بازی فکری چیست و انواع بازی های فکری کدامند؟

بازی و بازی کردن در هر یک از جوامع از گذشته تا به امروز در بین تمامی افراد از دوران کودکی آنها بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت همیشه رایج بوده به گونه ای که یکی از شاخص ترین ملزومات دوران کوردکی به شمار می رفته که تمامی افراد به نحوی در دوران کودکی با انواع بازی ها و سرگرمی ها چه انفرادی و چه گروهی تجربه لحظات و بکر و خاطره انگیز را در عین تجربه انواع لذات و تقویت حواس پنج گانه و انواع هوش ها زندگی می کنند.

بازی های دوران کودکی و نوجوانی از گذشته تا به امروز از تفاوت های بسیاری در انواع ویژگی های خود مانند نحوه بازی، داستان و سناریو و استراتژی بازی برخوردار بوده اند که با روند گذشت زمان زمان و پیوستگی روند بازی کردن این بازی ها نسل به نسل از برخی تمایزات و تفاوت ها برخوردار شده اند.

امروزه بازی های دوران کودکی با افزوده شدن انواع دیگر ویژگی ها و مراحل جذاب و طراحی دیگر انواع بازی های متعدد و مختلف برای هر سن و سالی از افراد فارغ از نوع جنسیت انها به یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین روش های ایجاد سرگرمی، تجربه هیجانات و لذات جذابیت بازی تبدیل شده اند.

انواع بازی ها

امروزه به دلیل گسترش انواع سلایق در انتخاب بازی های مختلف، گسترش و فراگیر شدن تولید انواع بازی ها در یک از جوامع، ایده های جذاب و ایده آل طراحان در طراحی انواع بازی های و… باعث شده است که مانند گذشته بازی ها تنها به بازی های عملی و تعداد اندکی از بازی های گروهی ختم نشوند.

بلکه امروزه بسیاری از بازی ها با انواع سناریو ها، استراتژی ها، اهداف و جذابیت های متفاوت طراحی و تولید و عرضه می شوند به گونه ای که برای هر فردی با هر سلیقه و تیپ شخصیتی چندین بازی مخصوص را می توان پیشنهاد کرد.

از جمله انواع بازی های امروزه می توان به دسته های مختلفی از بازی های اشاره کرد که شاخص ترین انواع دسته های بازی ها می توان به بازی های فکری و انواع آن مانند بازی های رومیزی، بازی های تخته ای ای، بازی های کارتی و… اشاره کنیم.

ماهیت اصلی بازی های فکری

بازی فکری از جمله بازی هایی است که امروزه با صرف مدت زمان و انرژی زیادی از سوی طراحان و متخصصان این زمینه طراحی و تولید می شود که در نوع خود از پرچم داران حوزه بازی های امروزی محسوب شده و از طرفداران بسیاری برخوردار است به گونه ای که امروزه افراد بسیاری در هنگام دورهمی های خانوادگی و دوستانه سراغ هیجانات این نوع بازی ها می روند.

ماهیت-اصلی-بازی-های-فکری

اما امروزه بازی های فکری علاوه بر برخورداری از انواع ویژگی های جذاب به همراه داستان های متفاوت و قرار گرفتن در یکی از انواع دسته های بازی ها در اثر ایده های بسیار جالب برخی اط طراحان بازی هایی نیز وجود دارند که با داستان و استراتژی خالص و متمایز از ترکیب چند دسته از انواع بازی ها طراحی و تولید شده اند.

از جمله  بازی های ترکیبی از انواع دسته بازی ها می توان به بازی های فکری رومیزی، بازی های فکری کارتی، بازی های فکری رومیزی کارتی و… اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک از این نوع بازی ها می پردازیم.

انواع بازی های فکری

علاوه بر این ها بازی های فکری امروزه از امکانی بسیار جذاب و جالب نیز برخوردار هستند که این شرایط را برای بازی دوستان فراهم می کند تا بازی های فکری را با انواع مختلف آنها به صورت تکی و یا چند نفره و گروهی بازی کرده و لحظات خوب را توام با جذابیت بازی تجربه کنند.

بازی های فکری رومیزی

در چند سال اخیر برخلاف گذشته تنوع و خلاقیت در طراحی و تولید بازی های فکری به قدری پیشرفت کرده است که امروزه می توان گفتد هزاران هزار بازی فکری وجود دارد اما همین زیاد بودن تعداد بازی های فکری در بین طرفدارن باعث به فراموشی سپرده شدن برخی بازی ها شده است.

به همین دلیل امروزه انواع بازی های فکری با تغیر نوع طراحی این بازی ها از سوی طراحان شیوه جدیدی در اجرا و روند بازی برخوردار شده که این شیوه همان بازی های رومیزی یا برد گیم است که انواع بازی های فکری در قالب بازی های فکری رومیزی با جذابیت ها و امکانات مختلف تازه تولید می شوند.

بازی-های-فکری-کارتی

بازی های فکری کارتی

بازی های فکری کارتی نوع و سبک دیگری از بازی های فردی تکی و گروهی هستند که از محبوبیت و طرفدان زیادی در بین افراد به دلیل هیجان و جذابیت بالای آنها برخوردار بوده و از مهم ترین ویژگی این نوع بازی های فکری ایجاد تنش و چالش برای تک تک افراد و گروه بازی کننده در تمامی لحظات است که نتییجه آن افزایش و توسعه انواع جنبه های فردی و گروهی از جمله انوع هوش و حافظه می باشد.

بازی فکری کارتی در تمامی دسته ها و سبک های بازی های فکری می توان یافت شد چرا که این نوع بازی ها بوسیله استفاده از تعدادی کارت و برخی دیگر امکانات بازی ویژه طراحی شد توسط طراحان بازی های فکری فعال در این زمینه انجام می گیرند.

بازی های فکری تخته ای

امروزه با توجه به گسترش و پیشرفت انواع بازی های تخته ای فکری در بین جوامع مختلف، برخی از بازی ها به دلیل طراحی جذاب و هیجان انگیز و استراتژی گروهی خود طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند، به طوری که اکنون هر فردی با هر سلیقه و روحی به بازی تخته ای فکری مورد علاقه خود می پرداخته و در جمع های خانوادگی و دوستانه بازی می کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی های جذاب بازی های تخته ای فکری گروهی ایجاد چالش و تنش هیجان انگیز بین بازیکنان است که یکی از ویژگی های بارز این گونه بازی ها است که یک بازی تخته ای را فراموش نشدنی می کند.

بازی-های-فکری-تخته-ای

به همین دلیل برخی از بازی ها در بین دوستان طرفداران زیادی دارند چرا که هیجان و جذابیت این بازی ها باعث رشد همه جانبه هوش فردی و گروهی شده است تا افراد از طریق این بازی ها تقویت و رشد حافظه را تمرین کنند.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به همراه بازی تحریر به بررسی موضوعاتی مانند انواع بازی ها، ماهیت اصلی بازی های فکری، انواع بازی های فکری، بازی های فکری رومیزی، بازی های فکری کارتی، بازی های فکری تخته ای و هم چنین به ارائه بهترین روش برای انتخاب و خرید آسان، معتبر، سریع با بهترین قیمت و کیفیت از بازی تحریر پرداختیم.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.