سطوح گرمایش کوچک در نظر گرفته شده است. شومینه ها و منقل های فضای باز اغلب به دلیل جنبه های بصری زیبایی شناختی خود ادعا می شوند. برعکس، وسایل برقی و گازی قدرتمندتر هستند. گرمایش گاز در فضای باز دارای چندین مزیت خاص است:

  • فورا گرم می شود.
  • به پریز متصل نیست و می توان آن را از خانه دور کرد.
  • ممکن است برای اکثر دستگاه ها مناسب باشد.

معیارهای انتخاب بخاری فضای باز چیست؟

از جمله معیارهای انتخابی که باید در نظر گرفته شود، مهمتر از همه سلیقه شما و خواسته های شماست. یک هیتر هیزم سوز، آسایش حرارتی طبیعی و بویایی را ارائه می دهد (آتش چوب بوی خوبی می دهد!)، برای فضایی دلپذیرتر. برعکس، اگر به دنبال قدرت گرمایشی هستید، بخاری مادون قرمز در فضای باز با نیازهای شما سازگارتر خواهد بود. اگر قصد جابجایی منظم آن را دارید، جنبه بصری، فضا و حمل و نقل را نیز در نظر می گیرد. علاوه بر این عوامل انتخاب، سوالات فنی خاصی نیز باید پرسیده شود تا بتوان بهترین انتخاب را انجام داد.

چه منطقه را در نظر دارید که گرم نگه دارید؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، همه بخاری های فضای باز برای یک سطح گرمایشی در نظر گرفته نشده اند. این مورد در مورد گرمایش داخلی نیز صادق است. منقل گازی دارای استقلال طولانی مدت است اما محدوده عمل شما را بسیار کاهش می دهد. چه یک شومینه در فضای باز باشد یا یک منقل چوبی، سطح گرمایش به سختی مهمتر است. بنابراین، اگر می خواهید یک فضای بیرونی بزرگ را گرم کنید، بخاری پاسیو توصیه می شود. قبل از خرید بخاری فضای باز، باید منطقه ای را که قصد گرم کردن آن را دارید بدانید.

 

منبع ویلاسازه

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.