با ۱۳ مزیت برتر طراحی سایت با وردپرس آشنا شوید

طراحی سایت با وردپرس از جمله پروژه هایی می باشد که توانسته است بیش از یک سوم وبسایت های ساخته شده جهان را از آن خود کند. از وبلاگهای شخصی کوچک گرفته تا وب‌سایت‌های بسیار عظیم و پیچیده که متعلق به شرکت های بزرگی همچون سونی، نیویورک پست، تایمز و غیره می شود اکثرا برای راه اندازی وب سایت خود از وردپرس استفاده کرده‌اند. پیدایش سایت های وردپرسی طبیعتاً شرایطی را فراهم کرد تا اقدامات مرتبط با پشتیبانی وردپرس نیز ضرورت پیدا کند. درست مانند یک اتومبیل که پس از ساخت و طراحی قطعاً به یک تعمیرگاه مجهز احتیاج پیدا می‌کند تا به صورت دوره ای قطعات و تجهیزات جزئی و کلی خود را نوسازی کند.

وردپرس یکی از ابزارهای کاربردی ساخت سایت و سیستم های مدیریت محتوا می باشد که کاربران می توانند به صورت کاملاً رایگان آن را دانلود و سپس نصب کنند. فضای وردپرس دارای یکسری ویژگی های منحصر به فردی می باشد که باعث شده است به یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان تبدیل شود. اما این ویژگی ها و مزیت ها دقیقاً چه چیزی هستند سوالی است که در این مقاله می‌خواهیم به طور مفصل به آن پاسخ دهیم. پس اگر می خواهید با مزیت های طراحی سایت با وردپرس آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

۱- کاربری سهل و آسان طراحی سایت با وردپرس

تمام مهندسین سراسر جهان همگی به دنبال کشف روش هایی سهل و آسان هستند تا از این طریق بتوانند به مقاصد و اهداف خود دست یابند. نه تنها نیروهای انسانی بلکه تکنولوژی نیز به همین مسیر پیش می رود. چه دلیلی دارد که وقت و زمان خود را برای استفاده از ابزارهایی بسیار پیچیده صرف کنیم حال آنکه ما میتوانیم دقیقاً با استفاده از ابزارهایی خاص به همان نتیجه ای دست پیدا کنیم که با ابزارهای پیچیده، به آن ها می رسیم. به عنوان مثال شما می توانید از HTML، CSS ،PHP و فناوریهای پیچیده دیگر استفاده کنید تا بتوانید یک وبسایت را طراحی کنید. در صورتی که با استفاده از وردپرس در زمان کمتر و فوق العاده راحت تر می توانید به سایت دلخواه خود برسید.

در واقع شما با ظهور وردپرس نیازی به یادگیری کدنویسی ندارید. البته در موارد بسیار نادر اگر شما یک وب سایت سفارشی و بسیار خاص و منحصر به فرد را می خواهید. به طوری که متناسب با سلیقه، نظر و عقیده شما باشد در آن صورت می‌توانید فرآیند کدنویسی را انتخاب کنید. اما امروزه به جهت وجود قالب های گسترده وردپرس قطعاً پاسخگوی نیاز ویژه شما خواهد بود.

۲- پایداری بالا و همچنین نوآوری بی نظیر

سیستم وردپرس به گونه ای طراحی شده است که دائماً در حال بروزرسانی با آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا می باشد. در واقع هدفی که وردپرس دنبال می‌کند این است که بتواند نیازهای کاربران را به طور کامل برطرف کند. همانطور که می دانید عملکرد و یا رویکرد یک وب سایت می تواند در طی یک مدت زمانی مشخص کاملاً تغییر کند. خوشبختانه وردپرس متناسب با این تغییرات بروز رسانی می شود تا آنچه را که شما می خواهید دقیقا به آن دست یابید.

بروز رسانی های منظم به این معنی است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس متناسب با نقایص و مشکلات پیش آمده آپدیت می شود تا بتواند معضلاتی که در روند صعودی یک وبسایت رخ می‌دهد، به طور کامل رفع و رجوع کند. بنابراین شرایطی را برای شما فراهم می کند که نه تنها وب سایت شما در بلند مدت پایدار بماند بلکه یک فضای نوآورانه و خلاقانه ای در بافت سایت شما ایجاد می کند.

۳- دارای جذاب ترین آپشن های مرتبط با طراحی

نمای ظاهری یک وب سایت فوق العاده اهمیت دارد. ممکن است شما یک وب سایت با بهترین محتواها داشته باشید اما اگر همین وبسایت از نمای ظاهری جذاب و خوبی برخوردار نباشد عملاً محتوای داخلی شما هیچگونه اهمیتی برای کاربر ندارد. لذا ظاهر و شمایل یک وبسایت جزء اولویت‌های طراحی سایت با وردپرس می باشد. وردپرس در بطن خود دارای هزاران تم اختصاصی میباشد که اکثر آنها غالباً به صورت رایگان عرضه می شوند. شما با استفاده از این تم ها می توانید فضای داخلی وبسایت خود را شخصی سازی و متناسب با ذوق و سلیقه خود قرار دهید.

۴- انعطاف پذیری بالا

وردپرس دارای کتابخانه ای غنی از انواع افزونه ها و همچنین تم ها می باشد. بنابر آخرین سنجش های آماری بیش از ۲۲ هزار پلاگین و هزاران تم در وردپرس وجود دارد که همگی برای اهداف خاص استفاده می شوند. این حجم از امکانات قطعا انعطاف پذیری بالایی را در وبسایت ها ایجاد می کند. به طوری که شما هر خواسته ای که دارید می توانید با این امکانات به سرعت برای خود فراهم کنید. به عنوان مثال شما میتوانید جهت بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو افزونه Yoast SEO را نصب کنید. در دیگر سیستم های مدیریت محتوا شاید در مواردی نصب ابزارهای تخصصی پیچیده باشد اما با وردپرس به جهت غنی بودن کتابخانه هایی که دارد عملاً در چند دقیقه کوتاه می توانید فرآیند نصب افزونه مورد نظر را تکمیل کنید.

۵- بهبود عملکرد سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

وردپرس شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا اقدامات مرتبط با سئو سایت برای شما بسیار سهل آسان شود. با استفاده از وردپرس شما می توانید از تگ های H2، H1 و H3 به آسانی استفاده کنید. همچنین می توانید از کلمات کلیدی مناسب در آدرس URL وب سایت خود استفاده کنید. وردپرس به طور کلی از اغلب افزونه های مرتبط با سئو سایت مانند Ultimate، All-In- One-SEO-Pack، Platinum SEO Pack، Yoast WordPress SEO و غیره پشتیبانی می کند. بنابراین زمانی که شما از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می کنید می توانید این اطمینان خاطر را داشته باشید که فرآیند سئو سایت با بالاترین کیفیت اجرا خواهد شد.

۶- ساختار ایده آل وب سایت های وردپرسی

یکی از ویژگی هایی که باعث‌ میشود عملیات سئو سایت وردپرسی همیشه آماده اجرا باشد ساختار وب سایت است. اصولا سایتهایی که دارای ساختاری تمیز و یکپارچه هستند غالباً سریع‌تر بارگذاری می شوند. در نتیجه این بارگذاری سریع برای مخاطبان و بازدیدکنندگان جذاب خواهد بود. وردپرس در قالب وب سایت یکسری نقشه‌های راهبردی تحت عنوان XML را فراهم می کند که باعث می شود ربات های گوگل بهتر موقعیت صفحات وب سایت شما را تشخیص دهند و به سرعت بتوانند عملیات خزش در صفحات وب سایت را انجام دهند. لذا فراهم کردن یک ارتباط بهینه میان موتورهای جستجو و وب سایت باعث می شود گوگل وب سایت شما را دارای یک ساختار مناسب و ایده آل تلقی کند.

۷- مدیریت آسان محتوا

عمدتا مدیریت یک وب سایت کار آسانی نیست بخصوص زمانی که با محتوای آن سر و کار دارید. وجود محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و موارد مشابه از جمله المان هایی است که در یک وبسایت همواره وجود دارد. شما باید بتوانید تمامی آنها را به صورت دوره ای مدیریت کنید. وردپرس قطعا به جهت داشتن ابزارهای مناسب غالباً بهترین سیستم مدیریت محتوا را برای شما فراهم می کند تا با صرف زمان اندک تغییرات و بروز رسانی های مرتبط را به راحتی انجام دهید.

۸- اشتراک گذاری سهل و آسان

در فضای سایت های وردپرسی عملاً فرایند اشتراک گذاری میان سایر پلتفرم های موجود یا شبکه های اجتماعی به راحت ترین شکل ممکن انجام می‌شود. شما در وردپرس ابزارک هایی را در اختیار دارید که می توانید محتوایی خود را به دیگر رسانه های اجتماعی پیوند دهید. این چنین وسعت کار بالا قطعاً در طولانی مدت برای وبسایت شما سودمند خواهد بود و باعث می شود مخاطبان بیشتری به سمت شما روانه شوند.

۹- منبع باز بودن وردپرس

زمانی که یک سیستم مدیریت محتوا منبع باز است شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید کدهای موجود را اصلاح یا بهبود ببخشید. البته این ویژگی برای همه کاربران نمی باشد. زیرا شما برای اینکه بتوانید در کد منبع اصلاحات اساسی انجام دهید لازم است که از دانش کد نویسی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید کدهای اصلاحی را در چارچوب و اصول خود اعمال کنید. خوشبختانه آموزشهای استانداردی در این زمینه وجود دارد که می توانید در فضای اینترنت به یادگیری آن بپردازید.

۱۰- توانایی ریسپانسیو کردن وب سایت

یک وبسایت برای اینکه بتواند برای مخاطبین جذاب باشد باید روی تمام دستگاه های دیجیتال موجود ریسپانسیو باشد. نمی توان وب سایت هایی را طراحی کرد که فقط بر روی سیستم‌های دسکتاپی باز شوند. همانطور که می دانید تجهیزات پیشرفته دیگری مانند تبلت، گوشی های هوشمند و موارد مشابه وجود دارد که هر کدام به طور وسیعی در میان مردم رواج دارد. وردپرس سیستم مدیریت محتوا در وبسایت را به گونه‌ای تنظیم می‌کند، که قابلیت نمایش در سایر دستگاه ها داشته باشد.

۱۱- کاربرد وسیع وردپرس

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید و نمی دانید که آیا سیستم وردپرس می تواند برای شما سودمند باشد یا خیر، در این خصوص باید بگوییم که طراحی سایت با وردپرس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. فضای وردپرس برای هر نوع فعالیت و کسب و کاری مناسب میباشد و تفاوتی ندارد زمینه کاری شما در چه حوزه‌ای خواهد بود. اگر می‌خواهید یک تجارت الکترونیک را در سایت خود راه اندازی کنید و یا قصد ایجاد یک فروشگاه کوچک را دارید در تمامی این موارد وردپرس می تواند نیازهای اساسی مرتبط با طراحی یک سایت ایده آل را برای شما فراهم کند. بنابراین سیستم وردپرس برای تمامی مشاغل کاربرد دارد.

۱۲- پشتیبانی گسترده وردپرس

جامعه وردپرس به قدری وسیع و گسترده می باشد که در حال حاضر هزاران فرد متخصص به صورت داوطلبانه در انجمن های مختلف حضور دارند که می توانند مشاوره و پشتیبانی های رایگان به شما ارائه دهد. ممکن است در زمان راه اندازی سایت وردپرسی سوالی برای شما پیش بیاید و یا با مشکلی جزئی رو به رو شوید. شما می توانید به راحتی با مراجعه به این انجمن ها سوال خود را مطرح کنید و در کمترین زمان نیز به پاسخ خود دست پیدا کنید. حالا اگر بخواهید وب سایت خود را از طریق کدنویسی راه اندازی کنید دریافت پاسخ سوالات در قالب پشتیبانی شاید فرآیندی بسیار سخت و دشوار باشد.

۱۳- سرعت بالا در طراحی و راه اندازی وب سایت

شاید باور این موضوع برای شما قدری سخت باشد اما وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که وبسایت خود را حتی در یک روز بسازید. البته بستگی به وسعت وب سایت کاری مشتری نیز دارد که چقدر زمان برای طراحی یک وب سایت صرف شود. اما به طور کلی وردپرس پرسرعت ترین عملکرد را برای راه اندازی سایت دارد. اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید و به جهت پیشرفت کاری خود مشتریان زیادی دارید قطعاً باید سرعت عملکرد خود را افزایش دهید و بتوانید در کوتاه ترین زمان یک وب سایت را طراحی و تحویل مشتری دهید. لذا وردپرس بهترین ابزار برای توسعه دهندگان وب می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله ۱۳ مزیت عمده طراحی سایت با وردپرس را به طور مفصل شرح دادیم. اما این ها گزیده‌ای ازاین امتیازات می باشد. چرا که صدها امتیاز دیگر نیز وجود دارند که مطرح کردن همه آنها در قالب یک مقاله بسیار طولانی خواهد شد. اما به طور کلی همانطور که گفته شد یک سوم وب سایت های جهان با سیستم وردپرس طراحی شده اند. این جامعه آماری بالا نشان می دهد که این نرم افزار قدرت خارق العاده ای دارد و می‌تواند رضایت شما را به طور قطع جلب کند. بنابراین فرصت طراحی یک سایت وردپرسی را به هیچ عنوان از خود سلب نکنید و سعی کنید برای شروع کار خود و رسیدن به پیشرفت های متعالی از یک متخصص برای راه اندازی سایت وردپرسی کمک بگیرید.

شرکت یاس وب منحصراً در زمینه طراحی، توسعه، پشتیبانی سایت و سئو سایت های وردپرسی فعالیت می کند. این شرکت با توجه به مدت زمان بالایی که در این حوزه مشغول به کار است دارای تجارب فنی لازم می باشد. لذا شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر مستقیماً با مدیر این مجموعه به آدرس اینترنتی www.yasweb.net در تماس باشید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.